Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

13 godzin temu, TomOskroba napisał:

Dzięki za radę. tj mówisz szedłem drogą eliminacji. zrobiłem tj. pisałem remont dołu silnika. nowa pompa,chłodnica, napinacz + łańcuch. rozrząd przód też nowy. wydałem już sporo monet na to wszystko. nie mówię, że jestem załamany bo wiem, że to nie młode auta, ale pytanie czy zostawić to w cholerę póki na ciepłym jest miodzio ? ileż można się martwić :D

 

Wystarczyło zmienić na napinacz bez wtyczki i wywalić go z softu i problem by zniknął.

W dniu 8.11.2019 o 13:45, kami050 napisał:

U mnie jest coś takiego, że jak puszczam pedal gazu od pierwszego do trzeciego biegu to słychać takie szzzz szzzzz, wymieniłem napinacz i lancuch, wyczyscilem pokrywę, wymieniłem smoka i wyczyscilem mise ale dalej to samo...

 

Jeżeli to ten dźwięk co na filmiku to klapka WG hałasuje.

 

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Emejcz napisał:

Jeżeli to ten dźwięk co na filmiku to klapka WG hałasuje.

WG jako taki nie istnieje w tej turbinie o ile się nie mylę (chyba?). Rolę Wastegate przejmuje tu zmienna geometria + zawór DV*. Jest to jeden z trzech sposobów kontroli turbiny (obok zaworu BOV)

w tym linku dla zainteresowanych o sposobach kontroli turbin BOV, WG, DV  

greddy-496x372-1b3cf91c9ed67e76a.jpg
AUTOKULT.PL

Aby chronić turbosprężarkę, a pośrednio także i silnik, w układach doładowania stosowane są zawory regulujące ciśnienie. Najczęściej...

Nie twierdzę, że ten hałas z filmiku nie "idzie" od turbiny (jej zmiennej geometrii np) współpracującej z zaworem DV

*Dodane po zapoznaniu się ze specyfikacją turbiny, jak najbardziej Emejcz, miałeś rację, WG jest tam i może tak właśnie hałasować

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krzysiekml napisał:

Najlepszy opis w tym roku jaki widziałem

Prócz  sobie właściwej kpiny - potrafisz to rozwinąć? Napisałem (poprawiłem edytując) że pewny nie jestem, ale klasycznego WG takiego z klapką jak w "Passacie" w tej turbinie nie ma. Ale skoro twoja wiedza jest inna wystarczy wypowiedzieć swoją opinię.

________________

Sprawdziłem w opisie technicznym turbiny - moje wątpliwości odn braku WG w tej turbinie były bezpodstawne. JAK NAJBARDZIEJ - skoro klapka nadal występuje - taki hałas jest również możliwy za jej sprawą. 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o 1.8t a Text, że tu wg jako taki nie istnieje i rolę jego zastępuje vtn ( którego w tych silnikach nie ma) +dv, nie czepiam się akurat Ciebie ale ten opis wcale tu nie pasuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, krzysiekml napisał:

Temat jest o 1.8t a Text, że tu wg jako taki nie istnieje i rolę jego zastępuje vtn ( którego w tych silnikach nie ma) +dv, nie czepiam się akurat Ciebie ale ten opis wcale tu nie pasuje ?

Odn Twojej merytorycznej uwagi nt turbiny - już skorygowałem swoją wcześniejszą wypowiedź uzupełniając ją o  DODATKOWĄ uwagę że nie miałem racji. W kwestii off topu - jednak, chyba kolega Emejcz zrobił słusznie "pokazując" hałas z turbiny, po to by uzmysłowić innym, że nie wszystko "złoto co się świeci, i nie wszystko jest napinaczem - co grzechoce" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Emejcz

"Wystarczyło" te słowo przewijało się przez wiele tematów. Wiele osób mówiło. Wystarczy że zrobisz to czy tamto. Na tą chwilę mam motor poroniony i niech sobie grzechocze z rana. Nie przejmuje się tym.

Te klepanie to nie westgate.dzwiek jest typowo szklankowy ;)

Poza tym mówiłem że motor był na stole i wszystko zostało przejrzane/poprawione. Nawet jakiś "luźny osprzęt"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę temat tworzy kolejne strony, a żeby dokopać się do konkretów trzeba szukać kilkanaście stron wstecz :D 

p.s. uszkodzone DV zachowuje się trochę podobnie - przy puszczaniu gazu pojawia się dźwięk (bardziej przypominający blowoff albo "źrebaka")

p.s.2 napinacze bez wtyczki w ASO są już niedostępne, pozostaje głównie jakiś aftermarket albo zamienniki ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko trzeba być głuchym żeby pomylić dźwięk uszkodzonego dv, tzw. źrebak, z napinaczem :P

Przydałoby się zebrać wszystko co związane z tym ustrojstwem w jedną obszerną całość, podwiesić w pierwszym poście i zamknąć temat :P

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, TomOskroba napisał:

Te klepanie to nie westgate.dzwiek jest typowo szklankowy

Mam nadzieję, że to nie odnosi się do filmiku który podczepiłem, bo tam brzęczy klapka WG - nie ma tu nad czym dyskutować, bo temat przerabiałem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, przem8 napisał:

Przydałoby się zebrać wszystko co związane z tym ustrojstwem w jedną obszerną całość, podwiesić w pierwszym poście i zamknąć temat

Apelowałem o to również już kilkakrotnie. Też uważam, że topik powinien być już dawno zamknięty

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2019 o 22:24, 3r4 napisał:

p.s.2 napinacze bez wtyczki w ASO są już niedostępne, pozostaje głównie jakiś aftermarket albo zamienniki ;) 

To prawda co kolega napisał? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, KubaS1888 napisał:

To prawda co kolega napisał? 

Takie poszło info od osoby z aso, która zaopatruje grupę na fb ;) 
Zawsze można też zadzwonić i zapytać o dostępność w byle jakim aso - 058109217B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SHOP.LELLEK.PL

<p>Oryginalny napinacz łańcucha rozrządu stosowany w silnikach benzynowych...

 zadzwonić, zapytać czy jest logo i czy pakowany oryginalnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to dzisiaj jeden z grupowiczów napisał, że napinacze magicznie wróciły na stan magazynowy :unknown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja brałem swój z vw classicparts i ciągle były na stanie. Koszt 880zł. Zapakowany jak należy.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...