Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki silnik 2.0 CR TDI wybrać ?


Cocco

Rekomendowane odpowiedzi

Jak masz dobry egzemplarz do 2009 to nie ma sensu szukać na siłę 2010 ,  bo oprócz pompy oleju gdzie koszt przeróbki to ok. 800 zł  i masz właściwie dożywotni spokój, nie ma żadnych innych różnic silnikowo-napęowych.  Inna sprawa, że w tym budżecie słabo to widzę. 

Edytowane przez audikrk_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz ładną sztukę z 2009r zrobić pompę ojeju i jazda!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, audikrk_ napisał:

Jak masz dobry egzemplarz do 2009 to nie ma sensu szukać na siłę 2010 ,  bo oprócz pompy oleju gdzie koszt przeróbki to ok. 800 zł  i masz właściwie dożywotni spokój, nie ma żadnych innych różnic silnikowo-napęowych.  Inna sprawa, że w tym budżecie słabo to widzę. 

No za rok 2010 jestem w stanie podnieść budżet na 45tyś. akurat ;)

No ale kwestia tej przeróbki, bo ona i tak nie daje 100% gwarancji z tego co wyczytałem, no chyba że się mylę.

Ale w tym budżecie myślisz że będzie ciężko coś znaleźć w ogóle czy 2010 rok ? 

 

2 godziny temu, skotmen napisał:

Jak znajdziesz ładną sztukę z 2009r zrobić pompę ojeju i jazda!!! 

Kurcze trochę się boję mimo wszystko tej pompy oleju, już raz silnik miałem przyjemność wymieniać po zatarciu :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej budzie budżetowej alternatywy nie znajdziesz, niestety.
Silniki 1.8 i 2.0 TFSI cierpią na wadę konstrukcyjną zbyt cienkich pierścieni uszczelniających i po pewnym przebiegu drastycznie biorą olej od 0.5 do 1.0 litra na 1000 km, co skutkuje nagarem, a w ekstremalnych przypadkach może doprowadzić do zatarcia motoru, szczegóły w poniższym linku:
http://naprawsilnik.pl/pl/strona/wady-i-usterki-tsi-i-tfsi
Kod silnika EA-888 na łańcuchu rozrządu. Wada ponoć została wyeliminowana po modernizacji tłoka i powrotu do grubych pierścieni, chyba od połowy 2011 r.

Zatem 2.0 TDI wydaje się bezpieczną alternatywą w porównaniu do 1.8 i 2.0 Pb z pierwszych lat produkcji :)
Jak kupisz 2.0 TDI po 10.2009 to masz długi zabierak i wymieniasz go prewencyjnie przy wymianie paska rozrządu, albo co wyznaczony interwał kilometrów i masz spokój.
Sam zabierak 100 mm będzie kosztował ok 50 zł w ASO, ale więcej wydasz na robociznę mechanika, bo aby się do niego dobrać trzeba zdjąć pas przedni, trochę zawieszenia lub podnieść nieco silnik. Dobry mechanik zrobi to bez odłączania przewodów klimy.
Rozważ wersję 120KM, bo może pozwoli zmieścić się w budżecie przy roczniku po 2009.10 i zaoszczędzone pieniądze na modernizację wałka wyrównoważającego plus kilka stówek pozwolą zrobić chipa jak finansowo staniesz na nogi. A te 120 KM ma całkiem przyzwoity moment, bo to diesel Panie przecie, więc będzie Pan i tak zadowolony. Kod CAGC, a przyrosty samym softem ma całkiem dobre.

Kody silników rozkminiam tu:
http://www.audiklub.org/silniki.html

 

Edytowane przez Schmolke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kludu napisał:

Kurcze trochę się boję mimo wszystko tej pompy oleju, już raz silnik miałem przyjemność wymieniać po zatarciu :P 

Robisz regenerację i śpisz spokojnie,  będzie to samo co ta poprawiona pompa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nawet trwalsze, jeśli wybierzesz warsztat który robi to od lat i zna się na tym.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi 1.8 TFSI bym tak nie generalizował. Jeśli trafi się auto po naprawie (fabrycznej lub po przeróbce tłoków) to bym nie przekreślał takiego auta. W tych jednak wymaganiach 2.0 TDI może się okazać tańsze w eksploatacji (licząc tylko paliwo) choć i tu można mieć wątpliwości, bo taki 2.0T+quattro potrafi w trasie (140-160) spalić w okolicach 8 litrów co uważam za bardzo dobry wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Schmolke napisał:

Rozważ wersję 120KM, bo może pozwoli zmieścić się w budżecie przy roczniku po 2009.10 i zaoszczędzone pieniądze na modernizację wałka wyrównoważającego plus kilka stówek pozwolą zrobić chipa jak finansowo staniesz na nogi. A te 120 KM ma całkiem przyzwoity moment, bo to diesel Panie przecie, więc będzie Pan i tak zadowolony. Kod CAGC, a przyrosty samym softem ma całkiem dobre.

Kody silników rozkminiam tu:
http://www.audiklub.org/silniki.html

 

W sumie te 120KM też jest do rozważenia, tak jak mówisz, moc zawsze można nieco podnieść więc z tym nie będzie przecież problemu i można to robić na spokojnie z czasem i jak będzie kasa.

Jedynie co, to o co chodzi z tą modernizacją wałka wyrównoważającego ? Pierwszy raz widzę tu coś na ten temat ;) Sorki za dużą ilość pytań, ale z mechaniką zawsze miałem pod górkę :grin:

Dzięki też za link do tych kodów silnika, a jeśli chodzi o benzyniaki to zdecydowanie odpadają ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wałkiem wyrównoważającym pierwszej generacji jest tak, że ma wpust na kilkanaście milimetrów pod zabierak 77mm, który bardzo płytko w nim siedzi. To jest główny powód wyrabiania się.

Regeneracja polega na zmodernizowaniu tego wyrobionego gniazda z pogłębieniem pod dłuższy zabierak poprawionego typu o dł. 100mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę zagmatwałeś, chociaż sens jest ten sam :)

 

Przeróbka pompy oleju polega naprawie/poprawieniu gniazda pompy oleju + nowy zabierak. Jest to jedna robota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa dobra juz rozumiem. Troche się zakręciłem.

Tylko nie rozumiem dlaczego o tej modernizacji pisałeś, wspominając też o modelu po 10.2009 - czyli tam gdzie już tego problemu nie ma, z tego co wyczytałem.

Dzieki wielkie ogólnie za pomoc w powiekszaniu wiedzy, od razu milo się wchodzi w kręgi forum ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2009.10 masz poprawiony długi zabierak 100mm.

Pisałem tylko, że ten długi zabierak i tak trzeba kontrolować. Patrz ja pierwszy film z YT, który zacytowałem.
100mm zabierak kontroluj raz na dłuższy czas, np. co wymianę paska rozrządu i masz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, okej. Źle zrozumiałem Twój post po prostu ;) 

To w zasadzie ostatnie pytanko, po kupnie samochodu i wymiany rozrządu + skontrolowaniu zbieraka, ew. modyfikacja w przypadku samochodu sprzed 10.2009 na co warto jeszcze zwrócić uwagę i wymienić ?

Dwumas, sprzęgło? Jest sens to od razu wymieniać czy lepiej czekać, aż faktycznie będą potrzebowały wymiany ;)

Aaaa no i jeszcze jedno, jak te silniki sobie radzą z zimą? Niestety nie mam opcji garażowania samochodu, także raczej na zewnątrz samochód będzie stał :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy kupil caga miał koło 200k przejechane jak kupił oprócz czesci eksploatacyjnych wymieniał (podaje ceny samych części orientacyje): dwumas kompletny 2500, sonda 200-300, silnik od klap 300-400 do pompy nie zaglądał, przejechał koło 50k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do was Pytanie. Silniki 2.0 TDi z lat 2008-2010 mają wlew oleju z przodu natomiast rocznik 2011 i wyżej ma wlew oleju z tyłu silnika. Czy występują w tych silnikach jeszcze jakieś różnice ? Może silniki z końca roku 2011 są takie same jak w wersjach polift? Czy to jest jakaś mało istotna zmiana ? Poniżej wstawiam zdjęcia dwóch samochodów z silnikiem 2.0 TDI, jeden z rocznika 2011 jeden 2009 i widać na nich opisaną różnicę. 

 

844854561_16_1080x720_20-tdi-143-km-stan-bdb-.jpg

845193353_6_1080x720_20tdi-143ps-cr-full-chrom-piekny-stan-sprowadzona-.jpg

Edytowane przez marko777i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że nikt nic nie pisze to opowiem wam do czego sam doszedłem. Silnik z pierwszego zdjęcia to jednostka CJCB  produkowana od 2011 roku, posiada już elektromagnetyczne wtryski ( możliwa regeneracja), inny zawór DPF oraz posiada inną pompę wysokiego ciśnienia od CR. Podejrzewam, że w tych silnikach nie występował już problem zatartej pompy paliwa. I wgl są to już nowsze jednostki od CAHA, CAGA itp. choć w serwisie audi twierdzili że części do jednych i drugich są takie same. Jeśli jestem w błędzie proszę o sprostowanie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g ETKA to podobne ale nie takie same silniki.

Różnice są m.in. w:
- tłokach
- układzie paska rozrządu
- głowicy
- filtrze oleju i chłodnicy oleju
- pompie CR i wtryskiwaczach

Z punktu widzenia serwisu są to te same silniki, tej samej serii (EA188) ale są różnice w osprzęcie. To tak jakby powiedzieć, że stary 1.9 TDI 1Z to to samo co AFN - jeśli wiesz co mam na myśli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2016‎-‎11‎-‎14 o 13:59, birut napisał:

Mam a4 2013 177ps przebieg 117tys na razie wszystko ok .Mój mechanik mówił ,że sprzęgło z wymianą to koło 4000zł bo sprzęgło jest w skrzyni.

Wtryski podobno są mocne.Jak masz pewny przebieg to pewnie do 300tys dojadą. Zawieszenie już nie jest takie drogie w naprawach bo można wymieniac osobno tuleje w wahaczu nie wiem jak sworznie.

Mój CJCA potwierdzony przebieg 139tyś i jestem po wymianie 4 wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma na to reguły, jednemu wtryski wytrzymają 500 kkm bez roboty a innym dużo mniej, wiele na pewno zależy od paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...