Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie DPF podczas jazdy


Świetlikx

Rekomendowane odpowiedzi

Brawo kolego, postawa godna naśladowania. Czyść to na podwórku i wszystko co zebrał dpf idzie w ziemię, w której powiedz jeszcze masz jakieś warzywa koło domu :) Smacznego.
Nie potrafię tego pojąć - kupić auto, na którego utrzymanie nie stać, żeby się tylko pokazać. Firma, która czyści daje Ci gwarancję i przede wszystkim utylizuje odpad powstały po myciu. My aspirujemy do zachodu, ale widzę nadal ciemnogród i kombinatorstwo. I niech nikt nie mówi, że Polska to taki kraj, że nie stać bo mało płacą i nie ma z czego - trzeba było wziąć inne auto... Edukacja nie działa, logika też nie pomaga, powinni za to dawać takie mandaty, że ktoś by się 5x zastanowił przed takimi akcjami ... 

@konieko - ja normalnie u siebie wyłączałem i potem zazwyczaj przy jeździe kolejnej od razu podnosił obroty i próbował wypalać. Tyle, że ja kilka razy w tygodniu robiłem dłuższą trasę po 500-100 km, a nie tylko dojazd do pracy. Jeśli nie robisz tras to po co kupiłeś diesla do miasta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Birkhof napisał:

Brawo kolego, postawa godna naśladowania. Czyść to na podwórku i wszystko co zebrał dpf idzie w ziemię, w której powiedz jeszcze masz jakieś warzywa koło domu :) Smacznego.
Nie potrafię tego pojąć - kupić auto, na którego utrzymanie nie stać, żeby się tylko pokazać. Firma, która czyści daje Ci gwarancję i przede wszystkim utylizuje odpad powstały po myciu. My aspirujemy do zachodu, ale widzę nadal ciemnogród i kombinatorstwo. I niech nikt nie mówi, że Polska to taki kraj, że nie stać bo mało płacą i nie ma z czego - trzeba było wziąć inne auto... Edukacja nie działa, logika też nie pomaga, powinni za to dawać takie mandaty, że ktoś by się 5x zastanowił przed takimi akcjami ... 

@konieko - ja normalnie u siebie wyłączałem i potem zazwyczaj przy jeździe kolejnej od razu podnosił obroty i próbował wypalać. Tyle, że ja kilka razy w tygodniu robiłem dłuższą trasę po 500-100 km, a nie tylko dojazd do pracy. Jeśli nie robisz tras to po co kupiłeś diesla do miasta?

Oczywiście ze nie kupiłem Diesla do jazdy po mieście. Rocznie robię około 30tys km ponieważ kilka razy w roku jeżdżę do rodziny oddalonej o okolo 1,5tys km od mojego miejsca zamieszkania.
Poza tym oprócz typowej jazdy po miescie mam dodatkowe zlecenia z pracy i wtedy jeżdżę już autostradami. 
Pytanie które zadałem tyczyło się tylko i wyłącznie sytuacji kiedy jadę do pracy, czuje podwyższone obroty świadczące o wypalaniu DPFa i keidy nie mam mozliwosci w tym samym czasie jechać dalej z szybsza prędkością aby DPF się wypalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak jeździsz dłuższymi to ja jak mnie złapało wypalanie (trzymał obroty) to normalnie wyłączałem i albo próbował wypalać do końca po odpaleniu, albo jak w dłuższej trasie dogrzałem silnik. Przy 230k km dawałem do regeneracji filtr, ale miał jeszcze przepustowość ~65% (finalnie okazało się że do wymiany był egr).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory robilem tak, ze wylaczalem silnik ale po pracy przegonilem go troche po autostradzie. Po przyjezdzie do domu bylo wszytsko ok. Niekiedy jednak po kilku dniach znowu wlaczalo sie wypalanie DPFa w drodze do pracy mimo iz dopiero co byl wypalany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem, że nawet przez kilka dni codziennie się wypalał mimo tego, że sam wyłączył się w trakcie jazy proces wypalania. Nigdy mimo to nie zapaliła mi się kontrolka, że DPF zapchany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. A może ktoś się orientuje czy podczas wypalania włączają się podgrzewane lusterka żeby więcej obciążenia dostał silnik. U brata w saab 93 włączają się grzane lusterka podczas wypalania, wpieliśmy diodę led w kable od lusterek. I podczas każdego wypalania dioda się świeci i wie kiedy mu się wypala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dzwiedziu napisał:

Witam. A może ktoś się orientuje czy podczas wypalania włączają się podgrzewane lusterka żeby więcej obciążenia dostał silnik. U brata w saab 93 włączają się grzane lusterka podczas wypalania, wpieliśmy diodę led w kable od lusterek. I podczas każdego wypalania dioda się świeci i wie kiedy mu się wypala.

W Audi ogrzewanie lusterek się nie włącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno w audi a4 b8 podgrzewanie lusterek nie włącza się przy wypalaniu DPF? Z tą diodą to byłby dobry patent a rozpoznawanie wypalania po obrotach to trochę lipne jest bo w zimie z autostartu masz wyższe obroty a do tego jak ktoś jeździ na krótszych odcinkach to tym bardziej lipa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Berserker napisał:

 a rozpoznawanie wypalania po obrotach to trochę lipne jest bo w zimie z autostartu masz wyższe obroty a do tego jak ktoś jeździ na krótszych odcinkach to tym bardziej lipa. 

dpf się wypala jak silnik osiągnie odpowiednią temperaturę więc przy 90 stopniach jeśli obroty są bliskie 1000 to jest właśnie wypalanie, na zimnym nie wypala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...