Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

wiem ze w 1.8t audi zaleca pierwsza wymiane przy 180tys ale kolejne tez co 180?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tam zmieniam co max 120tys,przy obecnej jakości części nie mam zamiaru ryzykować. 

Edytowane przez strazak93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, WYSKUN napisał:

wiem ze w 1.8t audi zaleca pierwsza wymiane przy 180tys ale kolejne tez co 180?

Nie ma żadnego rozróżnienia w instrukcjach.

image.png

 

Ze swoich obserwacji - w moim obecnym aucie pierwsza wymiana była po 187 tys. km. Druga wymianę robiłem ja - niecałe 80 tys. km miało najechan - mało, ale wolałem mieć spokojną głowę, że zrobiłem jak trzeba. Rolki/napinacze w stanie idealnym jak zdejmowałem.

Oczywiście biorąc pod uwagę jakość części to 180 tys. to dużo, ale wymiana co 60 tys. to kretynizm. Wsadzić dobry rozrząd i 120 tys. bez problemu. Co jakiś czas warto zajrzeć czy nic nie cieknie itp.

 

Edytowane przez Emejcz
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, cała strona pisaniny NIE NA TEMAT, cała strona OFF-TOP - (czy tu w ogóle istnieje jakaś moderacja na tym forum? Ukłon w stronę administracji. Topik ma 56  stron obecnie i stale rośnie...  Kilkakrotnie już proponowałem oczyszczenie wątku ze śmieci, zamknięcie i podwieszenie go... Ponieważ należę do osób które w jakimś stopniu coś tu wniosły do tematu i wg mnie wszystko już zostało napisane, niniejszym zgłaszam wniosek o zamknięcie ) Rozumiem, że czasem ktoś "popełnia" jakiś wpis - "kwiatek"  tytułem przerywnika - dla urozmaicenia, ale robicie z topiku istny "sklep kolonialny" w którym... prócz zakupu marmolady i prochu, traper mógł też sprzedać skórki z bobra, kupić tabakę, i wysłać 20 USD mamie gdzieś w Pensylwanii - przez Western Union. "Give me a break" ...

Edytowane przez Wylye
  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i nie na temat, ale o pierdołach nikt tu nie pisał, i jakby nie patrzeć obydwie sprawy tu opisane są ze sobą powiązane,więc nie widzę powodu żeby się unosić, i używać koloru czerwonego. 

Dziękuję. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, strazak93 napisał:

obydwie sprawy tu opisane są ze sobą powiązane

Tak są "powiązane"... paskiem rozrządu. A dalej są jeszcze "też powiązane" setki innych elementów. Zastanów się... Powiązany więc z paskiem jest np wał korbowy, korbowody, tłoki, blok silnika - wymieniać dalej?

Odpisuję tylko dlatego, że jeden z kolegów dał Ci lajka za "dziarską wypowiedź" :) Pozdrawiam wobec tego... was obu.  (NMC) No more comments...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2018 o 13:43, Wylye napisał:

Jak najbardziej możesz tak zrobić. Zamontuj sobie (wtedy nie żałuj OEM) napinacz w wersji BEZ SOLENOIDA. Absolutnie niczemu to nie zagraża.

Jak pisaliśmy wcześniej należy poprosić tunera by wyłączył obsługę "na switchach" dla systemu camshaft adjustment. Od tego momentu skończą się problemy z całym tym cyrkiem.

Pozdrawiam i wesołych Świąt...

 

Ten bez solenoida będzie jaki miał nr ori, może to będzie taki jak ten o tym nr 058 109 217 czy jakiś inny ?   I jeszcze natrafiła mi się możliwość odkupienie napinacza z  solenoidaem od znajomego który włożył go nowego oryginała  i ma znikomy przebieg, dół silnika mu się rozpadł góra ma własnie ogarnięta i teraz zamontował bym ten od niego ale nie podtaczał kostki elektrycznej i pojechał na wyłączenie w sofcie, to można tak zrobić będą jakieś problemy czy jak jest napinacz z solenoidaem to musi on działać i być podpięty ? 

Edytowane przez Tomasz_Stunt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o szybką pomoc bo jutro muszę założyć napinacz, w obecnym napinaczu którego stan jest bardzo dobry nie ma już sitka, została sama plastikowa ramka i dookoła może milimetr strzępów po sitku. Czy mogę założyć bez tego sitka, ewentualnie czy mogę je czymś zastąpić np.starym sitkiem z pompy paliwa tylko że musiałbym dać większy kawałek pod otwór i dokręcić napinacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie,miesiąc temu zakupiłem Audi a4 b5 99r silnik 1,8 przebieg 270 tyś km.Silnik bardzo ładnie i cichutko pracował ale nie łapał prawidłowej temperatury,po wymianie termostatu jest cały czas 90 stopni.Parę dni temu usłyszałem dziwne terkotanie  jak z diesla,nie jest to jeszcze głośne ale słychać,występuje tylko na biegu jałowym na rozgrzanym silniku,raczej będzie to słynny napinacz łańcucha.Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie oleju manometrem,na biegu jałowym po solidnym rozgrzaniu jest około 1,2-1,3 bara,na 3000 obrotów 4,5 bara .Dzisiaj zdjąłem pokrywę zaworów ,chciałem ustawić rozrząd na znaki przed demontażem napinacza i przy tej czynności napinacz wyskoczył ze stukiem do góry napinając max łańcuch można go bez problemu wciskać palcem.Film z pracy mojego silnika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Audi A4B7 1.8T BFB 163 km. Planuję wymienić napinacz łańcucha rozrządu na ten bez elektrycznego nastawnika , a także łańcuch ( nowy w ASO 350 zł - do wszystkich 1.8T taki sam więc tutaj nie ma problemu) . Dzwoniłem do ASO Lublin  (Świdnik)  i Pan powiedział, że są 3 rodzaje napinaczy bez wtyczki do silników. 

Napinacze łańcucha do silników bez wtyczki montowane do 2000r z tego co pamiętam, po 2000r były juz  z wtyczką ( dla ekologii) , jeżli nie to proszę mnie poprawić.

1 wersja napinacza pasująca do silnika  - kod silnika : (AFY) 

2 wersja napinacza pasująca do silnika  - kody silnika ( APU, ANB, AJL)

3 wersja napinacza pasująca do silnika-  kody silnika ( ADR, APT, ARG, AVV, AWT)

I tutaj moje pytanie który napinacz wybrać do mojego silnika BFB ?  przeczytałem wiele stron tematu, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi który napinacz wybrać. Możliwe ze coś przeoczyłem dlatego z góry przepraszam. 

Pozdrawiam :)
EDIT: dokopałem się na stronę 45 tego wątku i wnioskuję, że oryginalny napinacz bez fazatora nosi numery: 
 

"Numery OE -AUDI:    " 058 109 217 B" i podejdzie mi do BFB?? Są tutaj osoby które kupowały oryginalny napinacz bez fazatora i montowały go w BFB ? Jeżeli tak to bardzo proszę o potwierdzenie, ponieważ nie chcę popełnić błędu i zamówić złego z ASO,  ponieważ cena napinacza nie jest mała 

"058109217B Napinacz łańcucha  - 996.44zł "
Edytowane przez michall51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michall51 napisał:

 

 

Edytowane przez michall51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2019 o 16:37, k232 napisał:

To daj znać jak zrobisz na tym z 40k km czy to się dobrze sprawowało przez ten okres :D

Mam już zamontowany ten rozrząd od 60 tysięcy i chodzi nic się nie dzieję. AVJ 150KM

Edytowane przez szpakuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, michall51 napisał:

Witam. Posiadam Audi A4B7 1.8T BFB 163 km. Planuję wymienić napinacz łańcucha rozrządu na ten bez elektrycznego nastawnika , a także łańcuch ( nowy w ASO 350 zł - do wszystkich 1.8T taki sam więc tutaj nie ma problemu) . Dzwoniłem do ASO Lublin  (Świdnik)  i Pan powiedział, że są 3 rodzaje napinaczy bez wtyczki do silników. 

Napinacze łańcucha do silników bez wtyczki montowane do 2000r z tego co pamiętam, po 2000r były juz  z wtyczką ( dla ekologii) , jeżli nie to proszę mnie poprawić.

1 wersja napinacza pasująca do silnika  - kod silnika : (AFY) 

2 wersja napinacza pasująca do silnika  - kody silnika ( APU, ANB, AJL)

3 wersja napinacza pasująca do silnika-  kody silnika ( ADR, APT, ARG, AVV, AWT)

I tutaj moje pytanie który napinacz wybrać do mojego silnika BFB ?  przeczytałem wiele stron tematu, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi który napinacz wybrać. Możliwe ze coś przeoczyłem dlatego z góry przepraszam. 

Pozdrawiam :)
EDIT: dokopałem się na stronę 45 tego wątku i wnioskuję, że oryginalny napinacz bez fazatora nosi numery: 
 

"Numery OE -AUDI:    " 058 109 217 B" i podejdzie mi do BFB?? Są tutaj osoby które kupowały oryginalny napinacz bez fazatora i montowały go w BFB ? Jeżeli tak to bardzo proszę o potwierdzenie, ponieważ nie chcę popełnić błędu i zamówić złego z ASO,  ponieważ cena napinacza nie jest mała 

"058109217B Napinacz łańcucha  - 996.44zł "

Numer nastawnika ktory ja stosowalem do swojego wozu to: 
058 109 229 B

Jak juz wspomnialem mam go zamontowanego i uzytkuje od okolo 50k km. Nie ma zadnego problemu poza bledem wyswietlanym na desce rozdzielczej. Wszystko pasuje plug and play. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kucik12 napisał:

Numer nastawnika ktory ja stosowalem do swojego wozu to: 
058 109 229 B

Jak juz wspomnialem mam go zamontowanego i uzytkuje od okolo 50k km. Nie ma zadnego problemu poza bledem wyswietlanym na desce rozdzielczej. Wszystko pasuje plug and play. 

Numer który podałeś to numer łańcucha tego który spina oba wałki. Mógłbyś jeszcze raz sprawdzić jaki masz dokładny numer napinacza bez fazatora? 
image.png

znalazłem coś takiego. Różnią się literkami na końcu B oraz D,  no i ceną delikatnie . Czym one się różnią ? . Który wybrać ? 

Edytowane przez michall51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem te numery i faktycznie się pomyliłem / to był łańcuch.

Numer napinacza to tak jak na screenie :

058109217

NIestety na moim zamontowanym nie ma napisanego czy to wersja B czy D. Podejrzewam że tutaj różnicy raczej być nie powinno. Ja bym wział "B" i spokój.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do BFB pasują te napinacze z B5 bez fazatora? Przymierzam się do wymiany swojego i nie mam pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2019 o 21:32, Emejcz napisał:

Czy do BFB pasują te napinacze z B5 bez fazatora? Przymierzam się do wymiany swojego i nie mam pewności.

Właśnie jestem po wymianie takiego i również w BFB :D Pasuje jak trzeba, tylko z programu trzeba wywalić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Ze wzgledu na hałas dobiegajacy z napinacza pokusilem sie o próbę regeneracji starego. Różni sie od tego na filmie. Napinacz bardzo prosty w budowie. Wymienilem slizgi uszczelniacze i jak bedzie czas to montuje. I jeszcze mam pytanie czy da cos zamontowanie walkow rozrzadu z silnika wolnossacego? Jesli ktos ma wiedze to prosze o odpowiedz.

IMG_20190320_181001.jpg

IMG_20190320_181018.jpg

IMG_20190320_181102.jpg

IMG_20190320_181001.jpg

Edytowane przez Paweł 1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...