Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów.


Dejzor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam wielką prośbę do ogarniętych w temacie by rzucili okiem na te wypociny. Samochód zlogowałem pierwszy raz. Przyczyny tego były następujące:

-Od jakiegos czasu auto przy troche bardziej dynamicznym ruszaniu zaczyna puszczac czarnego bąka. Nie bardzo duzo ale jednak wczesniej nie dymil wcale.

-Wieksze spalanie na trasie. Ostatnio jechałem nad morze trasa 650km w 1 strone, spalanie na autostradzie przy prędkosci 100 - 120km/h wyszło około 6.3l (mierzone od taknowania do tankowania) przy 2 osobach na pokładzie. Wczesniej przy 4 osobach i pełnym bagazniku przy tej prędkosci udało sie schodzic ponizej 5l/100km.

-Ciężki rozruch na gorącym silniku. Jak stanąłem na parkingu i próbowałem uruchomic silnik to udało mi sie to dopiero za 2 razem i to po jakichs 4 - 5s kręcenia rozrusznikiem. Na zimnym pali od kopa. Wczesniej palił troche słabiej na ciepłym ale zawsze zalapywal po max 2s.

-Ogolnie mam wrazenie ze auto osłabło, ale byc moze tylko mi sie wydaje.

- Odkąd go kupiłem, strasznie śmierdza spaliny. Gdybym zapalil go na podwórku to po 5 min czuje smród w domu.

- Auto ma założonego BoXa jakis no name Pisze na nim tylko TUNING BOX i jakies niemieckie napisy... Zalozony chyba jeszcze przez jakiegos niemca. Kiedys podczas mycia silnika odpiąłem go, ale auto zaczelo na wolnych obrotach lekko kopcic, wiec zalozylem tak jak bylo.

Pomocne wskazówki:

1. Przy kupnie zauwazylem ze poci sie pompa wtryskowa, ogolnie od 2 lat nic z tym nie robilem bo auto jezdzilo dobrze. Byc moze nadchodzi juz jej kres, ale chcialbym sie upewnic po logach czy napewno.

2. Jakies 0,5 roku temu padła przepływka. Kupilem używaną oryginalną, ale nie wiem w jakim stanie jest i czy nie przekłamuje.

3. Turbina gdy jest zimna ma ok 1mm luzu wzdłużnego. Wiem, że taki luz nie wróży jej dobrze, ale do tej pory negatywnych oznak jeszcze nie dawała.

4. Sprzęgło powoli nadaje sie do wymiany - ale to chyba nie ma nic do rzeczy.

5. Egr zaślepiony przy okazji czyszczenia kolektora jakies 0,5 roku temu.

Logi dynamiczne:

Grupa 000

pla2.jpg

Grupa 001

3wmt.jpg

Grupa 003

9qqy.jpg

Grupa 004

3ey4.jpg

Grupa 008

jlhm.jpg

Grupa 010

l1to.jpg

Grupa 011

zq7a.jpg

Logi statyczne:

Grupa 000 - Basic Settings

kiu1.jpg

Grupa 001 - Measuring Blocks

t5uu.jpg

Grupa 003 - Basic Settings

rn7y.jpg

Grupa 003 - Measuring Blocks

ipy3.jpg

Grupa 004 - Basic Settings

gput.jpg

Grupa 004 - Measuring Blocks

m3au.jpg

Grupa 007 - Measuring Blocks

c5sa.jpg

Grupa 011 - Measuring Blocks

63ft.jpg

Grupa 013 - Measuring Blocks

s128.jpg

Z góry dziekuje wszystkim za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością przepływka zaniża wskazania i obniża dynamikę silnika - widać to w logu dynamicznym grupy 010 oraz wątpliwe jest działanie elektrozworu n75 od ograniczenia ciśnienia doładowania bo powoduje spadki rzeczywistego ciśnienia doładowania - spadki poniżej wartości zadanej czyli poniżej 1800 mbar. Przepływka do czyszczenia lub wymiany a N75 do rozebrania i sprawdzenia stanu jego wewnętrznej sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te śmierdzące spaliny to nic dobrego, poprawę da wyregulowanie wtrysków na prawidłowe ciśnienia u pompiarza, oczywiście wtedy wyszło by czy któryś wtrysk nie padł całkiem bo to większe spalanie albo jest przez wtryski, paliwo, blokujące hamulce, mało powietrza w kołach, podnieś po kolei każde koło do góry i zakręć ręką, powinno swobodnie się obrócić a nie od razu wyhamowywać

pompę masz ok, poza tym poceniem się i jedną regulacją, box robi tylko zamieszanie, w pełni sprawny ten silnik bez boxa by się tak samo odpychał a może i lepiej

prócz n75 ogarnij wężyki przy n75 bo może to ich wina że turbo wariuje, filtr powietrza wymień jak dawno nie wymieniany i przeczyść siateczki przepływki, z elementem pomiarowych przepływki na razie nic nie rób bo on delikatny można popsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania, na pewno nie było to spowodowane przez ciśnienie w kołach ani hamulce. Akurat na stacji specjalnie dobiłem wszystkie koła aż do cisnienia 2.6. Być może rzeczywiscie wtryski daja o sobie znać, przez to też mogłoby pojawić się to dymienie?

Po odpięciu boxa nie zauwazylem roznicy w mocy, jedynie zaczął przykapcac (wtedy jeszcze z boxem nie kopcił wcale).

Co do n75 własnie ide sie za to brać i wieczorem albo jutro opisze efekty. Przy okazji przeczyszcze siatke przepływki. Filtr powietrza nowy, ale też sprawdze.

A co do pompy - mowisz ze jest ok poza jedna regulacją? Mogłbys dokladniej wyjasnic co jest do regulowania?

Zastanawia mnie jeszcze to ciezkie palenie na ciepłym. Kiedys zwiekszylem dawke startową na kanale 05 na max i znacznie to pomogło, tylko teraz gdy wracałem z nad morza to zdarzyl sie ten incydent ze nie chcial za 1 razem zagadać. W sumie nie wiem czy to wazne, ale wlałem sobie środek do czyszczenia wtryskiwaczy wtedy, być może to było spowodowane przez to? Teraz gdy zatankowalem nowe paliwo problem nie występuje, ale tez nie jezdze teraz wiecej niz 100km w 1 strone. Musze sie temu przyjrzeć.

Wielkie dzięki za pomoc chłopaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za dużo powietrza w kołach to nic dobrego, koło się nagrzewa w trakcie jazdy i ciśnienie w kole rośnie do ponad 3bar, opona może pęknąć, koła zdecydowanie gorzej są przyklejone do asfaltu, hamowanie zdecydowanie gorsze, no i auto zachowuje się jak taczka bo opona przestaje spełniać swoją role amortyzacyjną czyli pogorszenie komfortu znaczne i przyspieszone zużycie wahaczy i co najciekawsze spalanie na przepompowanych kołach wcale nie jest mniejsze, ma być optymalnie stosownie do rozmiaru opony i ilości osób +0,1bara możesz więcej bo te tanie ciśnieniomierze prawie zawsze oszukują

wtryski nie padają z dnia na dzień, to jest proces trwający latami wiec jak nagle z dnia na dzień zaczęło auto dymić przyczyna jest inna, zrób logi statyczne bez box'a

w pompie jest za niskie ciśnienie przy zapalaniu przez tą nieszczelność lub zaworek nie trzyma ciśnienie na prawidłowym poziomie, do puki pompa nie będzie szczelna nic nie reguluj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... Dopiero dziś miałem możliwość zabrania się za problem. Po sprawdzeniu wszystkich przewodów i zobaczeniu że są dobre postanowiłem wziąć się za N75. Po rozkręceniu moim oczom ukazał sie taki widok:

prnx.jpg

Na poczatku byłem zdziwiony gdzie jest sprężynka? Ale po dokładniejszym przyglądnieciu sie zobaczyłem że siedzi przylepiona na płasko w ogóle nie sprężynując w zaworku. Wyciągnąłem ją igłą. I teraz pytanie, czy to są resztki tej sprężyny? Jeśli tak to gdzie podziała sie pozostała czesc? Zaworek nigdy nie był przeze mnie ruszany, czyzby ktos tam wczesniej majstrował? Słyszałem, że niektórzy wkładaja tam sprężynkę z długopisu? Mam zamiar zamówić nowy zaworek, ale jeśli jest okazja, chciałbym jeszcze poeksperymenotwać z tym :)

Czy wkłądając sprezynke z długopisu musze ja skrócic? Słyszałem że jest twardsza. Czy ktoś z kolegów się orientuje ile najlepiej ją skrócic? W połowie, czy troche więcej? Z góry dziekuje za odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam tego typu silnika a tym bardziej tego typu n75 więc nie odpowiem na powyższe pytanie. Gdzieś kiedyś padła odpowiedź o ile trzeba skrócić tę sprężynkę - ja niestety odowiedzi nie znam bo nigdy mnie to nie interesowało (z racji innego N75). Proponuję zatem skrócić o 3/4 poskładać i podpiąć oraz spróbować bo chyba nic innego Ci nie zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż. Skróciłem spręzynke i niby jest ok, ale nie do końca. Auto przestało dymić, dynamika pozostała jednak taka sama, ale tym razem przy przyspieszaniu samochod zaczął jak by drgać w przód i tył, takie delikatnie wyczuwane szarpanie.

Po wymianie zaworu i przepływki na nowe problem ustał a auto jest wyraźnie żywsze niż przedtem.

Dziekuje za Pomoc Wszystkim którzy włączyli sie do dyskusji :)

Temat do zamknięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. ma prośbę o analizę logów. Jestem po regeneracji turbiny, strasznie padała geometria, troszkę puszczała w wydech olej ogólnie była zasyfiona jakąś mazią, po czyszczeniu i przejechaniu 1500 km musiałem ja dać do regeneracji, kolektor tez strasznie zawalony mazią olejową. Auto szarpie przy dodaniu gazu jak i odpuszczeniu gazu, dymi na szaro-czarno. Motorem szarpie na postoju:/ po zrobieniu turbiny zatkałem EGR nic się nie zmienia. Już nie mam pomysłu co sie dzieję z tym autem.

http://vaglogi.pl/log-013_018_023_g2m4e96.html

http://vaglogi.pl/log-008_010_011_g49ruC8.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...