Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana czujnika różnicy ciśnień DPF w A4 B8 2.0TDI


mardock81

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, idunnpl napisał(a):

Ponieważ u mnie na obdeleven pokazuje 9

Odczytaj wartość popiołu w ml VCDSem.

 

10 godzin temu, sebaa napisał(a):

Może zapytam inaczej, czy w nowych samochodach wartość obliczona sadzy spada do 0, czy przyjmuje inną wartość?

Z tego co pamiętam, też nie spada do zera. Auto żony miało 10 kkm jak je kupiłem i jeżeli dobrze pamiętam, też nie spadała do 0.

W moim przy przebiegu 50 kkm też nie spadało do 0.

Teraz mam 80 kkm i kończy regenerację przy ok 4.5 g

Screenshot_20230630_205542_VAG DPF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Odczytaj wartość popiołu w ml VCDSem.

U mnie w vcds pokazuje od początku zawartość popiołu 0.01 l dlatego bardziej się sugeruję w tym przypadku obdeleven. Tutaj widać stopniowy przyrost popiołu . Na początku było 3g teraz 9g. Dodam że maksymalną pojemność powinno osiągnąć przy 80 g to w moim przypadku pełne zapełnienie powinno nastąpić po ok. 200000 km czyli chyba normalnie jak na dpf. U mnie przed czyszczeniem kończył regenerację jak u ciebie przy 4.5g obliczonej masy sadzy. Ostatnie wypalanie miał 50 km przed czyszczeniem obecnie pokazuje 130 km od ostatniej regeneracji i około 9 g obliczonej masy sadzy. Dlatego tak zawracam tobie głowę czy zerować tego dpf po czyszczeniu. Taka dość skomplikowana sytuacja U mnie.

 

9 godzin temu, revil4x napisał(a):

Witam, mógł byś podać koszty demontażu, czyszczenia i montażu dpf, czeka mnie to za jakiś czas, tak z ciekawości pytam. Pozdrawiam 

Samo czyszczenie kosztowało 500 zł. Gorzej z demontażem bardzo trudny dostęp. U mnie robocizna wyniosła 2 tyś ale tu oprócz dpf doszło wyjecie turbo demontaż egr i ustawienie rozrządu. Był problem z gwizdaniem przez wypalona uszczelkę pod egr i źle ustawionym rozrządem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, idunnpl napisał(a):

Dlatego tak zawracam tobie głowę czy zerować tego dpf po czyszczeniu. Taka dość skomplikowana sytuacja U mnie.

Na Twoim miejscu wymeniłbym najpierw czujnik różnicy ciśnień i sprawdził jak się auto po tym zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2023 o 21:53, sebaa napisał(a):

Może zapytam inaczej, czy w nowych samochodach wartość obliczona sadzy spada do 0, czy przyjmuje inną wartość?

Jeździłem dziś Golfem żony, silnik 2.0 TDI, kod DCYA, przebieg 38kkm. Regenerację zakończył przy 5.53g (23%) i tak chyba było z tego co pamiętam od samego  początku jak go mam (od przebiegu 10kkm)

Screenshot_20230916_120452_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230916_120506_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230916_120738_VAG DPF.jpg

Screenshot_20230916_122448_VAG DPF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2023 o 15:09, Muskel1 napisał(a):

Jeździłem dziś Golfem żony, silnik 2.0 TDI, kod DCYA, przebieg 38kkm. Regenerację zakończył przy 5.53g (23%) i tak chyba było z tego co pamiętam od samego  początku jak go mam (od przebiegu 10kkm)

Dzięki Muskel za informacje. Po prostu na chłopski rozum założyłem, że to tak działa, ze wraz ze wzrostem zawartości popiołu w DPFie maleje zdolność magazynowania sadzy, więc sterownik bierze na to poprawkę zwiększając wartość przy której kończy wypalanie.

Tym bardziej, ze tak jak pisałem. Jak wyzerowałem wartość popiołu, wartość obliczona sadzy również się wyzerowała i sterownik liczył od 0 do 23.5, a po pierwszym wypalaniu liczy od 5 z kawałkiem do 23.5.

Przy inicjalizacji sterownik od razu ustawia wartość obliczoną sadzy na prawie 24g i wypala do 5 z kawałkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 minut temu, sebaa napisał(a):

Po prostu na chłopski rozum założyłem, że to tak działa, ze wraz ze wzrostem zawartości popiołu w DPFie maleje zdolność magazynowania sadzy, więc sterownik bierze na to poprawkę zwiększając wartość przy której kończy wypalanie.

Logicznie rzecz biorąc można by tak pomyśleć ale z jakiegoś powodu sterowniki nie mają wypalać do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2023 o 20:00, sebaa napisał(a):

Czy po takiej inicjalizacji podczas wypalania wartość obliczona powinna spadać do 0?

 

Walczę u siebie z tym, że mi stosunkowo szybko nabija wartość obliczoną. DPF wyczyszczony, nie było z nim żadnych problemów, z tym że wypalał się co około 250 km. Na maszynie przed jak i po czyszczeniu wyniki były OK. Po założeniu na auto wyzerowałem wartość popiołu, sterownik ustawił wartość obliczoną na 0, zmierzoną na trochę ponad 5. Zrobiłem ponad 500 km do pierwszego wypalania, wartość zmierzona jak i obliczona nabijały się bardzo wolno, po pierwszym wypalaniu zmierzona spadła na około -3 a obliczona na lekko ponad 5. DPF wypala się co około 250 km, zmierzona oscyluje od -3 do max 4-5 a w tym czasie obliczona rośnie z okolic 5 do 23.5 i następuje regeneracja.

 

 

Jest dokładnie tak jak piszesz, obliczona masa spada do około 5-6 i następuje koniec regeneracji (zmierzona zejdzie na -5 lub więcej).

Ja również jeżdżę do pracy 10km w jedną strone i przy takich "traskach" wypala mi się co około 250km, masa zmierzona rośnie szybciej od obliczonej.

 

Mam auto 3 lata, wyprałem DPF jeszcze przed całkowitym zapełnieniem, nie miałem z nim nigdy problemów ale myślałem że coś nie tak że tak często wypala i masa zmierzona rośnie szybciej od obliczonej i przerobiłem sporo:

 

- pranie profesjonalne

- wymieniony czujnik róznicy na ORI + adaptacja

- auto nie spala oleju

- dolot czysty bez grama oleju

- EGR wyczyszczony

- wtryskiwacze wymontowane i sprawdzone na maszynie pomiarowej

 

Usłyszałem już tutaj fachowe odpowiedzi typu "filtr szrot" "filtr źle wyczyszczony" :facepalm:

 

Wszystko wskazuje na to że przy krótkich trasach masa zmierzona szybciej rosnie i wypala co około 250km.

Trasa do Włoch wypalanie wyszło co 890km.

 

Z ciekawości mógłbym jeszcze podmienić przepływomierz, ponieważ wg mnie zawyża wskazania (wtedy sterownik zwiększa dawkę paliwa i wiadomo generuje więcej sadzy) ale nie wiem czy bede sie z tym jeszcze boksował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Filtr po czyszczeniu w profesjonalnej firmie. Rzekomo nawet nie był mocno zapchany. Czujnik różnicy ciśnień do wymiany ?

 

Screenshot_20231018_184147.thumb.jpg.aba2378dc41c21b5f6152f71b9062d7d.jpgScreenshot_20231017_211532.thumb.jpg.f49ab55e248085887633c1f557806a8e.jpgScreenshot_20231017_211511.thumb.jpg.f2958989bbe314cc2c1e89aed3964611.jpg

Edytowane przez sol321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik powinno się swoją drogą zawsze wymienić (na nowy oryginalny z ASO) po czyszczeniu/wymianie dpf. 

W tym przypadku myślę, że wskazanie 12 hPa nie jest błędne. Jak na wyczyszczony i nie zapchany dpf jest to dosyć wysokie ciśnienie.

Jaką miałeś wartość popiołu olejowego jak oddawałeś do czyszczenia?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Czujnik powinno się swoją drogą zawsze wymienić (na nowy oryginalny z ASO) po czyszczeniu/wymianie dpf. 

W tym przypadku myślę, że wskazanie 12 hPa nie jest błędne. Jak na wyczyszczony i nie zapchany dpf jest to dosyć wysokie ciśnienie.

Jaką miałeś wartość popiołu olejowego jak oddawałeś do czyszczenia?.

 

Nie wiem, zasugerowałem się opinia mechanika, który przy wymianie rozrządu miał zerknąć na tego dpfa. Miałem wrażenie że wypalał się za każdym razem jak tylko się rozgrzał silnik, ponieważ obroty były podniesione, start stop nie działał. Po wyłączeniu samochodu gorąco spod podwozia i długo chodzący wentylator. 

Mechanik stwierdził dpf nadaje się do czyszczenia, bo to wartość różnicy ciśnień 12kPa (bo do tylu podobno zeszło) po wypaleniu to za dużo. Dlatego oddałem do innego warsztatu współpracującego z firmą czyszczącą dpf. Rzekomo nie był wcale mocno zapchany. Mam gwarancję i potwierdzenie, że jest sprawny. Natomiast wątpię że warsztat który go wsadzał wymianił czujnik różnicy ciśnień. 

Po odebraniu samochodu zauważyłem że się nic w tej kwestii nie poprawiło. Na grupie facebookowej większość stwierdziła że podniesione obroty i brak start stop to wina słabego akumulatora, natomiast nie pasuje mi to, bo podniesione obroty mam dopiero jak silnik się zagrzeje + to ciepło spod samochodu...

 

Dlatego kupilem icar pro vgate i widać wartości te co powyżej. Ilość zużytego paliwa od ostatniego wypalenia filtra 0,08 l, czyli faktycznie ciągle się wypala...

 

Jakieś pomysły?

Co jeszcze może inicjować wypalanie dpf, którego samochód nie może skończyć... 

 

Edytowane przez sol321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Dpf do czyszczenia. Jaki przebieg? 300 kkm?

Tak, to że do czyszczenia to wiem, bardziej interesuje mnie dlaczego przy 13.5g wypala :) na sofcie diesel gate, wypalał co 300km ale za to kalkulowana szła do 100% czyli jakieś 24g,czy polecasz jakaś firmę co dobrze wyczyści dpf? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby w sofcie był jakiś błąd i zamiast rozpoczynać regeneracje od 23.5 to zaczyna od 13.5. Soft z pewnego źródła? Odnośnie czyszczenia mogę polecić Gładysek Bosch Kraków. Filtr wyczyszczony, wydruk i robią zdjęcie RTG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w rozszerzonych blokach pomiarowych sterownika silnika jaką ma zapisaną wartość sadzy, do rozpoczęcia regeneracji.

Screenshot_20231023_095404_Gallery.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...