Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator i czy kodować


wojcian

Rekomendowane odpowiedzi

Ludzie pomocy...  :/  kiedy zakupiłem auto 2 lata temu aku miałem do wymiany. Był w słabej kondycji więc udałem się do sklepu po nowy aku. Za namową sprzedawcy wymieniłem na dużo mniejszy 70ah. Stwiwrdzil ze jak nie mam webasto to nie potrzebny mi taki duzy.Wcześniej miałem duży gabarytowo i jakieś 105 albo 110ah.  Nie pamiętam już :/  auto to a4 b8 2.0tdi 143km 2008r avant.Pojawiły się problemy. Temperatura na zewnątrz około 0 i stan aku pokazuje 10%.. latem potrafi się doładować na 100% przy częstej jeździe.. A teraz codziennie wstaje z myślą czy odpale dzisiaj auto.  Niewiem co zrobić czy wymienić na taki jaki powinien być czy przyczyna leży gdzieś indziej ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przemast85 napisał:

Ludzie pomocy...  :/  kiedy zakupiłem auto 2 lata temu aku miałem do wymiany. Był w słabej kondycji więc udałem się do sklepu po nowy aku. Za namową sprzedawcy wymieniłem na dużo mniejszy 70ah. Stwiwrdzil ze jak nie mam webasto to nie potrzebny mi taki duzy.Wcześniej miałem duży gabarytowo i jakieś 105 albo 110ah.  Nie pamiętam już :/  auto to a4 b8 2.0tdi 143km 2008r avant.Pojawiły się problemy. Temperatura na zewnątrz około 0 i stan aku pokazuje 10%.. latem potrafi się doładować na 100% przy częstej jeździe.. A teraz codziennie wstaje z myślą czy odpale dzisiaj auto.  Niewiem co zrobić czy wymienić na taki jaki powinien być czy przyczyna leży gdzieś indziej ? 

Gratuluję. Skoro miałeś ori 110Ah to taki ma być w tym aucie. W b8 nie występował aku o pojemności 70Ah. Na bank go nie zakodowales bo nie ma kodów do takiego aku dla b8 więc nie dziwne że aku padł bo nie był prawidłowo ladowany. Pozostaje Ci kupno nowego aku 110Ah i poprawne kodowanie. Problemy znikną same. 

Edytowane przez corradoowner
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, corradoowner napisał:

Gratuluję. Skoro miałeś ori 110Ah to taki ma być w tym aucie. W b8 nie występował aku o pojemności 70Ah. Na bank go nie zakodowales bo nie ma kodów do takiego aku dla b8 więc nie dziwne że aku padł bo nie był prawidłowo ladowany. Pozostaje Ci kupno nowego aku 110Ah i poprawne kodowanie. Problemy znikną same. 

Tzn nie ma pewności czy teraz jest 70 czy 76. Jutro.to sprawdzę. A najgorsze że nie pamiętam czy stary był 105 czy 110. A może 95  :/  nie mam systemu start stop wiec z agm nie potrzebuje to wiem. Wiec chciałbym  zamowic nowy tylko teraz jakie wziąć?  :/

Jest możliwość sprawdzenia jakoś jaki mam zakodowany bez podłączania się kabelkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, przemast85 napisał:

Tzn nie ma pewności czy teraz jest 70 czy 76. Jutro.to sprawdzę. A najgorsze że nie pamiętam czy stary był 105 czy 110. A może 95  :/  nie mam systemu start stop wiec z agm nie potrzebuje to wiem. Wiec chciałbym  zamowic nowy tylko teraz jakie wziąć?  :/

Jest możliwość sprawdzenia jakoś jaki mam zakodowany bez podłączania się kabelkiem?

Na pierwszej stronie masz spis akumulatorów wraz z kodami do b8. 110Ah były chyba najczęściej stosowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, corradoowner napisał:

Na pierwszej stronie masz spis akumulatorów wraz z kodami do b8. 110Ah były chyba najczęściej stosowane. 

No tak. Widziałem listę aku na pierwszej stronie. Tylko jak mak sprawdzić u siebie jaki mam zakodowany. Nie posiadam vcdsa  :/

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2019 o 19:26, przemast85 napisał:

No tak. Widziałem listę aku na pierwszej stronie. Tylko jak mak sprawdzić u siebie jaki mam zakodowany. Nie posiadam vcdsa  :/

Bez kabla nie ruszysz. 110 czy 105 to już niewielka różnica i nic się dziać nie powinno jak masz 105, a zakodowany 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, xardas654 napisał:

Bez kabla nie ruszysz. 110 czy 105 to już niewielka różnica i nic się dziać nie powinno jak masz 105, a zakodowany 110.

Ogarnąłem kolesia z kablem. Mam zakodowany 110ah 850a  8K0915105F. Czy jesli zakupie identyczny jak ten zakodowany to trzeba mimo wszystko kodować ponownie ? Gdzieś rzuciło mi się w oczy że nawet jeśli wrzucamy ten sam jaki widnieje w systemie to trzeba kodować na nowo  :? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2019 o 22:12, przemast85 napisał:

Ogarnąłem kolesia z kablem. Mam zakodowany 110ah 850a  8K0915105F. Czy jesli zakupie identyczny jak ten zakodowany to trzeba mimo wszystko kodować ponownie ? Gdzieś rzuciło mi się w oczy że nawet jeśli wrzucamy ten sam jaki widnieje w systemie to trzeba kodować na nowo  :? ?

Raczej nie ma co kodować jest jest to samo.

7 godzin temu, Andrzej85 napisał:

Witam. Czy jest możliwość wymiany zwykłego akumulatora na AGM? Czy może ktoś tak robił?

Tak ale musisz zmienić kodowanie na akumulator AGM (inne napięcie i prąd ładowania).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, przemast85 napisał:

Dzięki za pomoc !  :) aku w drodze. Mam nadzieję że problemy się skończą...

Naladuj go do pełna zanim zamontujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewał ktoś może wody destylowanej do oryginalnego akumulatora? Albo sprawdzał poziom elektrolitu, nie wiem czy są jakieś znaki na obudowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak wam się sprawują aku moll? Mam zamiar kupić i nie wiem czy są warte swoje ceny? Mam 110ah to trochę kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2018 o 23:07, Fox55 napisał:

Też mam ori aku Moll 95Ah 760A ale niestety się kończy. Datę produkcji możesz odczytać na klemie -. Ponieważ Molla o tych parametrach nie można kupić mam zamiar wymienić na Molla  95Ah 800A (625 zł)

Teraz 900 zł :/ 

Po 6 latach jeżdżenia i zrobienia 90 tys km padł alternator a wraz z nim akumulator :(

Alternator wymieniony na nowy (950 zł) teraz czas na zakup aku. 105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 taki mam teraz. (system start-stop).

Mogę go wymienić na coś mniejszego?

Edytowane przez Gabriela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie będę musiał przed zimą wymienić aku. Na to wygląda,że siedzi oryginalny 4L0 915 105 i taki też chcę kupić ale... :) Dołożyłem weebasto,side assist,elektryczny bagażnik,fotochromy,mam kamerkę z opcją parking i to chyba wszystko.  Czy powinienem kupić aku o większej pojemności niż 105 ah ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większa pojemność nic Ci nie da, jeżeli nie zostanie on dostatecznie ładowany. Nic nie napisałeś o tym jakie odcinki przebywasz. 

Po każdorazowej wymianie aku należy go zakodować. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Muskel1 napisał:

Większa pojemność nic Ci nie da, jeżeli nie zostanie on dostatecznie ładowany. Nic nie napisałeś o tym jakie odcinki przebywasz. 

Po każdorazowej wymianie aku należy go zakodować. 

Przeczytałem cały post i wiem,że trzeba zakodować.  Dziennie,czyli w dni pracujące robię 15-20 km ,jadąc w jedną stronę.  Spokojnie zostaje naładowany już przy 10 km. Ale w okresie zimowym po 10 godzinach mam od 50 do 70 procent naładowania. Przez to nie włącza mi się "coming leaving home"

Owszem sprawdzałem  napięcie na przewodach na podszybiu 14.7 przy aku 14.49 V.

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nie zostanie naładowany po 10 km, jeszcze jak masz webasto z którego chcesz korzystać.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał:

Akumulator nie zostanie naładowany po 10 km, jeszcze jak masz webasto z którego chcesz korzystać.

Jak ja uwielbiam osoby,które wiedzą lepiej niż Ty sam widzisz. Po prostu rewelka . Dziękuję za pomoc. 

Ps. I nie,że chcę korzystać,tylko korzystam od 3 lat z weebasto.

Edytowane przez kamilch-1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby auto ładowało dostatecznie aku, BEM nie odcinałby Ci urządzeń, ale widzę, że jesteś specem więc nie trzeba Ci tego tłumaczyć:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...