Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka w A4 B6


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany wybieraka biegów ponieważ mój ma już spore luzy. Mam dwa pytania:

- czy można go wymienić bez rozbierania tunelu środkowego?

- czy można go wymienić bez wyciągania skrzyni biegów?

Jeśli ktoś to robił, to mile widziane jakieś wskazówki jakie problemy można podczas wymiany napotkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wyjąć wyciszenie które widać na filmiku (pociągnij do góry i wyjdzie)następnie odkręcasz widoczne śrubki wyjmujesz osłonę i masz wybieraki na wierzchu co tam ci się urwało ciężko powiedzieć najwyżej wymień całą kasetę z lewarkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi właśnie chodzi w wymianę całej kasety wybieraka z lewarkiem i cięgnami. U mnie nie ma aż tak dużego luzu, ale jest spory, ponadto jest luz na przegubie kulowym cięgna który jest z przodu skrzyni. Czyli żeby to zrobić nie trzeba rozbierać tunelu środkowego?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem tylko czy kaseta ci wyjdzie do góry ,napewno jeśli chcesz wymienić przegub kulowy przy skrzyni ,musisz ją opuścić ,czyli odkręcić podporę skrzyni i trochę osłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę akurat wymieniałem poduszkę pod skrzynią (masakra) i po zdjęciu osłony aluminiowej pod kasetą wybieraka nie widać żadnych śrub więc wygląda to tak, jakby trzeba było odkręcić cztery śruby od środka auta (w tunelu) i kasetę wyjąć dołem razem z cięgnami. Przegub kulowy cięgna smarowałem i dlatego wyczułem także tam spory luz. Pytałem o demontaż bo żeby odkręcić te dwa cięgna przy skrzyni to chyba trzeba to robić na czuja bo ciężko tam dojść. Jeśli chodzi o kasetę z drążkiem to obawiam się czy jest wystarczająco miejsca żeby to odkręcić bez rozbierania tunelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybieraki od strony kasety odkręcisz bez wyjmowania tunelu(wyjmujesz popielniczkę klimatronik i radio jak 2din) ,ale wyjąć je trzeba od dołu,od strony skrzyni jak opuścisz ją dasz radę bez problemu wykręcić wybierak ,jedna śruba przy przegubie kulowym ,druga po przeciwnej stronie ,jest ciasno ale da radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zrobione, 3eba wymienic plastikowa tuleje w srodku wybieraka w ktorej jest osadzone plastikowe jablko,podam nr czesci jezeli ktos bedzie zainteresowany, a i po wymianie niezapominamy o zaladowaniu nowego smaru, po uwczesnym wyczyszczeniu wszystkiego, ja dalem grafit

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez proszę o info numeru części, u mnie 2 i 3 się lekko zakleszcza a jak pociągnę drążek trochę do góry to jak by miał trochę u

luzu góra dół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

major

IMG_1480.jpg

IMG_1481.jpg

u mnie wadliwy byl ten element

Ma ktoś nr. katalogowy tego elementu? Oprócz tego elementu bardzo zużywa się jeszcze przegub kulowy na końcu drążka który wybiera biegi. Właśnie patrzyłem w etce i nr. katalogowy tego gniazda na końcu cięgna to: 8E0798151 a cena to ok. 60 zł za taki zestaw naprawczy bez kulki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia nie ma z tym nic wspólnego. Problem jest w kawałku plastiku a nie skrzyni.

Sony Xperia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Major- masz numer tej tulei?

Ta tulejka jest w zestawie naprawczym 8E0798151B

384105_x800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturze to jest ten zestaw naprawczy cięgna który też podałem i też należy go kupić bo też się mocno wyrabia, ale jaki jest nr naprawczy tej tulei w której jest kulka drążka zmiany biegów? Można to dostać osobno w ASO?

Sony Xperia

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturze to jest ten zestaw naprawczy cięgna który też podałem i też należy go kupić bo też się mocno wyrabia, ale jaki jest nr naprawczy tej tulei w której jest kulka drążka zmiany jibiegów? Można to dostać osobno w ASO?

Sony Xperia

To chyba będzie to:

8D0 711 279

Wygląda, że to z a6 bo w a4 nie ma w ETCE rozpisanych poszczególnych elementów.

Dzisiaj zamówiłem , jutro ma być. Zobaczymy czy będzie pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :hi: . Sądząc po nazwie powinna to być właśnie ta tuleja w której jest kulka drążka zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...