Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL TDI] Oil catch tank - zakładać czy nie ???


Duncan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie do obeznanych w temacie,wiem że jest o tym w necie dużo,ale sa sprzeczne wiadomości,wiec nie wiem co zrobic,czy zakładac czy nie ,jedni pisza ze tak, drudzy że nie .Co wy o tym sądzicie?Dodam ze mam olej w dolocie,turbo wymienione na nowe,olej ubywa z bagnetu,ale słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że to najlepsze rozwiązanie na olej w dolocie przynajmniej z odmy. Puszczenie odmy wolną drogą do butelki w dolocie skutkuje wąchaniem jej smrodów a OCT jest najlepszym rozwiązaniem. Przynajmniej wyjaśnia się wtedy kwestia puszczania oleju z turbo. Osobiście mam obecnie odmę puszczoną w butelkę ale przerobię to szybko na układ zamknięty czyli z zastosowaniem OCT (Oil Catch Tank) bo smród z odmy jest niewiarygodny i nieprzyjemny. Z całą pewnością przeszkadzający a przynajmniej odwalenie odmy z dolotu szybko pozwala zdiagnozować czy i w jakiej ilości puszcza olej do dolotu samo turbo. Niech nikt nie pisze, że wywalenie odmy z dolotu w TDI skutkuje jej zamarzaniem bo to totalne bzdury - zwłaszcza jeśli zachowa się przy modyfikacji odpowiednią średnicę węży - mają być giętkie ale takie aby ich średnica nie była mniejsza od oryginału i na tyle giętkie by się nie zagięły na maksa bo wtedy jest po ptokach - czyli padną najsłabsze uszczenienia silnika - odma ma być drożna cały czas. Obednie mam zastosowany wąż zbrojony wewnętrznie - grubościenny. Jego nie da się nagiąć tak by odma była połączona jak w oryginale ale i też nie mogę powrócić do oryginału. Przy powrocie - a dolot powietrza mam trochę inaczej puszczony bo i inne turbo (z silnika BRD i dolot inny) oryginalny wężyk odmy się najzwyczajniej zerwał w połowie - wibracje i inne połączenie - nagła strata mocy ale dla mnie od razu wyczuwalna i znana bez VAGA - lewe powietrze dla LMM i dla sterownika silnika. Muszę astosować coś o mniejszym zbrojeniu by wąż odmy był w miarę elastyczny ale i odporny na zagięcia jak i na wewnętrzne zassania i tylko tyle mi pozostało - nic więcej. Obecnie szukam odpowiedniego węża dla OCT. Jeśli znajdę to nie omieszkam się tym podzielić bo nie chodzi o to by zarabiać a czyjejś niewiedzy tylko by się tym podzielić. Jeśli jednak znajdę stosowne rozwiązanie to i tak z pewnością nie będzie ono adekwatne dla silników montowanych wzdłużnie lecz poprzecznie bo mam Golfa Mk4 ale może coś z tego winiknie mądrego dla obydwu rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego oil tank-a zrobiłem sam,z tym ze nie pusciłem weża w dolot jak w orginale,tylko na dolot przed filtrem powietrza dokładnie przy masce,przykreciłem wypust oparów bezposrednio do tego plastiku co zasysa powietrze,zadnego smrodu nie wyczułem i dymu tez nie ma!,a wlot przed turbo zaslepiłem.Do tego oil tanka wsadziłem "drutek"aluminiowy ,który wyłapuje olej,zobaczymy czy cos to da.Według mnie wsadzenie weża przed turbo z powrotem mija sie z celem! ponieważ turbo dalej bedzie zasysac olej z odmy,moze nie bedzie go aż tyle co normalnie ale napewno wiecej niz jak mam podłaczone na wlocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przyłącze się.Też mam odmę wpuszczoną w butelkę żeby sprawdzić skąd bierze się olej w dolocie,czyli odma czy turbo.Autko jedzie super,nie dymi,dobrze przyśpiesza.Butelkę mam zrobioną od tygodnia i zrobiłem jakieś 600 km i tylko dno zakryte i to nie całe a butelka mała 0,5l po płynie hamulcowym.Może ktoś codpowie coś w tym temacie bo nie wiem co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem na róznych forach to w AWX-ie i innych silnikach zawsze bedzie olej w odmie,jedyne co mozna zrobic to ograniczyć go w dolocie turbiny i to tyle.Ja wymieniłem turbine miesiac temu i dalej mam olej w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,a powiedz mi jeszcze czy masz jakieś wycieki w okolicach turbiny???Bo u mnie ''coś'' się sączy.Byłem u mechanika,ściągnął węża z turbo i sprawdzał luz na wałku czy jakoś tak i stwierdził że miał do czynienia z większymi luzami w innych przypadkach a oleju tyle nie było na złączach węży.A silnik mam AVF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OilTank ... właściwie Oil Catch Tank OCT

najlepiej jak by nie był chromowany czy lakierowany bo tych chinoli pełno ... najzwyklejszy nie rzucający się w oczy, może ktoś zaadaptował do 1.9 jakiś fabryczny z innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,dzięki za objaśnienie.Właśnie mam wpuszczony wężyk z odmy w butelkę a dolny otwór zaślepiłem a i tak olej jest pod turbiną.Bo to że jest w przewodach od dolotu to mi nie przeszkadza.Ale jak czasami stanę to pojawia się plamka oleju pod samochodem.A OT bym założył ale czy to ma sens jak olej dalej pod turbo???A z tym moim wężykiem i butelką zrobiłem już jakieś 2 tyś.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zaslepienia otworu przy turbo idealnie pasuje korek plastykowy od szampana:drunk: przy okazji mozna se babelki wypić,

na pytanie czy zakładac oct , zakładac bo przestanie lac sie olej z egr ,chyba ze dodatkowo turbo puszcza, i turbina nie syfic sie bedzie co sprzyja zawieszaniu sie jej a dokładnie geometri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego OCT wykorzystałem oryginalny seperator z silnika 2.2D z renault..Fajnie to pasuje zmieściło się wszystko przy prawej lampie..przykręcone do podłużnicy.. Ma trzy wejścia/wyjścia do górnego podłączyłem wąż z silnika z boku wyjście z powrotem do turbiny..a dolne przedłużyłem i zakończyłem małym zbiorniczkiem od wspomagania z nakrętką po to żeby fajnie od dołu wylewać to co się tam zbiera..Koszt całej przeróbki to 50zł wszystko na szrocie.

DSC04827.jpg

DSC04826.jpg

Znalazłem nawet kilka zdjęć z alledrogo jakby ktoś chciał widzieć jak to w audi wygląda to pisać zrobię fotki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spróbowałem z butelką.

Przewód wszedł na spory wcisk w szyjkę więc musiałem wywiercić 2 otworki w butelce by gazy miały ujście (czerwone strzałki).

Trochę pojeździłem i nie widzi mi się to rozwiązanie.

Za bardzo śmierdzi olejem no i widać opary po podniesieniu maski,wydobywające się z otworków butelki.

20131121_125021.jpg

Będę musiał pomyśleć nad zakupem separatora z silnika 2.2D z renault lub Lublinka,tyle że ten drugi jest wielki i ciężko będzie znaleźć dla niego miejsce.

Gar.bik możesz zaznaczyć na swoich zdjęciach które to wejście i wyjście na dolot i który do zbiorniczka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,dzięki za szybką odpowiedź.:hi:

Zamawiam identyko jak Twój.

---------- Post dopisany 27-11-2013 at 16:28 ---------- Poprzedni post napisany 22-11-2013 at 16:13 ----------

Założyłem dziś na próbę.

Zobaczymy jak się będzie sprawował.

OCT_01.jpg

OCT_02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak po testach. tak juz jest ze trzeba naprawiac co zle wyszło budowniczym.

tu ciekawe znalazłem pokrywa rozbebeszona [TDI PD] Modyfikacja fabrycznego separatora oleju w pokrywie zaworów - odma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety prawie wcale nie jeżdżę.

Jakoś tak nie mam za czym i nie mogę się wypowiedzieć.

Mus jakąś większą trasę zrobić ale takowa się nie szykuje w najbliższej przyszłości.

---------- Post dopisany 04-12-2013 at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2013 at 21:01 ----------

Zrobiłem tak ze 600 km,krótkie trasy.

Oleju w przewodzie śladowe ilości za to nazbierało się z 10-15 ml wody.

Płynu nie ubywa ani grama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie boj to para ,normalne , u mnie w buteleczce miesza sie z olejem i wychodzi nescafe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...