Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wybieraka w A4 B6


Pretor

Rekomendowane odpowiedzi

Jak rozebrać wybierak z automatycznej skrzyni? W sensie potrzebuję samą gałkę do obszycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomocy odświeżam temat !!! wymieniałem te dwa elementy co podawaiscie i teraz mam problem drążek nie wraca na luz jak sie go odchyli w lewo bądz w prawo to ormalne ?? i jak ustawic te dwie śruby od regulacji drążka zmiany biegów bo biegi mi nie wchodza dobrze przy jezdzie lekko zgrzytaja przy zmianie begów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


drążek nie wraca na luz jak sie go odchyli w lewo bądz w prawo to ormalne

Podłączę sie pod wątek, mam coś podobnego jak u kolegi wyżej

biegi wchodzą/schodzą ok choć ogólnie drążek zwłaszcza na zimno przy wrzucaniu 1. mógłby chodzic lepiej ale jak na 300kkm przelotu i 12 lat może być ale problem zauważony wczoraj polega na ciężkim/powolnym powrocie na środkowe położenie na "luzie", luzów drążek nie ma, nie opada

domyslam sie, że cos sie zaciera lub gdzies brakuje poślizgu

i teraz pytam Was: czy od góry po wyjęciu wyciszenia i osłony jestem w stanie dojść do przegubów lub innych połączeń które sie smaruje/oliwi, ewent wcześniej rozruszać WD40 itp

pytam bo kanał narazie zajęty

P.S.

ja w przeciwienstwie do kolegów wyżej nic narazie nie wymieniałem, poprostu zużycie chyba

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od środka to raczej nie ma potrzeby nic smarować ale jak chcesz to możesz białym smarem psiknąć w to białe jabłko które jest widoczne po zdjęciu osłony drążka. Wina bedzie raczej w przegubie przykręconym do skrzyni z lewej strony taki z czerwoną gumową osłoną lub w najgorszym wypadku skrzyni biegów. Jak Ci sie nie spieszy to poczekaj na wolny kanał bo dojście jest nawet dobre żeby profilaktycznie zdjąc ta osłonke i tam spróbować dać jakiegoś środka smarnego. Jak to nie pomoże to można ten przegub odkręcić i kombinerkami sprawdzić działanie zmiany biegów w skrzyni, czyli obracając trzpień przód tył gdy wybierak jest w położeniu NEUTRALNYM sprawdzasz wbijanie biegów 3,4 a do tego jak będziesz go próbował wyciągać ze skrzyni lub wpychać do skrzyni sprawdzisz działanie pozostałych biegów. U mnie każde wbicie biegu jest takie jakby trzpień wpadał w zapadkę a przy wyciąganiu biegu sam powraca do położenia LUZ. Gdy wyciągne lub wepchnę ten trzpień to nie ma mowy o pozostaniu go w takiej pozycji samoczynnie wraca również na LUZ


Panowie pomocy odświeżam temat !!! wymieniałem te dwa elementy co podawaiscie i teraz mam problem drążek nie wraca na luz jak sie go odchyli w lewo bądz w prawo to ormalne ?? i jak ustawic te dwie śruby od regulacji drążka zmiany biegów bo biegi mi nie wchodza dobrze przy jezdzie lekko zgrzytaja przy zmianie begów.

kriss81 poradziłeś sobie z problemem?

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sie dostac od spodu to trzeba demontowac jeszcze jakies oslony, rozpinac wydech itd, czy nie koniecznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założoną skrzynię od AVFa z Q i nie mam takiej potrzeby kombinacji. Jedynie do zdjęcia jest osłona od silnika i skrzyni ale to raczej norma przy każdej naprawie przynajmniej u mnie :P

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zestaw naprawczy 8E0 798 151B pasuje do skrzyni 5 biegowej 1.8T?. W temacie cały czas jest mowa o 6 biegowej badz do AWX. pozdro

8E0 798 151B

wyq3tkfc.jpg

Ten zestaw naprawczy jest tylko dla skrzyń 6 biegowych w 5 nie występuje bo tam jest krzyżak a AWX ma 5biegów (choć już niedługo :D )

a ten 8D0 711 279

lkqna7nr.jpg

To jest osadzenie "jabłka" gałki zmiany biegów

Teraz chyba nie będzie już niepewności :)

czy ktos mi powie jak wymienic ten element 8E0 798 151B ? zdjałem ta gumke i dalej nic ani drgnie , zadnej sruby itp

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamiętam to ten pierścień jest wciśnięty w ten czarny element i trzeba go wyjąć,na pewno nie jest przykręcony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rozwiązał ktoś problem z wrzucaniem 2-biegu na zimnym silniku? Dokładnie o stawiany opór przy wrzucanie drugiego biegu w skrzyni 5. Poduszki sprawdzone, olej wymieniony,a kwiatek druga przy przyspieszenie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie części wystepują w zamiennikach:

8D0 711 279 - Zamiennik TOPRAN 111 336

8E0 798 151B - Zamiennik TOPRAN 111 344

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rozwiązał ktoś problem z wrzucaniem 2-biegu na zimnym silniku? Dokładnie o stawiany opór przy wrzucanie drugiego biegu w skrzyni 5. Poduszki sprawdzone, olej wymieniony,a kwiatek druga przy przyspieszenie.

Ja mam to samo tylko ze jeszcze piatka strasznie cieżko wchodzi, ktoś może wie o co chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osadzenie jabłka jak wyglada wymiana ? Czy trzeba zaznaczyc jakieś położenie, odstepy? Czy po prostu zdejmuje gałkę, osłone, wyciagam wygłuszenie, odkrecam sruby, wymieniam i składam z powrotem do kupy? Chce wymienić, bo mam straszny luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjNDQwMHk2NzFHWFktu masz instrukcję regulacji cięgien, a trzeba je zdemontować by wyjąć kasetę.

Jak wyjąć kasetę masz mniej więcej tu http://passatworld.ru/showthread.php?t=201536 - to passat - ale jest podobnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja mechanizmu przełączania biegów - Skrzynia 5B: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjTnFvY2hnOXBMc2M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja mechanizmu przełączania biegów - Skrzynia 5B: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjTnFvY2hnOXBMc2M

Wielkie dzieki Kamil :) Wczoraj zmienilem caly mechanizm z ciegnami bo mialem luzy na lewarku (ta kulka byla mocno wytarta) i biegi wchodza ale coś jakby zahaczało o kazdy bieg, jak wróce do domu to sprobuje wyregulowac wg instrukcji i dam znac jak poszlo :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...