Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 TFSI vs 2.0 TFSI


RAV3N

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem, ale nigdzie nie znalazłem dobrego porównania tych dwóch silników.
Z tego co się dowiedziałem to oba mają problemy z rozrządem, który w rezultacie może zniszczyć silnik i wtedy koszty są spore.
Pytanie zatem czy można temu zapobiec? Jeśli tak to jakim kosztem?
Gdzieś zdaje się na tym forum znalazłem informację, że wymiana napinaczy na nowe to koszt ok. 800 zł w ASO.
Czy to prawda? Czy to pozwoli zlikwidować problem z rozrządem i będzie można spać spokojnie?

Kolejna sprawa to palenie oleju. Czytałem o tym trochę i pisali, że może dojść nawet do 1l/1000km.
Znalazłem informację, że głównie dotyczy to motoru 2.0, a nie 1.8, zgadza się?
Wiem też, że możliwa była naprawa na gwarancji, a co jeśli ktoś tego nie zrobił i teraz ma ten problem? Jakie koszta może wygenerować likwidacja/zmniejszenie palenia do normalnych ilości?

Generalnie pytanie jest, który z tych silników bardziej byście polecili przyszłemu nabywcy (auto używane z ok. 2009r., a nie nowe)?
Może ktoś ma porównanie w użytkowaniu obu silników? W końcu nie były montowane tylko w A4.
Super byłoby gdyby udało się zebrać listę plusów i minusów obu. Myślę, że przydałoby się takiego porównanie każdemu kto myśli o zakupie B8 w benzynie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad biora sie opinie ze te silniki maja problem z razrzadem bo ja osobiscie nie spotkalem sie z nikim kto takowy by mial ... Co do palenia oleju to tak , problem dotyczy tylko 2.0tfsi - naprawa tego to 7-8 tys same czesci w aso , plus robocizna , poza aso troche taniej ... To czy auto przeszlo naprawe na gwarancji do zweryfikowania po nr vin w aso ....oba silniki bardzo dobre , mocne i oszczedne w miare mozliwosci przy spokojnej jezdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z rozrzadem maja silniki tsi montowane w skodzie/vw.

W audi nie przeczytalem o takim przypadku (b8) ale cos moze byc na rzeczy poniewaz w tej sprawie byla akcja serwisowa audi.

Spalanie oleju podobno 1.8 maja mniejszy problem.

Moj 1.8 zedzlo z max na polowe w ciagu 15kkm więc imo bdb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, coraz efektywniej koncern VW dba o miejsca pracy :kox: Jak nie 2.0tdi, to 2.0tsi :facepalm: To już nie pierdoły jak kiedyś typu wahacze, tylko grube sprawy przy których można się zastanawiać:naprawiać czy sprzedać :(

Ale auta robią cały czas ładne :jerk:

Edytowane przez griga-st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jako drugie auto a4 b8 2.0 tfsi 180 KM. Ma przebieg 160 tyś - oleju nie bierze - od wymiany do wymiany jedna trzecią stanu ubywa - oczywiście przy wymianie co 15 tyś km. Co do wady rozrządu to miałem przygodę. Napinacz długiego łańcucha się posypał i rozrząd przeskoczył o jeden ząbek. Silnika nie rozwaliło. Objawy to brak mocy, ciężko odpalał i błędy czujnika wałków rozrządu i czujnika wału ( brak synchronizacji). Oczywiście w ASO audi koszt nieziemski za części i robociznę. Same części czyli wszystkie ślizgi, wszystkie napinacze na każdym z łańcuchów, dwa łańcuchy i koło zębate na wał i uszczelki na pokrywy w ASO VW to ok 1.600 zł brutto. W ASO Audi koszt tych części około 4.000 tyś. Aby zejść z kosztów części wystarczy wymienić jeden napinacz i jeden łańcuch najdłuższy bo tam jest przyczyna problemu - ale że zamierzam jeszcze trochę nim pojeździć to wymieniłem cały komplet rozrządu. Naprawa banalna dla każdego znającego się na rzeczy mechanika. ASO Audi twierdzi że tego się nie wymienia bo jest bezobsługowe - moje doświadczenie po rozmowach. Ale kolega ma silnik 1.8 tfsi i także padł napinacz na najdłuższym łańcuchu. Także koszty nie są takie wysokie jak twierdzi Audi oczywiście przy małej kombinacji jeżeli chodzi o miejsce zamawiania części i miejsce wykonania naprawy. Takie są moje doświadczenia z silnikiem 2,0 tfsi z roku 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach po 2012r zostały te usterki naprawione?

Silniki po 12r. już są wolne od wad brania oleju i wadliwego napinacza rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach po 2012r zostały te usterki naprawione?

Silniki po 12r. już są wolne od wad brania oleju i wadliwego napinacza rozrządu.

A skąd masz takie informacje że po 12' są wolne od wady brania oleju? Skoro połowa forumowiczów twierdzi inaczej.

Edytowane przez elioneq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W modelach po 2012r zostały te usterki naprawione?

Silniki po 12r. już są wolne od wad brania oleju i wadliwego napinacza rozrządu.

A skąd masz takie informacje że po 12' są wolne od wady brania oleju? Skoro połowa forumowiczów twierdzi inaczej.

Z prostego powodu, silniki są zupełnie inne niż te stare i piszę to też na swoim przykładzie. Mi nie bierze oleju, żadnych dolewek nie robiłem od wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wrzucił dwie różne sprawy do jednego worka.;) Co innego jest 3. Generacja, a co innego są silniki 2 generacji już na poprawiony tłokach

3. Generacja to inna Góra. Dół jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który silnik możecie mi polecić "bardziej"? 1.8TFSI CJEB czy może lepiej 2.0TFSI przedliftowe? CJEBów jest mało i czy jest sens czekać, aż pojawi się jakiś interesujący? Czy może lepiej szukać w przedliftowych 2.0TFSI? Jak 2.0 to który bardziej polecacie, 180KM czy 211KM? Nie zależy mi na Quattro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.0Tfsi jest ogólnie super jednostką pod warunkiem że jest ogarnięte branie oleju. A4 B8 mam zwykłą ośkę i jako auto zastępcze takiego typowego woła do przyczepy A4 B5 1.9Quattro, stwierdziłem że jak Audi to tylko w Quattro po prostu poezja i polecam szukać odrazu coś na 4 buciki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile km jeździłeś autem z Quattro?

0km :grin: dlatego pewnie tak mówie, że mi nie zależy :facepalm:

Silnik 2.0Tfsi jest ogólnie super jednostką pod warunkiem że jest ogarnięte branie oleju. A4 B8 mam zwykłą ośkę i jako auto zastępcze takiego typowego woła do przyczepy A4 B5 1.9Quattro, stwierdziłem że jak Audi to tylko w Quattro po prostu poezja i polecam szukać odrazu coś na 4 buciki:)

Czyli po ogarnięciu tego oleju to solidna i trwała jednostka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu wspomniał. ..2 generacja i 3 generacja. Jaka jest różnica. .. rocznikowo które od kiedy były na rynku? jak je rozpoznać? jakie oznaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że fajnie byłoby napisać jasno jak jest z tymi generacjami, oznaczeniami... w silnikach 1.8 i 2.0 TFSI w b8

Dla przyszłych nabywców A4 b8 będzie to bardzo pomocne by dokonać świadomego wyboru silnika.

Jeśli posiada ktoś taką wiedzę... to proszę o podzielenie się z nią w tym wątku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedzy nie można "mieć"☺ Oczywiście jest wszystko pięknie opisane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym ci wszystko opisał, naruszył bym 9a punkt Regulaminu Forum.;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...