Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odgrzybianie Klimatyzacji od A do Z


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Masz jakieś foto tej dziury którą wyciąłeś ?
 

Nie mam. Na początku tego tematu ktoś wrzucal filmy z wnętrza tego kanału między dmuchawą a parownikiem i tam widać gdzie najlepiej ciąć. Wytnij jak najbliżej parownika i wielkości takiej żeby rękę włożyć do środka. Na oko jakieś 6×10 cm wycinalem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,nie chcę krakać hehe ale chyba uporałem się z tym smrodem,po ponad 2-óch miesiącach nie czuć z klimy żadnego smrodku zrobiłem wszystko tak jak napisałe wyżej+wyłaćzam klimę po dłuższej trasie i osuszam parownik na razie jest ok:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@choco jak Twoja klima przez zimę? Nic nie śmierdzi?
Zaciekawił mnie Twój sposób, bo zajmuje namniej czasu :P (brak demontażu schowka).
Zakupiłem auto i zaczyna mi podśmierdywać, więc chciałbym się zająć tym jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic się nie dzieje ani na eco ani klima. Używam w zimie od czasu do czasu klimy. Na wiosnę pewnie od nowa tym sposobem. Wydaje mi się, że on działa przy założeniu, że klima nie jest już zapuszczona totalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@choco powiedz jeszcze. Tą IPĄ psikasz jakoś tak głęboko tam gdzie jest filtr? Masz ją w sprayu z wężykiem? Możesz link wrzucić jaką kupujesz? Ja znalazłem na Allegro o pojemności max 600ml.

Chyba że będziesz na dniach w Rzeszowie i pokażesz jak to robisz hehe

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupowałem przeważnie na allegro z takim opakowaniem: http://allegro.pl/cleanser-ipa-400ml-izopropanol-100-spray-isopropy-i7226531505.html

Tu akurat jest 400ml, to tak na 1x albo małe 2 użycia starcza. 600ml też znajdziesz, to jest w miarę dużo. Mi to tak na 2x starczało. Psikam tak, że na odpalonym samochodzie włączam sobie ECO i średni nawiew na wszystkie kierunki i ostrożnie po komorze wiatraka to pryskam. Tak żeby wiatrak zabrał sobie za sobą do środka. Na koniec robię to samo na włączonej klimie i patrzę czy ścieka pod autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli właściwie, jeżeli wleję do opakowania po np. płynie do szyb i będę z niego psikał do tej komory, to uzyskam to samo? Czy lepiej pod ciśnieniem z wężyka?

Sorki, pytania może błahe, ale nie robiłem tego nigdy, zawsze tylko ozon :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli właściwie, jeżeli wleję do opakowania po np. płynie do szyb i będę z niego psikał do tej komory, to uzyskam to samo? Czy lepiej pod ciśnieniem z wężyka?
Sorki, pytania może błahe, ale nie robiłem tego nigdy, zawsze tylko ozon [emoji14]
Najlepiej to aplikować bezpośrednio na parownik odkręcając wentylator od nadmuchu.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgada się. Pewnie efekt lepszy jakby to aplikować bezpośrednio. W tym sposobie co ja robiłem liczysz tylko na to, że wiatrak to zabierze na parownik i ta chemia jest na tyle agresywna, że robione regularnie nie doprowadzi do rozwoju grzyba. U mnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2018 o 12:53, Brzozek napisał:

Najlepiej to aplikować bezpośrednio na parownik odkręcając wentylator od nadmuchu.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
 

nie trzeba nic odkręcić

robisz dziurkę 3-4mm i wkładasz rurkę doprowadzającą czynnik 

włączysz nawiew i puszczasz czynnik

potem zaklejasz dziurke taśmą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc !
Wczoraj wykonałem odgrzybianko metodą Choco - przez filtr kabinowy. Zobaczymy co wyjdzie. Na pewno powtórzę to tak za miesiąc, jak już na dobre zrobi się cieplej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem mnóstwo waszych odpowiedzi i chyba jedyne sensowne rozwiązania tego problemu to demontaż dechy i wymiana parownika na nowy :facepalm: 

Ja co prawda nie używam ECON, bo w tym trybie jest po prostu duszno i nieprzyjemnie w aucie. Jeżdżę na klimie cały rok, no chyba że jest poniżej -5 stopni to wtedy sama się przełącza i NIE ZAMIERZAM wyłączać klimy 5 minut przed zgaszeniem auta - przecież to jest jakiś pieprzony absurd :grin:  U mnie zapach wilgoci czuć po odpaleniu auta najbardziej, potem może węch się przyzwyczaja czy coś ale jak przyłożę nos do kratek to nadal trochę czuć. 

Dzisiaj zaaplikowałem piankę CRC rurką przez wentylator do parownika od strony silnika, potem przez korek od strony wnętrza auta, troszkę też do kanałów przez kratki nawiewu. I tutaj przestrzegam przed zniszczeniem radia tak jak niektórzy pisali. Warto po zdjęciu schowka, radio opatulić dziesiątkami ręczników papierowych, bo ta pianka się zmienia w wodę jak włączymy nawiew to szczelinami na łączeniu przecieka - efektem były bardzo mokre ręczniki papierowe! Jak to nie da rezultatu to może skuszę się na mycie TUNAP tą lancą z powietrzem i chemią pod ciśnieniem.

 

Czy ktoś orientuję się jak dużo trzeba rozebrać żeby wymienić ten parownik? Konsola środkowa czy cała deska która jest przy szybie czołowej?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod pytanie kolegi wyżej. Czy ktoś podejmował się wymiany parownika? Mam kilka pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minął rok znowu ten sam problem. Pół litra izopropanolu przed parownikiem przez wywiercony otwór, przez gumowy korek, wreszcie na wentylator. Wraz śmierdzi. Rok temu z 15 litrów wody z kostkami do zmywarki dopiero dało radę. Dobija mnie to.  W starszych samochodach nic nie śmierdzi, a tu wada fabryczna jak nic. Czy ktoś może wstawić zdjęcie z wycięcia większego otworu tak, żeby włożyć rękę ? Też zastanawiam się nad tym rozwiązaniem. Podchodzenie do tego po dziesięć razy i marnowanie mnóstwo czasu mnie dobija. Ozonowanie nic nie daje, pianki też nic nie dają. Przerabiałem już prawie wszystko. Lanie wody litrami a później dezynfekcja. Mijają lata i wraz nie ma żadnego sprawdzonego w 100% sposobu. W B8 z tego co zauważyłem można zdemontować cały parownik umyć pod kranem. A w B7 usłyszałem w serwisie klimatyzacji, że trzeba demontować całą deskę rozdzielczą. Cudownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh to samo co u mnie. Co roku wraca. W tym roku kupiłem 2 preparaty do klimy i czyscilem pracownik przez otwor taka szczotka do mycia butelek. Od 2 mies spokój nawet w najgorsze upały przy odpaleniu nic nie smierdzi. Preparaty to Clinex Nano nice i clinex a/c. A i zapomnialem dodac ze ogladalem parownik kamera endoskopowa z 2 stron i wygladal jak nowka

Edytowane przez Adamoo17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Amano próbowałeś czyścić w serwisie metodą Tune Up? Wkładają w ten otwór rewizyjny długą, cienką lancę i ładują pod dużym ciśnieniem w parownik. U mnie może nie śmierdziało jakoś tragicznie ale pomogło (głównie było czuć kiedy się zmieniało pomiędzy klimą a nawiewem).

Co ciekawe 2 tygodnie później rozkręcałem schowek i chciałem "polepszyć", więc kupiłem 600ml ipy w sprayu + miałem pół opakowania pianki Clima Fresh Pulsar. Ładowałem bezpośrednio na parownik z myślą lepszego odkażenia go. Po skręceniu wszystkiego smród niemiłosierny (zgnita cytryna z pianki) ? Miałem myśli aby rozkręcić ponownie i lać samą Ipę, ale po 4-5 dni przestało i cieszę się świeżością :) reasumując polecam Tune up 

Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...