Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, przem8 napisał:

Najprawdopodobniej przestawiony o ząbek i możliwe, że padnięta cewka napinacza albo coś z wtyczką, bo masz też błąd o przerwie w obwodzie. Jak na pasku znaki się zgadzają to trzeba zajrzeć do wałków pod pokrywą zaworów.

Poza tym uzupełnij profil, bo nie wiadomo o jakie auto chodzi itp. Błąd od wypadania zapłonu to wina cewki, świecy, a jak jest gaz to może wtryskiwacz albo i głowica. Możliwości w ciul ale zabawa w zgadywanki nie dla mnie ?

Zakładając że jednak jest przestawiony, rozumiem że w moim przypadku(CF +12) rozrząd idzie ząbek do przodu? Co do błędu cewki napinacza po wymianie z tyłu głowicy słynnego kolanka plastikowego nie podpiołem wtyczki. Zorientowałem się po kilkuset km. Może to będzie powód błędu. Profil uzupełnilem. Jest lpg. Sproboje zamienić świece i cewkę jak radzi jak radzi kolega Wylye. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Lepiej chyba bez wtyczki oryginalny bo za zamiennik dasz 300-400 zł i może wytrzymać 30 k km a za Ori dasz 700 i na pewno da radę dłużej.

Chyba, że zamiennik będzie za 120 zł to wtedy lepiej zamienniki kupować i co jakiś czas wymieniać ?

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osób z zamontowanym napinaczem bez kostki, czy po usunięciu przez tunera znika tylko kontrolka czy też nie ma błędu po podpięciu vcdsa? A może jest i taka i taka opcja? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zabieram się za demontaż starego napinacza i łańcucha, co do samego napinacza to nie mam pytań doczytałem mniej więcej co i jak robić. Wymieniam również łańcuch - 250k niby nalatane, ślizgi dosyć mocno wytarte, pokrywa nie ruszona. Wymiana na "bez" wtyczki stąd pomysł na wymianę łańcucha. Ale co do łańcucha to już sam nie wiem, znalazłem jakiś poradnik na a6 że ktoś podwieszał koło ale czy to ma sens? Lepiej rozpiąć rozrząd? Dodam że z mechaniką mam nie wiele wspólnego tyle co czytam na forum i dłubie przy swoich autach. (rozrządy w tdi robiłem z podobnych rzeczy). Jakieś złote rady jak zamontować wałek jak sobie poznaczyc żeby później nie wyszło że nie wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2019 o 20:51, KingRaider napisał:

Pytanie do osób z zamontowanym napinaczem bez kostki, czy po usunięciu przez tunera znika tylko kontrolka czy też nie ma błędu po podpięciu vcdsa? A może jest i taka i taka opcja? :)

Nie ma kontrolki i nie ma błedu, ale to nie tylko o samo wykasowanie błedu chodzi, jeśli wykasuje sam błąd i nic wiecej, ecu nie będzie wprowadzać korekt długoterminowych.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, a nie prościej i uczciwiej jest (wiem że zajmujesz się kodowaniem) napisać co należy zrobić - opisać procedurę wykodowania napinacza?

Pamiętam, że raz już kiedyś o tym pisałeś. Pamiętam, że zapytałem Cię co konkretnie należy zrobić, jednak nie opisałeś tego. To może napisz ogólnie na forum - przecież wątek jest o napinaczu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Wylye napisał:

Łukasz, a nie prościej i uczciwiej jest (wiem że zajmujesz się kodowaniem) napisać co należy zrobić - opisać procedurę wykodowania napinacza?

Sorry ale zdobycie tej wiedzy wymaga poświecenia wiele wiele godzin czasu i doświadczenia, posiadania odpowiednich narzędzi (nie darmowych). To nie jest klikniecie jednego checkboxa a studiowanie dokumentacji sterownika, analizowanie i wyszukiwanie map, zmiennych itp etc ... samo wyłączenie błędu nie do końca jest rozwiązaniem imho. 

Nie sądze żeby ktoś chciał się tym dzielić za free. 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, soul87 napisał:

Sorry ale zdobycie tej wiedzy wymaga poświecenia wiele wiele godzin czasu i doświadczenia, posiadania odpowiednich narzędzi (nie darmowych). To nie jest klikniecie jednego checkboxa a studiowanie dokumentacji sterownika, analizowanie i wyszukiwanie map, zmiennych itp etc ... samo wyłączenie błędu nie do końca jest rozwiązaniem imho. 

Nie sądze żeby ktoś chciał się tym dzielić za free. 

 

Po pierwsze - i tak, kto ma przyjść po pomoc do kogoś z "narzędziami" i wiedzą to i tak przyjdzie. Po wtóre, napisałem to co napisałem wyżej, by  wskazać tym, którzy zamierzają zamienić napinacz - jak powinien postępować tuner wyłączając obsługę systemu napinacza. (b często nie mają oni bladego nawet pojęcia - "po co mi to", bo wciąż panuje przekonanie wśród tunerów, że napinacz z fazatorem - jest "błogosławieństwem" ;) ) Po trzecie, żadnych "studiów" o których piszesz nie potrzeba. Wystarczy wyłączyć NIE  samą KONTROLKĘ o błedzie a OBSŁUGĘ systemu napinacza. I na koniec. Forum służyć powinno ludziom, nie zaś tym, którzy chcą na nim zarabiać. To nieetyczne. Pojawia się taki "guru" na forum, coś tam półgębkiem powie, a jak ktoś poprosi o pomoc to zaprasza na priv i do siebie do warsztatu.  W wielu wypadkach wystarczy tylko porada. W innych rzeczywiście potrzebny jest specjalista. Rzeczywiście w przypadku napinacza - potrzebny jest sprzęt i tzw "długie kodowanie" Tego nie da się zrobić na KKL :) i bez wiedzy co jakie wartości bitów i baytów wpisać (po ludzku "checkboxy" zaznaczyć)

Znalazłem sporo informacji w sieci na forach anglo i rosyjskojęzycznych i nie było z tym problemu. Informacji na różne tematy w różnych dziedzinach techniki. Na tzw zachodnich forach - nie do pomyślenia jest by ktoś traktował je jako źródło dochodu. U nasz to niestety powszechne. 

Także z kolei IMHO - nie masz racji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Wylye napisał:

 

Po pierwsze - i tak, kto ma przyjść po pomoc do kogoś z "narzędziami" i wiedzą to i tak przyjdzie. Po wtóre, napisałem to co napisałem wyżej, by  wskazać tym, którzy zamierzają zamienić napinacz - jak powinien postępować tuner wyłączając obsługę systemu napinacza. (b często nie mają oni bladego nawet pojęcia - "po co mi to", bo wciąż panuje przekonanie wśród tunerów, że napinacz z fazatorem - jest "błogosławieństwem" ;) ) Po trzecie, żadnych "studiów" o których piszesz nie potrzeba. Wystarczy wyłączyć NIE  samą KONTROLKĘ o błedzie a OBSŁUGĘ systemu napinacza. I na koniec. Forum służyć powinno ludziom, nie zaś tym, którzy chcą na nim zarabiać. To nieetyczne. Pojawia się taki "guru" na forum, coś tam półgębkiem powie, a jak ktoś poprosi o pomoc to zaprasza na priv i do siebie do warsztatu.  W wielu wypadkach wystarczy tylko porada. W innych rzeczywiście potrzebny jest specjalista. Rzeczywiście w przypadku napinacza - potrzebny jest sprzęt i tzw "długie kodowanie" Tego nie da się zrobić na KKL :) i bez wiedzy co jakie wartości bitów i baytów wpisać (po ludzku "checkboxy" zaznaczyć)

Znalazłem sporo informacji w sieci na forach anglo i rosyjskojęzycznych i nie było z tym problemu. Informacji na różne tematy w różnych dziedzinach techniki. Na tzw zachodnich forach - nie do pomyślenia jest by ktoś traktował je jako źródło dochodu. U nasz to niestety powszechne. 

Także z kolei IMHO - nie masz racji

Wylye nie wiem o kim piszesz określając guru mam nadzieje że nie o mnie, jeśli tak proszę nie piszę bzdur, nikogo nie zapraszałem na priv ani na warsztat w tym temacie. Po drugie to ja napisałem kilka stron wcześniej że samo wyłączenie błędu nie jest dobre bo nie rozwiązuje to kwestii zatrzymania korekt długoterminowych, bo nie mogłem czytać tego jak ochoczo opisujesz że samo wyłączenie błedu jest super i niczemu nie szkodzi  itd. Także niepotrzebnie robisz zamieszanie w tym temacie, nie pisz o żadnych długich kodowaniach bo to kolejne bzdury. Co do sprzętu nie potrzeba do tego żadnego specjalistycznego sprzętu, trzeba tylko odczytać soft ze sterownika i potem zapisać zmodyfikowany, możesz to zrobić nawet kkl lub możesz użyć innego ogólnie dostępnego  sprzętu. To jest taka sama procedura jak przy wyłączeniu drugiej sondy, czy robieniu programu pod wiekszą moc, i oczywiście można to zrobić dobrze lub źle. Oczywiście z ostatnim zdaniem sie zgadzam na zachodnich forach jest sporo informacji u nas nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wylye napisał:

 

 Rzeczywiście w przypadku napinacza - potrzebny jest sprzęt i tzw "długie kodowanie" Tego nie da się zrobić na KKL :) i bez wiedzy co jakie wartości bitów i baytów wpisać (po ludzku "checkboxy" zaznaczyć)

Chyba żartujesz z tymi długim kodowaniem ... jest to troche poważniejsza operacja niz Ci się wydaje..  sciagnac wsad z ECU , edytowac odpowiednie MAPy a nie kodowania, wgrać itp etc

1 godzinę temu, Wylye napisał:

b często nie mają oni bladego nawet pojęcia - "po co mi to", bo wciąż panuje przekonanie wśród tunerów, że napinacz z fazatorem - jest "błogosławieństwem" ;) 

To Chyba Ty nie masz bladego pojęcia o napinaczu, i te przekonanie tunerów jest słuszne w pewnych przypadkach... 

Napinacz z wtyczką w przypadku większych turbin pomaga w ich spoolu, jest to nawet wykorzystywane fabrycznie przez audi w s3 1.8t BAM... tam napinacz to nie tylko ekologia ale pomoc dla turbiny. 

Edytowane przez soul87
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łukasz13 napisał:

Wylye nie wiem o kim piszesz określając guru mam nadzieje że nie o mnie, jeśli tak proszę nie piszę bzdur, nikogo nie zapraszałem na priv ani na warsztat w tym temacie. Po drugie to ja napisałem kilka stron wcześniej że samo wyłączenie błędu nie jest dobre bo nie rozwiązuje to kwestii zatrzymania korekt długoterminowych, bo nie mogłem czytać tego jak ochoczo opisujesz że samo wyłączenie błedu jest super i niczemu nie szkodzi  itd. Także niepotrzebnie robisz zamieszanie w tym temacie, nie pisz o żadnych długich kodowaniach bo to kolejne bzdury. 

Dzień dobry Łukasz

Ja nie jestem tunerem to po pierwsze. Pisząc o "długim kodowaniu" użyłem skrótu lamerskiego (sic! jestem lamerem jeżeli chodzi o zaawansowane grzebanie w sofcie)

po wtóre,  jak pamiętasz naszą poprzednią rozmowę, kiedy wyjaśniłeś  b ogólnie o braku korekt LTFT  przyjąłem to jako oczywiste., prawda? Niestety nie napisałeś wówczas co powinein zrobić użytkownik po zamianie napinacza, tak by inni wiedzieli "co dalej"  Dzisiaj w końcu wyjaśniłeś  STEP BY STEP  i o to chodzi na forum - po to tu pytamy i otrzymujemy odpowiedzi.

czyli w największym skrócie

1) zamiana napinacza na ten bez soleonidu

2) odczytanie sobie u kogoś softu tzw "wsadu" np programem KESS V2 

3) wysłanie takiego softu do kogoś kto ma pojęcie jak wyłączyć, zrobi to i odeśle go nam (np do Ciebie)

4) wgranie nowego softu do ECU

I tak należało napisać to na forum.

Jeżeli chodzi o "pisanie (moich) bzdur" to - właśnie tacy ludzie jak Ty - znający się na rzeczy powinni napisać to co napisałem wyżej na czerwono. Moje słowa  o "różnych guru" nie były skierowane wprost do Ciebie. Pomimo że odezwałeś się mało elegancko  do mnie,  to mimowszystko przepraszam, jeżeli z kontekstu mojej wypowiedzi odebrałeś ją jako adresowaną do Ciebie.

@soul87 wrote

Cytat

To Chyba Ty nie masz bladego pojęcia o napinaczu, i te przekonanie tunerów jest słuszne w pewnych przypadkach... 

To jest b możliwe... Na szczęście są ludzie Twojego formatu - którzy wiedzą. Pisząc o wpływie napinacza na  "spool" w BEX chyba jednak się trochę zagalopowałeś.. Overlap w tym silniku nie przekracza 21 st i nie jest "wart" kosztów utrzymania go w silniku - a są one potężne - stosując OEM spare parts. Niemniej jednak dziękuję Ci za wpis - choć jego ton trudno uznać za przyjazny... Chcę przypomnieć, że jestem jednym z pierwszych użytkowników, którzy podjęli próby montażu napinacza bez fazatora i opisali swoje doświadczenia. Ludzie, którzy z definicji mienią się być "tunerami" dowodzili i przekonywali mnie, że w najlepszym razie czeka mnie "katastrofa" ...Obecnie bez fazatora silnik ma najechane ok 120 Tkm i wszystko jest w najlepszym porządku.  

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylye przykro mi to czytać wszystko, piszesz mi najpierw że nie jestem uczciwy że nie chce wszystkiego opisać bo to jest niby jakaś moja powinność? No sorry ja sam może będe decydował co napisze w tym wątku. Moje wpisy w tym wątku i nie tylko służyło jak to ładnie napisałeś wymianie myśli i jakiejś tam pomocy innym a nie zarabianiu. Dlatego też odniosłem się  do tego że samo wykasowanie błędu nie rozwiazuje do końca sprawy przy zmianie napinacza na ten bez elektrozaworka. I służyło temu aby ktoś kto to zrobił u siebie sprawdził np. czy korekty długoterminowe działają, czy zapytał np. swojego tunera czy kogoś kto bedzie mu to robił, czy zrobi to poprawnie i czy wszystko będzie działać jak wcześniej na starym napinaczu z wtyczką. A Ty cały czas sugerujesz że moja rola w tym wątku to tylko jakaś promocja swojej osoby.

To co opisałeś na czerwono to raczej oczywiste, jeśli chce ktoś robić to sam znajdzie na pewno narzedzia do tego potrzebne, ten kto nie chce robić tego sam oddaje auto osobie która wie co i jak i nie musi się tym martwić.  Dziękuje za uwage w tym wątku.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wylye napisał:

w BEX chyba jednak się trochę zagalopowałeś..

Spokojnie, bez nerwów podczas czytania postów.

Pisalem o BAM, nie znam szczerze mówiąc kątów wałków itp, wiem tylko co widzę na seryjnych mapach softów tego silnika , napincz jest o wiele bardziej aktywny niz BFB,BEX itp etc. 2.7t też używa fazatorów do podobnych celów. 

 

Godzinę temu, Wylye napisał:

Ludzie, którzy z definicji mienią się być "tunerami" dowodzili i przekonywali mnie, że w najlepszym razie czeka mnie "katastrofa"

faktycznie "tunerzy" , mapa przestawienia faz w AVJ BFB BEX jest bardzo biedna szczerze mowiac wiec nie wiem czego oni sie tam bali... 

od 1700 do 4200 tylko w zakresie sredniego obciazenia , powyzej 100% czyli gdy pojawia się boost fazator sie nudzi . 

kfnw.png

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2019 o 12:47, Łukasz13 napisał:

Wylye przykro mi to czytać wszystko, piszesz mi najpierw że nie jestem uczciwy że nie chce wszystkiego opisać bo to jest niby jakaś moja powinność? No sorry ja sam może będe decydował co napisze w tym wątku. Moje wpisy w tym wątku i nie tylko służyło jak to ładnie napisałeś wymianie myśli i jakiejś tam pomocy innym a nie zarabianiu. Dlatego też odniosłem się  do tego że samo wykasowanie błędu nie rozwiazuje do końca sprawy przy zmianie napinacza na ten bez elektrozaworka. I służyło temu aby ktoś kto to zrobił u siebie sprawdził np. czy korekty długoterminowe działają, czy zapytał np. swojego tunera czy kogoś kto bedzie mu to robił, czy zrobi to poprawnie i czy wszystko będzie działać jak wcześniej na starym napinaczu z wtyczką. A Ty cały czas sugerujesz że moja rola w tym wątku to tylko jakaś promocja swojej osoby.

To co opisałeś na czerwono to raczej oczywiste, jeśli chce ktoś robić to sam znajdzie na pewno narzedzia do tego potrzebne, ten kto nie chce robić tego sam oddaje auto osobie która wie co i jak i nie musi się tym martwić.  Dziękuje za uwage w tym wątku.

Lukasz widze ze sie nie rozumiemy. To co napisalem na czerwono to jest droga dla tych ktorzy chca skorzystac np z Twojej pomocy a mieszkaja jak ja na drugim niemal koncu swiata i nie maja w okolicy nikogo ogarnietego. Ponadto przeprosilem za to ze niejako wymoglem na tobie pokazanie tej "drogi" Oswiadczylem rowniez ze nie o tobie mowilem "guru" bo wiem, ze pomagasz rownież i tu na forum.  Z mojej strony to tyle nt "ucziwosci" w tym watku ktory juz dawno powinien byc zamkniety bo nie wnosi niczego nowego do wiedzy o napinaczu. Co mam wiecej powiedziec... przepraszam za brak pl znakow diakrytycznych pisze ad hoc ze sluzbowego lpt. 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam przygotowany zestaw do zmiany na napinacz bez fazatora. W przeciągu miesiąca pewnie wymienię. 

Kupiłem febi. 

Łańcuch w paczce jest Iwis, ale na samym napinaczu brak jakichkolwiek oznaczeń - jakieś było, ale starte zostało. Sitko nie za ciekawie wklejone, ale i tak uszczelka dociśnie. 

 

Zna ktoś momenty dokręcania śrub od wałków i od napinacza? Wydaje mi się, że 10nm, ale czy na pewno?

image.png

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ parę postów wyżej wdałem się w niepotrzebną i głupią (z mojej strony) polemikę ,  w przypadku kolegi @Łukasz13  zdecydowałem się niejako "odszczekać" to co wcześniej zbyt apodyktycznie powiedziałem... ? Ponieważ dziś przytrafił mi się mały kataklizm i poprosiłem o pomoc... Łukasza. A było tak:

Musiałem wgrać nowy wsad do swojego ECU. Kolega, który służył mi wcześniej pomocą używając KESS V2  musiał wyjechać. Umyśliłem sobie więc że zrobię to sam po KKL i  Nefmotem . Mój kabel VIAKEN KKL  FT231X USB UART  został wykryty i choć wg specyfikacji powinien to być FT232 - udało mi się odczytać wsad...

Niestety po odczytaniu - silnik nie dał się już uruchomić. Po kilku próbach (komunikacja wciąż była)  bezowocnego odczytywania i wgrywania na powrót wciąż widziałem w VCDS ten sam błąd o "nie zakończonej komunikacji ze stertownikiem", zdecydowałem zapytać Łukasza co zrobić... dostałem kilka praktycznych porad i silnik dał się uruchomić.

Co robiłem źle.

Po pierwsze, po wykonanej operacji (read albo write) trzeba bezwzględnie zawsze wyłączyć zapłon na parę sekund, i ponownie włączyć - wychodząc wcześniej z programu. Po wtóre w czasie kiedy  wcześniej wskażemy właściwy memory layout (jaki - trzeba pytać tunerów przed całą zabawą. W moim  przypadku silnik BEX był to 29f800bb ) po wskazaniu pliku BIN i kliknięciu  (przy zapisie lub odczycie) "full write flash" lub "ful read flash" należy  (w pierwszym  i drugim  wyskakującym oknie POP UP) zignorować ostrzeżenia  komunikatów  o  np niekompatybilności memory layut  i kliknąć OK (pomimo  wcześniej wskazanego właściwego pliku layuot) i poczekać do końca zapisu (ok 5 min)  i voila - mamy zapisany wsad po kablu KKL. 

A wszystkie te informacje dostałem całkowicie bezinteresownie od Łukasza...

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2019 o 22:51, Emejcz napisał:

Ja już mam przygotowany zestaw do zmiany na napinacz bez fazatora. W przeciągu miesiąca pewnie wymienię. 

Kupiłem febi. 

Łańcuch w paczce jest Iwis, ale na samym napinaczu brak jakichkolwiek oznaczeń - jakieś było, ale starte zostało. Sitko nie za ciekawie wklejone, ale i tak uszczelka dociśnie. 

 

Zna ktoś momenty dokręcania śrub od wałków i od napinacza? Wydaje mi się, że 10nm, ale czy na pewno?

image.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś tak zjechane zęby na wałku? Nie wiem czy nie powinienem tego wymienić... 

IMG_20190608_121204.jpg

IMG_20190608_111205.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 101% powinienes wymienic. Takie zuzycie to conajmn kilka dodatkowych cf w 93 ci pokaze...wymieniaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...