Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka w A4 B6


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

44 minuty temu, kamil-vag napisał:

Dostępne, ale jak mu powiedziałeś że do A4 to tylko przewidziana jest cała kaseta, te części 8D0 są do A6, ale pasują tez do A4 ?

No to wszystko jasne, a czy ktoś z kolegów na w ASO jakieś dobre ceny czy w każdym jest to samo? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw-naprawczy-wybieraka-skrzyni-biego
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 91,67 zł - Zestaw naprawczy wybieraka...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jestem po wymianie całego zestawu że zdjecia, luz był duży. Teraz biegi wchodzą jak maselko, sztywno. Trochę gimnastyki było z połączeniem od spodu ale ogarnąłem to na aucie bez wyjmowania elementu. Polecam taki zabieg jeżeli lewarek ma luz i biegi wchodzą nie precyzyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanie przy wybieraku jest taka rurka co odprowadza wodę z podszybia czy ktoś się orientuje jaki ma nr. Seryjny pytam bo ja jej nie mam i woda leci ma na wybierak albo jaka jest jej nazwa i ona wygląda dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o pomoc. Jakiś czas temu kupiłem jakiś zamiennik tego przegubu 8E0798151B i dzisiaj przy okazji wymiany sprzęgła chciałem go wymienić a tu zonk... Zamiennik jest za duży. Czy możecie potwierdzić że kula ma 20mm średnicy i to wina zamiennika a nie kuli? Jak kupię ori z ASO będzie ok?

Na aukcji były dokładnie te same zdjęcia.

I dodatkowo fotka jak wygląda przegub po 13 latach. Przegub ma luz 2mm góra-dół. Powoduje haczenie 1 i 2 biegu.

20-51-55-wyq3tkfc.jpg

IMG_20201015_134736.jpg

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwie wersje tego zestawu naprawczego: 8E0798151B lub 8E0798151C

Trzeba dobierać po VIN. 

Gdzieś było już o tym, że są różne średnice. 

Ważne jest też jaka jest skrzynia, bo bardzo dużo B6 jeździ że skrzyniami od B7 HCK/JEM i dlatego mogą być inne zestawy naprawcze potrzebne. 

Do GBA i typowo skrzynie z B6 szedł ten z końcówką B

Natomiast do nowszych skrzyń C

Najlepiej sprawdzić po VIN i upewnić się jaką mamy skrzynie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wątku, w pierwszym poście jest też sporo info odemnie o wybieraku i poduszce:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie spojrzałem w etke bo myślałem że to część dobrana z A6...

Oczywiście dla mnie powinna być 8E0798151C do tego patrząc jak wygląda kula na tej dwigni to warto też kupić sama dźwignię o numerze 8E0711181D.

Jak ktoś coś.. to oddam za free we Wrocławiu ten zestaw 151/151B

IMG_20201016_171653.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za wszystkie informacje tutaj.

Próbowałem dostać ten zestaw do 1.8T AVJ 01a - problem w tym że nie mogę zamówić 8D0711901A - nie jest już produkowany :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy elementy zaznaczone poniżej na zdjęciach są wymienialne? Mam na myśli tą zielona gumę i sworznie plastikowe. Macie jakieś nr tych części?

IMG_20201226_195636.jpg

IMG20201226130050.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany. Po wymianie jest zero luzu. Polecam również wymienić przegub kulowy przy skrzyni. Na 100% jest do wymiany jak jeszcze nie ruszany. Dopiero wtedy biegi wchodzą precyzyjnie. Jak masz problem ze zmiana biegu rano jak zimno to wina łożyska "noskowego" na wałku sprzeglowym.

Jabłko powinno sie posmarowac smarem polimocznikowym. Ja użyłem jakiegos syntetycznego nie reagujacego z tworzywami.

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2021 o 17:50, nadybek napisał:

Do wymiany. Po wymianie jest zero luzu. Polecam również wymienić przegub kulowy przy skrzyni. Na 100% jest do wymiany jak jeszcze nie ruszany. Dopiero wtedy biegi wchodzą precyzyjnie. Jak masz problem ze zmiana biegu rano jak zimno to wina łożyska "noskowego" na wałku sprzeglowym.

Jabłko powinno sie posmarowac smarem polimocznikowym. Ja użyłem jakiegos syntetycznego nie reagujacego z tworzywami.

Da się wymienić jabłko na aucie bez wyciągania całej kasety? 

Trzeba po wymianie coś regulować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz też trochę info: 

Trzeba wyjąć kasetę i trzeba później regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po wymianie.

Wymieniając same jabłko i pierścień nic nie trzeba regulować, sama wymiana zajęła mi około godzinki razem z wycieczką do pobliskiego sklepu po malutki ściągacz do segerów. Robota lekka i przyjemna. Niestety okazało się, że mam też duży luz na tulejkach kasety. Ale sama wymiana jabłka i pierścienia dała niewielki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w b6 ale w b7 ze skrzynia JEM najwiecej co do precyzji wrzucania biegow dała wymiana przegubu przy skrzyni. Następnie mala regulacja cięgła i jest perfekt. Luz na tych gumach kasety mam nadal i nie wplywa to na wrzucanie biegów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nadybek napisał:

Nie wiem jak w b6 ale w b7 ze skrzynia JEM najwiecej co do precyzji wrzucania biegow dała wymiana przegubu przy skrzyni. Następnie mala regulacja cięgła i jest perfekt. Luz na tych gumach kasety mam nadal i nie wplywa to na wrzucanie biegów. 

 

Masz może numer tego przegubu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do tego musialem w aso kupic sam przegub bo juz kulka tak zardzewiala ze brakowalo jej milimetr na srednicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...