Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik temperatury płynu chłodzącego na wylocie z chłodnicy (G83)


kinky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w VCDSie od dłuższego czasu pokazuje mi błąd:

1 Fault Found:

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Jaki kupić czujnik, jakie ma numery oraz gdzie on się znajduje? Mój silnik to 2.0 ALT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strona kierowcy,dolny wąż chłodnicy jedna zapinka i wychodzi nr. 06A 919 501A np.Czujnik temperatury płynu chłodzącego MEYLE: | Sklep iParts.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to jest ori? no nie wiem tym bardzie sądząc po komentarzach gościa i cenie za orginał w aso,za tyle to zamienniki można kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To który kupić? Może lepiej jechać do ASO i zamówić? Ten na allegro niby ma znaczek Audi VW. Jeszcze jedno pytanie. Czy to jest ten, który zaznaczyłem na zdjęciu? Jak się go wyciąga? Trzeba wyjąć tą zawleczkę, a później samo wyjdzie? Może ten będzie oryginał?:

CZUJNIK TEMPERATURY PŁYNU 06A919501 SZARY VW AUDI (3612137413) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

IMG_1890.jpg

IMG_1891.jpg

IMG_1892.jpg

IMG_1893.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to ten,wyciągniesz zawleczkę i powoli wyjdzie bo oring bedzie trzymał no i oczywiście płyn będzie leciał a to który kupisz to Twój wybór,ja założyłem Toprana prawie rok temu za 18 zeta :whistling:i działa do dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten oryginalny: CZUJNIK TEMPERATURY PŁYNU 06A919501 SZARY VW AUDI (3612137413) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Teraz pytanie. Jak spuścić najpierw płyn z układu chłodzenia? (nie mam kanału) :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ten oryginalny: CZUJNIK TEMPERATURY PŁYNU 06A919501 SZARY VW AUDI (3612137413) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Teraz pytanie. Jak spuścić najpierw płyn z układu chłodzenia? (nie mam kanału) :kwasny:

Bez kanału będzie ciężko. Płyn spuszcza się przez zaworek który masz zaraz obok czujnika temperatury na tym samym króćcu chłodnicy:wink:

Zaworek trzeba odkręcić jednocześnie go wyciągając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tak. Na zimnym silniku pojechałem do najbliższego mechanika, pierwszego lepszego jaki się napatoczył i patrzę, kanał ma. Pytam więc gościa, czy nie chce na fajki zarobić. On mi na to, że chce ale pyta o co chodzi. Ja mu na to, że potrzebuję na 30min. kanału wypożyczyć. Wypożyczyć by zmienić czujnik temp. bo na Vag'u świeci się mi błąd:

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

On mi na to, że jak se poradzę to proszę tylko, że płyn pewnie gorący i muszę uważać żeby się nie poparzyć. Ja mu na to że właśnie podjechałem zimnym, 500metrów od chałpy.

Wlazłem więc pod samochód. Ściągnąłem osłonę silnika. Wypiąłem wtyczkę z czujnika. Pytam gościa, czy nie chce zarobić na drugą paczkę fajek. On, że ok. Więc mu mówię. Jak ja wyciągnę stary czujnik, który jest zamontowany w szlaufie, to Pan tylko włoży nowy przygotowany czujnik z nowym oringiem i tyle. Wszystko było cacy. Płynu zeszło może z 30ml. Ino, że uszczelka/oring ze starego czujnika została w szlaufie jak wyciągałem ten stary czujnik (nie wiedziałem, że ten sku...wisyn zostanie), a gość wsadził bez zastanawiania się nowy również z uszczelką/oringiem nowym. Bez zastanawiania się, bo zależało Mi na jak najmniejszym ubytku płynu. Wiec po tej operacji miałem teraz dwie uszczelki/oringi na czujniku w szlaufie. Stary i nowy. Może bym i zostawił te dwie uszczelki ale zapinka czujnika nie chciała wejść. Czujnik za bardzo odstawał przez nadmiarową uszczelkę. Jak to mówią, sprawa się trochę rypła, bo trzeba było tą operację całą poprawić. Wyciągnąć nowy czujnik z nowym oringiem, następnie wsadzić palca i wyciągnąć stary oring, który się tam został podczas wyciągania starego czujnika i jeszcze raz wsadzić nowy czujnik z nowym oringiem. Przy tym podejściu zeszło już więcej płynu bo jakieś 0.3-0.5 litra. Niestety. Brak doświadczenia. Trochę do rękawa mi się nalało, trochę do kieszeni w spodniach. Gościowi zresztą też. Ale czujnik wymieniłem. Ale i się trochę pośmiałem. Płyn miałem w bagażniku, więc dolałem do zbiorniczka. Nic nie odpowietrzałem. Jeżdżę od 8miesięcy od wymiany tego ustrojstwa i wszystko mam ok. Płyn w porządku. Facetowi dałem 20zł do ręki. Gość zadowolony i nawet był zaskoczony, że tym sposobem można szybko zmienić czujnik bez spuszczania płynu i odpowietrzania. Trzeba tylko być przygotowanym na wyciągnięcie starej uszczelki.

Ja kupowałem czujnik szary w ASO. Koszt, jakieś 114zł.

Kolego, pamiętaj. Jak będziesz wyciągał czujnik jedną ręką, to drugą ręką, palcem wyciągnij stary oring. Kolega Twój lub może Koleżanka Twoja wtedy włoży nowy czujnik z nałożonym nowym oringiem. Jak co, to przed wymianą czujnika, nalej więcej płynu do zbiorniczka. Pamiętaj, najlepiej zimna maszyna bo inaczej się poparzysz. Zbiorniczek musisz mieć zamknięty, wówczas zamknięte powietrze w górnej części zbiorniczka uniemożliwi swobodny spust płynu dolnym szlaufem, gdzie jest czujnik. W ten sposób upuścisz co najwyżej 100ml.

Miłego wyciągania i wkładania (z naciskiem na Koleżankę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, co za historie. Ogólnie nie jest powiedziane, że oring zostanie w środku. Ale w w tym wypadku widać, że już guma była nie ta i od temperatury została wykończona. Szkoda, że po wymianie nie zmierzyłeś rezystancji obu czujników dla porównania (w tych samych warunkach). Czasem dobrze jest to wiedzieć.

Również jestem zdania, że przy takich wymianach nie jest wymagane spuszczanie płynu, no ale... można by to wykonać profilaktycznie w celu oczyszczenia z osadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym tylko miał kanał. Z koleżanką akurat nie byłoby takiego problemu jak z tym kanałem :/ Muszę czekać, aż kumpel wyjeździe inną Audi ze swojego kanału i podjechać do Niego. Niestety :kwasny: Dziękuję wszystkim za porady :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim a6 c6 2.0 tfsi na zimnym silniku w grupie 131 radiator outlet temp po nocy pokazuje 90stC czy to znaczy ,że czujnik G83 jest uszkodzony. I dodatkowo sporadycznie nie dochodzi mi temp na liczniku do 90stC lub waha sie w trakcie jazdy. Myślę o wymianie termostatu ale zastanawia mnie ten czujnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki błąd p1290 Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik, wylot z chłodnicy:
- zbyt niski sygnał
- nieciągły

Silnik 1.8t bex 

Który to czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, w moim audi 1.8t BEX też ten błąd mi wyskakuje.. Czujnik wymieniłem, niestety nie pomogło, błąd dalej wyskakuje a patrząc po świecach jest zła mieszanka paliwa. Z mieszanką raczej nie powalczę póki będzie problem z odczytem.

Jest szansa, że nowy czujnik był walnięty czy raczej szukać innego problemu??

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Radecki_lca napisał:

Cześć wszystkim, w moim audi 1.8t BEX też ten błąd mi wyskakuje.. Czujnik wymieniłem, niestety nie pomogło, błąd dalej wyskakuje a patrząc po świecach jest zła mieszanka paliwa. Z mieszanką raczej nie powalczę póki będzie problem z odczytem.

Jest szansa, że nowy czujnik był walnięty czy raczej szukać innego problemu??

Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

który wymieniłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2022 o 20:40, Dev napisał:

który wymieniłeś ?

To już jakiś czas temu, to prawdopodobnie bardziej od strony pasażera, chyba od góry..

Rozumiem jest jeszcze jeden podobny czujnik? Z tego to czytam to będzie gdzieś od strony kierowcy? 

Sorry za tak podstawowe pytania ale raczej jestem laikiem w tych sprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2022 o 20:40, Dev napisał:

który wymieniłeś ?

Ewentualnie gdzie dokładnie szukać tego drugiego, rozumiem od strony kierowcy, a tak dokładniej? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden jest na głowicy pod EGRem a drugi w chlodnicy

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dev napisał:

Jeden jest na głowicy pod EGRem a drugi w chlodnicy

Jutro pojadę na kanał i sprawdzę jak to tam wygląda, wymienie. Dam znać czy pomogło, dzięki bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...