Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Parafrazując klasyka na pytanie, czy może ciec, odpowiadam: Widocznie może, skoro cieknie... A na poważnie - oczywiście, ten okrągły element jest technologicznym zamknięciem cylindra sterującego z zaworem. A jak wiadomo "co człowiek złączył - da się rozłączyć" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jest jeszcze opcja bardziej prawdopodobna że cieknie z pod gniazda wtyczki na cewce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wylye napisał:

Parafrazując klasyka na pytanie, czy może ciec, odpowiadam: Widocznie może, skoro cieknie... A na poważnie - oczywiście, ten okrągły element jest technologicznym zamknięciem cylindra sterującego z zaworem. A jak wiadomo "co człowiek złączył - da się rozłączyć" ;)

A jakby to miejsce dobrze odtłuścić i zakleić np silikonem do miski olejowej, bo akurat mi został ? 

6 godzin temu, strazak93 napisał:

Jest jeszcze opcja bardziej prawdopodobna że cieknie z pod gniazda wtyczki na cewce. 

To by kapało zaraz pod cewką a to daje sobie głowę uciąć że z tego miejsca co zaznaczyłem. Na wolnych obrotach próbowałem wyczaić jak to cieknie to nic nie widać,dopiero podczas jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. silikonem to ewentualnie wycieki gdzie ciśnienie jest nieznacznie wyższe od atmosferycznego (np spłuczkę sedesową - bez urazy staram się tłumaczyć obrazowo) Nie mylić "wlepienia" miski olejowej z cisnieniem w magistrali. CIsnienie na lustro oleju W MISCE OLEJOWEJ niewiele się różni od... ciśnienia wody wpływającej z impetem do muszli sedesowej...

Cisnienie w magistrali olejowej zaś (czyli w napinaczu) może osiągać ponad 6bar - rozumiesz dlaczego jedynym wyjściem jest wymiana napinacza?

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.ebay.co.uk/itm/Timing-Chain-Tensioner-VW-Audi-SEAT-Skoda-1-8T-20V-S3-058109088K-B-E-H-D-L-K/291049836228?epid=2230652332&hash=item43c3ec0ec4:g:H6sAAOxyiRlSb~nE

Zdegustowany cenami w ASO natknąłem się na taką aukcję w UK. Jak myślicie, czy jest to Ori? Wychodzi bez przesyłki ok 1600PLN. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK to wygląda na oryginalny napinacz. Jednak widziałem kiedyś banknot "oryginalne 20 USD" które w istocie był bardzo dobrym falsyfikatem. Do tego stopnia, że mylili się kasjerzy w bankach. Pewność, że cześć jest oryginalna a raczej wysokie prawdopodobieństwo że tak jest, możesz mieć tylko wtedy kiedy kupujesz w renomowanej sieci dystrybucyjnej. W każdym innym przypadku to prawdopodobieństwo spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2018 o 18:14, adamski123 napisał:

Na szczescie tylko wymiana napinacza. Lancuch byl wystarczajaco napiety przy zerwaniu ze nie bylo kolizji. 

Kolego jaki objaw był tego zerwania? Ja miałem podobnie, zero błędów na budziku, 1-2s. warkot po odpaleniu. Ostatnio po dosyć dynamicznej jeździe, na drugi dzień odpalam i jest jednostajny warkot, który nie ustępuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie zakupiłem a4 b7 1.8t w quattro

chciałem was zapytać bo napewno macie taką wiedzę ile może mnie skasować porządny mechanik za wymianę rozrządu + pompa wody w tym silniku ? Jaką firmę rozrządu polecacie z góry będę was wdzięczny nie chce tego robić po kosztach tylko wiedzieć ile powinna taka wymiana kosztować oczywiście już z należną robocizną.

 

Druga sprawa olej ? Po przeczytaniu wielu postów prawie jestem zdecydowany na motul x-cess 5w40 pytanie do was czy robić płukankę co polecacie wymienić zaraz po zakupie, dodam że klocki i tarcze mam nowe, jest uszczelniona pokrywa zaworów, są nowe świece, jedyne co mnie czeka to konserwacja podwozia bo auto ze szwecji i jest powierzchowna rdza nie duza ale jest i lepiej to juz wczesniej zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, matix608 napisał:

chciałem was zapytać bo napewno macie taką wiedzę ile może mnie skasować porządny mechanik za wymianę rozrządu + pompa wody w tym silniku ?

Jeśli chodzi o rozrząd paskowy to nie w tym temacie. Robocizna z częściami powinna Cię wynieść w granicach 1000zł ale zależy gdzie. Kiedyś z ciekawości pytałem w bosch serwis w lublinie i za same części ze średniej półki, jak to określił sprzedawca, chcieli 800-900zł więc to jakaś paranoja. Zestaw INA z pompą kupiłem za 450zł :grin: ale już iny więcej nie kupię.

Części zakup we własnym zakresie, na pewno będzie taniej. Prócz tego warto zajrzeć do smoka olejowego, bo lubią zarastać nagarem w tych silnikach, miałem to w dwóch 1,8t zaraz po kupnie i potrafi napsuć nerwów czerwona olejarka na fisie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, przem8 napisał:

ale już iny więcej nie kupię

Dlaczego więcej tego nie kupisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym zestawie uszkodzona rolka i w dwóch autach hałasujący pasek rozrządu, na co z resztą skarżą się również zagraniczni użytkownicy po wymianie na ten zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, matix608 napisał:

zakupiłem a4 b7 1.8t w quattro

Mam takie pytanie - bo często słyszę i czytam tę zbitkę w ogłoszeniach. Mówi więc rodak - o jakimś tam aucie "w benzynie, w gazie, w sedanie, w dieslu,  czy w quattro"...

Pytam często, "czy zdajesz sobie sprawę, że to totalnie błędna, choć jak Polska długa i szeroka - powszechna konstrukcja językowa"... Auto może być "w" wersji benzynowej, lub po prostu "benzynowe" itd nie może zaś być "w benzynie, w dieslu" itd.  Ja rozumiem, że to kolokwializm, ale tak przecież mówią (i piszą) ludzie zdawałoby się elokwentni.  A to psucie języka wg mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak ze wszystkim, jak się uda..

Ja u Siebie mam w aucie i już mam na tym zrobione 70k km i działa dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dzisiaj zamawiałem rozrząd do siebie CONTITECH CT909K10, w cenie 280zł,uważam że to całkiem dobry zestaw, z którym nie ma problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, strazak93 napisał:

Ja właśnie dzisiaj zamawiałem rozrząd do siebie CONTITECH CT909K10, w cenie 280zł,uważam że to całkiem dobry zestaw, z którym nie ma problemu. 

To daj znać jak zrobisz na tym z 40k km czy to się dobrze sprawowało przez ten okres :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do INA i hałasu paska to się zgadzam. Też kiedyś kupiłem komplet i pasek hałasował. Wsadziłem Contitech i cisza. Ogólnie nie sądzę jednak by to wpływało na cokolwiek innego niż komfort audio :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

3 godziny temu, k232 napisał:

To daj znać jak zrobisz na tym z 40k km czy to się dobrze sprawowało przez ten okres :D

To daję znać, aktualnie zrobione na tym zestawie niecałe 100tyś km, nic złego się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, ile można zrobić na rozrządzie? mechanik mi powiedzial ze ok 60tyskm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

180 tys. mój drogi. To na forach panuje jakaś dziwna maniera zbyt częstej zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, strazak93 napisał:

 

 

To daję znać, aktualnie zrobione na tym zestawie niecałe 100tyś km, nic złego się nie dzieje. 

A to wynik spoko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...