Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kąt synchronizacji wałka (Synchro Angle) - Mity czy fakty ?


MemberA4

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z was rozważał kwestię wpływu rodzaju pompy czynnika chłodzącego na ustawienie kąta synchronizacji.

Czy pompy stosowane przed i po modernizacji napinacza maja taką samą średnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka samą, tutaj nic nie moze byc inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Brb miałem na początku -5,5. Ustawiłem na 0 i spalanie wzrosło o 2 litry. Z Fisa nie schodziło poniżej 8-9 litrów. Po wielu próbach okazało się że -2' wychodzi najlepiej. Spalanie 5,5 trasa 6-6,5 miasto (przy litrażowaniu) wtryski na vagu nagle okazały się być w stanie idealnym. Ma ktoś potwierdzone informacje że wartość ta ma być na 0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jedynie mogę potwierdzić że po wymianie rozrządu z blokadami synchronizacja wychodzi z zerem i nic nie trzeba poprawiać. Sprawdzałem

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie rozrządu kąt był ustawiony na 0 i po przegazowaniu potrafił skoczyć na 0,6. Dzisiaj zauważyłem, że na wolnych obrotach kąt skacze miedzy 0 a 1,1 (na vagu jest 0 potem 0,6 potem 1,1 znowu 0 i tak w kółko). Podczas jazdy są takie same wskazania.  Jak myślicie pasek trochę się poluźnił i jechać na naciągniecie? A może taki skok jeszcze jest w normie? 

Ps. Rozrząd wymieniany pół roku temu.  Mam napinacz mechaniczny

Edytowane przez Damjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie rozrządu kąt był ustawiony na 0 i po przegazowaniu potrafił skoczyć na 0,6. Dzisiaj zauważyłem, że na wolnych obrotach kąt skacze miedzy 0 a 1,1 (na vagu jest 0 potem 0,6 potem 1,1 znowu 0 i tak w kółko). Podczas jazdy są takie same wskazania.  Jak myślicie pasek trochę się poluźnił i jechać na naciągniecie? A może taki skok jeszcze jest w normie? 
Ps. Rozrząd wymieniany pół roku temu.  Mam napinacz mechaniczny

U mnie w AWX-ie kąt po wymianie rozrządu ustawiony na 0 i naprawdę rzadko kiedy podczas sprawdzania vcds-em skoczy na +0.6. Napinacz również mam mechaniczny. Wiem, że przed wymianą rozrządu kąt skakał pomiędzy -0.6 a + 1.1

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglada tak, silnik 1.9 BRB      DPF i EGR   wywalony

0.0     spalanie w grupie 15 to 1.2l      spalanie w trasie   7.3l /120kmh        miasto to 10l+ -----tak bylo
-2        spalanie w grupie 15 to 0.8l     korekty pompek sie poprawily ale dynamika samochodu spadla-----teraz testuje 
-3         bede testowal

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie....jaki macie ustawiony kat synch w waszych BPW? I tym samym jakie spalanie na biegu jalowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze chętnie dopytam - czy zauważyliście różnice w ruszaniu? Ja po wymianie rozrządu miałem +3 ale auto wydawało mi się trochę przymilne dlatego ustawiłem na 0,0.

Mam jednak dziwne wrażenie jakby drgania przy ruszaniu powodowało ustawienie tego kata. Co myślicie? Auto jakby delikatnie sie dławi przy ruszaniu, jak dam sporo więcej gazu jest ok.

Dwumasa i poduchy zmienione, problem się zmniejszył ale nie ustąpił.

Edytowane przez Mavver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dołączę się do tematu. 

Mam po wymianie rozrządu synchro „0” 

Nie wiem ile miałem przed ? Ale auto trochę lepiej się zbierało i nie miało takiej „tudbodziury”.

dodatkowo aktualnie czuć strasznie spaliny aż gruzą po nosie. Spalanie na vagu to 0.8l/h

jaki byłby najlepszy kont dla AWX ? 

Ktoś testował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Zabek425 napisał:

Witam, dołączę się do tematu. 

Mam po wymianie rozrządu synchro „0” 

Nie wiem ile miałem przed ? Ale auto trochę lepiej się zbierało i nie miało takiej „tudbodziury”.

dodatkowo aktualnie czuć strasznie spaliny aż gruzą po nosie. Spalanie na vagu to 0.8l/h

jaki byłby najlepszy kont dla AWX ? 

Ktoś testował ?

jak mocno dodasz gazu to też jest "0" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzeje kotleta bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi. Chciałem zmienić kąt synchronizacji w a4 b7 2.0 16v był bliski -3 chciałem ustawić na 0 ; -0,5. Pod osłoną są 2 wałki ale wyczytałem żeby ustawić kąt na prawym, także zabrałem się do roboty i za drugim razem wyszło idealnie zero, pochodził chwilę, gazowałem ciągle stałe 0. to z podpiętym komputerem ruszyłem i cały czas 0 dopóki nie zacząłem go wkręcać na 3tys obrotów żeby zobaczyć jak się zbiera itp, nagle kąt wskoczył na -8... zatrzymałem sie chwilę, nic sie nie zmieniało to go zgasiłem i odpaliłem i znowu kąt 0. gazuje, jadę pomału nic się nie zmienia. jak mu znowu depne to znowu -8. No to przejechałem kawałek i  rozpędzałem go to wskakiwało na -6. Dlaczego tak się dzieje? pozdrawiam. Dodam, że w 1.9 zmieniałem ja jednym wałku i ładnie wyszło 0 w porywach do -05  a tu nie wiem o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 BRB 06r A4 B7 Dziś bawiłem się synchro, dotychczas ustawione miałem [ -1.5 / -2.0] Spalanie 0.6/h.
Testowałem jazdę:
- z idealnym 0.0 (zamulony był w wyższej partii obrotów), spalanie 0.4/h,
- ( 0.0 do -0.5 ) jw.
- ostatecznie ustawiłem [-1 przy wyższych obrotach wskakuje na chwilę do -1,5]. spalanie 0.4/h i wg mnie tak teraz jest OK
Pzd ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przed wymiana rozrządu było 0 po wymianie 2.4, na ciepłym. Na tym 2.4 tak jakby drgało silnikiem na ciepłym i była bardzo dobra reakcja na gaz oraz dłużej odpalał. Zmieniłem na ciepłym na -0.5 mniej trzęsie silnikiem ale za to jest słabsza reakcja na gaz i szybciej odpala. Na każdym ustawieniu miałem i mam 06/0.7l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie vag pokazywał -3, ustawiłem na 0 myśląc, że robię dobrze, okazało się, że spalanie wzrosło z 0,4l na 0,6 co realnie dało około 1-1,5l/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...