Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Dziś byłem u mechanika, ponieważ spotkał mnie problem, a jest nim stukanie pod pokrywą zaworów z tyłu silnika (od strony kabiny). Stuki wydobywają się na biegu jałowym i tylko podczas większego rozgrzania silnika - po dłuższej jeździe. Pan mechanik stwierdził, że do wymiany jest łańcuch rozrządu bo pewnie jest za bardzo wydłużony i żeby długo tak nie jeździć. Czytając podobne wątki na forum wyczytałem że wymieniają cały komplet: napinacz łańcucha, łańcuch i uszczelki. I teraz już nie wiem czy wymieniać sam łańcuch i czy to on jest przyczyną tych stuków? Bo napinacz kosztuje 500zl, a sam lańcuch widziałem za 130zl, więc jest to różnica w kosztach. Proszę doradźcie mi co robić.
Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koszta to fakt, ale to też rozrząd. nie warto by było oszczędzać, a niestety przychodzi pewien moment kiedy trzeba to wymienić. Pytanie czy jak założysz nowy łańcuch będzie miał pewnie troszkę inne napięcie czy nie będzie miało to wpływu na stary napinacz. Może zaraz jego wywalić i znów kolejna robocizna. Tak więc z ta oszczędnością hmmm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz prędzej ... łańcuch się tak nie rozciąga, jakby łancuch był rozciągniety to by walil poprostu o pokrywa, wtedy slychac charakterystyczny dzwiek, stukanie to raczej juz napinacz mowi papa, jaki przebieg auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem taki sam przypadek wymiana napinacza pomogła łańcuch pozostawiłem stary i od 7 miesięcy spokój i cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś jakiś pewny zestaw napinacz + łańcuch? Tak profilaktycznie pytam

---------- Post dopisany at 17:53 ---------- Poprzedni post napisany at 17:11 ----------

a to ? NAPINACZ ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU 058109088H 1.8T ŁÓDŹ (3684980830) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno i drugie chinol ;)

jak się postarać to można sciągnać w FEBI za 1000 zł ... w jakims sklepie trzeba pytać może ktoś zechce sciągnąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem jest albo oryginal za 2000zl albo chinczyki 400-900zl, ponoc te drozsze chinczyki co sprzedajacy chwala sie ze oryginaly sa troche lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem wczesniej ze da sie ugrac febiego za tysiaka tylko trzeba poszukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a febi to co?:) tez chinczyk, z naklejka

---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

So what's wrong with this picture? Chinese Febi Bilstein? - AudiWorld Forums

na wentylatorze germany, a na pudelku naklejka made in china

---------- Post dopisany at 20:26 ---------- Poprzedni post napisany at 20:23 ----------

37119 • Zawór sterujący, ustawienie wałka rozrządu • FEBI Bilstein • 1 101 zł • e-autoparts.pl

---------- Post dopisany at 20:28 ---------- Poprzedni post napisany at 20:26 ----------

tu jakis tanszy, pewnie te same co na alledrogo

https://hurt.expert.auto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=5976

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wole chinskiego febiego :) aczkolwiek raz zamontowalem chinola z allegro za 500 zł i jezdzi w sumie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u mechanika i chciałem żeby sprawdził ciśnienie oleju, bo znalazłem na innym forum, że pompa oleju też wywołuje stuki pod klawiaturą. Powiedział, że to na pewno nie jest pompa oleju itd, bo zapalała by się kontrolka. Więc już sam nie wiem. W środę oddaję auto do serwisu, żeby zdiagnozował dokładnie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem Ci w tym wątku wczesniej ze trzeba sprawdzic cisnienie oleju.... zmien mechanika....

Kontrolka bedzie sie zapalac jezeli cisnienie oleju spadnie ponizej wartosci 1,5 bara ale dopiero powyzej 2000 rpm...

na obrotach biegu jalowego w a4 b6 1.8t kontrola cisnienia oleju nie jest monitorowana przez zespol licznikow itp ..... niech sie mechaniorek douczy...

w sumie watpie zeby bylo to wina tylko cisnienia oleju , raczej obstawiam awarie napinacza... ale co to za problem sprawdzic cisnienie? zeby potem ewentualnie wykluczyc 5% szansy niskiego cisnienia oleju zamisat wydawac 1000 zl na napinacz, gdzie po wymianie moze sie okazac ze dalej stuka bo pompa nie daje cisnienia na cieplym rozgrzanym oleju ? .....

sprawdzenie cisnienia oleju dla mechanika porządnego a nie cwaniaczka to 30-50zł ....

aha, dla 1.8T na bardzo dobrze rozgrzanym oleju ma byc od 1 bara w gore na wolnych obrotach. przy 2000-3000 rpm chyba od 4-5 bar w gore nie pameitam dokladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...