Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

tak poczytałem opinie "panófff fachofcófff" odnośnie tego, który łańcuch jest bliżej ORI a który dalej i.... pusty  śmiech mnie ogarnął... Panowie nic nie jest wieczne każdy łańcuch ori/nie ori się zużywa... Fotki pokazujące nakładanie na siebie łańcuchów są już same w sobie "odlotowe"... Czy autor pomyślał o różnicy łuku wynikającej ze średnicy każdego kolejnego nałożonego łańcucha? Na pewno nie - bo fotki niby dowodzą słuszności jego (bzdurnej) tezy...

Każdy łańcuch będzie miał właściwą długość. Każdy po jakimś czasie ulegnie wyciągnięciu. Nie dajcie się zwariować - olejcie OEM/ASO produkty stosujcie zamienniki wyjdzie wam taniej - jedne i drugie trzeba wymieniać 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

znafco popatrz na grubość ogniwek rolek o szerokości już nie wspomnę   i tak masz rację każdy łańcuch się uciągnie tylko ten nowy po półtora roku zrobił się dłuższy od tego ori ,który miał 14lat .pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, krzysiekml napisał:

znafco popatrz na grubość ogniwek rolek o szerokości już nie wspomnę   i tak masz rację każdy łańcuch się uciągnie tylko ten nowy po półtora roku zrobił się dłuższy od tego ori ,który miał 14lat .pozdro 

O jakości wyrobu nie świadczy twoja metoda "na grubość" tylko użyte przez producenta materiały i procesy zastosowanych ulepszeń termicznych. Łańcuch współpracuje z kołem zębatym i zarówno on jak i koło MUSZĄ pasować do tzw MODUŁU. Nie istnieje więc możliwość by coś tam sobie zmienić. Rolka ma wpisywać się precyzyjnie w moduł zęba. Same zaś blachy łączące ogniw, ich szerokość itd nie mają absolutnie żadnego wpływu na trwałość eksploatacyjną łańcucha - znaffco :)  Z tej prostej przyczyny, że nie biorą one bezpośredniego udziału (prócz ich roli przenoszenia napędu pomiędzy ogniwami) we współpracy pary - łańcuch-koło zębate. Na przedstawionej fotografii albo jest łańcuch rodem ze znanego portalu aukcyjnego, albo od "zaufanych forumowych dostawców" - Trzecia możliwość jest taka, że pozornie "cieńsze" rolki w istocie wewnątrz ogniwa mają właściwy - modułowy wymiar, zaś na zewnątrz, mają tylko cieńsze czopy montażowe/zakucia. Gdyby rolki były cieńsze - "na dzień dobry" sumaryczna długość "tych braków" powstałych w punkcie styku z zębami kół - już powodowałby zawyżoną wartość w kan 93 - pomimo poprawnego ustawienia kół i słynnych 16 - ogniw. Ale z "pewnościom" ty będziesz wiedział lepiej :) a co najważniejsze - będziesz wiedział swoje...

Dlatego powtarzam jak mantrę - części ZAMIENNIKI kupujemy TYLKO i WYŁĄCZNIE w oficjalnym obiegu - nigdy "po dobrej cenie" na portalu czy u "forumowych dostawców"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzę ,że wiesz wszystko to ten super łańcuszek z super trwałych materiałów to FEBI ,tzn pudełko ,po półtora roku złom i tyle (z +1cf na -5cf),nie założę tego super febiego/swaga nikomu bo zwyczajnie jest to gówno , założyłem IWISA-a nie jednego i żaden jeszcze się nie rozciągnął jak ten bubel,mam tez łańcuszek od napędu pompy oleju z 1.8t również FEBI i nawet nie zamierzam go zakładać,tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, krzysiekml napisał:

no widzę ,że wiesz wszystko to ten super łańcuszek z super trwałych materiałów to FEBI ,tzn pudełko ,po półtora roku złom i tyle (z +1cf na -5cf),nie założę tego super febiego/swaga nikomu bo zwyczajnie jest to gówno , założyłem IWISA-a nie jednego i żaden jeszcze się nie rozciągnął jak ten bubel,mam tez łańcuszek od napędu pompy oleju z 1.8t również FEBI i nawet nie zamierzam go zakładać,tyle ode mnie.

Cóż. Jako "praktyk" masz prawo do swojego zdania. I masz prawo je wyrażać. To służy czytającym fora.  Mój wpis pewnie (jak czytam go dziś) był trochę prowokacyjny. Po prostu uważam, że rynek części zamiennych tzw "zamienników" wcale nie jest gorszy od produktów oferowanych przez ASO. Ważne jest tylko by byli to rzeczywiście ci producenci których logo widnieje na produkcie. W CUSTOM portu w Immingham  Widziałem wiele "pudełek produktów z logo AUDI - które przyszły w kontenerze oznakowanym jak "Toys" z Chin. Trafiają potem takie produkty do "lokalnych dystrybutorów" czyli na E-bay, czy inne Allegro, czy do "uznanych sprzedawców na fora tematyczne" jako ORI i "w dobrej cenie"

ode mnie też "tyle"

i... przepraszam za poprzednią prowokację ;)

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie twierdze ,ze zamienniki są złe tylko w tym przypadku tego łańcuszka to sprawa jest prosta ,koszt iwisa około 120pln ,febi(pudełko) nie wiele tańszy i w srodku wuj wie co a aso ceny X2 lub więcej ,więc jak kto woli 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wylye napisał:

forumowych dostawców

Czemu piszesz , że u forumowych sprzedawców nie warto kupować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, krzysiekml napisał:

nie twierdze ,ze zamienniki są złe tylko w tym przypadku tego łańcuszka to sprawa jest prosta ,koszt iwisa około 120pln ,febi(pudełko) nie wiele tańszy i w srodku wuj wie co a aso ceny X2 lub więcej ,więc jak kto woli 

W pudełku Febi i Swag właśnie jest Iwis. Tylko ma tylko jedno ogniwo z grawerem IWIS. A ori aso ma co któryś tam. Niestety nie miałem obu w ręce do porównania
Ostatecznie zdecydowałem się na ori aso. Oby jeździło jak najdłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I popatrz na foto co wstawiłem wcześniej co ile jest grawer iwis, chodź nie twierdzę, że nie znajdziesz w pudle febi iwisa

Edytowane przez krzysiekml
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, krzysiekml napisał:

I popatrz na foto co wstawiłem wcześniej co ile jest grawer iwis, chodź nie twierdzę, że nie znajdziesz w pudle febi iwisa

Tylko, że nie na "grawerze" jeździsz i nie ma znaczenia ile kółek łącznie logo audi nabito na jakiejś części. Kupując w uznanej sieci dystrybucyjnej - masz jakąś gwarancję kupując zaś pokątnie możesz - "boszesz ty mój" mieć wszystko. Co z tego że na częsci pisze "made in germany" ? Ktoś kto kupuje cześć "oryginalną"  w szemranym obrocie - sam się prosi o problemy i szybko je znajduje. Potem "taki ktoś" krzyczy że Febi albo SWAG są do niczego... Jeżeli wiec mówisz, że ten produkt ze zdjęcia jest oryginalny - to jak dla mnie nie jest to wiarygodn informacja. Jak powiesz że kupiłeś go u np - nie wiem u Niedziałka - będę skłonny uznać że to oryginalna część. Pokątni handlarze - oferujący "ori towar" w dobrych cenach - sprzedają w większości towar jak ten z kontenera TOYS w Immingham :) Takie jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem chwilę temu bodajże SWAG za ok 170zł i właśnie tylko jedno ogniwo miało grawer IWIS.
Co do febi, to wielu się wypowiada, że też jest IWiS'a.

ps. właśnie mechanik mi odpisał, że oryginalny też ma tylko 1 grawer na cały łańcuch. Czyli na 95% przepłaciłem w stosunku do SWAG'a :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, k232 napisał:

Czemu piszesz , że u forumowych sprzedawców nie warto kupować ?

Bo mam swoje zdanie nt pokątnego handlu - odpowiedzialną częścią czy to na E-bay czy u zaufanego forumowego dostawcy i jest to zdanie NEGATYWNE. Zobacz (nie tylko) Chiny fałszują i podrabiają wszysto co się da. Papierosy "oryginalne" produkowane w piwnicy i opatrzone wszystkimi nalepkami możesz kupić na całym świecie i tu w UK i w PL

Jaki problem wyprodukować taki łańcuch i przy rzeczywistych kosztach produkcji wielkoseryjnej rzędu 6 zł sprzedawać go po 100 zł w hurcie z wybitym na co 2 lub co 4 lub co 10 blaszce logo IWIS czy SWAG ? żaden. Skoro więc opłaci się ludziom fałszować np papierosy sprzedawane w detalu po 12 zł i do tego ryzykować poważne problemy fałszując znak akcyzy - czemy nie mieliby fałszować produktu SWAG czy FEBI czy każdego innego? potrafisz mi wyjasnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jolley napisał:

Kupiłem chwilę temu bodajże SWAG za ok 170zł i właśnie tylko jedno ogniwo miało grawer IWIS.
Co do febi, to wielu się wypowiada, że też jest IWiS'a.

ps. właśnie mechanik mi odpisał, że oryginalny też ma tylko 1 grawer na cały łańcuch. Czyli na 95% przepłaciłem w stosunku do SWAG'a :whistling:

iwis w pudełku iwis-a 120pln więc super oferta była ?a na fotce tez jest ori iwis 03r ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w taki razie gdzie kupować części ? Myślisz że ASO nie kroi klientów ? Tam to dopiero rzeźbią..

Może i fałszują w sklepach ale skoro większość z nas w tym ja kupujemy części, oleje u dzika i jest dobrze to po co mam sobie mózg zaśmiecać i myśleć czego oni podrabiają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, auto zrobione !
Dla przyszłych pokoleń. 
Podsumowując moje wcześniejsze wypociny, kilkanaście zdjęć i screenów odnośnie wałków rozrządu, kanału 090 i 093 itd. , poprzedni mechanik najzwyczajniej w świecie zdupczył rozrząd. Po zdjęciu pokrywy zaworów, wałek ssący był wyprzedzony sporo, a na łańcuchu było trochę luzu. Wpadł nowy, oryginalny łańcuch, a rozrząd został ustawiony tak jak powinien. Podpinam VCDS i w kanale 90 i 93 same zera. W końcu...
Poprzedni mechanik oczywiście nie dostrzegł nigdzie swoich błędów. Także mam zamiar się do niego wybrać i przedyskutować kwestię finansową, gdyż za robotę za rozrząd musiałem zapłacić przez tego durnia x2.

Dzięki Panowie za ogólną pomoc, komentarze i opinie :hi:
5!

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jolley napisał:

Ok, auto zrobione !
Dla przyszłych pokoleń. 
Podsumowując moje wcześniejsze wypociny, kilkanaście zdjęć i screenów odnośnie wałków rozrządu, kanału 090 i 093 itd. , poprzedni mechanik najzwyczajniej w świecie zdupczył rozrząd. Po zdjęciu pokrywy zaworów, wałek ssący był wyprzedzony sporo, a na łańcuchu było trochę luzu. Wpadł nowy, oryginalny łańcuch, a rozrząd został ustawiony tak jak powinien. Podpinam VCDS i w kanale 90 i 93 same zera. W końcu...
Poprzedni mechanik oczywiście nie dostrzegł nigdzie swoich błędów. Także mam zamiar się do niego wybrać i przedyskutować kwestię finansową, gdyż za robotę za rozrząd musiałem zapłacić przez tego durnia x2.

Dzięki Panowie za ogólną pomoc, komentarze i opinie :hi:
5!

A podałem Ci swoich to wybrałeś jakiegoś buraka na wiosce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jolley wrote

Cytat

Dzięki Panowie za ogólną pomoc, komentarze i opinie 

To fajnie że po problemie i miło że nam dziękujesz - ale, jest w dobrym tonie kliknąć na reputacji tych - których uważasz, że ich porady były pomocne...

Edytowane przez Wylye
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, k232 napisał:

A podałem Ci swoich to wybrałeś jakiegoś buraka na wiosce.

Widzisz, człowiek głupi jest :kox:

 

1 godzinę temu, Wylye napisał:

@jolley wrote

To fajnie że po problemie i miło że nam dziękujesz - ale, jest w dobrym tonie kliknąć na reputacji tych - których uważasz, że ich porady były pomocne...

Kolego @Wylye akurat plusów nie żałowałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...