Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze, nie byłem na to przygotowany. Wiesz może albo ktoś inny czy wałek z BEX jest identyczny jak ten w BFB i będzie? 

Czy powinno się przełożyć też te mocowania/panewki czy wystarczy sam wałek z kołem pasowym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wg mnie sam walek bez panewek tzn panewki stare. Walek czy sie nada chyba tak ale trzeba sprawdzic w etce albo ktos zaraz ci podpowie. Ja na sluzbowym laptopie nie sprawdze chyba ze wieczorem dam znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewki wałka te co masz zostawiasz i żadne inne ,na wałku pomiędzy 3 a 4 cylindrem(licząc od strony rozrządu ) lub licząc od strony łańcuszka 3 i 4 krzywka   masz oznaczenie wałka 

a sory bo to o wydech chodzi ale to w tym samym miejscu 

Edytowane przez krzysiekml
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz, łańcuch i wałek już wymienione.

Po wymianie skasowałem błędy na VAG'u i przestała się pojawiać wartość na kanale 93... zaraz po odpaleniu była jeszcze widoczna, a teraz ciągle pusto.

Ktoś wie dlaczego tak może być?

Nie ma dodatkowego błędu związanego z tą wartością.

 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba masz nie tak, bo z tego co widzę to obroty biegu jałowego masz 800 a przy idealnym ustawieniu powinno być 760,przy przestawieniu rozrządu o jeden ząbek jest 780.Jeżeli wymieniłeś na zwykły napinacz to może to jest problemem w braku wyświetlania tej wartości. 

Musi się wypowiedzieć ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie.Ja Ci tylko podpowiadam z tego co zauważyłem w ostatnich czterech autach w których robiłem rozrząd i w jednym przestawiłem o ząbek do tyłu.Niech się wypowie np.Łukasz13... 

Edytowane przez JarekST202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, JarekST202 napisał:

Jeżeli wymieniłeś na zwykły napinacz to może to jest problemem w braku wyświetlania tej wartości. 

Zwykły napinacz nie jest powodem braku wartości w kan 93 itd. Skasuj błędy w VCDS/VAG (nawet jak ich nie ma kliknij usuń błędy) zrób ze 30 km i wtedy zobacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wylye napisał:

Zwykły napinacz nie jest powodem braku wartości w kan 93 itd. Skasuj błędy w VCDS/VAG (nawet jak ich nie ma kliknij usuń błędy) zrób ze 30 km i wtedy zobacz

Właśnie dlatego chciałem aby wypowiedział się ktoś z doświadczeniem bo nie jest to normalne aby przy poprawnym łączeniu ze sterownikiem brak było odczytu jego parametrów. Nie miałem nigdy z tym do czynienia ale jak Łukasz powiedział nie wystarczy tylko wymienić napinacz a przejazd około 30 km ze źle ustawionym rozrządem może być różny w skutkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to przepraszam w takim razie - może ktoś rzeczywiście bardziej doświadczony sie wypowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest w miare ok, w 90 grupie widac 4 CF, po chwili pracy silnika ta wartość pojawi się w grupie 93 jako "adaptacja" wałka a 90tej wróci do 0CF 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2019 o 11:40, kosmik903 napisał:

Świetny pomysł :) jak tylko będę w stanie (obecnie leżę chory) to sprawdzę.

A czy jest możliwość sprawdzenia luzu na szklankach. Wiem, że są hydrauliczne ale może jest jakiś sposób ich sprawdzenia.

Cześć wszystkim,

samochód naprawiony i czas podzielić się wiedzą. Winny okazał się popychacz zaworu wydechowego. Sprawdziłem samochód metodą, którą podesłał kamil7361 i wyraźnie było słychać głośniejsze pukanie w rejonie trzeciego cylindra.

Popychacze wymienione, w samochodzie cisza. 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

dla przypomnienia wywalilo mi tłoczek z napinacza na zewnątrz zdecydowalem sie na napinacz febi z intercars z fazatorem po wymianie bylo ok po tygodniu wywalilo zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej +trojnik+pekniete kolano odmy po wymianie bylo pare dni ok ale pokazalo P0012 moim zdaniem jest jakis problem z cisnieniem moze zaworek w pompie oleju?smok? W grupie 093 bylo -1 wiec chyba ok od czego zaczac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Valdasxxx napisał:

Witam ponownie :)

dla przypomnienia wywalilo mi tłoczek z napinacza na zewnątrz zdecydowalem sie na napinacz febi z intercars z fazatorem po wymianie bylo ok po tygodniu wywalilo zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej +trojnik+pekniete kolano odmy po wymianie bylo pare dni ok ale pokazalo P0012 moim zdaniem jest jakis problem z cisnieniem moze zaworek w pompie oleju?smok? W grupie 093 bylo -1 wiec chyba ok od czego zaczac ?

A może problem z ciśnieniem oleju? Micha w dół i do dzieła jak to nie było czyszczone. Powinno to być zrobione standardowo przy wymianie oleju. Jeśli wszystko ok, to napinacz do kosza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2019 o 12:00, kosmik903 napisał:

Cześć wszystkim,

samochód naprawiony i czas podzielić się wiedzą. Winny okazał się popychacz zaworu wydechowego. Sprawdziłem samochód metodą, którą podesłał kamil7361 i wyraźnie było słychać głośniejsze pukanie w rejonie trzeciego cylindra.

Popychacze wymienione, w samochodzie cisza. 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

Cieszyłem się jeden dzień. Pukanie powróciło. Żeby było ciekawiej mechanik przy oddawaniu mi samochodu stwierdził, że dawno nie widział tak czystego silnika w środku. 

Nie miał zastrzeżenia do napinacza ani łańcucha. 

Pozostaje szukać dalej, tylko czego?

Objawy dokładnie takie same jak poprzednio. Na zimnym puka na wolnych obrotach. Na ciepłym jest cichutki. 

Zauważyłem też, że jak rozgrzewa się bez jazdy to pukanie lekko sie wycisza, ale nie znika. Gdy uruchomię silnik i przyjadę samochodem do rozgrzania to dźwięk znika i jest dobrze do ponownego ostygnięcia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź stetoskop (słuchawki takie jak medyczne np od starych ciśnieniomierzy medycznych) i osłuchaj / zlokalizuj miejsce. Możesz też użyć prymitywnego sposobu (równie skutecznego) przykładając do poszczególnych miejsc w silniku kawałek drążka metalowego lub drewnianego i dotykając nim jednocześnie do małżowiny ucha zaginając chrząstkę na kanale słuchowym w uchu. Powstanie tzw "przewodnictwo kostne" Będzie łatwiej zlokalizować sprawcę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kosmik903 napisał:

Cieszyłem się jeden dzień. Pukanie powróciło. Żeby było ciekawiej mechanik przy oddawaniu mi samochodu stwierdził, że dawno nie widział tak czystego silnika w środku. 

Nie miał zastrzeżenia do napinacza ani łańcucha. 

Pozostaje szukać dalej, tylko czego?

Objawy dokładnie takie same jak poprzednio. Na zimnym puka na wolnych obrotach. Na ciepłym jest cichutki. 

Zauważyłem też, że jak rozgrzewa się bez jazdy to pukanie lekko sie wycisza, ale nie znika. Gdy uruchomię silnik i przyjadę samochodem do rozgrzania to dźwięk znika i jest dobrze do ponownego ostygnięcia silnika.

Kolego. Sprawdziłeś jak wygląda napięcie paska rozrządu? Zauważyłem, że stamtąd nawet nowy rozrząd potrafi hałasować póki się nie rozgrzeje, a jak ci tak wali to różnie może być.
Mimo wszystko jak ci cichnie po nagrzaniu to logika podpowiada, że coś ma luz i po nagrzaniu luz znika.
Dla mnie to twoje stukanie jest za mocne na szklankę. Miałem stukającą szklankę w poprzednim 1.8t która uaktywniała się jak olej miał powyżej 8 tys. nalotu na mocno rozgrzanym aucie, ale to było delikatniejsze cykanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2019 o 08:34, Wylye napisał:

Weź stetoskop (słuchawki takie jak medyczne np od starych ciśnieniomierzy medycznych) i osłuchaj / zlokalizuj miejsce. Możesz też użyć prymitywnego sposobu (równie skutecznego) przykładając do poszczególnych miejsc w silniku kawałek drążka metalowego lub drewnianego i dotykając nim jednocześnie do małżowiny ucha zaginając chrząstkę na kanale słuchowym w uchu. Powstanie tzw "przewodnictwo kostne" Będzie łatwiej zlokalizować sprawcę. 

Chłopaki, dzięki za odzew i sugestie.

Wylye, kupiłem słuchawki takie z patykiem na końcu i najgłośniej to stukanie słychać jak przytknę patyk do pokrywy pomiędzy paskiem z przodu pomiędzy rozrządem a pierwszą cewką bliżej wydechu. Zaznaczyłem na zdjęciu (zdjęcie zapożyczone, to nie mój silnik).

Zostało pomierzone ciśnienie oleju i jest bardzo dobre, nie pamiętam dokładnie jakie, ale ponad 4 bary na zimnym na wolnych i 2 bary na ciepłym na wolnych. 

Pomiar był robiony u innego mechanika (od kilkudziesięciu lat robi tylko VAG) i mechanik stwierdził, że to drugi albo trzeci popychacz, a co jeszcze ciekawsze powiedział, że słychać łańcuch z tyłu. Sam go osłuchałem i coś tam słychać, ale bardzo mocno słychać chrobotanie jak dotknę stetoskopem do cienkiej metalowej rurki idącej od przodu do tyłu silnika (zaznaczyłem na czerwono). To chrobotanie jest na zimnym i na ciepłym silniku. Zbliżony dźwięk słychać od 9 do 14 sekundy w nagraniu z linku:

No i w tym momencie już nie wiem co robić. Jak pisałem wcześniej mechanik, który rozbierał silnik stwierdził, że łańcuch, napinacz, wałki rozrządu i panewki są jak nowe, przed wkładaniem nowych popychaczy sprawdzone zostały gniazda i też są w idealnym stanie. Napinacz się nie ugina, łańcuch też OK.

Oddaję go jeszcze raz po 8 lipca i będzie szukał aż znajdzie. Może jednak macie jakieś podpowiedzi?

1.8t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie wystarczy że "dobry mechanik" powie, że "ciśnienie oleju jest dobre" - musisz to zrobić w oparciu o porównania wg opisu ciśnień który zamieszczam niżej;

Na samym dole masz "troubleshooting" - "clogged  screen" to zatkane sito smoka - powodem jest jazda na olejach "long life" po 15 Tkm i więcej. W tych silnikach stosujemy olej zgodny z akceptacją OEM tj 50200 bez względu na markę i zmieniamy go nie rzadziej jak 10Tkm (Audi zine i podobne) zalecają nawet 8Tkm. Kiedy jakiś znaffca olejów mówi Ci że jak wlejesz motul czy inny tam srotul  oparty na bazie PAO i syntezie molekularnej to wtedy możesz jeździć i 20 Tkm albo 30... To weź bańkę z przepracowanym olejem i zadaj mu kilka "bęcków" na dynię... Ty stosuj syntetyk, (tam powiedzmy 5W40 z akceptacją OEM - jak wyżej) i zmieniaj częściej. Będzie OK.

Odnośnie Twoich obserwacji źródła hałasu - wg mnie wskazuje to na  wydechowe hydro popychacze 1szego lub 2giego cylindra. To, że ponadto Twój mechanik słyszy "coś" dodatkowo w okolicach łańcucha - to... dobrze, bo to oznacza, że on się nie... urwał :) i wciąż tam jest... ? Masz "w uchu" stetoskop więc masz wielokrotnie wzmocnioną zdolność słuchania "kierunkowego".  Łańcuch Galla ma to do siebie że sam w sobie jest taką "grzechotką".  EDIDT - przesłuchałem Twoje "hałasy" na załączonym wideo. Ten hałas o którym mówisz to tak na ucho - jak nic pasuje do albo ALTERNATORA albo którejś z rolek !!!!!... Kiedy w końcu lat 60 tych - ub wieku producenci silników chcieli wyciszyć rozrządy produkowanych przez siebie jednostek - wymyślili "pasek zębaty" który miał zastąpić hałaśliwe systemy łańcuchowe lub  te na "wałkach królewskich". Jednak po dziś dzień są one (paski i łańcuchy) stosowane albo "hybrydowo" (jak np w naszych silnikach) albo alternatywnie -  jak w silnikach o relatywnie niskich osiągach. 

Cytat

Goracy silnik obroty jalowe ok od 1,24 do 1.7bara. 2Tys obr od 2.4bara do 3.5bara. 3tys obr od 3,5 bara do ok 4,5bara. 4tys od 3,8bara do 4,8bara 5tys - 4,13bara do 5,17bara (cisnienie dla 6tys=5tys)

zródło wartości ori w PSI ( wyżej przeliczał Wylye)
unypu3u4.jpg

 

This is how I test oil pressure on a 1.8T:

- Make sure it has correct 5W-40 oil.
- Get the oil screaming hot. 200F+ (93C+) (warmup then drive aggressively for several minutes)
- Throw a pressure gauge on it.
- Take readings at idle, 1500, 2k, 3k, 4k, 5k, 6k.
- Take those readings again.
- Pressure should go up with revs, never down. 
- Peak pressure should be near 100 psi (6,9bar) as you approach redline. 

- If pressure dives with revs = clogged screen
- If pressure doesn't get past 60psi (4,14bar) when hot = clogged screen.
- If pressure is lower than 20psi (1,38bar)at hot idle = clogged screen. (15psi (1,03bar) is borderline, should really be 20+)
- If pressure is lower on the second set of readings than the first = clogged screen.
- If peak pressure keeps getting lower each time you rev it out = clogged screen.
- If pressure falls when held at a specific RPM for some time = clogged screen.

Pozdro

---------------------------------- DODANE PO KILKU GODZINACH_____________________

Ponieważ dostałem na priv już klika pytań "jak testować" pomimo powyższego opisu w języku ang

Tłumaczę ten tekst 

- Upewnij się za stosujesz właściwy olej 5W/40 - (pamiętając o akceptacji OEM - przyp wylye)

- Rozgrzej silnik nieco bardziej agresywnie do ok 93C (najlepiej na niskich biegach i żeby turbina trochę popracowała - przyp Wylye)

- Zamontuj mechaniczny miernik ciśnienia oleju (żadnymi tam VAGami i innymi sragami nie mierzymy ćisnienia oleju - przyp Wylye)

- Dokonaj odczytów w zakresach wolne obroty, 2k, 3k,4k,5k,6k

- Powtórz te odczyty

- Ciśnienie powinno ZAWSZE rosnąć wprost proporcj do obrotów - NIGDY nie powinno spadać

- W tzw "piku" ciśnienie powinno dochodzić nawet do 6,9 bar w czerwonym zakresie obrotomierza (5,5 bara w "piku" wystarczy wg mnie. Przyp Wylye) 

 

Jeżeli ciśnienie "nurkuje w dół" w czasie wzrostu obrotów = zatkane sitko smoka - silnik do czyszczenia

Jeżeli ciśnienie nie może przekroczyć 4.14 bar na rozgrzanym silniku = jak wyżej

Jeżeli ciśnie jest mniejsze niż 1,38bar na gorącym silniku i wolnych obr = jak wyżej (1,03bar jest wartością nieprzekraczalną  - powinno być naprawdę 1,38+)

Jeżeli drugi odczyt da wszędzie niższe odczyty = jak wyżej silnik do czyszczenia

Jeżeli "piki" ciśnienia w każdym kolejnym wzroście obrotów mają ciągłą tendencje do zmniejszania się = jak wyżej clogged screen

Jeżeli pomimo utrzymywania stałej prędkości wału w określonym zakresie, ciśnienie zaczyna spadać = jak wyżej

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozpiskę. Pokażę ją mechanikowi.

Co do ciśnienia oleju to u mnie zmierzone dokładnie:

Zimny, bieg jałowy 3,8BAR

Zimny 2000 obrotów 4,5BAR

Nagrzany bieg jałowy 2BAR

Nagrzany 2000 obrotów 4BAR.

Co do charczenia to przyznam, że jest je słychać dużo bardziej niż w moim drugim samochodzie z 1.8t. Tam jest po prostu cisza.

Co dziwniejsze, sprawdzałem VAGIEM kąty wałków (nie wiem jak to się fachowo nazywa) na kanałach 90-93 i wartości to "1", w drugim samochodzie to "7".

Ale jeśli piszesz, że może charczeć to na razie zajmę się pukaniem.

Jeszcze raz dzięki.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem edytując poprzedni wpis "na czerwono" że dla mnie z  wideo wynika że największym  podejrzanym u Ciebie jest albo alternator albo rolki w osprzęcie - tak "na ucho"

Jednak diagnozowanie przez internet lub telefon, przypomina mi historię kiedy mój syn zadzwonił do mnie z pytaniem - "tata, możesz posłuchać, przyłożę słuchawkę do silnika - czy ten silnik jest OK - bo chcę kupić to auto..."

Czym innym jest rozważnie na forum pewnych problemów, a czym innym dobry mechanik "na miejscu" Forum nigdy nie zastąpi mechanika. Odnoście więc "charczenia" jeżeli nie słyszysz go nieuzbrojonym uchem - w g mnie - możesz to zignorować. Jeżeli słyszysz je wyraźnie - szukaj sprawcy. Rurka o której piszesz łączy tzw "cobrę" TIP - rurę ssącą z turbiną  Nie wiem co tam może "charczeć" Turbina na wolnych obr (i jeszcze długo) "śpi" więc trudno wyrokować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...