Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wrzuceniem pierwszego i drugiego biegu,,,,,


marcin9680

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Koledzy co to moze oznaczac gdy pierwszy i drugi bieg ciezko wchodza , znaczy sie wrzucam pierwszy bieg z oporem a jak juz rusze i chce wrzucic drugi bieg to musze to zrobic na dwa razy gdyz za pierwszym razem nie wchodzi :facepalm: Przy zmianie biegow nie ma zadnego zgrzytania itp. odglosow poprostu ciezko wchodzi jedynka i dwujka. Kompletne sprzeglo wraz z dwumasem (LUK-a) + ori oliwe wymienialem w Lipcu w ubieglym roku i ma nalatane jakies 24 tys. km. , pedal sprzegla pracuje normalnie , przy ruszaniu sprzeglo bierze normalnie nic sie z tym zlego nie dzieje.

Czy to skrzynia sie juz konczy ( najechane ma juz 500 tys. km) czy moze wybierak skrzyni biegow nawala ?

Prosze o jakies sugestie bo juz mnie ...uj szczela , najpierw jeb...ta glowica , pozniej pompowtryski a teraz szlak trafia skrzynie :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ci wsteczny wchodzi? jak biegi źle wchodzą na odpalonym silniku a dobrze na wyłączonym to znaczy że docisk lun tarcza nie wysprzęgla do końca. jeśli te objawy nie występują to sterowanie wodzika przez lewarek może mieć jakieś luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ci wsteczny wchodzi? jak biegi źle wchodzą na odpalonym silniku a dobrze na wyłączonym to znaczy że docisk lun tarcza nie wysprzęgla do końca. jeśli te objawy nie występują to sterowanie wodzika przez lewarek może mieć jakieś luzy.

Poza biegiem pierwszym i drugim reszta biegow wchodzi wporzadku i nie ma to znaczenia czy na odpalonym czy tez na zgaszonym silniku. Na zgaszonym tez jedynka wchodzi ciezko zas drugi bieg tez czasami nie chce wejsc odrazu tylko za drugim podejsciem. Tez tak wlasnie cos mi sie wydaje ze cos nie tak jest z mechanizmem zmiany biegow bo jak pislaem wczesniej sprzeglo i dwumas sa prawie nowe i maja przejechane dopiero 24 tys. km. a wysprzeglik tez wmienialem jakies 3 lata temu na ori nowke sztuke. W Sobote wezme sie za wyregulownie mechanizmu zmiany biegow. Jakis czas temu mialem problemy z pompowtryskami czego objawami bylo dosc silne telepanie sie silnika i calego ukladu napedowego tak wiec podejrzewam ze gdzies sie cos rozregulowalo , wyreguluje to w Sobote i zobacze czy nastapi jakas poprawa. Co do biegu wstecznego to wchodzi bez zarzutu , bez jakich kolwiek zgrzytow , szarpniec itp. na zgaszonym jak i na odpalonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie objawy plus przy ogniu walniecie w podłogę jak poduszka pod skrzynia się rozetwala na dwie części i przekosu wszystko dostawalo. Ta poduszka to taki dziwoląg ze z dołu dobrze wygląda a wyjmujesz i kupa 300 poszło.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie objawy plus przy ogniu walniecie w podłogę jak poduszka pod skrzynia się rozetwala na dwie części i przekosu wszystko dostawalo. Ta poduszka to taki dziwoląg ze z dołu dobrze wygląda a wyjmujesz i kupa 300 poszło.

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

:hi:

Bede patrzyl w Sobote co tam moglo sie stac , wezme sie za wyregulowanie mechanizmu zmiany biegow najpierw ale tez zajrze dobrze pod spod auta choc nie ukrywam kiedys juz mialem poduszke pod skrzynia uszkodzona i caly uklad napedowy przemieszczal sie podczas hamowania i przyspieszania + stuki , puki i jakies inne odglosy a teraz jest cisza :eusathink:

---------- Post dopisany 04-08-2013 at 11:50 ---------- Poprzedni post napisany 02-08-2013 at 15:33 ----------

Witam!

Problem tymczasowo rozwiazany. Wyregulowalem mechanizm zmiany biegow i jak narazie zmiana biegow ulegla polepszeniu , wszystkie biegi zwlaszcza pierwszy i drugi bieg wchodza duzo lepiej. Caly mechanizm juz z racji przejechanych kilometrow (500 tys. km) ma juz sam w sobie duze luzy i przy regulacji musialem go przestawic o jakies 3mm.

Pisze ze problem rozwiazany tymczasowo gdyz w Grudniu i tak wpadnie skrzynia 6-cio biegowa HCF i caly osprzet do tej skrzyni tak wiec bedzie duzo lepiej. Nie ukrywam , ze owy mechanizm juz chyba dawno wymagal lekkiej regulacji gdyz nawet tu na forum zapytywalem dawno temu o problem jaki sie pojawial przy zmianie biegow czyli biegi wchodzily z takim jakby "haczeniem" a teraz po regulacji wszytsko ustalo i biegi wchodza elegancko.

Wydaje mi sie , ze taka regulacja przyda sie kazdemu kto ma autko z duzym przebiegiem :wink:

Pozdrawiam.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam moj problem wlasnie na tym polega na odpalonym silniku ciezko wchodzi jedynka i wsteczny to konkretnie co mam do roboty? a i jeszcze jedno pytanko na wolnych obrotach trzepie mi buda co moze byc nie tak dzieki za odp. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie sytuacja bardzo podobna do problemu, który poruszył marcin9680. Mianowicie, ciężko wchodzi jedynka, dwójka i wsteczny podczas pracy silnika. Na zgaszonym silniku biegi śmigają aż miło. Auto sprowadziłem niedawno osobiście z Niemiec i wg serwisu AUDI przebieg 175 tyś jest raczej prawdziwy (ostatni przegląd w ASO w grudniu ubiegłego roku przy 158 tyś. Wiem też, że w serwis i przeglądy - nawet ASO nie można do końca wierzyć. Ma ktoś pomysł co jest nie tak i czy możliwe, (zakładając realność przebiegu) że po 175 tyś auto może mieć takie objawy?? Dodam, że auto w Niemczech raczej było użytkowane na małych odcinkach. Poza skrzynią nie ma się do czego przyczepić. Silnik 1.8T pracuje jak marzenie. Dla porównania jechałem 1.9 TDI znajomego i tam biegi wchodzą bez najmniejszego oporu mimo przebiegu 280 tyś. Pomoże ktoś?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam moj problem wlasnie na tym polega na odpalonym silniku ciezko wchodzi jedynka i wsteczny to konkretnie co mam do roboty? a i jeszcze jedno pytanko na wolnych obrotach trzepie mi buda co moze byc nie tak dzieki za odp. pozdrawiam

Witam!

Kolego co do Twojego problemu sprawdzil bym dokladnie sprzeglo i kolo dwumasowe. Jezeli piszesz , ze ciezko wchodza nie ktore biegi i dodatkowo telepie buda to moze to oznaczac zuzyte kolo dwumasowe. Jezeli podjechal bys do dobrego mechanika to on po jezdzie probnej powinien rozpoznac czy sprzeglo i dwumas nadaja sie do wymiany.

Jezeli okazalo by sie , ze sprzeglo i dwumas sa dobre to za telepanie auta moga byc odpowiedzialne jeszcze dwie rzeczy a mianowicie poduszka silnika z czujnikiem lub pompowtryski.

Aby sprawdzic czy to poduszka silnika jest do wymiany nalezalo by podpiac VAG-a i czasami wyskoczy blad o uszkodzonej poduszce silnika a bez podpinania pod kompa mozesz to sprawdzic np. wlaczajac klimatyzacje na najwyzsze obroty czyli na maxa (zwiekszy sie dawka podawanego paliwa do silnika) i jezeli drgania znacznie zmaleja to oznacza to ze poduszka silnika jest do wymiany.

Ponoc ta poduszka z czujnikiem jest wypelniona specjalna masa , ktora podczas pracy silnika dostaje impuls elektryczny i w zaleznosci od obrotow silnika robi sie twarda lub miekka (tak wyczytalem na forum) i w Moim przypadku tez tak bylo. Jezeli jednak zwiekszysz obroty klimatyzacji i drgania znaczaco sie nasila to Ja bym obstawial uszkodzony pompowtrysk (tez juz to przerobilem bo Moje wozidlo ma juz nalatane prawie 500 tys. km.)

Niestety ale nie napisales ile juz Twoje autko ma nalatane i kiedy bylo robione/wymieniane sprzeglo nawet bym sie pokusil o wymiane oleju w skrzyni bo tez duzo daje i tez juz przerabialem jak wielu innych klubowiczow. Poza tymi mozliwosciami zostaje jeszcze sprawdzic wysprzegli jezeli inne w/w rzeczy okaza sie sprawne.

Jezeli jszcze komus przychodza inne pomysly z tym zwiazane to prosze niech sie wypowiedza w tym temacie.

:hi:

---------- Post dopisany at 00:24 ---------- Poprzedni post napisany at 00:17 ----------

Witam,

u mnie sytuacja bardzo podobna do problemu, który poruszył marcin9680. Mianowicie, ciężko wchodzi jedynka, dwójka i wsteczny podczas pracy silnika. Na zgaszonym silniku biegi śmigają aż miło. Auto sprowadziłem niedawno osobiście z Niemiec i wg serwisu AUDI przebieg 175 tyś jest raczej prawdziwy (ostatni przegląd w ASO w grudniu ubiegłego roku przy 158 tyś. Wiem też, że w serwis i przeglądy - nawet ASO nie można do końca wierzyć. Ma ktoś pomysł co jest nie tak i czy możliwe, (zakładając realność przebiegu) że po 175 tyś auto może mieć takie objawy?? Dodam, że auto w Niemczech raczej było użytkowane na małych odcinkach. Poza skrzynią nie ma się do czego przyczepić. Silnik 1.8T pracuje jak marzenie. Dla porównania jechałem 1.9 TDI znajomego i tam biegi wchodzą bez najmniejszego oporu mimo przebiegu 280 tyś. Pomoże ktoś?

Pozdrawiam

Kolego a kiedy bylo robione sprzego znaczy sie wymieniane wraz z dwumasem ? Z tego co czytalem to srednio 200 tys. km. i do wymiany a z tego co Ty piszesz to tak juz sie zbliza ta granica no chyba ze jestem w bledzie co do wytrzymalosci zestawu sprzegla w 1.8T :eusathink:

I rowneirz w Twoim przypadku sprawdzil bym moze sprawnosc wysprzeglika bo moze nadaje sie juz do wymiany ale to tylko sugestia.

Akurat w Moim przypadku jaki opisalem w tym watku pomogla regulacja mechanizmu zmainy biegow ale jak juz pisalem Moje wozidelko ma nalatane 500 tys. km. i sam mechanizm zmiany biegow ma duze luzy a ze komplet sprzegla wraz z kolem dwumasowym wymienialem jakies 24 tys. km. temu to akurat tego jestem pewien , ze nadal jest sprawne no i sam wysprzeglik juz tez wymienialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła i dwumasy to raczej są ori, ale sprzęgło działa bez zastrzeżeń i dwumas też nie daję żadnych niepokojących śladów zużycia. Lada dzień jadę do serwisu na Mokrej w Krakowie. Myślę, że tam padnie diagnoza i obejdzie się bez większych kosztów. Dam znać jak już będę wiedział co i jak. Pozdr

Prawdopodobnie docisk już nie daje rady i sprzęgło pomału się kończy. Niestety musi zaczekać na swoją kolej na rzecz innych wydatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś chciałby podpowiedzieć mi dlaczego czasem nie mogę wrzucić pierwszego biegu tylko odrazu przerzuca mi na wsteczny. Czy to coś oznacza? Bo odrazu tego nie było. teraz powoli coraz częściej się to zdarza. 

A4 B8- 2.0tdi 120.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...