Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka w A4 B6


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

Im dłużej czytam ten temat tym mniej wiem ... 

Jeżeli mam luz wzdłużny na wbitym biegu tzn mimo wbitego biegu mogę jeszcze bardziej docisnąć wybrany bieg przez co w czasie jazdy lata gałka przód-tył to muszę wymienić tylko to co jest w podstawowym zestawie naprawczym? Czy jednak jeszcze dodatkowe tuleje i kule? 
1.8T Q BEX GDZ 

Link przedstawiający luz poniżej 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie koledzy, że przyłączę się do tematu. Drążek w moim B6 ma duży luz lewo prawo. Lata bardzo luźno i nic go nie trzyma, powinien stać sztywno między 3 a 4 biegiem, a tak nie jest. Luz na jabłku góra-dół jest minimalny. Kupiłem zestaw naprawczy 8D0798151B (ten z czerwoną gumą) ale jeszcze go nie wymieniłem, nie sądzę by to było źródłem problemu bo jest tam niewielki luz. Nakręciłem filmik, w którym kolega rusza z kanału wodzikiem w skrzyni. Jego zdaniem chodzi on zdecydowanie zbyt luźno... Macie jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2020 o 19:39, harob napisał:

Pozwólcie koledzy, że przyłączę się do tematu. Drążek w moim B6 ma duży luz lewo prawo. Lata bardzo luźno i nic go nie trzyma, powinien stać sztywno między 3 a 4 biegiem, a tak nie jest. Luz na jabłku góra-dół jest minimalny. Kupiłem zestaw naprawczy 8D0798151B (ten z czerwoną gumą) ale jeszcze go nie wymieniłem, nie sądzę by to było źródłem problemu bo jest tam niewielki luz. Nakręciłem filmik, w którym kolega rusza z kanału wodzikiem w skrzyni. Jego zdaniem chodzi on zdecydowanie zbyt luźno... Macie jakieś sugestie?

jeśli nie widać luzów na zewnątrz musisz sprawdzić element z nr 2  oraz sprawdzić śruby zderzakowe z nr 17 które mają zadanie utrzymać drążek w odpowiednich pozycjach

możliwe że to śruba która utrzymuje drążek w pozycji środkowej uległa uszkodzeniu  bo druga odpowiada za utrzymanie drążka w poszczególnych biegach

przed rozdłubaniem możesz te śruby wykręcić z obudowy i sprawdzić a następnie spróbować zamienić je miejscami

1.PNG

element nr 2 znajduje się pod zaznaczoną pokrywą a śruby sa wkręcone w ta pokrywę po bokach

2.PNG

3.PNGDrążek przełączeniowy ma zagłebienia w cylindrze w których te śruby zderzakowe siedzą, to u góry odpowiada za trzymanie drążka zmiany biegów na środku.

 

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MemberA4 napisał:

przed rozdłubaniem możesz te śruby wykręcić z obudowy i sprawdzić a następnie spróbować zamienić je miejscami

 

Wykręciłem śruby, zamiana miejscami nic nie dała. Nie wiem jak zachowują się prawidłowo działające ale moje mają spory luz. Wewnętrzna część z kulką lata luźno, sama się wsuwa i wysuwa gdy obracam śrubę. Dopiero wciskając do końca czuję opór jakby sprężyny ale to na ostatnich 2-3 mm. Kupiłbym w ciemno ale po pierwsze cena (130 PLN / sztuka), a po drugie dostępność (nawet w ASO nie mają nawet na zamówienie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, harob napisał:

Wykręciłem śruby, zamiana miejscami nic nie dała. Nie wiem jak zachowują się prawidłowo działające ale moje mają spory luz. Wewnętrzna część z kulką lata luźno, sama się wsuwa i wysuwa gdy obracam śrubę. Dopiero wciskając do końca czuję opór jakby sprężyny ale to na ostatnich 2-3 mm. Kupiłbym w ciemno ale po pierwsze cena (130 PLN / sztuka), a po drugie dostępność (nawet w ASO nie mają nawet na zamówienie). 

 kulka w tej śrubie powinna stawiać opór przy wyciskaniu od samego początku a nie latać jak grzechotka. Jeszcze są z tyłu skrzyni dwie śruby od widełek 1i2 oraz 3i4 biegu i też możesz je sprawdzić czy też są w takim samym stanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ASO nie ma tego to poszukaj uszkodzonej skrzyni 6 biegowej z takimi śrubami wyjdzie cię taniej niż byś kupił nowe śruby w ASO. Nie musi być koniecznie z Audi z Passata lub z SuperB też podejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MemberA4 napisał:

Jak ASO nie ma tego to poszukaj uszkodzonej skrzyni 6 biegowej z takimi śrubami wyjdzie cię taniej niż byś kupił nowe śruby w ASO. Nie musi być koniecznie z Audi z Passata lub z SuperB też podejdzie

Udało się kupić używany komplet sprawnych śrub. Po montażu poinformuję o rezultacie, dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby zderzakowe wymienione i to właśnie była przyczyna. Wielki dzięki za pomoc. Teraz drążek znajduje się w odpowiedniej pozycji, a biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, przynajmniej na postoju bo podczas jazdy pojawił się inny problem. Biegi 2,3,4 bardzo zgrzytają przy wrzucaniu, by uniknąć zgrzytu przy przyspieszaniu trzeba je wbijać bardzo ale to bardzo delikatnie. Przy redukcji jest znacznie gorzej, uniknięcie zgrzytu jest praktycznie niemożliwe. Biegi numer 5 i 6 wchodzą bardzo ładnie. Coś mi się wydaje, że teraz to już tylko wymiana skrzyni została...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje przez to, że długo jeździłeś z takimi luzami, to synchronizatory padły, o ile na luzie wszystko pięknie chodzi bo obroty są niskie, tak przy wyższych obrotach zjechane synchronizatory nie dają rady dokładnie poprowadzić biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, harob napisał:

Śruby zderzakowe wymienione i to właśnie była przyczyna. Wielki dzięki za pomoc. Teraz drążek znajduje się w odpowiedniej pozycji, a biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, przynajmniej na postoju bo podczas jazdy pojawił się inny problem. Biegi 2,3,4 bardzo zgrzytają przy wrzucaniu, by uniknąć zgrzytu przy przyspieszaniu trzeba je wbijać bardzo ale to bardzo delikatnie. Przy redukcji jest znacznie gorzej, uniknięcie zgrzytu jest praktycznie niemożliwe. Biegi numer 5 i 6 wchodzą bardzo ładnie. Coś mi się wydaje, że teraz to już tylko wymiana skrzyni została...

A tymi luzami jak jeździłeś to tego nie miałeś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MemberA4 napisał:

A tymi luzami jak jeździłeś to tego nie miałeś?

 

Teraz już wiem że miałem ale zbyt skupiałem się na celowaniu w biegi przez latający we wszystkie strony drążek. Myślałem, że to następstwo luzów na drążku. Nie wiem jak długo poprzedni właściciel jeździł z tymi luzami bo auto kupiłem na aukcji :mellow: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was mam problem z moja a4 b6 1.9tdi 130km avf mianowicie po wizycie na myjni lub jak jest mokro skrzynia biegów ciężko chodzi drążek nie wraca na swoje miejsce i ciężko wrzucić bieg co może być przyczyną czy ktoś miał taki problem pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się przegubowi kulowemu przy skrzyni możesz prysnąć czymś pod tą czerwoną osłonkę gumową. Jesli nie pomoże to trzeba szukać dalej

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, MemberA4 napisał:

Przyjrzyj się przegubowi kulowemu przy skrzyni możesz prysnąć czymś pod tą czerwoną osłonkę gumową. Jesli nie pomoże to trzeba szukać dalej

Dzięki za odpowiedź A dostęp do tego jest od środka od kabiny czy z podspodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przegub jest przy skrzyni czyli pod autem ale jeśli masz w miarę długie ręce idzie to zrobić spod maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czyscilem ten przegub i dalej to samo zastanawiam się nad wymiana wybieraka co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mateusztrb napisał:

Witam czyscilem ten przegub i dalej to samo zastanawiam się nad wymiana wybieraka co wy na to?

Może najpierw przejrzyj wszystko dokładnie krok po kroku i zobacz gdzie jest problem z blokowaniem się mechanizmu.
Czy aby na pewno 'ten' przegub co trzeba ruszałeś? Tam zazwyczaj trzeba poczynić kilka wymian, bo po latach słabo to wygląda.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany, problem mój tyczy się Audi a4 b6 AVF, chciałem dziś zamówić kilka gratów żeby wspomóc zmianę biegów bo ząb czasu mechanizm chyba nadgryzł. Przegub kulowy przy skrzyni na duży luz i lewarek zmiany biegów góra dół także, ale do rzeczy. Dzwoniłem do ASO w Olsztynie i podałem panu 4 pozycje i twierdzi że nie występuje takie cuś i cały mechanizm trzeba kupić za 880 zł??. Czy faktycznie nie można tego kupić na forum?? Wrzucę fotkę zapożyczoną z forum bo akurat taki zestaw chce kupić i czy będzie to pasować do 6 skrzynia. Pozdrawiam

6k4HDhE.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostępne, ale jak mu powiedziałeś że do A4 to tylko przewidziana jest cała kaseta, te części 8D0 są do A6, ale pasują tez do A4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...