Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.2 V6 FSI Wady i Zalety


RAV3N

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Jestem dumnym posiadaczem Audi z silnikiem 3.2 V6 CALA. Jeżeli chodzi o szybko zużywające się Łańcuchy rozrządu, to śmiem wątpić. Mój egzemplarz ma przejechane prawie 200k (197000km). Nie wiem czy kiedykolwiek rozrząd był robiony - raczej nie. Obecnie rzeczywiście coś zaczyna delikatnie słychać. Ale po dokładnym sprawdzeniu nie jest to nic niepokojącego.

P.S. Czy na prawdę jest tak mało forumowiczów z tą wersją silnikową? Nie kryć się :)

Mam pytanie czy sam sprawdzałeś rozrząd? Czy przez mechanika serwis? Ile taka usługa? Dużo roboty by sprawdzić?

Przez mechanika poleconego na forum. Tutaj masz kontakt:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/240761-polecam-elektrocar-karol-chrzczonowski-raszyn-ul-wysoka-7-tel-669-950-109/

Przy około 200tyś rozrząd mi sprawdzał. Niedawno przy około 210tyś wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Niedawno stałem się posiadaczem 3.2fsi w budzie a4 b8 avant :-D pierwsze wrażenia.. REWELACJA :-D

co do spalania potwierdzić mogę post powyżej

delikatna trasa 8.0

mieszany tryb 9.5

autostrada 10.0

Osobiście borykam się narazie z opanowaniem komputera... sprawdzeniem stanu oleju... Wyborem wymiarów kół na lato itd. mam nadzieje że dział się rozwinie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny! Jakiś miesiąc temu kupiłem a4 b8 sedan z motorem 3.2fsi CALA (265KM) wtryski mogą lekko cykać, taka ich praca. Powiedziało mi to dwóch machaników jeden w polsce a drugi w niemczech. Samochód z 2011 roku więc problemów z łańcuchem raczej juz być nie powinno. Auto kupiłem ze stanem licznika 145tkm. Do dzisiaj zrobiłem nim ciut ponad 4tkm. Jedyne co w tej chwili mogę powiedzieć to to że fajnie się jeździ :D napęd quattro i na autostradzie na łukach leci jak przyklejona do asfaltu 200km/h :D co do zużycia paliwa, różnie. Zależy jak jeździsz, jak sobie pozwoliłem Vmax to wskazówka od paliwa leci jak młotek :D ale wracając z urlopu do niemcowni to komputer pokazał tak

Czas: 6h 34min.

Dystans: 760km

Śr. Spalanie: 8.3l/100km 

W tym dwa razy sie zatrzymałem. 

Generalnie cały czas starałem się jechać 160km/h czasami 200 jak się zapomniałem. Musze też dodać że na trasie było kilka utrudnień tzw. baustelle gdzie niestety tylko 80-60km/h miałem takich z 3-4 po jakieś 6km średnio. Więc ze spalaniem tragedi nie ma, nawet jeśli by dodać ten 1l na setkę więcej, jako bląd pomiarowy komputera. W mieście? Zależy jakie miasto, jaki ruch jak jeździsz.  Generalnie ok 12l/100km ale jak ktoś nie umie jeździc to 15 zrobi bez problemu :D  a jak chcesz sie dobrze pobawic i od świateł do świateł butem walić do podłogi to zrobisz 18-25l/100km :D

Z tego co czytałem to bardzo ważne jest by pilnować ilości i jakości oleju, ponieważ w tym silniku napinacze łańcucha rozrządu są hydrauliczne. A wiadomo czym się może skonczyć źle napięty łańcuch. U siebie mam niby ten longlife audi service. Ale zmiany oleju będę i tak robił częściej niż jest to zalecane przez producenta, jak dobrze pamiętam 28tkm ja sobie zrobie interwał na 15tkm. 

Na pewno coś więcej będę mógł napisac za jakiś czas.  W obecnej chwili tylko lać do baku i jeździć. :)

 

Edytowane przez turborzeznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem szczęśliwym posiadaczem od roku tego motoru. Tylko że auto z 2008 i mam już przelatane ponad 200 000. Co byście mi doradzili aby zrobić żeby cieszyć się tym silnikiem jak najdłużej. Sprawdzić ustawienie rozrządu???

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to sprawdzic oprzyrzadowanie i kondycje silnika :P

Edytowane przez turborzeznik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki macie skrzynie biegów? Rowniez chcialbym kupic B8 z silnikiem 3.2 fsi, ale cos pewnie z pierwszej produkcji 08-09. Jezdze glownie po mieście do roboty jakies 5 km. Na co zwrócić uwagę przy kupnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2017 o 09:53, puczyl1990 napisał:

A jaki macie skrzynie biegów? Rowniez chcialbym kupic B8 z silnikiem 3.2 fsi, ale cos pewnie z pierwszej produkcji 08-09. Jezdze glownie po mieście do roboty jakies 5 km. Na co zwrócić uwagę przy kupnie? 

Serio? 5km chcesz nim jezdzic?! Szkoda silnika... kup taki samochod a na dojazdy do pracy kup jakiegos gównixa 1.0 za 1000zl szkoda taki motor tak zajezdzac... ja mam skrzynie manualna, nazwy kodowej nie powiem bo nie wiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć od 2 lat mam 3.2 FSI CALA B8 oprócz mojej 3.0tdi B7 . Obie bardzo lubię choć  moja 3.2 od 2 miesięcy pije olej ( nie chlapie na zewnątrz bo silnik czysty nawet od strony łańcuchów, zbiornik od płynu chłodniczego taki jak powinien być czyli czysty), więc problem jest gdzie indziej. Będę musiał pojechać do aso audi bo mój mechanik powiedział szczerze że nigdy się tym silnikiem nie zajmował więc nie chce się podejmować. Dziś tylko rozpoczął prace nad wymianą pompy wodnej bo mi padła niespodziewanie ( dziś) i zbiornik na płyn chłodniczy opróżnił się w błyskawicznym czasie...

Zastanawiam się co jest z tym olejem że co 2 tygodnie muszę dolewać 200ml żeby poziom oleju był między min. a max.  Dodam że nic innego się nie dzieję i jestem bardzo zadowolony z tego auta .  Jak już będę po wizycie w serwisie audi to napisze co było. Pozdrawiam 

Edytowane przez diakonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie zaglądałem tutaj długo...już odpowiadam : do wymiany uszczelka miski olejowej górnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam możliwość kupienia b8 z silnikiem 3.2 fsi ale silnik wali błędami nie wiem czy to coś poważnego gdzie szukać przyczyny błędy

20190221_131609.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, jpa4 napisał:

Witam mam możliwość kupienia b8 z silnikiem 3.2 fsi ale silnik wali błędami nie wiem czy to coś poważnego gdzie szukać przyczyny błędy

20190221_131609.jpg

 

20190224_111346.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ostatniego błędu jest założony nowy czujnik boscha i błąd dalej wyskakuje chyba że czujnik nowy walnięty a le martwi mnie błąd związany z rozrządem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo doszły jeszcze dwa błędy P1137 i P1139 zbyt bogatej mieszanki silnik mało popularny i ciężko coś znaleść na jego temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Przeszukałem forum Audi A5, Google, ale widzę że dopiero tutaj jakiś temat chociaż jest.. Przymierzam się do zakupu kolejnego silnika 3.2.. Aktualnie mam VR6 w A3 i są to dobre jednostki, więc rozważam tym razem TT 3.2, ale od jakiegoś czasu mam ochotę na coś 'dojrzalszego' więc mój wybór pada na 3.2 w A4 B8/A5,  2.0TFSI nie chce nie zalezy mi na podnoszeniu mocy lecz na dzwięku, wiadomo VRka ma lepsze brzmienie, ale na 3.2 z A4 tez nie będę narzekał. Spalanie mnie nie interesuje, jedyne zależy mi na tym żeby jednostka była bezawaryjna.. Prześledziłem już tutaj te wątki, ale dalej nie jestem pewien, czy ta jednostka CALA jest w porządku, że powiedzmy zrobię rozrząd na start i będę pokonywał tysiące KM bezproblemowo czy nie mam za bardzo na to liczyc? Bo nie ukrywam chciałbym niezawodną jednostkę, a taką aktualnie posiadam, zrobiony rozrząd na start i jedyne eksploatacyjne częsci okresowo wymieniane.. Więc nie wiem czy 3.2 będzie taką jednostką czy nie bardzo? Diesla już nie chcę, a 2.0 TFSI nie przemawia za mną..

 

Będę wdzięczny za opinie zwłaszcza osób które pokonali tą jednostką już wiele KM..

 

Pozdrawiam was :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko o opinię mało tego jeździ u nas po drogach. Jeśli mam być szczery to żaden silnik nie da już gwarancji na bezawaryjna jazdę. Takie czasy. Niby masz rozrzad na łańcuszku ale i tak trzeba wymieniac. A dawniej grzechotalo ale jeździło. Ja mam ten silnik i mam parę problemów np kultura pracy na zimnym nie powala. Wtryski głośne tzn pompa paliwa. Ja musiałem np wymienić kolektor ssący bo klapy poszły tzn się zacinaly i gasl. Czyszczenie z nagaru co jakiś czas. Ogólnie dźwięk parametry spoko. Mialem szarpanie wymieniłem wszystko typu świece cewki parę innych rzeczy a okazało się że poprzedni właściciel lał słaby olej Castrol i po plykaniu silnika i nowym olejem bdb jakości udało i do dziś ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Patrykjagoda napisał:

Ciężko o opinię mało tego jeździ u nas po drogach. Jeśli mam być szczery to żaden silnik nie da już gwarancji na bezawaryjna jazdę. Takie czasy. Niby masz rozrzad na łańcuszku ale i tak trzeba wymieniac. A dawniej grzechotalo ale jeździło. Ja mam ten silnik i mam parę problemów np kultura pracy na zimnym nie powala. Wtryski głośne tzn pompa paliwa. Ja musiałem np wymienić kolektor ssący bo klapy poszły tzn się zacinaly i gasl. Czyszczenie z nagaru co jakiś czas. Ogólnie dźwięk parametry spoko. Mialem szarpanie wymieniłem wszystko typu świece cewki parę innych rzeczy a okazało się że poprzedni właściciel lał słaby olej Castrol i po plykaniu silnika i nowym olejem bdb jakości udało i do dziś ok 

dzięki za opinię, no gdzieś na YT widziałem film przypadkiem 'a5 3.2 fsi awaryjne klapy kolektora' że właśnie może być z tym problem, tam niby pisali że koszt naprawy usunięcia około 600złotych, ale jakoś nie zwracałem na to większej uwagi..a rozrząd strzelam że też trzeba wyciągać silnik jesli robiles? :)

No Nagar to akurat wiem niestety uroki FSI i to już tak zostanie.. Kurczę no takie dylematy mam co z tym zrobić, wiem że z TT 3.2 nie miałbym raczej większych problemów, ale jednak A4 B8/ A5 już dodaje takiej powiedzmy 'klasy' jeśli tak by to nazwać.. Hmm w każdym razie dziękuję Ci za opinię na chwile obecną, może jeszcze ktoś się wypowie będę miał większe porównanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym klap nie wywalal. Dbać czyścić. Rozrzad ja nie ruszalem jeszcze bo narazie nie ma nic nie pokojacego. Może zagladne jak ściągnę skrzynie na kontrolę czy sa ok napięte. Ogólnie grunt to trafić na zadbany stan. A to ciężko. Tym bardziej że oleje leja long life. Ja u siebie jak patrzylem to wydaje mi się że jedna głowice miałem robiona bo była naklejka z innego rocznika tak jakby rzeczywistoście coś kiedyś rozrzad przeskoczyl lekko. Ciężko powiedzieć może z innej przyczyny to było nie wiem ? ale dla mnie i tak daje radości z jazdy i dźwięk ? więc albo 3.2fsi albo 3.0tfsi albo v8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...