Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów


kiko79

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj zauważyłem, że po uruchomieniu silnika po 12-godzinnym postoju obroty osiągnęły na krótko wartość ok. 1200, potem nagle spadły do 800 a zaraz potem znowu wzrosły do 1200 i powoli spadały aż do ustabilizowania się. Ta sytuacja pojawiła się po raz drugi. Samochód jeździ normalnie, przyśpiesza normalnie, zużycie paliwa w normie, zużycie oleju w normie, świece prawie nowe, cewki wymienione w ramach akcji serwisowej, rozrząd śmiga ok. 40tyś.km, silnik osiąga normalnie swoją temperaturę pracy...więc co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może załapuje gdzieś lewe powietrze. Posprawdzaj czy gumy są całe przy kolektorze sącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sprawdzę. Tylko że ten objaw pojawił mi się dwukrotnie. Pierwszy raz jakieś 2-3 tygodnie temu, potem cisza, a dzisiaj znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz vagiem bledy jak nie ma to sie nie przejmowac sa inne powody do zmartwien w ALT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj też odmę i wszystkie rurki od niej i przepływomierz przeczyść:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wandej przeciez przeplywki nie da sie czyscic , a jesli byla by nieszczelnosc w dolocie to zaraz by blad wywalilo. A kolega problem ma raz na ruski rok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, przeczyścić można co najwyżej przepustnicę...a przepływomierz można co najwyżej wymienić. VAG nie pokazuje błędów. W ASO stwierdzili, że może to być od filtra paliwa...bo już trochę siedzi. Wymienię wszystkie filtry i zobaczę co będzie. Co do odmy...jeśli jest niedrożna to jakie są tego objawy? Falowanie obrotów na starcie? Na przykład dzisiaj rano po 10 godzinnym postoju objawu falowania nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wandej przeciez przeplywki nie da sie czyscic , a jesli byla by nieszczelnosc w dolocie to zaraz by blad wywalilo. A kolega problem ma raz na ruski rok :)

Jak to nie? Benzyna ekstrakcyjna pod sprężonym powietrzem i psikasz:wink: Na jakieś paprochy pomaga ale na elektrykę już nie:wink:

Przerywanie od filtr paliwa:polew:. Kurfa mój wymieniłem miesiąc temu a jeździł pewnie troche u niemca i u mnie 3 lata jeszcze na naszej super benzynie i był ok:decayed:

Odma np u mnie jak jest nieszczelna to falują obroty. jak pospinałem ostatnio te elementy przy dolocie na obejmy na ścisk i jest git:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym filtrem to maże i śmieszne, ale ja tam się nie znam. Wiem tylko, że pojawia się to sporadycznie, wię jak bym miał w systemie tych rurek i wężyków wywaloną jakąś dziurę to by falowało cały czas a nie sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym filtrem to maże i śmieszne, ale ja tam się nie znam. Wiem tylko, że pojawia się to sporadycznie, wię jak bym miał w systemie tych rurek i wężyków wywaloną jakąś dziurę to by falowało cały czas a nie sporadycznie.

To może gdzieś Ci wilgoć łapie. Ogólnie w ALT pajęczyna tych wężyków wszystkich przy kolektorze mnie przerażała ale jak zdjąłem kolektor to wszystko jest w sumie jasne:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w polskim klimacie wilgoć mamy już od końca października nie mówiąc o tym co się dzieje teraz. Więc dlaczego wilgoci nie łapie codziennie a raz na dwa tygodnie:wink:

---------- Post dopisany 26-02-2013 at 07:28 ---------- Poprzedni post napisany 20-02-2013 at 11:08 ----------

wracając do tego tematu...wszystko zostało sprawdzone, komputer nie wykazał błędów. ASO sugerowało wymianę filtra paliwa, więc wymieniłem. I objaw falujących obrotów przy starcie minął. Jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z obrotami bo przy zmianie biegu wolno spadaja szczegolnie z wyskokich, wynienilem przeplywke i na 500km pomoglo bo nawet obroty podskakiwaly w gore teraz znow sie swieci check, adaptowac przepustnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie odebrałem auto od mechanika, a stało właśnie z tym samym problemem. pomogło wyczyszczenie przepustnicy a przy okazji dolot i wymiana odmy (sparciała i pekła co jest normalne w ALT)

---------- Post dopisany 28-06-2013 at 16:23 ---------- Poprzedni post napisany 13-06-2013 at 20:48 ----------

u mnie nie pomogło. czysciłem przepustnice, wymieniałem i uszczelniałem odme, uszczelniałem dolot, wymieniałem przepływomierz, wtryskiwacze i nic. dołączam się do pytania dlaczego w ALTkach zawieszają sie obroty. Walcze z tym jakiś czas i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mój problem wygląda następująco...

Po założeniu instalacji LPG - czasami falowały mi obroty(zaraz po odpaleniu) - było kilka regulacji, niby pomogło ale...

Mniej więcej po roku czasu problem falowania obrotów powrócił na dobre, faluje zarówno na benzynie jak i na gazie.

Błędów w VAG - brak

Gdzie szukać przyczyny?

Jeśli zrobić logi - to jak?

Jeśli sprawdzić coś vagiem - to którą grupę?

Świece wymienione, cewki też - akcja serwisowa

Dodam tylko, że sporadycznie silnik podczas falowania zgaśnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie i adaptacje przepustnicy robiles ? Dziwna sprawa ze zaczelo sie to po instalacji LPG , i niby po jej regulacji ustapilo na jakis czas. Silnik zawsze odpala na benzynie i LPG nie powinno miec na to wpływu. A czy silnik faluje caly czas czy np po rozgrzaniu tego nie robi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jak ją zaadaptować, bo czyszczeniem myślę, że sobie poradzę...

To wygląda tak odpalam na PB obory raz falują raz nie(ale słychać, że silnik nie równo pracuje) przełącza się na gaz dalej ta sama sytuacja.

faluje za zimnym, czasem na ciepłym... nie ma zasady. Jak pogonisz go na autostradzie a potem zatrzymasz się na światłach to potrafi zgasnąć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja by wyczyscic przepustnice calkowicie ja wymontowalem i wymylem w benzynie. Demontaz jest naprawde prosty i nie ma sie czego bac. Adaptacja zrobi sie sama , podlaczysz przepustnice po jej wymyciu , przekrecisz kluczyk i nic nierób bedziesz slyszal jak pracuje przepustnica i sie nastawia , trwa to ok 15 sekund . Jak juz umilknie, wyciagasz kluczyk , wkladasz ponownie i normalnie odpalasz auto. Ja nic wiecej nie robilem i wszystko dziala. Tylko ze w twoim przypadku to raz jest raz nie ma , ciekawe czy to kwestia paliwa czy moze powietrza, Filtr czysty a rurki dolotu niepopekana?? moze odma , albo gruszka odmy pekla??? sprawdz to bo zajmuje to 5 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mam pomysł jak do przepustnicy się dobrać, gdyż od góry mam wszystkie kable z LPG i praktycznie brak miejsca.

Podpowiesz coś?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecasz zbiorniczek z plynem chlodzacym by zrobic sobie wiecej miejsca a dalej krok po kroku odkrecasz wszystko co przeszkadza w demontazu, nie ma tego zbyt wiele wiec jesli znasz sie troche na mechanice to ogarniesz temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem niestety. W sumie zaczął się kiedy wymieniałem cewkę. Być może właśnie dołączyłem jakiś wąż albo coś przez przypadek. Co do odmy, to czy jest możliwe, że któryś z kabli dochodzacych do niej jest nieszczelny i to powoduje wachania obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...