Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

14 minut temu, krzysiek91x napisał:

Witam,

Proszę kolegów o poradę/pomoc. Czy mój rozrząd jest dobrze ustawiony??? 

 

IMG_20200224_163715.jpg

IMG_20200226_153309.jpg

IMG_20200226_162046.jpg

IMG_20200226_162102.jpg

Toc koło ma idealnie na znaku od walka wydechowego, ale za to za malo ogniw miedzy walkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, krzysiek91x napisał:

Czy jest możliwość prawidłowego ustawienia bez ściągania zderzaka i przodu?

Znak na kole pasowym też się zgadza w powyższym ustawieniu? Nie ścięło czasem klina na kole wałka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrz 1-8.jpg

przyjrzyj się dokładnie na fotkę i schemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, krzysiekml napisał:

Przestaw o 1z do przodu i po temacie a ogólnie to się tu bajzel robi 

?

Przestawienie o 1 ząbek do przodu pomogło, teraz VAG pokazuje:

gr 090 -1CF

gr 091 -1CF

gr 093 -1CF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:dance2: cieszymy się razem z Tobą - naprawdę. Ale nie zmienia to faktu, że jest to :offtopic:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Wojtass2828 napisał:

I lepiej jeździ? 

Jeszcze nie wiem, przy demontażu pokrywy zaworów urwałem wąż pompy powietrza, jak zamontuje nowy to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojtass2828 Zanim ten wąż zostanie zamontowany - już możemy Ci prognozować, i nie jest to OFF-TOP. Różnica pomiędzy w zasadzie brakiem dewiacji (-1) w kanale 93 a wartością  tam (+_)14 jest b istotną różnicą i ma ZAWSZE bezpośredni wpływ na stabilność pracy silnika, zauważalny nawet dla niedoświadczonego użytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Wylye napisał:

@Wojtass2828 Zanim ten wąż zostanie zamontowany - już możemy Ci prognozować, i nie jest to OFF-TOP. Różnica pomiędzy w zasadzie brakiem dewiacji (-1) w kanale 93 a wartością  tam (+_)14 jest b istotną różnicą i ma ZAWSZE bezpośredni wpływ na stabilność pracy silnika, zauważalny nawet dla niedoświadczonego użytkownika.

Potwierdzam, silnik pracuje lepiej, stabilniej, wydaje mi się że ma więcej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem test UPG. Z uszczelka pod głowica jest wszystko ok. Wrzucam 2 zdjęcia z testu. 

1. Zdjęcie koloru płynu reakcyjnego przed testem. 

2. Zdjęcie koloru płynu reakcyjnego po tescie. 

Wykonałem jeszcze test szczelności wydechu zatykając rurę wydechową szmatą. Niestety auto normalnie odpaliło i pracowało, wiec układ wydechowy jest chyba nie szczelny?! 

Myślicie że to może być przyczyną tych drgań silnika co jakiś czas??? 

A i jeszcze jedno, a sterownik silnika uszkodzony na przykład nie będzie dawał takich objawów. Tak myślę czy go nie podmienić. 

Dodam że ostatnio jak jest zimny silnik cz to na PB czy na LPG to podczas jazdy np na 3 biegu z utrzymywaniem gazu na równym poziomie ale tak do 2500 obr auto delikatnie poszarpuje. Jak przycisnę gaz to nic takiego nie występuje. 

Z czym może być to związane??? 

IMG_20200227_070119.jpg

IMG_20200227_071712.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Busiek100 napisał:

Wykonałem test UPG. Z uszczelka pod głowica jest wszystko ok. Wrzucam 2 zdjęcia z testu. 

Test na poszukiwanie dwutlenku wypadł NEGATYWNIE, tzn nie masz CO2 w ukł chłodzenia. Tzn jest OK. W związku z tym, że to jednak jest inny silnik powinieneś spróbować popytać na forum tej jednostki. Tę próbę ze szczelnością wydechu - powinieneś przeprowadzić tak, że obserwujesz pod autem czy gdzieś nie "syczy" Podpowiem, Ci jeszcze, że jak byś miał nieszczelność pod kolektorem wydechowym - czyli PRZED SONDĄ regulacyjną - zanotujesz duże nadwyżki tleny w analizie spalin, sonda TEŻ JE BĘDZIE "notowała" może to zaburzać prace wolnych obrotów. Nie powinno to jednak zaburzać pracy gdzieś na końcu średnich obrotów - bo z tego co rozumiem, Twój silnik ma sondę NBO (wąskopasmową) i wtedy już "idzie" OL - czyli nie posiłkuje się wskazaniami sondy

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Wylye napisał:

Test na poszukiwanie dwutlenku wypadł NEGATYWNIE, tzn nie masz CO2 w ukł chłodzenia. Tzn jest OK. W związku z tym, że to jednak jest inny silnik powinieneś spróbować popytać na forum tej jednostki. Tę próbę ze szczelnością wydechu - powinieneś przeprowadzić tak, że obserwujesz pod autem czy gdzieś nie "syczy" Podpowiem, Ci jeszcze, że jak byś miał nieszczelność pod kolektorem wydechowym - czyli PRZED SONDĄ regulacyjną - zanotujesz duże nadwyżki tleny w analizie spalin, sonda TEŻ JE BĘDZIE "notowała" może to zaburzać prace wolnych obrotów. Nie powinno to jednak zaburzać pracy gdzieś na końcu średnich obrotów - bo z tego co rozumiem, Twój silnik ma sondę NBO (wąskopasmową) i wtedy już "idzie" OL - czyli nie posiłkuje się wskazaniami sondy

Raczej przed sondą nie ma nie szczelności. I pytanie czy jak jest za sonda to czy będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika? 

A i jeszcze jedno, chodzi mi o odme. Bo nigdy jej nie wyjmowałem- nie czyściłem. Wiem że jest szczelna i drożna bo sprawdzałem sprężonym powietrzem. Ale czy mimo tego może być nie sprawna??? Bo zauważyłem ostatnio niewielkie ilości oleju w kolektorze i najbliżej tej rurki z odmy jest guma 4 cylindra która łączy kolektor z silnikiem-jest na niej zapocenie z oleju jakby? Przypomnę że dolot szczelny. Czy to może mieć wpływ na pracę na jałowym??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Busiek100 napisał:

Raczej przed sondą nie ma nie szczelności. I pytanie czy jak jest za sonda to czy będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika? 

A i jeszcze jedno, chodzi mi o odme. Bo nigdy jej nie wyjmowałem- nie czyściłem. Wiem że jest szczelna i drożna bo sprawdzałem sprężonym powietrzem. Ale czy mimo tego może być nie sprawna??? Bo zauważyłem ostatnio niewielkie ilości oleju w kolektorze i najbliżej tej rurki z odmy jest guma 4 cylindra która łączy kolektor z silnikiem-jest na niej zapocenie z oleju jakby? Przypomnę że dolot szczelny. Czy to może mieć wpływ na pracę na jałowym??? 

Przykro m to mówić kolejny raz - ale to jest OFF TOP. Nieszczelność za sondą nie zakłamie jej wskazań - ale jak jest kat i niewyłączona soda B1S2 to z kolei ją "zakłamie" ta zaś "powie" ECU o dodatkowym tlenie. Podobno to też nie pozostaje bez reakcji, wbrew obiegowej opinii że to "tylko diagnostyka" Odn oleju w dolocie - widzę że to silnik wolnossący, więc sugeruję,  o lie "breathing valve" odmy jest sprawny - zastosowanie "catch tanka" jakiegoś - szeregowo pomiędzy odmą a dolotem. Upraszam o zadawanie dalszych pytań w dziale tematycznym typu silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podobno gdzieś w tym dziale jest temat zamiany napinacza z cewka na ten bez i to działa. Byłbym wdzięczny za jakiś odnośnik czy coś bo raczej nie znajdę tego w tych 2szystkich stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup bez solenoidu i znajdź tunera wszechczasów, żeby ogarnął jak go ''naprawdę'' wyłączyć tak, żeby nie zrobił problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...