Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odgrzybianie Klimatyzacji od A do Z


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Luxedo kupiłem go z lekką nie pewnością ale działa lepiej wychodzi w bańkach 5 litrowych go kupić i taki zakup zrobię kolejny ;), gość co odgrzybia polecał mi środek za 300zł za 5litrów, chciałem go kupić ale nie sprzedają w miejszych opakowaniach.
http://allegro.pl/plyn-do-czyszczenia-klimatyzacji-klimatyzatora-1l-i7135573847.html?snapshot=MjAxOC0wNS0wNVQwOTozMzo1NC41NjhaO2J1eWVyOzc3YWNlOTZmZDgzYzU0Mjk3ZGM0NGM2NGY5NWEzM2E1NDgxMDYwNzYyMDE3MzQ5YzhmN2NmMGZiMTVhM2EzZWE%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć:)

Gdzie najlepiej wywiercić otwór żeby myjką ciśnieniową umyć parownik najlepiej jak się da?

 

714e5b.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem dziś  otwór 30mm pod korek który wcześniej zakupiłem,zostało mi pół puszki wurtha z zeszłego roku które dziś użyłem. Aplikowałem na parownik z obu stron i szczotką szorowałem nasączona ipą z obu stron parownik. Dodatkowo aplikowałem na dmuchawę. Mam wrażenie ze i to tak za mało by nie waliło po wyłączeniu klimy,męcząca walka ze słabymi rezultatami. Dodatkowo od roku używam przedmuchiwania po każdym użyciu klimy.

Dodam że siostra ma b7 i tam problem w ogóle nie występuję.

20190525_113738.jpg

20190525_114052.jpg

20190525_114128.jpg

20190525_114526.jpg

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym, którzy mimo różnych metod nie mogą sobie poradzić z zapaszkiem z nawiewu szczególnie po włączeniu klimy, polecam sprawdzenie okolic bubla projektowego, jakim w B6 i B7 jest budowa filtra kabinowego. Otóż obudowa, do której zasysane jest powietrze ma już za filtrem (patrząc na kolejność układu)... gąbkę izolacyjną i słabiutką uszczelkę, które to oddzielają układ klimy od syfu zbierającego się na podszybiu pod mocowaniem filtra i w jego okolicy (to powietrze może iść nawet z pominięciem filtra!). Także być może wielu osobom pomoże wyjęcie filtra, odkręcenie 2 zakretęk rozm. 10, wyjęcie obudowy filtra i wyczyszczenie jego dziadowskiej pianki i podszybia pod obudową - znajdziecie tam zlany zaschnięty syf z podszybia :)

Edytowane przez Bruuuum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam i nie dowierzam tym opowieściom o smrodzie, jeżdze 3 lata, co roku robię tylko granata LM na wyłączonej klimie, aktualnie zaaplikowałem zwyklego plaka i zero zapaszków. pozdrawiam "walczących" życzę wytrwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tobias napisał:

tak czytam i nie dowierzam tym opowieściom o smrodzie, jeżdze 3 lata, co roku robię tylko granata LM na wyłączonej klimie, aktualnie zaaplikowałem zwyklego plaka i zero zapaszków. pozdrawiam "walczących" życzę wytrwałości.

Dokładnie tak jak piszesz. Też tak robie i też zero smrodu. Dodam od siebie, że na dwie minuty przed dojazdem do celu wyłączam klime pozostawiając nawiew aby osuszyć parownik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2018 o 00:30, jolley napisał:

Panowie, przede wszystkim klima i nawiew to nasze zdrowie. Myślę że nie ma co się czaić i wymieniać filtry itp co 10 lat, gdyż to wszystko wdychamy. Jako ciekawostkę powiem, iż w poprzednim aucie po wymianie elementów klimy: chłodnica, skraplacz, osuszacz itd zwlekałem z tydzień z odgrzybieniem (teraz robię to 2x do roku na wiosnę i jesień) a po wymianie całości zaczęło mi śmierdzieć. I co? Wysypka na klatce piersiowej. Lekarz od razu zdiagnozował przyczynę - klimy, nawiewy itp. Od tamtego czasu robię to tak jak wspomniałem 2x do roku bo to wszystko się wdycha i odbije się jak nie od razu (natychmiastowa wysypka itd) to w przyszłości.

Pozdrawiam oszczędnych :)

Święte słowa chłopie, będziesz długo żył.   U mnie tez coś śmierdoli co roku  mokrą szmata po wyłączeniu klimy, pomaga ozonowanie i spryskanie pianą Bizol AC clean. Generalnie coś jest na rzeczy w B7, w innych autach  VAG  nie spotkałem się  z takim problemem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuję wyrób firmy PLAK 22,-PLN w tesco.Włączamy silnik,zamykamy okna,otwieramy wszystkie otwory nawiewne max., włączamy niską temperaturę,i obieg zamknięty (!)(wewnętrzny).Wciskamy zawór zbiornika z czynnikiem i czekamy na zewnątrz ok 20 minut.Gazowa mieszanka odkaża kabinę.Puszkę stawiamy za tylnym siedzeniem na podłodze,po wypróżnieniu,wyrzucamy tak gdzie należy.Wietrzymy auto i cieszymy odgrzybioną klimatyzacją.Oczywiście najpierw czytamy instrukcję na pudełku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2020 o 00:01, W.W. napisał:

Ja stosuję wyrób firmy PLAK 22,-PLN w tesco.Włączamy silnik,zamykamy okna,otwieramy wszystkie otwory nawiewne max., włączamy niską temperaturę,i obieg zamknięty (!)(wewnętrzny).Wciskamy zawór zbiornika z czynnikiem i czekamy na zewnątrz ok 20 minut.Gazowa mieszanka odkaża kabinę.Puszkę stawiamy za tylnym siedzeniem na podłodze,po wypróżnieniu,wyrzucamy tak gdzie należy.Wietrzymy auto i cieszymy odgrzybioną klimatyzacją.Oczywiście najpierw czytamy instrukcję na pudełku.

Niesondze :cheesy: To jak psikanie dezodorantem zaschniętego gówna na podeszwie. Działa na moment. Oczywiście efekt jest w samej kabinie odczuwalny ale problemu się nie pozbywasz tylko go maskujesz.

W B6/7 tylko metoda tunap jest skuteczna na dłuższą metę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima to zło. W aucie możesz wyłączyć w komunikacji miejskiej już nie.  W następnym aucie będzie naturalna cyrkulacja powietrza czyli szyberdach albo dach panorama.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z klimatyzacją w Audi A4 B6. Kupiłem samochód i już był zapach grzyba. Ale nie taki duży, potem zrobiło się gorzej. Trochę jeździłem, zrobiłem dwa razy ozonowanie i to samo. W końcu pojechałem do serwisu który specjalizuje się w klimatyzacji. Zrobiłem odgrzybianie chemiczne i po tygodniu grzyb wrócił. Zrobiłem po 2 miesiącach od tego czasu kolejny raz chemiczne i dalej śmierdzi. Nie wiem w sumie co oni tam stosują, czy to jest płyn czy gaz, mówili że pod ciśnieniem. Czy warto robić ten zabieg 3, 5, 10 razy aż ustanie czy czeka mnie demontaż nagrzewnicy oraz parownika i czyszczenie mechaniczne? A może są inne rodzaje chemii? Jeśli tak to proszę o polecenie serwisu w Warszawie.

Dodam, że odpadają wszelkie amatorskie metody domowe opisane w tym wątku, po prostu się tego nie podejmę.

Edytowane przez VanSol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli  max wali smrodem to żadne "perfumowanie" nie pomoże.  U mnie waliło starą szmatą , rozbierałem schowek i spryskiwałem nagrzewnicę specjalną preparatem do czyszczenia klimy. Gdzieś jest manual, wbrew pozorom nie tak trudno to zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Axel1 dzięki za pomoc ale chemia to nie żadne perfumowanie tylko preparat grzybobójczy.

Czytałem o tej metodzie ze schowkiem. Przez mały otwór nawet jak napsikasz tam czegoś, to chyba dotrzesz w mniej zakamarków niż przez kratki pod ciśnieniem w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, VanSol napisał:

Przez mały otwór nawet jak napsikasz tam czegoś, to chyba dotrzesz w mniej zakamarków niż przez kratki pod ciśnieniem w serwisie.

Na odwrót. Przez otwór pryskasz bezośrednio na parownik, na którym gromadzą się brud, grzyby i inne mikroustroje. To jest jedyny skuteczny sposób. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał:

Na odwrót. Przez otwór pryskasz bezośrednio na parownik, na którym gromadzą się brud, grzyby i inne mikroustroje. To jest jedyny skuteczny sposób. 

To ja już nie wiem. W serwisach stosują nieskuteczną metodę? Mam im pokazać jak się robi robotę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak wyciągnę wentylator to dojdę rurką z preparatem crc airco do parownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem otwór przed parownikem,nawet szczotkami takimi jak do butelek szorowałem go z obu stron. Jednak efekt nie jest wymierny,bo jednak to kawał kloca jest i w dodatku gruby na jakieś 5 cm. Nie ma opcji umyć go w 100% dokładnie. Dobra opcja to używanie automatycznej wentylacji po zgaszeniu auta.

 

20190525_113738.jpg

20190525_114522.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pila24 napisał:

Ja zrobiłem otwór przed parownikem,nawet szczotkami takimi jak do butelek szorowałem go z obu stron. Jednak efekt nie jest wymierny,bo jednak to kawał kloca jest i w dodatku gruby na jakieś 5 cm. Nie ma opcji umyć go w 100% dokładnie. Dobra opcja to używanie automatycznej wentylacji po zgaszeniu auta.

 

20190525_113738.jpg

20190525_114522.jpg

Najskuteczniejsza metoda to mycie pod ciśnieniem 70% IPA za pomocą takiej lancy. Ciśnienie wypłuka cały syf siedzący w tych zakamarkach. I tak jak piszesz, 5min  przed odstawieniem auta deaktywować klimę. 

 

Screenshot_20210514-082915_Opera.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...