Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie o silniku i koszty


Mithrindil

Rekomendowane odpowiedzi

Za bogato wyposażoną to raczej 16  jak za tą pierwsza będzie mało..

Ta druga jest bliższa ceny bogato wyposażonej choć sama nie jest za bogata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do osiągów ASN-ów to chcę rozwiać mit związany z tym, że 3.0 w tiptronicu quattro jest zamulony.
Popatrzcie: 

http://www.zeperfs.com/en/match43-6960.htm 

Przy sprintach od startu zatrzymanego rzeczywiście odstaje, ale już od 3 biegu wzwyż różnice się zacierają:

80-120km/h, czyli typowe wyprzedzanie na trasie:
manual: 5,3s
tiptronic: 5,3s

80-180km/h:
man: 19,6s
tip: 21,5s

Gdzieś mi się obiło o uszy, że na pierwszych dwóch biegach tiptronic w ogóle nie spina na sztywno silnika ze skrzynią - przekaźnikiem mocy jest wtedy tylko olej atf i stąd te straty w przyspieszeniu przy niskich V
Wniosek?
W typowym użytkowaniu różnice między skrzyniami się zacierają :hi: Co innego gdy ktoś kupił 3.0 z myślą robienia zadymy pod światłami :whistling:

 

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zadym spod świateł,to Esa,albo mocno dłubany 1,8T.:).3,0 ma tam jakieś osiągi,ale to silnik typowo na trasy i komfortowej jazdy:wink:.Ja z tą myślą go brałem.Jeźdżę 95% autostrady i drogi bez świateł.Owszem czasem korci pogonić,ale jak ktoś zamierza co chwila dymić,to z pewnością prędzej czy później,ale raczej prędzej zamorduje tego ASN:(.Tego nie trzeba dusić żeby jechało.Jak jest ktoś normalnie jeżdżący z głową,to i spalanie fajne można wykręcić.Tempomat 120 czasem na krótko 180-200;)jednorazowo ponad 40 km wychodzi mi spalanie 11-11,5.Na butli potrafię zrobić 500 km lub i ciut więcej.:decayed:Jestem zadowolony.Trochę musiałem zainwestować ponad plan,bo wyszło kilka rzeczy,ale jest ok.Jak ktoś chce szczegóły można na pw.Krótko na razie użytkuję,ale mogę stwierdzić,że jeśli ASN jest zdrowy,to żadne 1,8T bez inwestycji w moc się do niego nie umywa.Akurat mam jeszcze BEX dla porównania i choć to niby tylko 30 koni więcej,jeśli trzyma serię i 60 NM,to ASN jest wyraźnie żwawszy:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mirek31071977 napisał:

Akurat mam jeszcze BEX dla porównania i choć to niby tylko 30 koni więcej,jeśli trzyma serię i 60 NM,to ASN jest wyraźnie żwawszy:).

Ocho, zaraz się BEX-iarze zlecą i Cię zjadą za to stwierdzenie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2018 o 09:21, BeyerBrown napisał:

Ocho, zaraz się BEX-iarze zlecą i Cię zjadą za to stwierdzenie :decayed:

Bo są te BEX podkręcone z fabryki w stosunku do standardowej 1,8T i walczą:).Pewnie najbliżej ASN byłby BEX sedan w ośce,ale też nie powinien dać jeszcze rady.Wczoraj o 5 rano przetestowałem moją maszynkę.Prawie pusta autostrada,a trafiło się E39 w dieselku.Bez oznaczeń,ale po tym jak szedł przypuszczalnie 530.Prawie zawsze jeżdżę oszczędnie i rozważnie,ale BMW i bączki przy deptaniu,to był ten zapalnik:decayed:.Do 200 nie mogłem go dojść,ale też nie odchodził:).Od 210 już byłem na przodzie.Może koleś już nie chciał cisnąć,ale zmierzam do tego,że u mnie licznikowo było 250 końcowo i pewnie bym go zamknął,ale też już zwolniłem.Nie wiem ile licznik przekłamuje przy takiej prędkości,ale sprawdziłem,że mój ASN jest zdrowy póki co i zachowuje fabryczne parametry V-MAX.Było to na odcinku kilku kilometrów i spalanie po następnych 25 kilometrach i jeździe 120 do celu stanęło na 11,a zawsze mam 9,5 maks:).Wiem,to było nieodpowiedzialne,ale każdy chyba choć raz u siebie obudził wariata drogowego.Jeżdżę sam w takich sytuacjach żeby nie było.Obroty 4 tysie 180 i 5 210.Więcej już nie patrzyłem,bo wiadomo przy takiej prędkości trzeba patrzeć tylko i wyłącznie na drogę.Do 140 w sumie nawet silnik nie słychać.Budzi się tak właśnie od tych 4 tysi.I koniec końców nie wyje tak przy dużych prędkościach tak,jak te 4 cylindrowce.Ja od siebie polecam,jak ktoś jeździ praktycznie bez miast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.05.2018 o 19:13, mirek31071977 napisał:

Bo są te BEX podkręcone z fabryki w stosunku do standardowej 1,8T i walczą:).Pewnie najbliżej ASN byłby BEX sedan w ośce,ale też nie powinien dać jeszcze rady.Wczoraj o 5 rano przetestowałem moją maszynkę.Prawie pusta autostrada,a trafiło się E39 w dieselku.Bez oznaczeń,ale po tym jak szedł przypuszczalnie 530.Prawie zawsze jeżdżę oszczędnie i rozważnie,ale BMW i bączki przy deptaniu,to był ten zapalnik:decayed:.Do 200 nie mogłem go dojść,ale też nie odchodził:).Od 210 już byłem na przodzie.Może koleś już nie chciał cisnąć,ale zmierzam do tego,że u mnie licznikowo było 250 końcowo i pewnie bym go zamknął,ale też już zwolniłem.Nie wiem ile licznik przekłamuje przy takiej prędkości,ale sprawdziłem,że mój ASN jest zdrowy póki co i zachowuje fabryczne parametry V-MAX.Było to na odcinku kilku kilometrów i spalanie po następnych 25 kilometrach i jeździe 120 do celu stanęło na 11,a zawsze mam 9,5 maks:).Wiem,to było nieodpowiedzialne,ale każdy chyba choć raz u siebie obudził wariata drogowego.Jeżdżę sam w takich sytuacjach żeby nie było.Obroty 4 tysie 180 i 5 210.Więcej już nie patrzyłem,bo wiadomo przy takiej prędkości trzeba patrzeć tylko i wyłącznie na drogę.Do 140 w sumie nawet silnik nie słychać.Budzi się tak właśnie od tych 4 tysi.I koniec końców nie wyje tak przy dużych prędkościach tak,jak te 4 cylindrowce.Ja od siebie polecam,jak ktoś jeździ praktycznie bez miast.

Moja ośka w manualu poleciała 260 licznikowe, na GPS 247 było. Szkoda auta na takie ciśnięcie, ale pokusa była raz sprawdzić.

Tak normalnie prędkości rzędu 200 - 220 km/h nie uważam aby były dla tego silnika jakimś problemem przy dłuższej jeździe. Chociaż najprzyjemniej w trasie mi się jeździ autostradą/ekspresówką z tempomatem zapiętym na 150-160km/h - silnik sobie ładnie pracuje, bez wielkiego obciążenia, a i spalanie przy takiej prędkości jest jeszcze całkiem przyzwoite.

Miałem poprzednio TT 1.8T 180KM (AJQ) i ASN dla mnie wygrywa. Może i w ASN'ie brak tego fajnego kopnięcia turbiny, ale finalnie to ASN wygrywa osiągami, kulturą pracy, a przede wszystkim jazdą z wyższymi prędkościami na dłuższych odcinkach, gdzie 1.8T wg mnie po prostu się męczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomia silnika 3.0 220KM BGN (odmiana silnika ASN przeznaczona na rynek US/Canada) w praktyce:

Ostatnio miałem do przejechania trasę Poznań-Warszawa-Poznań, łącznie 650km. Średnie spalanie z tej trasy wg. FIS (2-gi komputer, długoterminowy) 7,9l/100km, zaś REALNE pod dystrybutorem - 8,6l/100km (tankowane do pełna na tej samej stacji, 3 odbicia)
Na trasie miałem licznikowe 97km/h (GPS-owe 91-92km/h), odcinek pomiarowy obejmował również przejazd przez całą Warszawę (w nocy i w godzinie szczytu).
Tuż przed końcem trasy (już na autostradowej obwodnicy Poznania tj. na ostatnich 10km) zapaliła mi się rezerwa z informacją, że paliwa zostało jeszcze szacunkowo na ok. 80km.  Wychodzi więc, że 63-litrowy zbiornik benzyny powinien spokojnie starczyć na jakieś 720-730km :hi:

Odczyty z FIS (1-szy komputer, tzw. dzienny):
Śr. spalanie z Poznania do wschodniej części Wawy (nocny przejazd), łącznie 320km - 7,8l/100km (zwalnianie/przyspieszanie na bramkach, światła na mieście)
Śr. spalanie po samej Wawce od uruchomienia zimnego silnika do wjazdu na A2 (popołudniowa godzina szczytu) -  10l/100km
Śr. spalanie na A2 jadąc na tempomacie licznikowe ~100km/h (pierwsze 40km od wjazdu na A2) - 6,6l/100km !!!
Śr. spalanie  w drodze powrotnej z całej A2-jki (uwzględniając zwalnianie/przyspieszanie na bramkach + postój w MOP) - 7,1l/100km

Auto - ciężkie cabrio (~1800kg masy własnej) z silnikiem 3.0 w automacie i nap. quattro. W środku 2 dorosłe osoby + dziecko, bagażnik (~315l) załadowany po brzegi, reszta, która się nie zmieściła - na tylnym fotelu.
Opony - 235/45R17 97V XL Continental WinterContact TS850P (zimówki w maju przy +20st.C... :whip2: )
Paliwo - Pb95 Fuelsave z Shella (RON95 jest zalecanym paliwem wg. nalepki z klapki i manuala - auto jest z USA) 

 

W skrócie:
- zasięg na pełnym baku (63l) - 720-730km
- spalanie wg. FIS - 7,9l/100km , realne - 8,6l/100km, prędkościomierz rzadko przekraczał 100km/h 
Wiem, wiem -  poniżej 100km/h to emeryci jeżdżą, nie wyskillowani w prowadzeniu, niemal jak Kubice, furmani z forum Audi :hi:

20180507_185752 mod.jpg

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Mam zamiar nabyć a4 b6 3,0 w avancie. Znalazlem z 2003 r

tylko ma najechane prawie 300 tys i sie wlasnie zastanawiam jak te silniki sie zachowują 

po takim przebiegu???

Może ktoś się wypowie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z przebiegiem 312k i w moim egzemplarzu silnik trzyma moc. Aktualnie stoi u mechanika na wymianie rozrządu i olejów, ale zaraz po kupnie jak zatankowałem to zrobiłem trasę 210km, przez te 210km (180 na A4) spaliło mniej jak 10/100 przy prędkościach 130-160 (przy wyprzedzaniu czasami do 180 dochodziło).

Z poborem oleju nie wiem, jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Wiem że przy kupnie było minimum, a jak po tygodniu jeżdżenia oddawałem to zeszło do ostatniej części na bagnecie, czyli jakoś litr mega starej oliwy na niecały 1k km (zalany Longlife przy 302k w 2017 roku). 

Przetestuję ile oliwy bierze jak będzie porządny olej zalany i silnik będzie uszczelniony (były wycieki w okolicy pompy wody).

Przy tym przebiegu musisz się też liczyć z wymianą pompy wspomagania, katalizatorami i zawieszeniem. Katalizatory najprościej sprawdzić na rozgrzanym silniku przy ostrej jeździe, jak nie wywala check'a po przekroczeniu 5-6k obrotów to nie ma tragedii, oczywiście najlepiej zrobić test sprawności katalizatorów żeby mieć więcej pewności. (Nowe katy kosztują ok 2k 4szt. - po 2 na stronę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwaliłem,broniłem tego ASN i ładowałem kasę w to,co się sypało i co popularne w tym motorze i prostowałem pod siebie.ALE...w tym tygodniu obdarł mnie z resztek złudzeń i zaufania.Po ponad roku użytkowania i zrobieniu 22000 km wszystko wskazuje,że mnie też dopadło"pęknięcie bloku".Samochód wylądował wczoraj u waskivw.Jeszcze nie wiem nic.Łudzę się,że może "tylko"uszczelka pod głowicą,ale w ciemno,po czytaniu i po objawach myślę,że to blok.?Śmiało można stwierdzić,że ASN,a przynajmniej jakaś ich część, wychodziły z wadą fabryczną źle odlanego bloku.Za dużo tych przypadków jest:glupek2:.I większość w okolicach 200 przelotu.U mnie 220.A inne jeżdżą,mają po 300-400 i nie dzieje się nic nadzwyczajnego.Co by nie było,muszę to przyjąć na klatę.Zrobić,jak należy i zastanowić się co dalej.Bo już dawno jestem z nim "ożeniony".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem o ile faktycznie poszedł Ci blok to jest to wina nie fabryczna, a tego, że w większości te silniki były upalane na maksa od zimnego przez młodych Hansów co to ojciec im pare razy pożyczył samochód albo na urlop pojechał. Wad fabrycznych raczej nie było w samych blokach, bardzo mała szansa że coś w fabryce było zjechanego przy odlewaniu bloku przy tej technologii (każda sztuka jest sprawdzana). Tak czy inaczej "życzę" uszczelki zamiast bloku, a może chociaż raz sie los uśmiechnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,bo się nie odzywałem.Już wróciłem na drogi.Zrobiłem ponad 1000 i wymiana oleju po remoncie.Ostatecznie kupiłem uszkodzony motor ze sprawnym dołem za 2000.Do tego nowe pierścienie,panewki i kilka innych pierdół.Za 500 zostawiłem moje stare klamoty z dołu i 2 silnika.Nie mam czasu się potem bujać z tym.Ostateczny koszt z robocizną 7000 pln:whistling:.Autko jeździ odczuwalnie lepiej niż przed awarią.Martwi mnie tylko,że spalany płyn przytkał mi katy.A mają 20 tysi dopiero?Nie wali checka,jeździ fajnie,ale błędy są.Mam nadzieję,że może puszczą jeszcze z biegiem czasu i kilometrów.Na razie cieszę się jazdą.Jest fajnie tylko ten drenaż portfela:glupek2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja blok miałem cały, ale ciekło dosłownie wszystko, dlatego mnie wyszło ok. 9000. Są firmy co czyszczą katalizatory, poszukaj info może pomoże jakieś 'przepalenie' ich i się odetkają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2018 o 09:01, BeyerBrown napisał:

Ekonomia silnika 3.0 220KM BGN (odmiana silnika ASN przeznaczona na rynek US/Canada) w praktyce:

Ostatnio miałem do przejechania trasę Poznań-Warszawa-Poznań, łącznie 650km. Średnie spalanie z tej trasy wg. FIS (2-gi komputer, długoterminowy) 7,9l/100km, zaś REALNE pod dystrybutorem - 8,6l/100km (tankowane do pełna na tej samej stacji, 3 odbicia)
Na trasie miałem licznikowe 97km/h (GPS-owe 91-92km/h), odcinek pomiarowy obejmował również przejazd przez całą Warszawę (w nocy i w godzinie szczytu).
Tuż przed końcem trasy (już na autostradowej obwodnicy Poznania tj. na ostatnich 10km) zapaliła mi się rezerwa z informacją, że paliwa zostało jeszcze szacunkowo na ok. 80km.  Wychodzi więc, że 63-litrowy zbiornik benzyny powinien spokojnie starczyć na jakieś 720-730km :hi:

Odczyty z FIS (1-szy komputer, tzw. dzienny):
Śr. spalanie z Poznania do wschodniej części Wawy (nocny przejazd), łącznie 320km - 7,8l/100km (zwalnianie/przyspieszanie na bramkach, światła na mieście)
Śr. spalanie po samej Wawce od uruchomienia zimnego silnika do wjazdu na A2 (popołudniowa godzina szczytu) -  10l/100km
Śr. spalanie na A2 jadąc na tempomacie licznikowe ~100km/h (pierwsze 40km od wjazdu na A2) - 6,6l/100km !!!
Śr. spalanie  w drodze powrotnej z całej A2-jki (uwzględniając zwalnianie/przyspieszanie na bramkach + postój w MOP) - 7,1l/100km

Auto - ciężkie cabrio (~1800kg masy własnej) z silnikiem 3.0 w automacie i nap. quattro. W środku 2 dorosłe osoby + dziecko, bagażnik (~315l) załadowany po brzegi, reszta, która się nie zmieściła - na tylnym fotelu.
Opony - 235/45R17 97V XL Continental WinterContact TS850P (zimówki w maju przy +20st.C... :whip2: )
Paliwo - Pb95 Fuelsave z Shella (RON95 jest zalecanym paliwem wg. nalepki z klapki i manuala - auto jest z USA) 

 

W skrócie:
- zasięg na pełnym baku (63l) - 720-730km
- spalanie wg. FIS - 7,9l/100km , realne - 8,6l/100km, prędkościomierz rzadko przekraczał 100km/h 
Wiem, wiem -  poniżej 100km/h to emeryci jeżdżą, nie wyskillowani w prowadzeniu, niemal jak Kubice, furmani z forum Audi :hi:

20180507_185752 mod.jpg

Jeżeli chodzi o spalanie to mogę potwierdzić. Ja akurat jeżdżę na 16" 205/55. Najmniej udało mi się zejść na tempomacie jadąc 110km/h trasa ok. 200km wyszło mi 7,1/100km :) Fajny raport tam wstawiłeś pare postów wcześniej różnica między manual a tiptronic :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzany,to jedziemy:decayed:.Tak,przy takiej prędkości na autostradzie da się osiągnąć takie spalanie na tych oponach.Generalnie w trasie(nie autostrada),bez korków,czy przejazdu przez większe miasta,bez problemu można zejść poniżej 9.Mówimy o benie.U mnie najmniejsza średnia gazu 10,8/100.A przeważnie wysokie 11.Teraz jeżdżę tylko odcinki do 12 km w 1 stronę i tu już niestety wychodzi różnica ok.100 km na butli nawet mniej zrobione;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie , jestem zainteresowany takim audi z tym silnikiem oraz skrzynia tiptronic. Czego najbardziej się bać w tym silniku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samym silniku to należy dokładnie sprawdzić stan katalizatorów, działanie wariatorów, ustawienie rozrządu. Standart jak w każdym innym aucie. Bez kogoś, kto ma program vcds lub vag-com nie jedź nawet na oględziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki program oraz kabel czy mogę prosić co dokładnie sprawdzić?  Oraz jak sprawdzić samemu katalizatory? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzać silnik do 90 stopni (kanał 134 pierwsza wartość to temperatura oleju), następnie wejść w programie w :

Silnik -> bloki pomiarowe ->

Screenshot_2020-10-22-16-22-28-266_com.android.chrome.jpg

 

Później wchodzisz w kanał 14/15/16 i sprawdzasz, czy wypadania zapłonu nie ma. Kanał 90 sprawdzisz ustawienia rozrządu, im większa rozbieżność i im bliżej wartości 20/-20 tym bardziej zużyty rozrząd (-20/20 to wartości, które wariatory są w stanie jeszcze skorygować, potem zaczyna wypadać zapłon wraz z Check Engin  na desce).

Kanał 94 i 96 to test wariatorów.

 

Przed wykonaniem testów ma nie być błędów w sterowniku silnika.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...