Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa tylniej wycieraczki avant


alfuta

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, mam nadzieję że WD da radę, jak nie to użyję brązowego napoju gazowanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nakrętka nigdy problemu nie stwarzała, po prostu najpierw zabierz się za nią, później zdejmij wycieraczkę i jako ostatni odkręć silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Langista napisał:

Ta nakrętka nigdy problemu nie stwarzała, ...

Patrz Pan a u mnie zonk, zobaczymy dzisiaj, liczę że wygram walkę.?

Update:

Poszło, silnik wyszedł. Zapieczony na amen element który obraca wycieraczkę (zalane WD40), ukręcona rurka spryskiwacza, szczotki silnika prawie nie istnieją. Chyba poszukam używki.

Edytowane przez Morrales
kolejny etap pracy za mną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup uzywke, bo jak szukałem szczotek to ciężki temat był, odpuściłem i kupiłem uzywke za 45zl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 45 to trudno będzie znaleźć,  u mnie siedzi(ał) 8L0955711B.

EDIT:

...a więc zreanimowałem stary mechanizm. Przyciąłem uszkodzone części rurki do dyszy, do jej naprawy użyłem plastikowy przewód który oryginalnie służy jako powietrzny do centralnego zamka, pasował po podgrzaniu opalarką, trochę smaru, szczotki o dziwo jeszcze dały radę. Koszt - 0 PLN?. Zobaczymy jak długo da radę.

Edytowane przez Morrales
kolejny etap pracy za mną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby Ci służył i żebyś nie musiał tych szczotek wymieniać bo to takie małe ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie 3 grosze.

Gdy kupiłem auto w 2009 roku, spryskiwacz już wtedy podążał razem z wycieraczką i nawet nie wiedziałem, że powinno być inaczej :). Po kilku latach wycieraczka czasami się sama włączyła na jeden przebieg, potem czasami zatrzymała z nieprawidłowej strony, ale generalnie zawsze działała. Do tego roku. Po 12 latach od kupna i uszkodzenia mechanizmu wycieraczka przestała działać. Objaw standardowy, czyli po próbie uruchomienia przesuwała się o 0,5-1 cm.

Po otwarciu mechanizmu oczywiście w środku pełno syfu, rurka pęknięta w środku (choć spryskiwacz u mnie wodę lał dobrym strumieniem zawsze). Rozebranie tego i czyszczenie to jakieś 3h zabawy. Były trudności z usunięciem resztek rurki - wiercenie. Otworzyłem silnik, aby go w środku przejrzeć, potem nie chciał mi wejść w mechanizm, no to użyłem siły młotkowej i okazało się, że blokowały go szczotki, które pękły... Na szczęście chyba sprężynki je nadal dociskały i silnik się uruchamiał. Ogólnie cały mechanizm był po tych minimum 12 latach tak skorodowany, że nie dało się doczyścić. Po wszystkim i ponownym podłączeniu w aucie... oczywiście nic się nie zmieniło z działaniem wycieraczki. Dlatego robota głupiego i marnowanie czasu.

WNIOSEK - jeśli wycieraczka już nie działa i przesuwa się tylko o 0,5-1 cm to NIE WARTO bawić się w naprawy, bo uszkodzona jest elektronika. Więcej czasu się zmarnuje niż to jest warte. Na rynku można kupić sporo używek i zamienników w cenach 50-150 zł. Nie wiem, jak z tymi numerami jest, moim zdaniem NIE SĄ istotne. U mnie numer był niespotykany wręcz. Od znajomego dostałem jakiś zamiennik, który był wyciągnięty z innego auta, leżał kilka lat w garażu. W środku czysto i pięknie. Po podłączeniu działa jak należy...

Poniżej zdjęcia, najpierw mojego, potem zamiennika.
 

IMG_20210629_182336.jpg

IMG_20210629_205816.jpg

IMG_20210705_201858.jpg

Edytowane przez Vendeur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak się młotkiem wbija to nie dziwi, że coś nie działało jak należy. Mechanizm był zastany, jak były bardzo duże wżery to się wymianie na inny. Niestety zamienniki nie zawsze pasują w 100%, ja kupiłem raz zamiennik tylko ze względu na brak możliwości dorobienia rurki na dyszę. Silnik miał coś porypane w elektronice od nowości i nie wyłączał się po wyłączeniu manetki, trzeba było włączyć przednie spryskiwacze, dopiero tylnia przestawała działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Langista napisał:

No jak się młotkiem wbija to nie dziwi, że coś nie działało jak należy. 

Czytaj ze zrozumieniem. Odłamały mi się lekko szczotki, ale i tak były dociskane sprężynkami do silnika, który w efekcie działał tak samo jak poprzednio, czyli się załączał i przestawał. Nie miało to żadnego wpływu na próbę naprawy mechanizmu, podobnie jak i wszystko, co inne zrobiłem. Nic nie pomogło, bo elektronika jest walnięta.

Chodzi o morał i wniosek. Jeśli wycieraczka przerywa i już się nie porusza po szybie, to nie warto się bawić, tylko od razu wymieniać cały mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też przerywała i jakoś umiałem to naprawić tak, że działał bez żadnych zacinek. Trzymałem cały mechanizm 2 dni w odrdzewiaczu, potem wyczyściłem szczotka drucianą, na koniec papierem ściernym, rozruszałem kombinerkami cały mechanizm, i był jak nowy. A wyglądał jak zbita kupa rdzy, której z początku też ruszyć nie szło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...