Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka w A4 B6


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak sprawdzić bez demontażu starej części który zestaw będzie do mnie pasował, z literką B lub C
Posiadam avf+quattro 04r, przymierzam się do kompletowania części i nie mam jak tego zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, słoniu napisał:

Panowie jak sprawdzić bez demontażu starej części który zestaw będzie do mnie pasował, z literką B lub C
Posiadam avf+quattro 04r, przymierzam się do kompletowania części i nie mam jak tego zweryfikować.

jeżeli chodzi Ci o zestaw z tego posta to skrzynie z B7 mają C, ale najlepiej sprawdź czy kulka ma od spodu dziurę czy nie, z dziurą jest B, bez dziury C.

możesz nawet zrobić zdjęcie od spodu, spokojnie sięgniesz ręką z telefonem pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem płyn w wysprzęgliku. W moim przypadku pomogło na jedynkę. 

U mnie było jeszcze tak, że jak zmieniałem na inny bieg to jedynka stawiała opór przy wybijaniu. 

Zestaw do wybieraka też zrobię za jakiś czas, bo luzy na kulce są. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za płyn tam idzie?

Gdzie w ogóle jest wysprzeglik? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No hamulcowy płyn. 

Jest obok tej kulki wybieraka przy skrzyni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jolley napisał:

Co za płyn tam idzie?

Gdzie w ogóle jest wysprzeglik? :D

Tutaj

received_10207368034505900.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, chudy92 napisał:

Tutaj

received_10207368034505900.jpeg

odpowietrza się jak hamulce, tylko wciska się pedał sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany mam problem w b7 1.8t z skrzynia GJW z biegami A dokładnie jedynka i dwojka, które wchodza za każdym razem z oporem. Wymiana oleju w skrzyni naprawila dwójkę ale została jedynka. Po przeczytaniu tematu odnośnie wybieraka postanowiłem wymienić zestaw naprawczy, który zamówiłem z ASO O numerach 8E0798151B ale napotkalem problem.... średnica otworu w nowej części jest większa niż starej/zdemontowanej z auta przez co ta kulka wchodzi bardzo luźno, wręcz wypada... gdzie jest problem? 

20190228_172106.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, BartoszSoldier napisał:

Po przeczytaniu tematu odnośnie wybieraka postanowiłem wymienić zestaw naprawczy, który zamówiłem z ASO O numerach 8E0798151B ale napotkalem problem.... średnica otworu w nowej części jest większa niż starej/zdemontowanej z auta przez co ta kulka wchodzi bardzo luźno, wręcz wypada... gdzie jest problem?  

Słabo czytałeś temat, bo do B7 jest 8E0798151C.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  Podłączenie się do tematu mam a5 b6 18t bex Quattro Nr skrzyni GDZ. Mianowicie wszystko już rozebrałem i pytanie..  w aso audi  zamówiłem to co idzie przy skrzyni. 8e0 798 15 1b.

A resztę części gdzie kupić i jakie żeby pasowały.  bo A aso tylko cały mechanizm koszt ponad 700zlmasakra..  

Z góry dzięki za informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Ding4004 napisał:

Witam.  Podłączenie się do tematu mam a5 b6 18t bex Quattro Nr skrzyni GDZ. Mianowicie wszystko już rozebrałem i pytanie..  w aso audi  zamówiłem to co idzie przy skrzyni. 8e0 798 15 1b.

A resztę części gdzie kupić i jakie żeby pasowały.  bo A aso tylko cały mechanizm koszt ponad 700zlmasakra..  

Z góry dzięki za informację

Skrzynie masz 6biegów więc powinno być to samo co w tdi. Kupić też w ASO, ale nr są z A4 B5.
8D0711279 - osadzenie jabłka (31,55zł)
8D0711901A - tłumik x2 (32,66zł)  
8E0711118 - sworzeń (38,60zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety muszę wrócić do tematu, bo wymiana płynu wysprzęglika nie pomogła - jakoś tak było, że po wymianie chwile było jakby lepiej, ale to mogło być tylko wrażenie.

 

Czy ma ktoś też taką sytuację, że ciężko mu wchodzi jedynka i tylko jedynka? 
Dokładnie to obadałem i u mnie jest tak, że wchodzi ciężko jak wbija się z biegu jałowego. Jak mam np. dwójkę i wrzucam jedynkę to nie ma takiego oporu. Wystarczy wbić na jałowy, ponownie nacisnąć sprzęgło i jedynka wchodzi ciężko.
Dodatkowo czuję, że przy wybijaniu jedynki jest nienaturalny opór tak jakby coś ją tam trzymało. Inne biegi wchodzą dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Emejcz napisał:

Niestety muszę wrócić do tematu, bo wymiana płynu wysprzęglika nie pomogła - jakoś tak było, że po wymianie chwile było jakby lepiej, ale to mogło być tylko wrażenie.

 

Czy ma ktoś też taką sytuację, że ciężko mu wchodzi jedynka i tylko jedynka? 
Dokładnie to obadałem i u mnie jest tak, że wchodzi ciężko jak wbija się z biegu jałowego. Jak mam np. dwójkę i wrzucam jedynkę to nie ma takiego oporu. Wystarczy wbić na jałowy, ponownie nacisnąć sprzęgło i jedynka wchodzi ciężko.
Dodatkowo czuję, że przy wybijaniu jedynki jest nienaturalny opór tak jakby coś ją tam trzymało. Inne biegi wchodzą dobrze.

Zły olej albo synchronizatory mówią już papa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, turzol napisał:

Zły olej albo synchronizatory mówią już papa.

Raczej nie.

Zrobiłem gruntowny test i wygląda to minimalnie inaczej niż wstępnie opisałem.

Przykładowo: 
-naciskam i trzymam pedał sprzęgła
-wbijam dwójkę - lekki opór
-wybijam dwójkę i wbijam ponownie - brak oporu
-wybijam dwójkę i wbijam trójkę - brak oporu

Jak odpuszczę pedal sprzęgła i wcisnę ponownie to cykl się powtarza - pierwsze wbicie jest z jakimś tam oporem.


Po prostu przy jedynce najczęściej się to odczuwa. 
Wygląda na to, że nie wysprzęgla dobrze, tylko nie wiem teraz czy to wina sprzęgła czy może coś z osprzętu np. wysprzęglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizatory. Padają od trzymania lewarka podczas jazdy.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2019 o 12:25, Langista napisał:

Synchronizatory. Padają od trzymania lewarka podczas jazdy.

To jak wytłumaczysz taki fakt, że jak dam na luz, wcisnę sprzęgło do końca i dopompuję jeszcze pedał sprzęgła kilkukrotnie krótkimi szybkimi ruchami (takie jakby półsprzęgła) to bieg wchodzi już bez oporu?

Dla mnie to jak byk nie wysprzęgla dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie spróbuj wymienić wysprzęglik. Ja mam podobnie ale u mnie problem znika jak olej w skrzyni się rozgrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie brak zależności temperaturowych. Olej wymieniałem i w każdych warunkach pracuje podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Emejcz napisał:

U mnie brak zależności temperaturowych. Olej wymieniałem i w każdych warunkach pracuje podobnie.

może spróbuj odpowietrzyć sprzęgło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wysprzęglik. Nie cieknie i wygląda normalnie. Przepchnąłem ponad 100ml płynu odpowietrznikiem w stronę zbiorniczka, ale nic to nie dało. Cholera wie czy wymieniać to w ciemno... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...