Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczne ZDALNE otwieranie/zamykanie klapy bagażnika (avant)


Krzysztof102

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Nowak50 napisał:

A dużo więcej siły trzeba użyć przy ,,mocniejszych'' żeby zamknąć klapę ? 

Jak masz lichutką żonę to daj sobie spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę trzeba, głównie żeby ściągnąć ją w dół, potem domykanie jest normalne. Nie trzeba walić zza ucha. Moje oryginalne już były słabe i miałem wrażenie że kiedyś przy zamykaniu klapy wybije szybę, teraz jest całkiem ok ale nie mam porównania z oryginalnymi z A4 o przyzwoitej sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z kolegów zamieniał sprężyny penta na innego producenta ? Jeśli tak to na jakiego. 

A może zrobimy kolejny zakup zbiorowy ? 

Edytowane przez Nowak50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko ;) chciałbym takie coś zamontować  u siebie, sprężynki same starczą czy siłowniki też musze kupić? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do oryginalnych siłowników nie wejdą sprężyny, poza tym muszą być ciut silniejsze aby dźwignąć klapę o te 10-15 cm...reszte już robi fizyka.
Poczytaj wątek od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany takie pytanie, jak po latach wam się to sprawuje? U mnie dość szybko się poddało, ale dziś oglądając wheeler dealer Ed China wykorzystał do drzwi bez klamek takie odbojniki, które uchylały drzwi po otwarciu pilotem. Takie coś by fajnie wyeliminowało wady tego zestawu. Tylko nie mogę nigdzie znaleźć czegoś takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany orientujecie się czy Siłowniki z niebieską lub zielona sprężyną np te dedykowane do a4 b6 sedan, będą dobre do A6 c5 sedana? 

U mnie ORI siłowniki są już na wykończeniu i przy okazji zmiany chciałbym wrzucić taki bajer ?

Ale nie ma dedykowanego zestawu do sedana i tak się zastanawiam jaki rozmiar sprezynek wybrać żeby to działało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być qpa sprawdz jaki mają ścisk siłowniki  i zobacz która sprężyna wejdzie bo może być zbyt ciasno i bagażnik się po prostu nie zamknie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś ziomek składał to na silownikach 630 N i ponoc dał  jakies sprezynki od wiatrówki...

No i teoretycznie taki setup działa 

Jakis gość ma na sprzedaż dedykowane do a4 b6,  ale zapewne nie pasuja. A widziałem że do A6 sedana są 2 wersje fabrycznych siłowników.

650 oraz 630 N i jeszcze długością się różnią,  różnica jakieś 20 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany gdzie te sprężynki można kupić? 

 

Mam nowki siłowniki dziś założone parametry 

Długość: 490mm siła: 540N skok: 198mm

 

Co zastosować niebieska 20mm? 

Edytowane przez benkarf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłownik MUSI zapewnić miejsce na sprężynkę po ściśnięciu.
TO JEST NAJWAŻNIEJSZA rzecz tego modu, nawet bardziej niż sama sprężynka.
jeśli tego nie będzie, wyłamiesz bolce i nawet zwykłe otwarcie będzie problemem.
Nie podałeś jaki to producent i model. Więc mniemam że to nie Krosno. stąd ten post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, GreGoriO napisał:

Siłownik MUSI zapewnić miejsce na sprężynkę po ściśnięciu.
TO JEST NAJWAŻNIEJSZA rzecz tego modu, nawet bardziej niż sama sprężynka.
jeśli tego nie będzie, wyłamiesz bolce i nawet zwykłe otwarcie będzie problemem.
Nie podałeś jaki to producent i model. Więc mniemam że to nie Krosno. stąd ten post.

 

Screenshot_2020-04-19-09-15-08-121_pl.allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż, bo ze zdjęcia nie wynika jak wygląda tłoczysko (ile wystaje) po złożeniu(ściśnięciu)
najłatwiejszy sposób sprawdzenia, to założenie jakiegokolwiek o-ringu na tłoczysko i sprawdzenie gdzie zostanie po zamknięciu klapy.
Miejsce pomiędzy o-ringiem a uchwytem tłoczyska do nadwozia, pokaże ci ile miejsca zostaje, a wtedy już będziesz wiedział czy i jaką sprężynę kupić.image.png

Edytowane przez GreGoriO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@GreGoriO Co to za o-ringi masz założone? Ja u siebie mam grube okrągłe (na oko grubość podobna) i się splaszczają na tyle, że klapa się nie daje rady otworzyć, myślałem o dołożeniu drugiego ale nie chcę wysilać zawiasów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring nie ma takiego znaczenia w tym modzie, bo jego zadaniem jest utrzymanie sprężyny na swoim miejscu. Równie dobrze nie musiało by go być.
Ale wtedy dźwięk opadającej sprężyny jest nieprzyjemny...przynajmniej dla mnie.
Najwięcej roboty robią sprężyny w momencie *odbijania* klapy, te 3-5cm wypychają w górę.
Potem już MUSI ciągnąć siłownik. 
U mnie mod przestał działać po 2 latach, i myśląc że to wina springów kupiłem nowe.
Ale problem pozostał.
Zauważyłem, że winne są siłowniki(krosno).  Coś się z nimi stało, i mają moment bezwładności na wysokości 10 cm od otwarcia. 
Nie ciągną, klapa wisi uchylona. Lekkie-ręczne popchnięcie powoduje, że idą do góry. 
Co ciekawe, po kilkukrotnym otwarciu/zamknięciu klapy problem znika na kilka-dziesiąt następnych minut...
Po jakimś czasie problem powraca. Ale nie chce mi się kupować nowych, bo poza tym trzymają dobrze klapę.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to podobnie jak u mnie, przy czym mam jeszcze zapas na podkładkę i sprawdzę z nią, siła odbicia powinna być nieco większa, u mnie aż tyle nie brakuje - dosłownie kawałeczek trzeba ruszyć, aby sama szła w górę. Niemniej tak samo nie chce mi się zmieniać siłowników (gdyby okazały się wadliwe, aczkolwiek po symbolach sprawdzałem tak jak ktoś tu z forum pisał i wyglądały ok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mocniej jest ściśnięta sprężyna ma większą siłę w spoczynku.
Ale tak naprawdę ona ma za zadanie tylko odepchnąć klapę, potem mają ciągnąć siłowniki. 
Uważam, że zwiększenie Nm może tylko zaszkodzić bolcom. w końcu siedzą w cienkiej blasze, i prędzej czy później zostaną wyłamane.
Przez większość czasu klapa w końcu pozostaje zamknięta, wibracje i praca nadwozia cały czas powodują nacisk na bolce.
Tutaj musimy zachować kompromis, żeby nie uszkodzić sobie nadwozia.
myślę, że lepszym sposobem było by dołożenie dodatkowego odbojnika-odbijaka, który wyzwalany byłby otwarciem zamka klapy.
jego praca nie ma wpływu na zaczepy siłowników hydraulicznych.
tak jak na tym zdjęciu
53176d1334598437-sposob_na_otwieranie_po

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dobry pomysł, pytanie które odbojniki byłyby najlepsze (pasujące), bo zakładam, że nowe fabryczne wiele nie zmienią (będzie jak było). Orientuje się ktokolwiek czy te odboje od A6 byłyby odpowiednie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...