Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL A4] Termostat i czujnik cieczy chłodzącej G2 G62


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

@kaziu

Jeżeli masz rozbieżność pomiędzy VAG'iem a licznikiem, to problem tkwi w czujniku przekazującym sygnały do licznika lub w samym wskaźniku na blacie. Dodatkowo jeśli temperatura na VAG'u nie osiąga 90 stopni, to masz również problem z termostatem, który niewłaściwie (zbyt wcześnie) otwiera duży obieg układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u Pikusia niby 88 st C a u nas 80 ... wtf ?

baskecior, nie wiem jak podczas jazdy po miescie ale w trasie to byla w granicach 88-90 przy predkosci okolo 140.

Moze jutru postaram sie zerknac z vagiem co i jak.

Dziwi mnie tylko, ze u was na kanale 49 przd zapaleniem macie taknisko, a ja az 30.

Na 51 jednak przed zapaleniem ciut wiecej niz zewnetrzna temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak podczas jazdy po miescie ale w trasie to byla w granicach 88-90 przy predkosci okolo 140.

przy zdrowym 87-90 (bo na chwile mi sie wyleczyl)

przy zlym 76-83

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedzi Pikusia i Sprintera jednoznacznie przekonały mnie co do dalszych działań. Termostat idzie do wymiany.

Sprinter: czy twój Wahler ma temp otwarcia 87 st C czy wyższą ?

Ten kanał 51 to ciekawostka, dziś postałem chwilę w garażu , nie włączałem silnika i temp w ym kanale rosła i pewnie gdybym czekał z 10 minut urosłaby do 90 st C ( czy może to inna jednostka - nie wiem). Specjalnie pomacałem okolice 3 świeczek, poniewaz myślałem że tam się zagrzeje - niestety było zimno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprinter: czy twój Wahler ma temp otwarcia 87 st C czy wyższą ?

Ma temperaturę otwarcia 87 stopni, jest to Wahler made in germany pakowany w komplecie z simeringiem. Dodam, jak już wspomnałem wcześniej, że na poprzednim, zużytym termostacie ciężko było osiągnąć temp. powyżej 85-87 st C, a gdy tylko spadało obciążenie silnika (np. wolniejsza jazda w mieście), natychmiast temperatura oscylowała w okolicach 80 st C. Teraz niezależnie od warunków jest 90 i tak powinno być.

Ten kanał 51 z klimatronika, to jakaś ciekawostka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprinter: czy twój Wahler ma temp otwarcia 87 st C czy wyższą ?

Ma temperaturę otwarcia 87 stopni, jest to Wahler made in germany pakowany w komplecie z simeringiem. Dodam, jak już wspomnałem wcześniej, że na poprzednim, zużytym termostacie ciężko było osiągnąć temp. powyżej 85-87 st C, a gdy tylko spadało obciążenie silnika (np. wolniejsza jazda w mieście), natychmiast temperatura oscylowała w okolicach 80 st C. Teraz niezależnie od warunków jest 90 i tak powinno być.

Ten kanał 51 z klimatronika, to jakaś ciekawostka...

Czyli miałeś charakterystykę termostatu zbliżoną do mojego ...

Czy pamiętasz może, czy twój poprzedni termostat utrzymywał mimo wszystko jakąś temperaturę od dołu, czy trzymał sztywno od dołu te załóżmy 80 st C ?

Czy ten stary termostat miałeś jeszcze ori z pierwszego montażu ?

Czy masz gdzieś zanotowany numer tego termostatu (numer producenta - Wahlera) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem wymieniłem czujnik i jest ok.

Co do klimatronika i kanału 51 to u mnie pokazuje temperature silnika na 100%, a to co pisał baskecior to jest kompletnie niezrozumiałe jak może rosnąc temp. skoro silnik nie pracuje? chyna że w D są inne kody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimatronika i kanału 51 to u mnie pokazuje temperature silnika na 100%,

Podpinales VAG-a, ze tak twierdzisz :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem tuz po wymianie termostatu na ori ( z ASO ;-) ) .. temperatura na blacie jak i na Vag'u (007) stoi dęba 90 st :!:

przed wymiana wskazowka na blacie rzadko kiedy osiagała liczbe 90 .. na Vagu max to 82 stopnie... zobaczymy jak teraz bedzie wygladalo spalanko ... :twisted:

P.S climatronica nie sprawdzalem ... bo po co ??? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedna bardzo wazna rzecz :!:

autko z nowym termostatem grzeje sie jakies dwa razy szybciej :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem poswięcic sie dla nauki i oto co wyszukałem/pomierzyłem:

1) Czujnik temperatury dostarcza sygnał jednoczesnie do ECU i liczników. Kanał 49 i wskaźnik na licznikach czerpia sygnał z jednego źródła. Czujnik G62 jest podwójny dwuobwodowy.

2) Przeprowadziłem nastepujący test:

Podłączyłem VAG`a, wybrałem 17-liczniki (instruments), nastepnie wykonałem test elementów wykonawczych (Output test-03), i przy teście wskaźników analogowych "Analog indicators" porównałem wskazania z kanału 49 z klimatronika. Cóż się okazało ?

Gdy na szafie wskaźnik temp powędrował do wskazania 120 st C na klimatroniku wyświetliło sie 121 st C, gdy pojechało na 91-92 st C na szafie (lekko przekłamuje in plus) , na klimatroniku pokazało 90 st C, gdy spadło na dół - na klimatroniku pokazało 49 st C.

Teraz juz mamy 100% pewność że kanał 49 = wskazania z szafy - NIE Z ECU :!:

Przy okazji - tajemniczy kanał 51 z klimatronika ... po 10 minutach postoju z WYŁĄCZONYM silnikiem i przekręconym kluczykiem w stacyjne pokazał ... 90 (st C). :)

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
1) Czujnik temperatury dostarcza sygnał jednoczesnie do ECU i liczników. Kanał 49 i wskaźnik na licznikach czerpia sygnał z jednego źródła. Czujnik G62 jest podwójny dwuobwodowy.

acha, cenna bardzo informacja. Czyli to jest czujnik który potocznie nazywa się "czujnik temp. cieczy chłodzącej", tak? Taki koloru zielonego. I jest on połączony w jeden z G2 (niebieski- sensor temp. dla sterownika).

Gdzież on jeszcze się znajduje proszę powiedzcie mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stojąc przodem do silnika, musisz zdjąc pokrywę plastikową, u góry bloku dochodzi czarny wąż, którym płynie płyn chłodniczy. Na tyle tego węża od strony komory , w której stoi aq jest złączka z 4 przewodami. Tam znajduje się czujnik temp cieczy chłodzącej. Szkoda ze nie cyknąłem fotki jak miałm pokrywę w górze ... :/ Ale znajdziesz go na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a "czujnik temp. silnika" i ten czujnik "temp cieczy chłodzącej" to ten sam czy dwa osobne?

"Czujnik G62 jest podwójny dwuobwodowy" :mrgreen:

W jednej obudowie 2 czujniki - może teraz będzie to czytelniejsze. :twisted:

albo : czujnik zespolony (G62 i G2)

;)

Czy wskazania temperatury Kazia są złe ? (osobny wątek)

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=58596#58596

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

po prostu zrozumiałem tak, że jest wysyła jeden czujnik do osobno do licznika i do komputera. Z tąd pytanie bo nie znam się za bardzo. Nie wiem co znaczy dwuobwodowy :grin: Myślałem, że czujnik silnika i czujnik cieczy to dwa osobne urządzenia dokonujące pomiaru różnych temperatur. Z etki wynika, że powinny być dwa (czujnik temp i sensor temp. dla sterownika) dlatego się tak dopytuję co, gdzie i jak. Głowa mnie boli już :mrgreen:

Uproszczona wersja:

Jest jeden czujnik z tyłu głowicy, dwuobwodowy, zielony, który odpowiada za wszystko i tyle, tak? :mrgreen:

I to właśnie tego gnojka wymienię i będzę szczęśliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...