Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Marecki1 napisał:

:hi:

Pytanie mam...

Gdzie mozna wrzucic logi z vcds-a???

Vaglog.pl  nie działa mi.... czy tylko mi??:rolleyes:

Pomoze ktos?

https://log.malonetuning.com

vaglog nie działa już dłuższy czas... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Proszę o pomoc. Czy ktoś by mógł pomóc w ocenie usterki. Gdy Audi A4 B6 /silnik 1.8T AVJ 170 tyś km/ jest zimny wszystko ok. Gdy się nagrzeje po przejechaniu tak z 5 km i obroty spadają poniżej 1200 - 1100 zaczyna terkotać. Gdy obroty wzrosną jest wszystko dobrze. Na trasie nie ma problemu - pewnie dostaje ciśnienia i leci samochód bez problemu. Czy ktoś z kolegów miał podobną usterkę. Smog czyszczony i się nic nie zmieniło. Skoro na trasie nic się nie dzieje, nie klekocze a przy małych obrotach po nagrzaniu to może pompa nie daje rady??? Proszę o ewentualną  podpowiedź.

Edytowane przez MariuszMK
A czy STAG-a pokazany zestaw jest coś wart? https://www.czesciauto24.pl/swag/7989998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.07.2017 o 23:35, Roboform550 napisał:

No ja kupiłem nowy w ASO cena po rabacie ( większość biorę w ASO także jakaś zniżka jest) 750 zeta i łańcuch 250 kilka zł....od dziś szrek się świeci...hehe..łyle łyle miał racje

Kolego, gdzie można kupić taki zestaw w tej cenie?

Edytowane przez MariuszMK
A czy STAG-a pokazany zestaw jest coś wart? https://www.czesciauto24.pl/swag/7989998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, MariuszMK napisał:

Kolego, gdzie można kupić taki zestaw w tej cenie?

Niezły ten rabat musiał być jak średni koszt napinacza z wtyczką to 2,5 tys :D Sprawdź kolego ciśnienie oleju na ciepłym, ewentualnie zapchane sitko w napinaczu i na wolnych nie ma ciśnienia lub pompa oleju niedomaga. Jak ciśnienie ok to zostaje napinacz. U mnie terkotało właśnie w zakresie 1,4-1,6 obr i łańcuszek tarł o głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło pewnie o napinacz bez wtyczki, zwłaszcza że kolega napisał o check'u.... 

Pozdrawiam
Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, andrew01 napisał:

Chodziło pewnie o napinacz bez wtyczki, zwłaszcza że kolega napisał o check'u....

- Wystarczy teraz WYŁĄCZYĆ POWIADOMIENIE O BŁĘDZIE "niepodpiętej wtyczki fazatora". Poza tym, że będzie on zapisywany w pamięci (mimo wszystko), nic więcej się nie będzie działo. Napinacz będzie "szedł" cały czas w jednym stanie (poniesionym - czyli tz max moc*) trzpień nie będzie się opuszczał w wyniku zadziałania solenoidu N205 (do pozycji max moment*) 

Moja rada jest taka. Zamiast kupować badziew "z wtyczką" i płacić takie pieniądze - lepiej kupić dobry markowy napinacz BEZ WTYCZKI zamontować i wyłączyć programowo powiadomienie o braku wtyczki. (to umownie nazywam "programowym wyłączeniu fazatora" - zrobi wam to każdy w miarę ogarnięty tuner.)

Oczywiście w takiej "konfiguracji" w kanale 94 nie da się przeprowadzić tzw BASIC SETTINGS - dostaniemy wtedy info SYSTEM NOT OK ale nic więcej się już nie wydarzy. CHECKA nie będzie na desce. Auto będzie normalnie jeździć. Jak komuś przeszkadza, że w pamięci sterownika stale powraca błąd o "cofniętym wałku ssącym" i info "stem not ok" to... niech sobie kupi napinacz z fazatorem :) i cieszy się, że "ma wszystko jak, że tak powiem w VAG przykazał... Ja bez wtyczki przejechałem już ponad 15TKM i nie widzę potrzeby włączania na powrót tego "hemoroidu"

tak, że kolega ŁOBOFOJUM_cośtam_cośtam (to taki niewinny rewanż za łyle łyle :)  - słusznie zauważa)

______________

*parę stron wcześniej pokazałem slajdy z opisem o czym mowa

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Roboform550 napisał:

dokładnie jest bez wtyczki

Podałbyś numery napinacza i łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2017 o 21:10, przem8 napisał:

Niezły ten rabat musiał być jak średni koszt napinacza z wtyczką to 2,5 tys :D Sprawdź kolego ciśnienie oleju na ciepłym, ewentualnie zapchane sitko w napinaczu i na wolnych nie ma ciśnienia lub pompa oleju niedomaga. Jak ciśnienie ok to zostaje napinacz. U mnie terkotało właśnie w zakresie 1,4-1,6 obr i łańcuszek tarł o głowicę.

I co pomogło, wymiana pompy oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, MariuszMK napisał:

I co pomogło, wymiana pompy oleju?

W moim przypadku wymiana napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mialem problem ze stukaniem jakby popychaczy i grzechotaniem z okolic napinacza łańcuszka. Postanowilem kupic nowe popychacza INA i oryginalny napinacz. Kupywalem go w serwisie skody za ponad 2.5tys. Po wymianie popychaczy i napinacza nadal stuka i grzechocze. Co prawda ciszej ale nadal. Wczesniej mechanik sprawdzal cisnienie oleju i na mocno rozgrzanym silniku bylo 1.2 bara. Auto teraz lepiej reaguje na gaz ale borykam sie ze spadkami mocy. Raz ciagnie dobrze a raz źle. Dodam że stukanie slychac z kabiny na wolnych obrotach i pod obciazeniem rownież. Mam w planie jednak wymienic pompe oleju ale martwie sie czy to cos da. Silnik 1.8t bfb. Dziekuje za pomoc.

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 na jałowych pewnie, a na wyższych obrotach ile? Była zrzucana miska przy okazji i czyszczenie smoka? Jak masz vaga to sprawdź wartość w grupie 93, bo może rozrząd przestawiony. Może panewka stuka :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 na jałowych pewnie, a na wyższych obrotach ile? Była zrzucana miska przy okazji i czyszczenie smoka? Jak masz vaga to sprawdź wartość w grupie 93, bo może rozrząd przestawiony. Może panewka stuka [emoji14] 
Rozrzad byl w tym samym czasie wymieniany i ustawiony niedawno. Miska nie byla zdejmowana i sprawdzana


Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad byl w tym samym czasie wymieniany i ustawiony niedawno. Miska nie byla zdejmowana i sprawdzana


Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

W grupie 93 jest wartość 3

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy któryś zawór nie stuka czasem ? lub rzadki przypadek zawieszonego trzpienia w kombizaworze który to jest otwarty i przez niego dochodzi właśnie taki dzwięk stukający 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy któryś zawór nie stuka czasem ? lub rzadki przypadek zawieszonego trzpienia w kombizaworze który to jest otwarty i przez niego dochodzi właśnie taki dzwięk stukający 
Mysle ze nie, kombizawor tez byl wymieniany na nowy jakis czas temu poniewaz podobno przez niego padla mi pompa sai. Wymienialem 2x pompy i dzialo sie to samo za krotki czas. Jedyne co cyka to zaworek przy filtrze powietrza. Poza tym slychac ze to jest pod pokrywa zaworow. Jak silnik jest zimny to nie slychac ani napinacza ani niczego spod pokrywy. Im silnik nabiera temperatury to zaczyna stukac i rzęzic.

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz mi mechanik mówił, że jak słychać rzęzienie na ciepłym silniku i wolnych obrotach to trzeba się zająć napinaczem od paska wielorowkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz mi mechanik mówił, że jak słychać rzęzienie na ciepłym silniku i wolnych obrotach to trzeba się zająć napinaczem od paska wielorowkowego.
Rozumiem. Rozrzad byl caly wymieniany na nowy ale juz kupilem nową pompę oleju febi i jestem umowiony z mechanikiem na wymiane i czyszczenie smoka. Mam nadzieje ze to pomoże.

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2017 o 02:31, kuki181993 napisał:

Auto teraz lepiej reaguje na gaz ale borykam sie ze spadkami mocy. Raz ciagnie dobrze a raz źle.
 

U mnie z mocą było podobnie. Raz był muł a czasem wyrywał do przodu aż miło. 

Okazało się, że winna jest wtyczka zaworu N75. Przewody w niej zaśniedziały. Po zarobieniu nowych konektorków i dodatkowo zlutowaniu całości jest ok. Co ciekawe błędów nie było, bo jakieś tam połączenie było mimo zaśniedziałych przewodów,  tylko za słabe by zawór działał poprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z mocą było podobnie. Raz był muł a czasem wyrywał do przodu aż miło. 
Okazało się, że winna jest wtyczka zaworu N75. Przewody w niej zaśniedziały. Po zarobieniu nowych konektorków i dodatkowo zlutowaniu całości jest ok. Co ciekawe błędów nie było, bo jakieś tam połączenie było mimo zaśniedziałych przewodów,  tylko za słabe by zawór działał poprawnie. 
W takim razie bede to sprawdzal. Dziekuje bardzo za radę :)

Wysłane z mojego SM-N920C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...