Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie nie jest to jeszcze szczególnie głośny dźwięk od napinacza, bo słyszałem gorsze. W którym momencie masz te 2sekundowe tarcie łańcuszka o którym pisałeś wcześniej, bo już się pogubiłem. Na jakim oleju jeździsz?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podczas rozruchu na zimnym, ale to normalne. Olej Liqui moly sht 5w40. Ten łańcuszek naprawdę słychać podczas pracy bardzo głośno bo praktycznie każdy od razu zwraca na to uwagę, nawet osoby które mało się znają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam słyszę tylko metaliczny dźwięk jak przyblizyles telefon,to u mnie takiego nawet nie ma,po oddaleniu aby słychać pracę napinacze.

Sprawdzałem rozrząd wyszło że jest ok,jutro podeślę logi.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sebol1204 napisał:

Podczas rozruchu na zimnym, ale to normalne. Olej Liqui moly sht 5w40. Ten łańcuszek naprawdę słychać podczas pracy bardzo głośno bo praktycznie każdy od razu zwraca na to uwagę, nawet osoby które mało się znają.

Na Twoim miejscu przy okazji wymiany rozrządu zdemontowałbym napinacz (zobaczyć jak sitko i czy nie ma śladów łańcuszka w głowicy) i sprawdził czy łańcuszek nierozciągnięty. Robota łatwiejsza, bo wszystko będzie na wierzchu i zdemontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czyściłem pokrywe zaworów to nie było nigdzie widać śladów żeby łańcuch o coś ocierał. Jak sprawdzić rozciągnięcie łańcucha? Rozumiem że sitko jest w napinaczu i jeśli jest przepchane to przez to może być słyszalny łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, przem8 napisał:

Jestem tego samego zdania. Tak samo należałoby zrobić z tematem wyboru oleju :D

:) pozdrawiam

17 minut temu, sebol1204 napisał:

Ciśnienie oleju mierzył mechanik zaraz po czyszczeniu miski i smoka, jest takie jak być powinno bo dałem mu wydruk ze spisem jakie powinno być w 1.8t. 

Logi wyglądają tak: http://vaglog.pl/log-090_091_093_YiiB6.html

Łańcuch słychać tak jak na tym filmiku i to żadne wymyślanie czy wyostrzanie dźwięku bo porównywałem z innym 1.8t i w moim ten łańcuch słychać strasznie głośno, w tamtym nie było go słychać ani trochę

 

 

Masz +2 stopnie dewiacji wału względem rozrządu. Sprawdź ustawienie paska jak jest ok to masz wyciągnięty łańcuch. Nie jest to jeszcze powód do zmartwienia bo tam może być nawet do +5 Hałas nie jest normalny - jak masz całe płozy na napinaczu to... pochyl się  nad hydropopychaczami - może ....

12 minut temu, przem8 napisał:

Jak dla mnie nie jest to jeszcze szczególnie głośny dźwięk od napinacza, bo słyszałem gorsze. W którym momencie masz te 2sekundowe tarcie łańcuszka o którym pisałeś wcześniej, bo już się pogubiłem. Na jakim oleju jeździsz?

No jednak trochę chyba słychać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sebol1204 nie jesteś sam, u mnie to samo, pisałem tu o tym jakiś czas temu, na razie w temacie za dużo nie robiłem i jeżdżę z tym jak jest:

https://www.4shared.com/music/iFmktm5Dce/Napinacz_BFB.html

Pozdrawiam
Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 3grosze. Ja po zmianie oleju na LM 5w-40 zaczęło być słychać napinacz. Ale to tylko na starcie. Za terakota i spokój (napinacz nowy smok i miska czysta cisnienie wzór).  Co do drugiego auta po zmianie oleju na LM strasznie długo słychać popychacze. Na motulu nie było tych objawów. Niestety z przykrością zawiodłem się na tym oleju. Nie długo będę zmieniał znów na motul. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z forum ( nie bede pisał kto bo moze sobie by nie życzył ;) ) mial podobny dzwiek w b7 i po zdjeciu pokrywy tez nie bylo sladów od łancucha, a sama pokrywa wygladała tak jak powinna czyli bez spieków.....

Wszystko wygladało, ze płozy ok i łancuch rowniez.... ale rozebrał i dolna płoza od napinacza była wyłamana, a łancuch juz wyciagniety (chyba nie musze pisac jak sie sprawdza łancuch)

Po wymianie silnik chodzi cichutko.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Wylye napisał:

:) pozdrawiam

Masz +2 stopnie dewiacji wału względem rozrządu. Sprawdź ustawienie paska jak jest ok to masz wyciągnięty łańcuch. Nie jest to jeszcze powód do zmartwienia bo tam może być nawet do +5 Hałas nie jest normalny - jak masz całe płozy na napinaczu to... pochyl się  nad hydropopychaczami - może ....

No jednak trochę chyba słychać ;)

Jerzy czy Ty jesteś pewny ,że rozciągnięty łancuszek daje dodatnia wartość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 18.06.2017 o 22:30, krzysiekml napisał:

Jerzy czy Ty jesteś pewny ,że rozciągnięty łancuszek daje dodatnia wartość?

NIE NIE JESTEM PEWIEN i chyba popełniłem BŁĄD.  Potwierdzam Twoją "wątpliwość"

WYCIĄGNIĘTY ŁAŃCUCH w KANALE 93 pokaże wartości UJEMNE nie zaś dodatnie - jak to zasugerowałem. 

WYJAŚNIENIE

Ponieważ jak sam opisywałem wcześniej na podstawie pewnego rosyjskiego sajtu (SLAJD 3 - https://www.drive2.ru/l/590821/ ) tzw "normalne" położenie płóz napinacza to "górne położenie"

- solenoid jest wtedy wyłączony,  zawory ssący są w pozycji "opóźnienia"  i otwierają się  20 st po zamknięciu zaworów wydechowych (10st po ZZP tłoka) -  występuje tzw MAKSYMALNA MOC (zakres obr do 1300 i powyżej 3300) -  "korzyścią" dla użytkownika są  b stabilne wolne obroty

w przeciwieństwie do dolnego położenia napinacza kiedy to zaś:

- solenoid jest włączony, zawory ssące w pozycji wyprzedzania o _(minus)2 st w stosunku do zamknięcia zaworów wydechowych i 10 st przed ZZP czyli występuje tzw "przekrycie zaworów" (ang overlap)  - SLAJD 2 - https://www.drive2.ru/l/590821/  tzw MAKSYMALNY MOMENT - silnik, gdyby pozostał stale na takim ustawieniu -  nie miałby praktycznie wolnych obrotów...

PODSUMOWANIE

GÓRNE położenie napinacza to sytuacja "symulująca" quasi skrócenie łańcucha (opóźnienie i wartości DODATNIE w blokach pomiarowych)

DOLNE położenie napinacza to syt "symulująca" jego quasi wydłużenie (przyśpieszenie i wartości UJEMNE w blokach)  można to łatwiej zrozumieć analizując slajd 3 na w/w rosyjskim forum.

Wynika z tego jednoznacznie, że wyciągnięcie łańcucha będzie powodowało ZAWSZE wzrost wyprzedzenia momentu otwarcia  zaworów ssących tak więc zaowocuje to WARTOŚCIĄ UJEMNĄ w kanale 93

dziękuję @krzysiekml za to, że ZMUSIŁEŚ mnie do zastanowienia się nad tym :)

Odnośnie więc mojej wcześniejszej wypowiedzi do @sebol1204 NIEAKTUALNA jest tylko opinia, o możliwości wyciągnięcia łańcucha - ale reszta pozostaje aktualna.

 

 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by ktoś potrzebował to podaję nr części dla napinacza bez zmiennych faz z aso (dziś się osobiście dowiadywałem i zamawiałem):

Napinacz - 058 109 217B (występuje w modelu b5 w silnikach 150 i 180km)

Łańcuch - 058 109 229B

Warto przy okazji wymienić zawór zwrotny w podstawie filtra oleju - 06a 103 175

oraz oring chłodniczki oleju - 038 117 070a

Podaję ponieważ ciężko to w temacie odnaleźć. 

 

Ps. Warto zastosować filtr oleju Mann 950/4, jest znacznie większy dzięki czemu wejdzie więcej oleju. Do bexa się mieści bez problemu to i do reszty powinien.

Edytowane przez Stg
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem że cieknie z wtyczki napinacza po jego wymianie.  Wymontowalem cewke i zamontowalem starą i wyskoczył błąd. Zrobiłem wszystko zgodnie z poradnikiem i nie dało zrobić adaptacji. Sprawdziłem czy cyka tak jak  poradniku i cyka. Podczas jazdy wywala błąd. I co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od tygodnia jeżdżę na napinaczu bez zmiennych faz. Żadnych amonali nie zaobserwowałem. Kupiony nowy w ASO + łańcuch. Przy okazji poszedł też nowy rozrząd również ASO. Wsio poustawiane na znakach jak być powinno. Po 3 odpaleniu pali się szrek...ale zrobiłem taki myk, że dorobiłem wiązkę do wtyczki stary napinacz wrzuciłem koło aku w podszybie i na razie błędów brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy sam solenoid zostawic wpiety. Check engine i tak sie pojawi predzej czy pozniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za chwast, że po wymianie na nowy pali się błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wkrótce ci się zapali... Przedłużanie wiązki i włączanie całego zespołu napinacza ma taki sam sens jak odmawianie... zdrowasiek w intencji "niezapalania się" MIL . Tylko wyłącznie w sofcie może zapobiec zapalaniu się kontrolki.

Ponadto uważam że twój avatar tu na tym forum jest przejawem prostactwa. Nie żebym miał coś przeciw "wdziękom" które obscenicznie pokazujesz - przeciwnie... ale rozmowa z... vaginą nie jest moją specjalnością. (Mam na nią "lepsze" pomysły) Myślę że moderacja forum po prostu wykazuje się "nic nie robieniem" bo to nie jest forum erotyczne.

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...