Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przepustnica EGR Wymiana


lolot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.Ostatnio pomrugiwała w moim autku kontrolka od świec żarowych tzn ta sprężynka ale nic sie nie działo wiec poprostu to olałem.Ale dzisiaj zapaliła się kontrolka od silnika więc postanowiłem pojechac do znajomego mechaniora i podłączyłem pod kompa.Okazało się że wina przepustnicy zacina się do tego mechanik powiedział mi że to normalka w b8 z tym że bywały takie przypadki że przepustnica kiedy sie zacina to powstaje duże napięcie w kabelkach i może się zapalic jak bezpiecznik nie zadziała.Co wy na to czy warto się bac,co działać czy narazie wyczyscic przepustnice czy tez moze myslec o wymianie na nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co jakies 30 tys rozbieram przepustnice i zawór egr, jak pierwszy raz rozebrałem przy 90tys to było troche nagaru , a poza tym z egra trche kapie olej , a kapie od jakis 100tys (przyspałem to na gwarancji). Czasami olej zalewa elektronike i dzieją sie cuda. Dlatego co jakis czas to czyszcze. Myslalem o nowym zaworze i przepustnicy, ale na wiosne sprzedaje ,tak ze moze wytrzyma.J proponuje rozbieri wyczyść, potem zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.A jak jest z tym czyszczeniem przepustnicy?Po prostu tylko odkręcić i przeczyscić czy wtyczkę można odłączyć bo nie chcę nic zchrzanić no i czym czyścic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało odlączaj , nic sie nie stanie , przy okazji jak podepniesz vaga na zmianie oleju to wykasujesz , bo będzie sygnał ze coś nie halo z egr . Ja czyściłem środkiem do mycia hamulców ,pedzelek i jazda, co było bardziej oporne to czymś twardszym . Może ktoś ma jakiś lepszy specyfik, to podpowie. Natomiast to co jest pod czarnym dekielkiem to u mnie było sucho , ale jak tam sie dostanie olej to wtedy dzieją sie cyrki, tak ze zawsze to otwieram i patrze , na razie przy 160tys jest sucho . Myślałem o nowym egr i przepustnicy ale na wiosne chyba sprzedam, ale to juz pisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, miałem u siebie podobny problem, migająca kontrolka świec aż w końcu "check" się zapalił, wizyta u zaufanego mechanika -> diagnostyka -> przepustnica, usunięcie błędu po czym zrobione 300km z czego połowa z nowym błędem i wcześniej mrugającą kontrolką świec. Przyczyna problemu znajdowała się w ch..ej jakości zastosowanych materiałów z których jest wykonane "koło zębate jak w zegarku" sterujące ruchem klapki w przepustnicy:facepalm:. ząbki się powycierały i w pewnym momencie klapka się zacinała. Jedno co mogę powiedzieć o czyszczeniu, to że jak na 207kkm nie było u mnie zbyt dużo nagaru a raczej "lekkiego zabrudzenia". Jeżeli przy zapalaniu i gaszeniu silnika jest wyczuwalne lekkie szarpnięcie silnikiem to może być to co u mnie, mnie to męczyło i zdecydowałem się na wymianę :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat panowie czy już któryś z Was wymieniał przepustnicę.Jakie są jej koszta?Pytałem mechanika i powiedział za samą przepustnice ok 1000zł a na alledrogo chodzą nowe po ok 500zł i teraz komu wierzyć?

---------- Post dopisany 14-11-2013 at 17:27 ---------- Poprzedni post napisany 13-11-2013 at 20:04 ----------

Dobre wiadomości.Właśnie czarna wróciła od mechanika miała być wymiana łożyska,okazało się że to opona już zjeżdżona a to lepiej bo mam drugi komplecik letnich więc no problem.Drugi plus to to że przepustnica okazała się nie do wymiany a do czyszczenia i jak na razie cisza żadnych kontrolek:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak niedługo Ci padnie ja jestem po wymianie jakieś 2 miechu temu koszt to 600 zł cześć ważne żeby był to dobry zamiennik kurde nie pamietam nazwy bo mechanik powiedział ze tylko jeden sie nadaje a reszta to chinczyki nie warte. Oryginał kosztuje 1100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PIERBURG - tak mi sie wydaje

---------- Post dopisany at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany at 14:38 ----------

Przepustnica 038128063G 038128063L 038128063M TDI (3749978979) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. oooooo to to jest tylko szukaj modelu dla swojego silnika ( ja miałęm dla CAGA) - jest ona stosowana na pierwszy montaz - ale bez znaczka oooo wiec 5 setek taniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, u mnie zalała się elektronika sterująca przepustnicą. Kupiłem ori używkę z 2011 roku i póki co śmiga bez zarzutów :wink: Cena dużo niższa od nowej...

PS. Jeżeli ktoś ma dobrą część elektroniczną, to mogę mu odsprzedać część mechaniczną za małe pieniądze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ją usunął i po kłopocie.

Nie kumam takich ludzi, włażą na forum i sieją spam :facepalm: czerpiesz jakąś przyjemność sexualną :jerk: jak sobie spama walniesz?? :naughty:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, u mnie zalała się elektronika sterująca przepustnicą. Kupiłem ori używkę z 2011 roku i póki co śmiga bez zarzutów :wink: Cena dużo niższa od nowej...

PS. Jeżeli ktoś ma dobrą część elektroniczną, to mogę mu odsprzedać część mechaniczną za małe pieniądze :wink:

Miałem to samo :wink: I mam taką samą ofertę :decayed: Ja kupiłem używkę z 2012 roku z A5. A mam silnik CBAB/CBBB i to te same elementy co w CAGA i CAHA, wszystkie 2,0 TDI CR mają takie same, podchodzą bez problemu. Ja kupiłem przepustnicę i EGR w komplecie po przebiegu 26 tysi w dużo niższej cenie niż w ASO :decayed:

Aha i jak coś mam nastawnik klapy kolektora dolotowego, błędna wstępna diagnoza mechaniorów... Jakby ktoś potrzebował. VDO nr 03L 129 086 V120. Również podchodzi zamiennie do VW i Audi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może podać różnice między zaworem audi a4 b8 2.0 CR TDI 03L 131 501 D a innymi oznaczeniami , np. E, G, L, K.

Mechanicznie z pewnością takie same ale czy elektrycznie też? ( ilość pinów, oporność potencjometru).

Mam stały błąd na EGR i nie wiem czy to pochodzi od zaworu czy gdzieś dalej w instalacji.

Jeżeli pochodziło by od zaworu, to mogę kupić używkę z innym oznaczeniem np. E bo typu D jest bardzo mało i ceny wygórowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2016 o 09:08, bobomarek napisał:

Czy ktoś może podać różnice między zaworem audi a4 b8 2.0 CR TDI 03L 131 501 D a innymi oznaczeniami , np. E, G, L, K.

Mechanicznie z pewnością takie same ale czy elektrycznie też? ( ilość pinów, oporność potencjometru).

Mam stały błąd na EGR i nie wiem czy to pochodzi od zaworu czy gdzieś dalej w instalacji.

Jeżeli pochodziło by od zaworu, to mogę kupić używkę z innym oznaczeniem np. E bo typu D jest bardzo mało i ceny wygórowane.

Chciałbym odświeżyć temat. Padł mi ostatnio EGR o tych samych numerach co koledze powyżej (03L 131 501 D). Po zakupie używki, która powinna wg. opisu pasować (numery nieokreślone, sprzedawca gwarantuje zgodność), ciągle wyrzuca stary błąd o usterce (P0403) i nie ma możliwości jego usunięcia. Adaptacja kończy się sukcesem, chociaż co dziwne podczas procedury zawór zaterkocze, ale nawet dobrze nie drgnie. I tu nasuwa się pytanie- czy to będzie wina samochodu, czy raczej część albo nie pasuje, albo jest jednak wadliwa? 
Dodam, że sprawdzenie EGR w VCDS (w NASTAWY PODSTAWOWE) również kończy się pomyślnie, jednakże testy już są przerywane ze względów bezpieczeństwa. 
Proszę was o wsparcie, Szanowne Grono, bo już nie mam pomysłu i kończą mi się nerwy. :facepalm::cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...