Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, HatefulEvil napisał:

Na moje osadzaniu się węgla na pokrywie zaworów sprzyjać może dziura w odmie, która sprawia, że pod pokrywą zaworów jest za "sucho" i syf się przez to bardziej niż powinien wytrąca na ściankach.

Jakoś nie bardzo mogę sobie uzmysłowić co znaczy że jest tam "za sucho" - jeżeli taką teorię wygłosił Twój mechanik - to... kleszcze kowalskie i za... bollox go ;)

Oczywiście żadnych dziur w linii odmy nie powinno być - ale wpływ nieszczelności tam na tworzenie się "węgla" pod pokrywą jest podobny wg mnie do wpływu uprawy rabarbaru w Yorkshire na rozwój... prostytucji na Tybecie ;)

14 minut temu, jolley napisał:

Mowa o olejowym zaworku zwrotnym?

Mowa o zaworku z linku w poprzednim wpisie. Zaworek ten "potrafi" duuużo krwi napsuć ludzie czasem dostają "obłędu" szukając przyczyn różnych dewiacji w zakresie IDLE (wolne obroty) zaworek nazywa się PVC http://allegro.pl/zawor-odmy-a4-exeo-superb-passat-1-8t-035103245g-i6990999369.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Wylye No jeżeli zamiast mgły olejowej jest pod pokrywą zaworów suche ciepłe powietrze? To moja teoria. Mi znikało przez rozwalone kolanko odmy pół litra oleju na 1000. Wyobraź sobie patelnię na której masz pół centymetra oleju, a milimetr, przy tym samym gazie :D

@jolley Dokładnie przy przebiegu 271200, sprawdzałem napinacz. Auto mam w Niemczech więc raczej słaba szansa na to, że kręcone. Tak jak pisałem - nie był wytarty, ale jak już go miałem na stole to chciałem wymienić ślizgi. Przy próbie zdjęcia po prostu łamały się w pół, gdzie nowych nie byłem w stanie złamać przy użyciu umiarkowanej siły.

Edytowane przez HatefulEvil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, HatefulEvil napisał:

No jeżeli zamiast mgły olejowej jest pod pokrywą zaworów suche ciepłe powietrze?

Temat jest OFF TOPEM - więc nie będę więcej komentował. Powiem Ci tylko tyle, że nawet gdybys odmę przeciął nożem i połączył z atmosferą, żadnego "suchego powietrza" pod klawiaturą miec nie będziesz :) Opary oleju po prostu zostaną wywalone do atmosfery a pod klawiaturą będzie nadal olej. Odma zupełnie do czego innego jest zaprojektowana w silnikach - i na 100% nie jest jej rolą "smarowanie" klawiatury - tyle moich uwag bo temat dotyczy czego innego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2018 o 23:06, Wylye napisał:

Temat już kolego zdaje się omawialiśmy - tak, że pozwolę się sobie z Tobą nie zgodzić. Wersja hydrauliczna jest "do bani" w końcu sam VAG w stosownym TSB doszedł do takich wniosków i zalecił stosowanie napinacza/rolki - mechanicznej  https://intercars.com.pl/pliki/File/INTERCARS/wsparcie_sprzedazy/Biuletyny_Informacyjne/CT909K5.pdf

Tak, że - jako dystrybutor części powinieneś o tym po pierwsze wiedzieć - po wtóre nie powinieneś stawiać znaku równości pomiędzy obiema konstrukcjami. Hydrauliczna rolka to "ślepa uliczka" VAG od tego odszedł OFICJANIE

Siemka, 

 

poniżej stanowisko SNRa w tej sprawie(bezpośrednio od SNR,wklejam treść niezmienioną). Sorry za czas oczekiwania ale dużo spraw na głowie.

 

Poniżej nasza oficjalna informacja w tej sprawie. 

SCHAEFFLER podpisał z Litensem wieloletnią umowę o współpracy technicznej. Ten ostatni opracował między innymi system mechanicznych napinaczy, który ma zastąpić zespół mechaniczn - hydraulicznych napinaczy do silników 1,8 Turbo 20V i 2,0i 20V produkowanych w Europie. Zmiana ta została zatwierdzona przez OE w 2008 r. i przez VW OES. Do chwili obecnej wpływ ten nie jest bardzo duży, ponieważ pojazdy produkowane w Europie z tymi silnikami nie są liczne (1.8 i kabriolet Exeo). Jest to zasadniczo atak na rynek wtórny. Nowe europejskie silniki poza tymi dwoma zastosowaniami są łańcuchowe: Schaeffler utrzymuje dostawy z naszymi rozwiązaniami (NTN) do Chin, gdzie silnik jest nadal produkowany seryjnie, apriori VW nie walidował Litens-a w tym kraju. 
Gates bazuje na rozwiązaniu NTN, SKF ma własne ale bazujące na naszym napinaczu.
 
kd45745.jpg
 
 
także ja jednak postawiłbym znak równości.
Uciekam do pracy i pozdrawiam.
Marcin
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dzik napisał:

Siemka, 

 

poniżej stanowisko SNRa w tej sprawie(bezpośrednio od SNR,wklejam treść niezmienioną). Sorry za czas oczekiwania ale dużo spraw na głowie.

 

Poniżej nasza oficjalna informacja w tej sprawie. 

SCHAEFFLER podpisał z Litensem wieloletnią umowę o współpracy technicznej. Ten ostatni opracował między innymi system mechanicznych napinaczy, który ma zastąpić zespół mechaniczn - hydraulicznych napinaczy do silników 1,8 Turbo 20V i 2,0i 20V produkowanych w Europie. Zmiana ta została zatwierdzona przez OE w 2008 r. i przez VW OES. Do chwili obecnej wpływ ten nie jest bardzo duży, ponieważ pojazdy produkowane w Europie z tymi silnikami nie są liczne (1.8 i kabriolet Exeo). Jest to zasadniczo atak na rynek wtórny. Nowe europejskie silniki poza tymi dwoma zastosowaniami są łańcuchowe: Schaeffler utrzymuje dostawy z naszymi rozwiązaniami (NTN) do Chin, gdzie silnik jest nadal produkowany seryjnie, apriori VW nie walidował Litens-a w tym kraju. 
Gates bazuje na rozwiązaniu NTN, SKF ma własne ale bazujące na naszym napinaczu.
 
kd45745.jpg
 
 
także ja jednak postawiłbym znak równości.
Uciekam do pracy i pozdrawiam.
Marcin

Dziękuję za odpowiedź.

Ja popieram stanowisko OEM i decyzję o produkcji zmienionej konstrukcji napinacza - link do którego podałem wcześniej. Po pierwsze w czasie eksploatacji auta miałem dwukrotnie problem z cieknącymi napinaczami w wersji hydraulicznej. Aż trafiłem na Trouble Shutting Bulletin (TSB) AUDI NORTH AMERICA i dowiedziałem się o istnieniu napinacza mechanicznego i o zaleceniu jego stosowania na zasadzie SWAP plug and play. Zmieniłem i od tego czasu stosuję to rozwiązanie. Widzę, że Ty w opisie masz jednak trochę inny :) silnik. Zawsze jak widzę jednostkę 1.8 to zaglądam z ciekawości tu i tam - również na napinacz paska. Moja (subiektywna) ocena jest taka:

Większość użytkowników którzy wymienili rozrząd ma obecnie napinacze mechaniczne. Znakomita mniejszość ma pomontowane napinacze wg starego OEM. (hydrauliczne) z kolei te, które widziałem w większości miały rurkę umorusaną olejem. Pozwolisz więc, że ja pozostanę przy opinii którą wcześniej wypowiedziałem. Zgodzę się, że z punktu widzenia producenta problem jest... akademicki - ponieważ tego silnika już (niestety) się nie produkuje w EU. Wciąż jednak są rzesze ludzi kochających ten motor za jego bezawaryjność i "wdzięczność" w modach... W związku z tym, jedyną rozsądną rzeczą którą mógł zrobić OEM - było zaakceptowanie rozwiązania mechanicznego.

Ponieważ temat dotyczy innego zagadnienia ripostowałem tylko po to by czytelnicy mogli poznać różne opinie. Moja nt napinacza hydraulicznego pozostaje negatywna, szczególnie po uważnej lekturze cytowanego przez Ciebie SNR

Pozdrawiam również

Jerzy

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po wyczyszczeniu smoka, pokrywy zaworów itp, wymiany rozrządu postanowiłem z kolegą @Damianq sprawdzić logi kanału 93. Niestety nie sprawdziłem nic przed wymianą rozrządu - niedawno zakupiłem kabel. Wiele danych nie ma (jeżeli tyle linijek jest zbędnych to mogę je jeszcze okroić, żeby post nie zajmował tyle miejsca :D ) ale martwi mnie 6 KW (gdzie powinno być najbliżej 0). Czy może być tak, że rozrząd został źle ustawiony? Czy może jednak napinacz? Po wyczyszczeniu smoka słychać go raptem ćwierć sekundy przy odpalaniu. Jakie logi jeszcze wykonać, żeby móc stwierdzić czy to mechanik zawalił z rozrządem?

 

TIME
STAMP
[G'093]
RPM
/min
[G'093]
Load
%
[G'093]
Idle Stabilization
°KW
0 760 18 6
0.16 760 18 6
0.33 760 18 6
0.5 760 18 6
0.68 760 18 6
0.85 760 18 6
1.02 760 18 6
1.19 760 18 6
1.36 760 18 6
       
3.92 760 18 6
4.09 760 18 6
4.26 760 18 6
4.44 760 18 6
       
16.66 760 18 6
16.82 760 18 6
16.99 760 18 6
17.16 760 18 6
17.32 760 18.8 6
17.49 760 18.8 6
17.66 760 18.8 6
17.83 760 18.8 6
17.99 760 18.8 6
18.16 760 18.8 6
18.33 760 18.8 6
18.49 760 18.8 6
18.66 760 18.8 6
18.83 760 18.8 6
18.99 760 18.8 6
19.16 760 18.8 6
19.33 760 18 6
19.5 760 18 6
19.66 760 18 6
19.83 760 18 6
       
22.52 760 18 6
22.69 760 18 6
22.86 760 18 6
23.03 760 18 6
23.2 760 18 6
23.37 760 18.8 6
23.53 760 18 6
23.7 760 18.8 6
23.87 760 18.8 6
24.04 760 18.8 6
24.2 760 18.8 6
24.37 760 18.8 6
24.54 760 18 6
24.72 760 18.8 6
24.89 760 18.8 6
25.06 760 18 6
25.23 760 18.8 6
25.4 760 18.8 6
25.57 760 18.8 6
25.75 760 18.8 6
25.92 760 18.8 6
26.09 760 18.8 6
26.26 760 18.8 6
26.43 760 18.8 6
26.6 760 18 6
26.77 760 18.8 6
26.93 760 18.8 6
27.1 760 18 6
27.27 760 18 6
27.43 760 18.8 6
27.6 760 18 6
27.77 760 18 6
27.95 760 18 6
28.12 760 18 6
28.29 760 18 6
       
31.36 760 18 6
31.53 760 18 6
31.7 760 18 6
31.86 760 18 6
32.03 760 18 6
32.2 760 18.8 6
32.36 760 18 6
32.53 760 18 6
32.7 760 18 6
32.87 760 18 6
33.03 760 18 6
33.2 760 18 6
33.37 760 18.8 6
       
35.26 760 18 6
35.43 760 18 6
35.61 760 18 6
35.78 760 18 6
35.95 760 18.8 6
36.12 760 18 6
36.29 760 18 6
36.46 760 18.8 6
36.63 760 18.8 6
36.79 760 18 6
36.96 760 18.8 6
37.13 760 18.8 6
37.29 760 18.8 6
37.46 760 18.8 6
37.61 760 18.8 6
37.78 760 18.8 6
37.94 760 18.8 6
38.1 760 18.8 6
38.27 760 18.8 6
38.44 760 18 6
38.61 760 18 6
38.78 760 18.8 6
38.95 760 18 6
39.13 760 18 6
39.3 760 18 6
39.47 760 18 6
39.64 760 18 6
39.81 760 18 6
39.98 760 18 6
40.15 760 18 6
40.31 760 18.8 6
40.48 760 18 6
40.65 760 18 6
40.81 760 18 6
40.98 760 18.8 6
41.15 760 18.8 6
41.33 760 18 6
41.5 760 18 6
41.67 760 18 6
41.84 760 18.8 6
42.01 760 18.8 6
42.18 760 18 6
42.35 760 18 6
42.51 760 18.8 6
42.69 760 18 6
42.85 760 18.8 6
43.03 760 18.8 6
43.2 760 18 6
       
45.08 760 18 6
45.24 760 18 6
45.41 760 18.8 6
45.58 760 18 6
45.76 760 18 6
45.93 760 18 6
46.1 760 18 6
46.27 760 18 6
46.44 760 18 6
46.61 760 18.8 6
46.79 760 18 6
46.96 760 18 6
47.13 760 18 6
47.3 760 18.8 6
47.47 760 18 6
47.64 760 18 6
47.81 760 18 6
       
       
61.96 760 18 6
62.14 760 18.8 6
62.3 760 18.8 6
62.54 760 18 6
62.67 760 18 6
62.84 760 18 6
       
Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ruszać nic? Czasem mam wrażenie, że co kilka sekund na wolnych obrotach silnik delikatnie bardziej zadrży. Moc raczej w normie, nie odczuwam spadków. 
Na 33 stronie tego tematu @robbert1988 pisał o tym, tyle, że miał -12 CF, przestawił o ząbek i było na 0. Więc u mnie byłoby "pół ząbka"? :kox:

Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mechanik nie "przyłożył się" do wymiany ale ta wartość co masz jest jeszcze do zaakceptowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał:

Pewnie mechanik nie "przyłożył się" do wymiany ale ta wartość co masz jest jeszcze do zaakceptowania.

Zgodzę się z pierwszą i w zasadzie drugą częścią cytowanego (Twojego) posta. Jednak trochę głupio wyszło, bo chłopak ma nowy rozrząd a wartości w 93 są już prawie graniczne. OK mówi się że powinno być rozjechane od "0" na + albo na - max 5 CF, "mówi się na Audizine", że dopiero 8 świadczy o wyciągnięciu łańcucha, ale przy nowym rozrządzie "chciałoby się mieć" ZERO... Uważam, że powinien reklamować usługę. To nie ma, że tam "stary silnik" czy "cuś" nowy rozrząd - dewiacja wału względem wałków powinna BYĆ - ZERO wg mnie...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówiłem się z mechanikiem na dzisiaj. Postanowiłem znów podpiąć VCDS, bo niepokoi mnie dziwna praca silnika (zwiększone drgania + co jakiś czas "wzdryg" silnika, a także każdIy ruch kierownicą na wolnych obrotach powoduje falowanie obrotów - wg. vcds spada do 720, rośnie do 800 i spada na 760... No i wisienka na torcie, Idle Stabilization 2 dni temu było 6, dziś po 100km jest 7 (po lewej kanał 093, po prawej 090)
Panowie Help ! 

        RPM    Load    Idle Stabilization             RPM         Idle Stabilization
    TIME                    TIME            
Marker    STAMP     /min     %    °KW        STAMP     /min        °KW
    0.17    760    18.8    7.0         0.34    760    OFF    0.0
    0.52    760    18.8    7.0         0.69    760    OFF    0.0
    0.86    760    18.8    7.0         1.03    760    OFF    0.0
    1.20    760    18.8    7.0         1.37    760    OFF    0.0
    1.54    760    18.8    7.0         1.70    760    OFF    0.0
    1.87    760    18.8    7.0         2.04    760    OFF    0.0
    2.22    760    18.8    7.0         2.39    760    OFF    0.0
    2.56    760    18.8    7.0         2.73    760    OFF    0.0
    2.90    760    18.8    7.0         3.07    760    OFF    0.0
    3.25    760    18.8    7.0         3.42    760    OFF    0.0
    3.59    760    18.0    7.0         3.76    760    OFF    0.0
    3.93    760    18.8    7.0         4.10    760    OFF    0.0
    4.27    760    18.8    7.0         4.43    760    OFF    0.0
 

Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2017 o 13:44, robbert1988 napisał:

Panowie dziękuję bardzo za porady :hi: Przestawienie rozrządu o jeden do przodu pomogło. Auto wyraźnie żwawsze. :banan:

IMG_20170301_184232.jpg

Cześć,  jakie miałeś wartości na kanale 90 przed ponownym ustawieniem rozrządu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bloku 93 (pisaliśmy o tym dużo, już wcześniej) widzisz w zasadzie "tylko" dewiację góry względem dołu (zespół wałków rozrządu vs wał korbowy) tyle i aż tyle...

Dużym skrótem byłoby powiedzenie, że wartość inna niż 0 w oknie 3 bloku 93, dowodzi złego ustawienia (może to być np sumaryczne zużycie zespołu pasek, koła, napinacz paska - luźny pasek)

W bloku 90 widzimy dewiację

1 - łańcucha, 2 - działania napinacza, 3- rozciągnięcia łańcucha. Abstrahując od teoretyzowania - dlatego tak ważną rzeczą jest, by wał korbowy z wałkiem ssącym zsynchronizować poprawnie paskiem zębatym. Następnie, poprawnie zsynchronizować wałek ssący z wałkiem wydechowym (słynne błędy przy ustalaniu  "16 ogniw" rozrz 1-8.jpgi metoda ich wyliczenia i ustawiania. Ilość błędów popełnianych przez mechaników na tym polu - porównywalna jest z ilością głosów oddanych na... PIS w ostatnich wyborach... Na szczęście tendencja ta jest... spadkowa i nie mówię teraz o syndromie  "16-u ogniw" ;) )

Kończąc te teoretyczne rozważania - sugeruję obejrzeć tabelę ROSS TECHA w której to trochę napisali co "autor miał na myśli" w bloku 93

Sugeruję również w Twoim przypadku - pochylić się, na 

a) poprawności ust rozrządu "gumowego"

b)  ------------------//--------- "strony driver side" czyli właśnie zespołu wałków - łańcuch. (To "zobaczysz VCDS w kanale 90 czyli "dewiację od normy" pomiędzy wałkami - w IDLE na gorącym silniku, lub również tam prace fazatora.)

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd u mnie sprawdzony. Ustawiony, tak jak poniżej. Wygląda na dobrze ustawiony.

Wychodzi jednak na łańcuch lub napinacz+łańcuch do wymiany (+7cf). Brzęczy tylko przy odpalaniu (1-2sek) więc pewnie napinacz zostawię i wrzucę ori łańcuch iwis.

IMG_20180614_180828-2304x1296.jpg

IMG_20180614_180818-1944x3456.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 GR 93 jest tylko "ogólnym" wyznacznikiem diagnozowania. Mówi o braku lub o synchronizacji wałka wydech z wałem i dalej z wałkiem ssącym. Dopiero gr 90 pokazuje czy wałek wydech> "oddał" poprzez łańcuch poprawną synchronizację do wałka ssącego. Kolejność napędu od wału jest WAŁ Korb>WAŁEK wydech (poprzez pasek) i dalej >WAŁEK Ssący - poprzez łańcuch. Dlatego w GR93 szukamy wartości bliskich 0, oraz tego samego W IDLE* oczekujemy w grupie 90. (Bo przy obciążeniu silnika i w dwóch b specyficznych określonych momentach w gr 90 długość łańcucha ulega zmianie poprzez działanie fazatora/solenidu. Ale to dotyczy tylko układów wyposażonych w tę niedoróbkę konstrukcyjną VAG. W napinaczach bez fazatora - wartość w gr 90 będzie constans - bez znaczenia na jakich obrotach i zakresie momentu. Wszelkie rozbieżności w gr 90 w IDLE tak w napinaczu z fazatorem jak i bez - świadczą pośrednio o złej synchronizacji pomiędzy walkami. Jednak może powstać również i taka sytuacja (np w wyniku wadliwego montażu) że choć synchronizacja pomiędzy wałkami będzie właściwa i w gr 90 zobaczymy "shift = 0" a pasek będzie stał na znakach kół pasowych grupa 93 pokaże wartości inne niż ZERO...

 

_________________

*IDLE - wolne obroty (bo tak krócej, nie żebym tu chciał błyszczeć swoim angielskim :) )

Ps

Spróbuj jeszcze, zanim zaczniesz "kopać" przy łańcuchu podstawić drugi sensor położenia wałka rozrządu - 15 min roboty sam zrobisz. Choć, też w przypadku jego uszkodzenia powinieneś widzieć błąd... Aha i zanim zrobisz cokolwiek - zacznij o skasowania błędów nawet... jeżeli ich nie ma. (Powoduje to skasowanie bieżących (wyuczonych przez ECU) korekt wtrysku i zapisanie "factory settings" - ECU po kilkunastu minutach sam wprowadzi nowe korekty. To tak "na wszelki wypadek" zrób. 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po małej przerwie
Z autem wciąż stagnacja. Zrobiłem tylko kilkukrotnie logi, czy aby coś się nie zmienia.
Błędów nie ma żadnych.

1.  Pierwsze foto sprzed dwóch dni. Wcześniej w kanale 090 było 0. 
2. Drugie foto z dzisiaj. W kanale 090 wartość się zmienia ciągle między -1 a 0.
3. Trzecie foto po skasowaniu błędów (błędów brak).

W zasadzie to nie wiem czego się złapać. Dzisiaj lub jutro mam się kontaktować z mechanikiem. Plan to ponowne zdjęcie "czapy" i wymiana łańcucha (wcześniej tylko rozrząd był zmieniany, a napinacz/łańcuch nie był ruszany) ale pewności nie ma czy to coś da. Ogólnie to myślę stać nad nim i porównać ustawienie łańcucha sprzed wymiany rozrządu do stanu obecnego, czy aby coś nie przestawił "przez przypadek".
W między czasie byłem w Vag Service, aby sprawdzili auto, jednak z powodu braku czasu tylko podyskutowaliśmy chwilę. Pan stwierdził, że jest szansa, że przy wymianie rozrządu mógł przeskoczyć łańcuch o jedno ogniwo, co kiedyś mu się zdarzyło i również silnik chodził "kwadratowo".

log 93 i 90 19.06.JPG

log 093 i 090 21.06.JPG

log 090 i 093 21.06 po skasowaniu błędów.JPG

Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie powinieneś bez "względu na wszystkie rady i porady" wyjąc łańcuch i napinacz - zamienić na nowe (sugeruję opcję bez wtyczki wg opisywanej solucji, jak się upierasz na na opcję z solenidem - kup jakiś normalny nie z PRC) ustaw wg mojej fotki parę postów wyżej i powinno być OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że napinacz też może być dupnięty? Na wolnych obrotach go nie słychać. U znajomego za to (również 1.8t Q) ma w 93 kanale -1, a na wolnych obrotach słychać, jakby ktoś śruby na metalowej tacy rozrzucał :P

btw. rozumiem, że poprzez "wciskanie" napinacza nie da się dokładnie określić jego stanu? U mnie pod naporem ręki nie poddawał się w ogóle

Edytowane przez jolley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jolley napisał:

Myślisz, że napinacz też może być dupnięty? Na wolnych obrotach go nie słychać. U znajomego za to (również 1.8t Q) ma w 93 kanale -1, a na wolnych obrotach słychać, jakby ktoś śruby na metalowej tacy rozrzucał :P

btw. rozumiem, że poprzez "wciskanie" napinacza nie da się dokładnie określić jego stanu? U mnie pod naporem ręki nie poddawał się w ogóle

W skrócie. Gdybyś miał w grupach 90 i 93 poprawne wartości i TYLKO przy porannym rozruchu sekundę dwie, grzechotanie, upierałbym się przy "pozostawieniu jak jest" i nieczepianiu się. W Twoim przypadku zdemontowałbym łańcuch, sprawdził czy ślizgi są całe na napinaczu. Zastosowałbym napinacz a/ bez solenoida + nowy łańcuch. W przypadku jeżeli chcesz mieć nadal z fazatorem, to b/ wymieniłbym ślizgi i dałbym nowy łańcuch. Wartości w kanale 93 powinny być bliskie 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Nie chcę zakładać nowego tematu, bo moje pytanie również dotyczy okolic napinacza łańcucha a dokładniej fazatora rozrządu w BEX. Cały czas sączy mi się olej z zaworu N205 (z tej cewki, a dokładniej z wtyczki).  Moje pytanie: czy mogę założyć tą cewkę z innego silnika 1,8T, np 150 KM AUM? Oznaczenie dokładnie to samo C271300702. Byłem u dwóch mechaników i jeden wymienił uszczelkę pod klawiaturą, drugi stwierdził że musi wyjąć silnik żeby zlokalizować wyciek... ręce opadają... A wina leży po stronie cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...