Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, KingRaider napisał:

Znowu ja! :D
Wymieniłem u siebie w BFB napinacz na taki zwykły, komplet swag z łańcuchem. Oczywiście błąd na desce o odpiętej wtyczce. Pojeździłem tak od 1 czerwca do przedwczoraj wszystko bez najmniejszych problemów poza tym checkiem. 
Postanowiłem że uda mi się to samemu wyłączyć, trochę studiowania. Pobrałem softa przez OBD i do dzieła, zmieniłem dwie mapy i wyłączyłem obsługę N205, wgranie i bangla, zadowolony że udało się, ALE..
Ale minęły 2 dni i dziś wyskoczył błąd

16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - MIL ON

Jutro sprawdzę ciśnienie i wrzuce ori soft i zobaczę czy wróci stary błąd a tego się pozbędę :) 

 

Czy ktoś z doświadczonych podpowie co z tym zrobić ? 

 


 

Do momentu "zamiany" napinacza z soleonoidem na ten "bez" postępowałeś dobrze. Od momentu pchania "pazurów" do softu na zasadzie "home made improvement" zacząłeś postępować mało rozsądnie. Te rzeczy robią ludzie którzy 'wiedzą co robią" - Być może jesteś tunerem i wiesz "co robisz" w takim przypadku wycofuję swoją uwagę.

Wg mnie optymalnym rozwiązaniem jest  1)zamiana napinacza, 2) własnoręczne zgrania softu np NEFMOTEM zwykłym KKL. 3) odesłanie go do kogoś kto wie o co chodzi (mnie robił to Lukasz z Radomska, opisywałem wyżej) 4)wgranie zmodyfikowanego softu na powrót do ECU z zachowaniem ostrożności i stosując się do wskazówek tunera.

 

Błąd który pokazujesz dowodzi, że choć wyłączyłeś obsługę N205 to ECU wciąż widzi odchyłkę (w twoim przypadku ponadnormatywne opóźnienie wałka) Ubiegnę Twoje pytanie "to co zrobić" Nikt nie zrobi Ci szkolenie tunnerskiego na ogólnym forum, ludzie zajmujący się tym nie są skłonni dzielić się informacjami z dosyć prozaicznych powodów. Ale zawsze możesz próbować pytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu 18.08.2019 o 10:58, Wylye napisał:

Do momentu "zamiany" napinacza z soleonoidem na ten "bez" postępowałeś dobrze. Od momentu pchania "pazurów" do softu na zasadzie "home made improvement" zacząłeś postępować mało rozsądnie. Te rzeczy robią ludzie którzy 'wiedzą co robią" - Być może jesteś tunerem i wiesz "co robisz" w takim przypadku wycofuję swoją uwagę.

Wg mnie optymalnym rozwiązaniem jest  1)zamiana napinacza, 2) własnoręczne zgrania softu np NEFMOTEM zwykłym KKL. 3) odesłanie go do kogoś kto wie o co chodzi (mnie robił to Lukasz z Radomska, opisywałem wyżej) 4)wgranie zmodyfikowanego softu na powrót do ECU z zachowaniem ostrożności i stosując się do wskazówek tunera.

 

Błąd który pokazujesz dowodzi, że choć wyłączyłeś obsługę N205 to ECU wciąż widzi odchyłkę (w twoim przypadku ponadnormatywne opóźnienie wałka) Ubiegnę Twoje pytanie "to co zrobić" Nikt nie zrobi Ci szkolenie tunnerskiego na ogólnym forum, ludzie zajmujący się tym nie są skłonni dzielić się informacjami z dosyć prozaicznych powodów. Ale zawsze możesz próbować pytać...

Tunerem nie jestem. Również nie jestem na tyle głupi żeby ściągnąć softa, grzebać  i co najgorsze jeszcze wgrywać. Postępowałem raczej rozsądnie, jeśli nie to proszę krzyczeć. pobranie softu już przerobionego (forum) analiza map jak ktoś już to robił i zastosowanie tego samego na swoim, ale czy ktoś dobrze to zrobił, to też nie wiem. Człowiek uczy się na błędach najwyżej wymienię silnik :).

Nie no, ogółem to błąd po skasowaniu już nie powrócił, jeśli wróci jeszcze raz, to wgram ori softa i wtedy będę bacznie obserwował co jest nie tak. 

Co do szkolenia tunerskiego, to nawet chętnie prywatnie bym się do kogoś zgłosił, ale do kogo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, temat ciekawy i wielu użytkowników ma problemy z tym silnikiem, ale od początku moja historia. Jestem świeżo upieczonym właścicielem b6 w sedanie w quatrro 1.8t amb 170km. Gdy odbierałem auto od właścicielki zostałem poinformowany, ze jej mechanik stwierdził że do wymiany są szklanki, dlatego że od czasu do czasu przy odpalaniu zimnego motoru silnik głośniej i nierówno chodzi. Ok

Kilka dni pokupnie nie było z audiczka żadnego problemu normalnie odpalala i wszystko było ok, ale od kilku dni zauważyłem te problemy i wyglada to tak. Przy pierwszym rozruchu silnik kuleje i drży czuć to na kierownicy i ogólnie w budzie do tego miga kontrolka check engine, zauważyłem duże drgania napinacza paska altka wygląda on na jakiś trafiony. Miałem okazję spojrzeć w passka z takim silnikiem i tam ten napinacz chodzi o wiele łagodniej. Po zejściu z obrotów motor chodzi super i bez zastrzeżeń nie słychać ani lancucha ani napinacza. Auto ma 210na blacie jeździ na mobilu 5w40 nie miałem okazji jeszcze podjechać na kompa i mierzyc ciśnienie ale mam zamiar to zrobić. Dorzucam filmik do wglądu z migajaca kontrolka, choć drgań nie widać, bo motor już się zdążył uspokoić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj błędy to będzie można coś powiedzieć. Zakup sobie kabel i ściągnij vcdsa z forum, bo na diagnostykę nie wyrobisz ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem, że terkocze mi chyba napinacz. Sytuacja wygląda tak, jadę do zagrzania silnika, zostawiam auto na godzinę po czym je odpalam i przez ok 2-3 sek. terkocze tak jakby coś chciało wyleciec z silnika, nie ma tego przy porannym rozruchu i przy rozruchu do ok godziny po rozruchu i po ponownym rozruchu. Silnik musi być zagrzany i musi minąć min. pół godz, czyli pewnie jak olej scieknie do misy całkowicie. Wymienilem napinacz chinol z łańcuchem na allegro za 650zl koleś zarzeka się, że to oryginał, tylko znaczka nie ma. No w każdym razie jest tak samo na starym i nowym napinaczu, ciśnienie oleju sprawdzałem i jest ok auto ma przebieg 120tys km i takie jaja, widzę, że mnóstwo osób ma problem z tym silnikiem, czyszczenie miś i smoków nawet nie pomaga a napinacze z Aso po 2 tys zł często nie pomagają, ten silnik po 100tys km to loteria, toto lotek, zenua, jednemu się uda drugiemu już nie, 50% szans na kupienie dobrego egzemplarza, a łatwo oszukać napinacz bo wystarczy litr więcej oleju wlać albo wlać 10w40 i już nie krzyczy, ale za to reszta siada szybciej, nie mam już siły do 1.8T i pewnie się go pozbede, lepiej już kupić fiata Tipo 1.4 T 120KM 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kami050 napisał:

za 650zl koleś zarzeka się, że to oryginał, tylko znaczka nie ma.

Bajki Ci opowiada. Przy przebiegu 120tys nie ma prawa nic się dziać z napinaczem chyba, że wcześniej było coś nie tak z ciśnieniem oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2019 o 09:14, Tycjan napisał:

Dzisiejszy poranny rozruch bez migajacej kontrolki check engine. Oceńcie sami 

Wymień ten napinacz paska to raz. Jeśli to napinacz tak hałasuje to będzie ładnie wytarta pokrywa zaworów albo/i głowica. Z resztą pokrywa do zdjęcia, bo poci Ci się spod napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie sprawdzałem osobiście i jest ok , wydaje się, jakby olej nie nadążal od razu dotrzeć do napinacza. 

Edytowane przez kami050
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś ma doświadczenie z chińskimi napinaczami, może jakiś forumowicz je rozbieral i porównywal budowę, mi gość z allegro wmawia, że oryginał ASO i jego oryginał z allegro wychodzą z tej samej fabryki, trochę mi się w to wierzyć nie chce 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginał kosztuje ponad 2tys i on sprzedaje po 600zł. Na prawdę taki naiwny jesteś? Uwierz, że nie ma aż takich okazji, wałkowane było już sto razy w tym wątku.

Jak chcesz to nagraj ten dźwięk. Zaworek zwrotny możesz wymienić w podstawie filtra, filtr oleju markowy?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, przem8 napisał:

Wymień ten napinacz paska to raz. Jeśli to napinacz tak hałasuje to będzie ładnie wytarta pokrywa zaworów albo/i głowica. Z resztą pokrywa do zdjęcia, bo poci Ci się spod napinacza.

Sprawdzone błędy w moim Amb rzucie okiem

DSC_0288.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które błędy wracają po skasowaniu. Poza tym większość tych błędów może być przez lpg. Kup sobie kabel jak nie masz, bo wydasz majątek na diagnostykę w warsztacie, a i tak gówno się dowiesz. Co oznaczają kody błędów masz napisane, a wszystko znajdziesz w necie więc zacznij szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem dokładnie ten, działa identycznie jak mój oryginalny który zdjalem 

NAPINACZ-LANCUCHA-ROZRZADU-VW-AUDI-1-8-2
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 650 zł - NAPINACZ ŁAŃCUCHA...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, przem8 napisał:

Które błędy wracają po skasowaniu. Poza tym większość tych błędów może być przez lpg. Kup sobie kabel jak nie masz, bo wydasz majątek na diagnostykę w warsztacie, a i tak gówno się dowiesz. Co oznaczają kody błędów masz napisane, a wszystko znajdziesz w necie więc zacznij szukać.

Póki co nie wraca żaden z nich, narazie diagnostykę załatwiam przez kumpla, który posiada odpowiedni sprzęt i wiedzę by go używać, ale dzięki za troskę o mój budżet domowy, widać zawsze można liczyć na kolegów z forum w każdym przypadku. Kumpel notabene fan grupy volkswagena, powiedział mi że pierwsze co zrobić to popatrzeć na wszystkie przewody, podcisnienia itd oraz o przepustnicy by ją wyczyścić i później adaptowac na nowo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sprawdzić rozrząd i napinacz to log statyczny z gr.93 i dynamiczny przy normalnej jeździe bez palowania 90+93. Będzie widać jak działa nastawnik. Co do innych błędów to załóż odzielny temat żeby tego nie zaśmiecać. 

Jak kolega ogarnia vw to niech zrobi resztę logów dla tego silnika. W dziale diagnostyka masz opisane co i jak. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się sprawdzić zużycie napinacza/nastawnika vcds'em?

Nie mam żadnych błędów silnika, ale dość głośno już słychać łańcuch i nie wiem czy czeka mnie wymiana łańcucha i nastawnika czy może samego łańcucha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wartości w gr.93 i ciśnienie oleju. Jak masz duże wartości odbiegające od normy to można się domyślać, że rozciagniety łańcuch ale to takie teoretyzowanie bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...