Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check Engine klapy wirowe przepustnica


Mateusz8989

Rekomendowane odpowiedzi

MIałem ten sam problem - zapalił się check , zgasł, po jakimś czasie kontrolka już się świeciła cały czas, komputer czytał błąd klap, nie było różnicy w mocy ale po jakimś czasie może wpaść ten badziew do środka i zrobić większą szkodę więc zdecydowałem się na naprawę.

Kolektor + wymiana 1800 zł :kwasny:

Audi 2.0 TDI

Panowie,

Miałem ten sam problem: P2015 - błąd

Tak sobie to sprytnie wymyślili inżynierowie z VAG, że na osi z klapami zamontowali jedną plastikową część, która po 100-200 tys.km się wyrabia i powoduje luzy, a w efekcie błąd.

W ASO wymieniają cały kolektor - tak jak napisał kolega MAJAKOS - koszt 1800 zł :kox:

Zaślepianie klap czy ich wyprogramowywanie jest wg mnie ryzykowne - niektórzy piszą o problemach z DPF czy serii kolejnych błędów.

Są dwie metody chałupnicze do zastąpienia tego plastikowego ustrojstwa: nawiercanie nastawnika i wkręcanie śruby czy dorabianie drewienek :D

Jest też metoda bardziej profesjonalna. Na allegro za dwie stówki można kupić aluminiowy zestaw naprawczy instalowany do nastawnika.

Ja tak zrobiłem - u mnie działa i błędu nie wywala.

Można go znaleźć wpisując w wyszukiwarkę allegro: " naprawa TDI P2015 "

Edytowane przez heniekzlasu00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIałem ten sam problem - zapalił się check , zgasł, po jakimś czasie kontrolka już się świeciła cały czas, komputer czytał błąd klap, nie było różnicy w mocy ale po jakimś czasie może wpaść ten badziew do środka i zrobić większą szkodę więc zdecydowałem się na naprawę.

Kolektor + wymiana 1800 zł :kwasny:

Audi 2.0 TDI

Panowie,

Miałem ten sam problem: P2015 - błąd

Tak sobie to sprytnie wymyślili inżynierowie z VAG, że na osi z klapami zamontowali jedną plastikową część, która po 100-200 tys.km się wyrabia i powoduje luzy, a w efekcie błąd.

W ASO wymieniają cały kolektor - tak jak napisał kolega MAJAKOS - koszt 1800 zł :kox:

Zaślepianie klap czy ich wyprogramowywanie jest wg mnie ryzykowne - niektórzy piszą o problemach z DPF czy serii kolejnych błędów.

Są dwie metody chałupnicze do zastąpienia tego plastikowego ustrojstwa: nawiercanie nastawnika i wkręcanie śruby czy dorabianie drewienek :D

Jest też metoda bardziej profesjonalna. Na allegro za dwie stówki można kupić aluminiowy zestaw naprawczy instalowany do nastawnika.

Ja tak zrobiłem - u mnie działa i błędu nie wywala.

Można go znaleźć wpisując w wyszukiwarkę allegro: nastawnik p2015.

Chyba we wszystkich tematach związanych z klapami chwalisz to rozwiazanie . Nick alle... i imie w opisie to tylko zbieg okoliczności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zastanawia mnie jakie jest Wasze podejście do klap zawirowań w kolektorze ssącym A4 B8 2.0 TDI CAGA?

Mój wcześniejszy pojazd to BMW E46 gdzie (jeśli ktoś jest w temacie burakowozów), klapki uwielbiają się wręcz urywać, wpadać do silnika i siać zamieszanie. Po sprzedaży i zakupie Audi także zdecydowałem się na wywalenie tego ustrojstwa - na wszelki wypadek. Poza fizycznym wywaleniem, oczywiście także programowe wyłączenie klap.

Jednak konstrukcja klap w aluminiowym kolektorze CAGA jest zdecydowanie inna niż w BMW, gdzie tam zastosowano osobną klapę dla każdego cylindra, przynitowaną na cieniutkiej ośce.

W silniku CAGA wszystko umieszczone jest na jednej ośce idącej przez cały kolektor aż do nastawnika klap, który także lubi ulegać awarii.

Stąd też pytanie - czy klapy w kolektorze rzeczywiście są zbędne? Czy jak podaje producent zawirowania powietrza są jedynie dla lepszego spalania mieszanki, co nie zmienia faktu, że i tak w niczym nie pomagają?

Wszyscy tunerzy twierdzą, że brak klap nie wpływa w żaden sposób na charakterystykę pracy silnika. Jednak zastanawia mnie załamanie wykresu w zakresie 1600 - 2200 obr/min. Nie jest to wina programu, raczej coś mechanicznego. Czy przypadkiem nie jest to wina opisanych klap, które właśnie tworzą zawirowania powietrza dla lepszego spalania mieszanki w zakresie dolnych obrotów?

14075015_1161737897228344_757687299_o.jp

Pozdrawiam.

Edytowane przez Mango155
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację, szczególnie w v6 tdi czuć gorszy dół. U siebie mam wyłączone je w sterowniku, a fizycznie zostały ponieważ jak sam napisałeś nie ma potrzeby ich wyrzucania. W ads gdy mam ustawiony dynamic dla silnika to jest delikatna zwłoka z dołu, wcześniej gdy miałem je włączone dół był minimalnie lepszy, a szczególnie reakcja na gaz przy dynamicu. Te spostrzeżenia przyszły po czasie na początku nie widziałem różnicy, podsumowując lepiej je wyłączyć w 2.0 tdi niż kupować kolektor, chyba że w grę wchodzi tylko nastawnik który się wyrabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację, szczególnie w v6 tdi czuć gorszy dół. U siebie mam wyłączone je w sterowniku, a fizycznie zostały ponieważ jak sam napisałeś nie ma potrzeby ich wyrzucania. W ads gdy mam ustawiony dynamic dla silnika to jest delikatna zwłoka z dołu, wcześniej gdy miałem je włączone dół był minimalnie lepszy, a szczególnie reakcja na gaz przy dynamicu. Te spostrzeżenia przyszły po czasie na początku nie widziałem różnicy, podsumowując lepiej je wyłączyć w 2.0 tdi niż kupować kolektor, chyba że w grę wchodzi tylko nastawnik który się wyrabia.

Póki co przywróciłem klapy, nastawnik działa jak należy i wszystko jest w porządku. Zobaczymy czy charakterystyka przy następnym pomiarze się jakoś zmieni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. 2 godziny i sami to dziadostwo usuniecie wyjac kolektor wypierdzielic klapy zostawcie tylko prowadnice od klap rzeby dziura byla zaslepiona wszystko do " kupy" i po klopocie banalnie prosta operacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziel się pomiarem ciekawe czy te zawirowania faktycznie są tym spowodowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...