RAV3N 2 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Szukałem, ale nigdzie nie znalazłem dobrego porównania tych dwóch silników.Z tego co się dowiedziałem to oba mają problemy z rozrządem, który w rezultacie może zniszczyć silnik i wtedy koszty są spore.Pytanie zatem czy można temu zapobiec? Jeśli tak to jakim kosztem?Gdzieś zdaje się na tym forum znalazłem informację, że wymiana napinaczy na nowe to koszt ok. 800 zł w ASO.Czy to prawda? Czy to pozwoli zlikwidować problem z rozrządem i będzie można spać spokojnie?Kolejna sprawa to palenie oleju. Czytałem o tym trochę i pisali, że może dojść nawet do 1l/1000km.Znalazłem informację, że głównie dotyczy to motoru 2.0, a nie 1.8, zgadza się?Wiem też, że możliwa była naprawa na gwarancji, a co jeśli ktoś tego nie zrobił i teraz ma ten problem? Jakie koszta może wygenerować likwidacja/zmniejszenie palenia do normalnych ilości?Generalnie pytanie jest, który z tych silników bardziej byście polecili przyszłemu nabywcy (auto używane z ok. 2009r., a nie nowe)?Może ktoś ma porównanie w użytkowaniu obu silników? W końcu nie były montowane tylko w A4.Super byłoby gdyby udało się zebrać listę plusów i minusów obu. Myślę, że przydałoby się takiego porównanie każdemu kto myśli o zakupie B8 w benzynie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadek 6 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Nie wiem skad biora sie opinie ze te silniki maja problem z razrzadem bo ja osobiscie nie spotkalem sie z nikim kto takowy by mial ... Co do palenia oleju to tak , problem dotyczy tylko 2.0tfsi - naprawa tego to 7-8 tys same czesci w aso , plus robocizna , poza aso troche taniej ... To czy auto przeszlo naprawe na gwarancji do zweryfikowania po nr vin w aso ....oba silniki bardzo dobre , mocne i oszczedne w miare mozliwosci przy spokojnej jezdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldam 1 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Problem z rozrzadem maja silniki tsi montowane w skodzie/vw. W audi nie przeczytalem o takim przypadku (b8) ale cos moze byc na rzeczy poniewaz w tej sprawie byla akcja serwisowa audi. Spalanie oleju podobno 1.8 maja mniejszy problem. Moj 1.8 zedzlo z max na polowe w ciagu 15kkm więc imo bdb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrclaguna 342 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 silnik 2.0 TFSI po przelocie 90 tys. km ===> https://www.facebook.com/corlingpl/photos/pcb.849261748429351/849261618429364/?type=1&theater Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st 5 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 (edytowane) silnik 2.0 TFSI po przelocie 90 tys. km ===> https://www.facebook.com/corlingpl/photos/pcb.849261748429351/849261618429364/?type=1&theater No cóż, coraz efektywniej koncern VW dba o miejsca pracy Jak nie 2.0tdi, to 2.0tsi To już nie pierdoły jak kiedyś typu wahacze, tylko grube sprawy przy których można się zastanawiać:naprawiać czy sprzedać Ale auta robią cały czas ładne Edytowane 7 Listopada 2015 przez griga-st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radza 0 Opublikowano 9 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Mam jako drugie auto a4 b8 2.0 tfsi 180 KM. Ma przebieg 160 tyś - oleju nie bierze - od wymiany do wymiany jedna trzecią stanu ubywa - oczywiście przy wymianie co 15 tyś km. Co do wady rozrządu to miałem przygodę. Napinacz długiego łańcucha się posypał i rozrząd przeskoczył o jeden ząbek. Silnika nie rozwaliło. Objawy to brak mocy, ciężko odpalał i błędy czujnika wałków rozrządu i czujnika wału ( brak synchronizacji). Oczywiście w ASO audi koszt nieziemski za części i robociznę. Same części czyli wszystkie ślizgi, wszystkie napinacze na każdym z łańcuchów, dwa łańcuchy i koło zębate na wał i uszczelki na pokrywy w ASO VW to ok 1.600 zł brutto. W ASO Audi koszt tych części około 4.000 tyś. Aby zejść z kosztów części wystarczy wymienić jeden napinacz i jeden łańcuch najdłuższy bo tam jest przyczyna problemu - ale że zamierzam jeszcze trochę nim pojeździć to wymieniłem cały komplet rozrządu. Naprawa banalna dla każdego znającego się na rzeczy mechanika. ASO Audi twierdzi że tego się nie wymienia bo jest bezobsługowe - moje doświadczenie po rozmowach. Ale kolega ma silnik 1.8 tfsi i także padł napinacz na najdłuższym łańcuchu. Także koszty nie są takie wysokie jak twierdzi Audi oczywiście przy małej kombinacji jeżeli chodzi o miejsce zamawiania części i miejsce wykonania naprawy. Takie są moje doświadczenia z silnikiem 2,0 tfsi z roku 2010. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elioneq 0 Opublikowano 7 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2015 W modelach po 2012r zostały te usterki naprawione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liquid8p 37 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 W modelach po 2012r zostały te usterki naprawione? Silniki po 12r. już są wolne od wad brania oleju i wadliwego napinacza rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elioneq 0 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) W modelach po 2012r zostały te usterki naprawione? Silniki po 12r. już są wolne od wad brania oleju i wadliwego napinacza rozrządu. A skąd masz takie informacje że po 12' są wolne od wady brania oleju? Skoro połowa forumowiczów twierdzi inaczej. Edytowane 12 Grudnia 2015 przez elioneq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liquid8p 37 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 W modelach po 2012r zostały te usterki naprawione? Silniki po 12r. już są wolne od wad brania oleju i wadliwego napinacza rozrządu. A skąd masz takie informacje że po 12' są wolne od wady brania oleju? Skoro połowa forumowiczów twierdzi inaczej. Z prostego powodu, silniki są zupełnie inne niż te stare i piszę to też na swoim przykładzie. Mi nie bierze oleju, żadnych dolewek nie robiłem od wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st 5 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2015 Kolega wrzucił dwie różne sprawy do jednego worka. Co innego jest 3. Generacja, a co innego są silniki 2 generacji już na poprawiony tłokach 3. Generacja to inna Góra. Dół jest ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joker13 1 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Który silnik możecie mi polecić "bardziej"? 1.8TFSI CJEB czy może lepiej 2.0TFSI przedliftowe? CJEBów jest mało i czy jest sens czekać, aż pojawi się jakiś interesujący? Czy może lepiej szukać w przedliftowych 2.0TFSI? Jak 2.0 to który bardziej polecacie, 180KM czy 211KM? Nie zależy mi na Quattro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komoornik 18 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Ile km jeździłeś autem z Quattro? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek16-1988 4 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Silnik 2.0Tfsi jest ogólnie super jednostką pod warunkiem że jest ogarnięte branie oleju. A4 B8 mam zwykłą ośkę i jako auto zastępcze takiego typowego woła do przyczepy A4 B5 1.9Quattro, stwierdziłem że jak Audi to tylko w Quattro po prostu poezja i polecam szukać odrazu coś na 4 buciki:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joker13 1 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Ile km jeździłeś autem z Quattro? 0km dlatego pewnie tak mówie, że mi nie zależy Silnik 2.0Tfsi jest ogólnie super jednostką pod warunkiem że jest ogarnięte branie oleju. A4 B8 mam zwykłą ośkę i jako auto zastępcze takiego typowego woła do przyczepy A4 B5 1.9Quattro, stwierdziłem że jak Audi to tylko w Quattro po prostu poezja i polecam szukać odrazu coś na 4 buciki:) Czyli po ogarnięciu tego oleju to solidna i trwała jednostka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregoriuss 0 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Ktoś tu wspomniał. ..2 generacja i 3 generacja. Jaka jest różnica. .. rocznikowo które od kiedy były na rynku? jak je rozpoznać? jakie oznaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado28 0 Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Też uważam, że fajnie byłoby napisać jasno jak jest z tymi generacjami, oznaczeniami... w silnikach 1.8 i 2.0 TFSI w b8 Dla przyszłych nabywców A4 b8 będzie to bardzo pomocne by dokonać świadomego wyboru silnika. Jeśli posiada ktoś taką wiedzę... to proszę o podzielenie się z nią w tym wątku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st 5 Opublikowano 23 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Wiedzy nie można "mieć"☺ Oczywiście jest wszystko pięknie opisane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregoriuss 0 Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 No to pomogłes. .. jest na pewno "gdzieś" pięknie opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
griga-st 5 Opublikowano 24 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2016 Gdybym ci wszystko opisał, naruszył bym 9a punkt Regulaminu Forum.;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się