Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, traczu_lca napisał:

A napinacze "bez wtyczki" kosztują od 140 zł najtańszy zamiennik, oryginalny widziałem za chyba 800-900 zł. Ja, jak mi padnie to kupuję bez wtyczki i wywalam z softu. A przeczytałem połowę tego wątku gdzie jest dużo informacji przytoczonych przez kolegę Wylye.
Numer napinacza "bez wtyczki": 058109217

Jeden mądry , który widzi co jest napisane, brawo Ty ??

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć wszystkim,

Miesiąc temu kupiłem A4 B7 z, wydaje się oryginalnym przebiegiem 97000.

Jak się jednak okazało mam problem. 

Na zimnym silniku słychać pukanie. Po nagrzaniu wszystko cichnie i silnik chodzi super. Dźwięk wydaje się głośniejszy z tyłu.

Wczoraj wymieniany miałem olej Liqui Moly Synthoil 5W40. Jednak nie ma zbytnie poprawy.

Czy to napinacz, jak go sprawdzić po zdjęciu pokrywy?

Podaję link do filmu:

 

Edytowane przez kosmik903
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"oryginalnym" powiadasz przebiegiem :) Powinieneś dopisać z przodu jedynkę - co najmniej.

Na pytania "co dalej" - odpowiedź znajdziesz, poznasz ją po przeczytaniu wątku.

Wiem że to bolesne, bo topik powinien być dawno temu zamknięty co kilkakrotnie już sugerowałem. Ktoś powinien się tym zająć, przeredagować podwiesić - bo rozmiar tematu jest już monstrualny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :) podpodobno w Niemczech nie kręcą liczników. Do 2014 serwisowany w aso, ostatni serwis przy 64000. Jeden właściciel. W środku jak nowy. No ale nie ma reguły.

Chodzilo mi bardziej o to czy ten dźwięk to napinacz czy raczej zawory.

W przyszłym tygodniu sprawdzę ciśnienie oleju, bo z tego co wyczytałem w tym wątku to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kosmik903 napisał:

podpodobno w Niemczech nie kręcą liczników

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rabbi napisał:

?

Jest to moje 5 audi i po zużyciu wnętrza można było wywnioskować, że nie było kombinowane.

No ale odbiegamy od tematu. Możecie się ze mnie pośmiać w osobnym wątku.

Ponawiam pytanie czy tak może hałasować napinacz lub łańcuch czy raczej zawory. Po przejechaniu około kilometra (może mniej) jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to raczej nie od strony napinacza.Ciężko dokładnie wywnioskować po tym filmiku ale zauważ że dźwięk masz niemal cały czas taki sam bez względu gdzie to nagrywasz,gdyby to był napinacz to dźwięk bardziej przypominał by grzechotanie,ewentualnie uderzanie w pokrywę. Może to być któryś samoregulator,może wtrys,może jakaś rolka z przodu,może pasek a może faktycznie napinacz łańcucha....

Weź sobie jakąś rolkę, najlepiej z papieru i słuchaj gdzie hałasuje,mi idealnie sprawdza się rolka z folii stretch.

Miałem taki przypadek z 25 lat temu że w Scirocco hałasował mi jeden samoregulator,który zawsze po około 10 km przestawał hałasować...

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, JarekST202 napisał:

Jak dla mnie to raczej nie od strony napinacza.Ciężko dokładnie wywnioskować po tym filmiku ale zauważ że dźwięk masz niemal cały czas taki sam bez względu gdzie to nagrywasz,gdyby to był napinacz to dźwięk bardziej przypominał by grzechotanie,ewentualnie uderzanie w pokrywę. Może to być któryś samoregulator,może wtrys,może jakaś rolka z przodu,może pasek a może faktycznie napinacz łańcucha....

Weź sobie jakąś rolkę, najlepiej z papieru i słuchaj gdzie hałasuje,mi idealnie sprawdza się rolka z folii stretch.

Świetny pomysł :) jak tylko będę w stanie (obecnie leżę chory) to sprawdzę.

A czy jest możliwość sprawdzenia luzu na szklankach. Wiem, że są hydrauliczne ale może jest jakiś sposób ich sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pokrywę ściągnąć, kawałek drewnianego klocka takiego żebyś mógł zaprzeć pod wałek i nacisnąć na popychach. Zobacz sobie gdzieś w manualu powinien być przykład.Im szybciej od zgaszenia silnika to zrobisz tym lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, JarekST202 napisał:

Musisz pokrywę ściągnąć, kawałek drewnianego klocka takiego żebyś mógł zaprzeć pod wałek i nacisnąć na popychach. Zobacz sobie gdzieś w manualu powinien być przykład.Im szybciej od zgaszenia silnika to zrobisz tym lepiej. 

Dzięki jeszcze raz, niestety nie potrafię znaleźć manuala na stronie. Oddam do mechanika, ale on mówił coś o sprawdzaniu szczelinomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że co tym szczelinomierzem chce zrobić przy samoregulatorach?To nie płytki że będzie mierzyć luz?Chyba że jest takim profesjonalistą iż będzie mierzyć ile samoregulator ma luzu po wciśnięciu a tego robiąc ręką to wątpię żeby zrobił dokładnie,zresztą po co??

Jak to tutaj na forum mądrze mówią "zmień mechanika albo poproś kogoś ogarniętego z forum o pomoc"

Masz i tak kilka innych rzeczy o których Ci pisałem do sprawdzenia...

Tak z ciekawości, zadzwoń do Niego i zapytaj co będzie mierzyć szczelinomierzem i napisz tutaj ?

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kosmik903 napisał:

Dzięki jeszcze raz, niestety nie potrafię znaleźć manuala na stronie. Oddam do mechanika, ale on mówił coś o sprawdzaniu szczelinomierzem.

Zmień mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JarekST202 napisał:

Ale że co tym szczelinomierzem chce zrobić przy samoregulatorach?To nie płytki że będzie mierzyć luz?Chyba że jest takim profesjonalistą iż będzie mierzyć ile samoregulator ma luzu po wciśnięciu a tego robiąc ręką to wątpię żeby zrobił dokładnie,zresztą po co??

Jak to tutaj na forum mądrze mówią "zmień mechanika albo poproś kogoś ogarniętego z forum o pomoc"

Masz i tak kilka innych rzeczy o których Ci pisałem do sprawdzenia...

Tak z ciekawości, zadzwoń do Niego i zapytaj co będzie mierzyć szczelinomierzem i napisz tutaj ?

Szczerze mówiąc też się zdziwiłem jednak znalazłem instrukcję audi w której piszą:

- rozgrzać silnik do odpalenia się wentylatora.

- potrzymać na 2500 obrotach przez 2 minuty,

 Jeśli zawory nadal słychać to:

- zdjąć pokrywę i sprawdzić szczelinomierzem luz pomiędzy krzywą wałka a zaworem (krzywka skierowana w górę)

- jeśli przerwa jest większa niż 0.1mm to zmienić popychacz.

Jeśli nie to:

- nacisnąć kawałkiem drewna lub plastiku popychacz. I jeśli wyczuwalny luz pomiędzy naciśniętym popychaczem a zaworem ma więcej niż 1mm to wymienić popychacz.

Niestety nie piszą nic czy silnik ma być ciepły czy zimny. (Oczywiście poza pierwszą cześcią sprawdzania). 

Może ten mój mechanik ma troche racji.

No ale jak napisałeś mam co sprawdzać.

Jeszcze raz dzięki.

Dam znać co ze sprawdzania wyszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej procedury nie znałem. Jeżeli jest ona autentyczna - to... odszczekuję radę o zmianie mechanika... ;) 

Ja kiedy c zaczynałem swoją "mein kampf" z grzechotaniem napinacza - "na wszelki wypadek" po prostu kazałem wymienić hydrop. Nie są drogie. Zamontowałem wówczas kpl INA. Jednak (oczywiście) nie był to hałas od nich...

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Wylye napisał:

Tej procedury nie znałem. Jeżeli jest ona autentyczna - to... odszczekuję radę o zmianie mechanika... ;) 

Ja kiedy c zaczynałem swoją "mein kampf" z grzechotaniem napinacza - "na wszelki wypadek" po prostu kazałem wymienić hydrop. Nie są drogie. Zamontowałem wówczas kpl INA. Jednak (oczywiście) nie był to hałas od nich...

Jest to informacja z jakiegoś zagranicznego forum vw audi. 

No niby nie drogie te popychacze, ale dodając łańcuch i napinacz, jeśli okaże się, to nie popychacze i rozrząd, który muszę robić to kwota się nieciekawa robi.

W przyszłym tygodniu się okaże co i jak.

Edytowane przez kosmik903
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ze źle ustawiony rozrząd gumowy czy przy takich wartościach juz łańcuch wyciągnięty.  

http://vaglogi.pl/log-090_091_093_0Lpp00v.html

Takimi błędami spał przed logiem

17939 -  Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit
            P1531 - 35-10 -   - - Intermittent
16396 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P0012 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P0300 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16685 -  Cylinder 1: Misfire Detected

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzuć plastikową osłonę rozrządu to się przekonasz,to trwa chwilę a znaki dobrze widać, przy takiej wartości to może być nawet dwa ząbki przestawione. Ja jak ustawiłem idealnie na znaki to wyszło że jest przestowiony o jeden ząbek a wartość była 7.Pamiętaj że ten rozrząd nie pokrywa się idealnie górnym punktem, ma być przestawiony delikatnie do przodu. Poszukaj,tu na forum są zdjęcia jak powinno to wyglądać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, KubaS1888 napisał:

Możliwe ze źle ustawiony rozrząd gumowy czy przy takich wartościach juz łańcuch wyciągnięty.  

Najprawdopodobniej przestawiony o ząbek i możliwe, że padnięta cewka napinacza albo coś z wtyczką, bo masz też błąd o przerwie w obwodzie. Jak na pasku znaki się zgadzają to trzeba zajrzeć do wałków pod pokrywą zaworów.

Poza tym uzupełnij profil, bo nie wiadomo o jakie auto chodzi itp. Błąd od wypadania zapłonu to wina cewki, świecy, a jak jest gaz to może wtryskiwacz albo i głowica. Możliwości w ciul ale zabawa w zgadywanki nie dla mnie ?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak radzi kolega Przemo. Ale ws wypadającego zapłonu - o ile inst LPG (o ile jest) nie zapisała błędu w sterowniku LPG a wypadanie zapłonu zapisane w VAG pokazuje konkretny cyl zamień kpl (świeca + cewka) z innym cyl - jak pokaże wypadanie na innym cyl - wyklucz tą samą metodą sprawcę - świecę i cewkę zamieniając z innym cyl. Jak wypadanie zostanie na tym samym (pierwotnym) cylindrze - ZRÓB pomiary ciśnienia na wszystkich cyl zgodnie z procedurą i porównaj z tabelą ciśnień OEM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia jestem posiadaczem B7 z silnikiem BFB, wcześniej latałem B5 z silnikiem APU, podczas zakupu zauważyłem że słychać łańcuch ale kupiłem.


Ciśnienie oleju na mocno rozgrzanym na wolnych to 1.2 bara, przy 2k obrotów 3.5 bara. Auto było na oleju 10w40, więc poszła płukanka miska w dół i w smoku było trochę syfu, trochę plastiku, podejrzewam że z odmy (?), kolanko odmy rozpadło się rękach.
Pokrywę również odkręciłem  i napinacz minimalnie się ugina ale widać że ślizgi są wyjechane, mam zamiar wymienić na napinacz bez wtyczki, przeczytałem może nie cały ale większość tematu i jeśli to nie ma żadnego wpływu na pracę silnika to po co przepłacać, układ sai też mam zamiar wywalić. 


Co do samego napinacza,bez wtyczki - tylko ori czy są godne zamienniki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...