Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana ladowanie kodowanie akumulatora


3d0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zakupiłem nowy akumulator Exida (Excell) 95Ah 800A i wszystko pięknie działa bez kodowania ale na forum elektrody otarłem się o opinię, że mimo wszystko powinien być zakodowany. Potwierdzili to również w serwisie i zapraszają na zabieg za 150pln :wink:

Mam kabel ale nie bardzo wiem jak to zrobić w VCDS. Próbowałem coś przypasować w 19-CAN Gateway _> Long Adaptation -> Channel 4 ale ilość znaków w ogóle mi nie pasuje.

Jak to przełożyć na pole w VCDS:)?

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem aku od Volvo 80Ah 700A ale to nie był oryginał, bo z tego co wiem wrzucają Warte Black 110Ah/560A, więc poprzedni właściciel prawdopodobnie też go nie kodował i być może dlatego go tak załatwił - po naładowaniu prostownikiem na maxa nawet odpalić auta nie mógł. Dlatego wolę się upewnić, bo szkoda mi tego Exida.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzic jaki miales ORI AUDI

POMOCNE TEMATY :

 

 

WWW.AUDIZINE.COM

Hey everyone, I just replaced my battery, but I'm having trouble coding the 19-CAN module for the new one. The coding wants a 11 digit part number and a 10 digit serial number. What appears to be the s/n...



Tu masz mała podpowiedz w kodowaniu :

51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC
60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD
61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE
70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF
72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG
80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL



68Ah - (AGM ) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM ) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM ) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM ) 4L0915105 / 000915105CF
115Ah -           4H0915105 / 000915105DM

 

Adres sterownika Gateway 19 :

Ta procedura dotyczy wymiany akumulatora w pojazdach korzystających z modułu sterującego zarządzania akumulatorem, który jest podrzędnym/podsystemem

bramki CAN.

Adres 19: CAN Gateway (J533) Etykiety: 8T0-907-468.clb
  Nr części SW: 8T0 907 468 Q HW: 8T0 907 468 L
  Składnik: GW-BEM 5CAN-M H10 0095

  Podsystem 1 — nr części SW: 8K0 915 181 B HW: 8K0 915 181 B
  Składnik: J367-BDM H04 0150


Długa adaptacja

Instalacja nowej baterii wymaga użycia funkcji [Długa adaptacja-0A] w module sterującym 19-CAN-Gateway.
Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby wprowadzić numer części, dostawcę i numer seryjny jako jedną długą nową wartość.

[Select]
[19 - CAN-Gateway]
[Long Adaptation-0A]
Channel 004
[Read]


VCDS wypełni instrukcje w formie wyskakującego dymka z formatowaniem.

Na przykład:

Format: NNNNNNNNNNNN XXX ZZZZZZZZZZ

N = numer części akumulatora (11 cyfr)
X = Dostawca baterii (3 cyfry)
Z = Numer seryjny akumulatora (10 cyfr)

 

Zdecydowanie zaleca się zapisanie oryginalnej wartości.
Wpisz szczegóły nowej baterii w polu Nowa wartość.

Uwaga, nowa wartość musi składać się łącznie z 26 (alfanumerycznych) znaków łącznie ze spacjami!

[Test]
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Jeżeli wartość została zaakceptowana przez kontroler, nowe kodowanie baterii jest zakończone.

 





AKU22.png
AKU11.png
AKU21.png




005.jpg
006.jpg

 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wlasnie wymienilem akumulator na nowy. wczesniel byla Varta 105 ah 950 A AGM
NOWY fiamm VR950 105 ah 950 agm takie same parametry wiec kodowac nei trzeba, po wsadzeniu nowego pokazywalo 100% naladowania samochod odstal 2h poziom spadl do 30%, na mierniku pokazuje 12,4 na wylaczonym samochodzie czy nowy aku moze byc wadliwy?
Obecnie mam zakodowane takie cos

20201216_123249.jpg

Edytowane przez gethrin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ulisses napisał:

Nie wadliwy tylko niedoładowany. Naładuj go porządnie prostownikiem.

Jak byl wlozony od razu do samochodu pokazywalo 100% a dwa nie mam na nowym aku naklejki Bem z numerami do zakodowania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak, nowy akumulator ze sklepu jest w większości przypadków niedoładowany, najpierw go doładuj a potem zajmij się zdobyciem numerów do zakodowania go poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ulisses napisał:

Tak czy siak, nowy akumulator ze sklepu jest w większości przypadków niedoładowany, najpierw go doładuj a potem zajmij się zdobyciem numerów do zakodowania go poprawnie.

Te kodowanie jest konieczne skoro parametry te same? Nigdzie nie idzie zbalesc kodu do tego aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też z tym walczę już jakiś czas. ten kod 4L0915105 masz od oryginału 105Ah AGM, też taki miałem włożyłem varte próbowałem różnych kodów. Teraz mam zostawiony właśnie ten kod, bo poprzednio taki był na ori. Też pokazuje mi dostępnej pojemności około 70 Ah, nie wiem dlaczego, ale już dochodzę do wniosku że tak ma być, bo nie chce mi się z tym walczyć już. Akumulator mam napewno naładowany bo doładowywałem go zaraz po zakupie, a poza tym trafiłem taki z datą produkcji listopad 2020, nabyłem go na początku grudnia, więc nie postał na magazynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, cysiek101 napisał:

Też z tym walczę już jakiś czas. ten kod 4L0915105 masz od oryginału 105Ah AGM, też taki miałem włożyłem varte próbowałem różnych kodów. Teraz mam zostawiony właśnie ten kod, bo poprzednio taki był na ori. Też pokazuje mi dostępnej pojemności około 70 Ah, nie wiem dlaczego, ale już dochodzę do wniosku że tak ma być, bo nie chce mi się z tym walczyć już. Akumulator mam napewno naładowany bo doładowywałem go zaraz po zakupie, a poza tym trafiłem taki z datą produkcji listopad 2020, nabyłem go na początku grudnia, więc nie postał na magazynie.

A jak ci pokazuje na mmi? Bo ja mam wrazenie ze sterownik nie widzi nowego akimulatora po wlozeniu noweto pokazywalo 100% na mmi a po patu h nagle zrobilo sie 30% miernik pokazuje 12.4 ?‍♂️?‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mmi mam cały czas 100%, ale gdzieś czytałem że to nie jest dokładne wskazanie.

Kiedyś patrzyłem w blokach pomiarowych i tam jest też rzeczywista wartość i wartość pokazywana nammi. Są różne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą , 12,4 to masz nienaładowany. Jeżeli po ładowaniu po jakimś czasie masz 12,4 to reklamuj go bo jest wadliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, cysiek101 napisał:

swoją drogą , 12,4 to masz nienaładowany. Jeżeli po ładowaniu po jakimś czasie masz 12,4 to reklamuj go bo jest wadliwy.

Swiezy temat bo aku zakupiony dzis, a nie mam prostownika pod aku z agm wystarczy moze z 1h jazdy zeby alternator go naladowal dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zwykły, tylko musisz pilnować zeby nie przekroczył napięcia 14,7 V.

Godzian jazdy mało, jak masz rozładowany mocno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2020 o 13:06, gethrin napisał:
Witam, wlasnie wymienilem akumulator na nowy. wczesniel byla Varta 105 ah 950 A AGM
NOWY fiamm VR950 105 ah 950 agm takie same parametry wiec kodowac nei trzeba, po wsadzeniu nowego pokazywalo 100% naladowania samochod odstal 2h poziom spadl do 30%, na mierniku pokazuje 12,4 na wylaczonym samochodzie czy nowy aku moze byc wadliwy?
Obecnie mam zakodowane takie cos

20201216_123249.jpg

Zawsze trzeba zakodować nowy akumulator. Widzę, że nie chce Ci się czytać poprzednich postów więc napiszę to poraz 100tny. Sterownik zapamiętuje kondycję starego akumulatora, więc jeśli w starym aku spadła pojemność do 40Ah to alternator tylko do tej wartości będzie Ci ładował aku. Kodując nowy aku resetujesz zapamiętane wartości w sterowniku. Nowy aku trzeba naładować do pełna przed montażem. Co do kodowania, gdybyś przeczytał ten wątek to znalazłbyś odpowiedz jak zakodować aku na którym nie ma kodu. Wystarczy w kodowaniu starego aku, jeśli był o tych samych parametrach, zmienić ostatnia cyfrę w kodzie o numer wyżej. Sterownik przyjmie kodowanie i aku będzie ładowany poprawnie. Nie patrz na to co wyświetla mmi bo to nie ma pokrycia w rzeczywistości. Podepnij miernik i sprawdź napięcie na klemach aku. Sprawdź ładowanie na alternatorze, na podszybiu i na samym aku, zobaczysz różnice potencjałów. Samo dołożenie przewodu od alternatora do podszybia nie rozwiąże problemu jeśli aku nie będzie poprawnie zakodowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, świeżo kupiłem autko przyszły mrozy no i nici z odpalania. Aku tam mam jak na załączonym zdjęciu (110ah) i teraz moje pytanie ponieważ byłem u elektryka i mówił ze śmiało pociągnie aku 77ah czy takie coś ma sens? Czy zostać przy 110ah lub coś mniejszego? Kodować będzie mi mechanik także tylko jakie aku najlepiej wybrać, nie posiadam start-stop. 

3CE38A70-45F3-4CF8-88C8-D76032DE3B69.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Siwyxdym napisał:

Po numerze vin pokazuje 110ah czyli lepiej zostać przy tym? 

Tak 110Ah wrzuć

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...