Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana z ABS na ABS-EDS 1995-1997


przemciotorun

Rekomendowane odpowiedzi

Caly material jest od kolegi f16mysliwiec ktory montowal to u siebie, ja tylko zlozylem cale info do kupy i zrobilem tutka :) sam jestem w trakcie kompletowania gratow takze napewno dojdzie pare fotek wiecej....




Ten opis jest skierowany do aut w rocznikach 95-97 !!!





Wiec tak.... co to jes wogole EDS i jak to dziala tlumaczy chyba najlepiej ten filmik:



nalezy zmienic sterownik abs-u znajdujacy sie pod tylna kanapa na sterownik abs-eds o nr. 4D0 907 379 G
foto sterownika
komp2_zps5e3b177a.jpg

oraz pompe na taka o nr. 4D0 614 111 F
Foto pompy:
KGrHqNo8FYCc5HBQN8lqspQ60_57_zpsb7b56529

w pompie ABS-EDS roznica jest taka ze wszystkie rurki od hydrauliki przychoda z boku a nie jak w pompie ABS ze dwie rurki sa przykrecone od gory..... dobrze jest tez zaopatrzyc sie w te dwie rurki z auta z ktorego jest pompa, poniewaz maja one wieksza srednice sruby ktora wkreca sie w pompe (w pompieABS-EDS sa wieksze dziury)

toczy sie to tylko do tych dwoch rurek z gory, reszta pasuje p&p

dalej musimy dolozyc 5 kabli i jeden przepiac

schemat i opis dla aut z ABS
OpiselABS_zps856bfeca.jpg

HydraulikaABS_zps43038469.jpg

SchematABS_zps440d0af1.jpg

schemat i opis dla aut z ABS-EDS
OpiselABS-EDS_zpsfa77b301.jpg

HydraulikaABS-EDS_zps6a5809c2.jpg

SchematABS-EDS_zpscdfac590.jpg

czyli po nalozeniu schematow na siebie wychodzi jakich przewodow brakuje i ktory trzeba przepiac
SchematABS-EDSGotowy_zpsca63db3e.jpg

czyli:
podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30)
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21
ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2
przekladamy pin 36 na pin 9

tu jeszcze fotki ze zmieniona juz pompa na pompe z EDS
91f566d87decbd86_zps26d96361.jpg

rozlozenie pinow we etyczce sterownika
CAM00279_zps42aa9c85.jpg


i na koncu pozostaje nam odpowietrzyc uklad i cieszyc sie z ruszania w zime
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o allegro to ceny pompy i sterownika sa naprawde rozne... sterownik kupilem za 60zl juz z kw a pompy szukam a ceny od 100-450zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając na allegro pompy o takich numerach znajduje pompy ABS z A8 D2, numery się zgadzają, wygląd mniej więcej też, ale w żadnej aukcji nie było słowa że jest to pompa ABS-EDS, są tylko że ABS, więc mam pytanie, będą się one nadawały?:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniało mi się że w kodach wyposażenia swojego auta widziałem coś takiego jak EDS i sprawdziłem to :wink:

1AJ = anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)
:kox: czekam na śnieg żeby przetestować. BTW Czy to jakaś rzadka opcja w b5?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr ma grać, wszystkie A8-ki w ośce i w Q miały EDS.

Graty pomysłu i wykonania.

Musisz teraz dokładnie odpowietrzyc cały układ lacznie z tylnymi hamulcami.

EDS dobra rzecz, TorSen jeszcze lepsza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info Panowie :decayed: Przemek, graty dla Ciebie:wink: Btw, dev, ładna liczba postów, taka równa:decayed:

---------- Post dopisany 02-11-2013 at 13:52 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2013 at 10:08 ----------

dev a wiesz może jaki numer mają te przewody które są na górze pompy i idą do serwa? Tzn chodzi mi o te tylko 2 A8. Te od A8 D2 bedą pasowały przy serwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wytoczyc dystans z M12x1 na M10x1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek jestes w stanie takie cos ogarnac? wtedy wszystkie przewody zostaly by stare? a te dwa z gory zalozone byly by tylko przez te adaptery

---------- Post dopisany at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany at 14:22 ----------

dobra nie zawracam d*py :)

Złączka M10X1/zew.M12X1 dł.30,5mm :: złączki :: Baryłki, śruby, złączki :: Elementy montażowe :: Dla serwisów :: Nagaz24.pl - Specjalistyczny sklep LPG/CNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dobra opcja z tymi adapterami, dołożyć trzeba tylko kawałek przewodu i po robocie:wink:

Mam jeszcze pytanie tylko odnośnie "przekladamy pin 36 na pin 9" ten pin przekładamy w kostce sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git, wszystko już jasne jest:wink: Zayebisty czytelny opis, wytłumaczone łopatologicznie:grin: Skrzynka browarów się należy autorowi:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna mała uwaga.

Ten opis jest skierowany do aut w rocznikach 95-97,

tam gdzie sterownik EDS byl osobno od ABS, na duzym bloku. Auta po małym lifcie mają te dwa systemy zintegrowane w jednym sterowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie:decayed:

Cały opis podłączenia to jest to:

podajemy na pin 50 w sterowniku przez bezpiecznik staly plus (zacisk 30)

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 27 do pompy pin 16

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 4 do pompy pin 15

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 55 do pompy pin 21

ciagniemy kabel ze sterownika z pinu 3 do pompy pin 2

przekladamy pin 36 na pin 9

A na zdjęciu zaznaczonych jest dużo więcej pinów, czemu?:decayed:

---------- Post dopisany at 18:11 ---------- Poprzedni post napisany at 18:10 ----------

Teraz się przyjrzałem trochę i na zdjęciu zaznaczone są tylko zajęte sloty, tak?:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbys powiedzieć jak rozwiązałeś "problem" z tymi przewodami które idą od serwa do pompy abs? Tzn czy je dorabiałeś sam czy znalazłeś jakiegoś gotowca?:wink:

Wiesz jeszcze może czy da radę zamontować jakiś włącznik od EDSu i kontrolkę na zegarach jak to jest na filmiku? Co prawda nie jest to A4 ale audi jest:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układu EDS nie wyłaczasz, zreszta po co ? to nie ASR/ESP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...