Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Update na wtyczce jest tylko 7.8v wiec idzie do sprawdzenia skad leci kabel do solenoidu mam tam jeszcze instalacje LPG i nie moge namierzyc po ciemku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak weźmiesz sobie duuużą kawę przeczytasz ten wątek... znajdziesz "pinologię" którą podałem parę lat temu. Zrozumiesz też przyczynę powstania "solucji" polegającej na pozbyciu się "solenoidu" Odczep się od tej wtyczki i nie ryj w instalacji, nie wyciągaj ECU...

Nie mam zamiaru po raz 52 opisywać procedur aktywujących SYSTEM Camshaft itd. bo wszystko to w tym wątku jest napisane; W skrócie - do wymiany napinacz, wykonanie BS w gr 94, lub alternatywnie - jak chcesz raz na zawsze zapomnieć o tym - to napinacz starego typu + poprawne usunięcie go w sofcie

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wedlug ciebie na 100% to jest napinacz nie np wiazka ? BS - basic settings zgaduje ? Mieszkam w UK i raczej trudno tu o dobrych mechaniorow .

Edytowane przez SCORPIO111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% to... Kopernik nie żyje... Jednak po objawach - błędach, b charakterystycznych system zmiennej fazy nie działa. Możesz zrobić "output test" i sprawdzić, czy w zakładce "camshaft adjusting" czy jakoś tak (w output tests) usłyszysz klikanie jednostajne na solenoidzie. Jak nie, postukaj jakimś młoteczkiem (ale z rozumem) bo obudowie napinacza aż usłyszysz wyraźne klikanie. (output test trwa chyba 30 sekund więc po kliknięciu tej opcji nie trać czasu tylko stukaj po obudowie)

Po tym wszystkim BS  powinien wyjść OK (procedura BS opisana jest w tym topiku)

Jak już będziesz miał OK (o ile ta porada poskutkuje) to przez jakiś czas będzie dobrze i bez błędów. Ale one... prędzej czy później wrócą (raczej prędzej :) )

W czasach kiedy nie było jeszcze AUDI, tylko HORCH pewien Żyd zwykł był mawiać, że - są na ty świecie dwie rzeczy które zawsze wracają - pierwsza to weksel a druga to żona... Aż pojawiło się AUDI z tym "słynnym" solenoidem -  ten Żyd już chyba umarł  - bo on by je zmienił... :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2020 o 09:07, kosmik903 napisał:

Dzięki za wszystko. Zaraz przetłumaczę i jutro pokażę mechanikowi. Mam pełną dokumentację samochodu z Audi i olej od początku wymieniany był co maksimum 10000 - 12000. Sam oczywiście także wymieniłem po 12000.

Zmuszę mechanika do tego, czego od początku nie zrobił, czyli miska w dół i sprawdzanie smoka, wcześniej jednak sprawdzimy ciśnienie oleju jak w Twoim opisie.

Co do popychaczy, też wydaje mi się, że wymiana nie była potrzebna.

 

No i walki ciąg dalszy. Wczoraj miska zdjęta, smok miał kilka małych śmieci na sitku, ale nic wielkiego. W misce nie było nic niepokojącego, żadnych opiłków czy dziwnych śmieci. Wczoraj miska została złożona i dzisiaj o 9 odpalenie. Nie mam jednak złudzeń i obawiam się, że to nie pomoże. Dzisiaj ściągana będzie pokrywa głowicy i jeszcze raz wszystko sprawdzane (popychacze, napinacz, łańcuszek).

Wylye, masz może jakieś zdjęcie na którym widoczne byłoby to siteczko, które jest przy mocowaniu filtra oleju?

Pozdrawiam, Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobie kolego nie "siteczko" jest potrzebne, tylko pomiar ciśnień oleju wg tutorialu który podałem wyżej. Dopiero jak one będą OK i będą korelowały z w pokazaną tabelą wtedy można coś powiedzieć. Tak długo jak nie wiemy co z ciśnieniem oleju - tak długo cała reszta działań jest "wróżeniem z fusów"

W napinaczu "moderowanym" ciśnieniem oleju - do tego z "wpiętym" przez Volkswagen AG dodatkowym obwodem sterującym unoszeniem i opuszczaniem płóz - ciśnienie musi być trzymające się KATEGORYCZNIE tablicy ciśnień - to PODSTAWA.

Właśnie po to, by ułatwić sobie życie - parę lat temu (ok 2015/16) pozbyłem się napinacza z tym dodatkowym obwodem hydraulicznym (z fazatorem) Właśnie po to, by zapomnieć na dobre o całym tym "nieszczęściu" - bublu VAG. Procedura pozbywania się - znajduje się w tym topiku. 

Wymieniamy montując napinacz "starego typu", KONIECZNIE dokonujemy również wyłącznie w sofcie*  - to zlecamy tunerowi  I... po kłopocie. 

__________________________

* Zgodnie z moim stanem wiedzy - jest zaledwie kilka osób w PL - które z tego co wiem na dziś - potrafią zrobić to poprawnie. Jedną z nich - jest nasz kolega z forum który wykonał mi tę usługę zdalnie i zrobił to poprawnie. Po modyfikacji nie mają świecić się żadne kontrolki MIL, i mają działać obie korekty STFT i LTFT inaczej wpadniemy z deszczu pod rynnę. Kolega zastrzegł sobie jednak upublicznianie tej informacji dlatego nie piszę otwartym tekstem. Takie info tylko na PW

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tylko w takim razie jak mogę znaleźć mechanika w Łodzi lub okolicach, który mi pomierzy ciśnienie w opisany wyżej sposób. Byłem i dzwoniłem do kilku i nikomu nie chce się za to wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup sobie manometr jakiś tam do 10bar i zrób to sam. możesz też kupić takie "cóś" 

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 48,88 zł - TESTER MANOMETR POMIARU MIERZENIA CIŚNIENIA OLEJU (9476761039). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet myślałem o czymś takim, ale nie jestem pewien czy od góry podejdę kluczem, żeby odkręcić czujnik i przykręcić wężyk.

Na razie udało mi się znaleźć warsztat, który sprawdzi mi ciśnienie tak jak chcę.

Dodatkowo dzisiaj została zdjęta głowica i to co na początek rzuciło się w oczy to rozciągnięty łańcuch. 

Poza tym nagrałem dwa filmy jak zachowuje się napinacz, chociaż nie wiem czy jest sens coś z nich wnioskować gdy nie ma ciśnienia oleju bo obroty silnika są praktycznie zerowe.

Nie wiem czy powinien się tak uginać pod palcem.

Na samych ślizgach nie ma żadnego zużycia, pod paznokciem nic się nie wyczuwa.

 

20200820_125852_male.jpg

20200820_125913_male.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak masz już zdjętą głowicę - to wymień łańcuch i napinacz. Jednak (znów) jest pytanie - jaką miałeś dewiację w kan 93?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie z pytaniem do waszego watku czy w kanale 93 i 91 wartosc podczas jazdy powinna byc stala(najbizsza zeru) czy ma ona sie zmieniac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SCORPIO111 napisał:

Podepne sie z pytaniem do waszego watku czy w kanale 93 i 91 wartosc podczas jazdy powinna byc stala(najbizsza zeru) czy ma ona sie zmieniac ?

W 93 ma być stała, w 90 się zmienia gdy działa faza do wartości 20-21cf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyjaśnił Przem. 93 - to dewiacja wałków ws wału -może ona wynikać z dwóch powodów a nawet trzech.

1 - źle ustawiony rozrząd "gumowy", 2 - wyciągnięty łańcuch 3 - źle ustawiony rozrząd "żelazny" - na łańcuchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, przem8 napisał:

W 93 ma być stała, w 90 się zmienia gdy działa faza do wartości 20-21cf.

Jesli mam wszystkie wartosci w normie typu kanal 93 wartosc 0 kanaly 90 i 91 zero i zmienne do 23° cisnienie oleju w normie co jakis czas pluje bledami 16396 P0012-001, 17939 P1531-004 to napinacz do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, SCORPIO111 napisał:

Jesli mam wszystkie wartosci w normie typu kanal 93 wartosc 0 kanaly 90 i 91 zero i zmienne do 23° cisnienie oleju w normie co jakis czas pluje bledami 16396 P0012-001, 17939 P1531-004 to napinacz do wymiany ?

Jeśli tylko to, to ja na Twoim miejscu wysłałbym wsad ecu do tunera i za parę groszy miałbym problem z tym wrzodem załatwiony. W tym przypadku zapewne solenoid szwankuje.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

Jeśli tylko to, to ja na Twoim miejscu wysłałbym wsad ecu do tunera i za parę groszy miałbym problem z tym wrzodem załatwiony. W tym przypadku zapewne solenoid szwankuje.

Solenoid wymieniony na nowy zamiennik choc stary opornosc ma dobra . Zadaje sporo pytan bo wymiana z czesciami tutaj gdzie mieszkam to £1000 wiec troche sporo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumże człowieku, że problem w 99.9 % przypadków nie leży w SAMYM SOLENOIDZIE tylko w wersji napinacza, który wyposażyła grupa V AG - własnie w dodatkowe urządzenie pt "fazator-solenoid"

Na pozór różnią się one "tylko" dodatkiem - ale w istocie "w środku napinacza" dodano obwód hydrauliczny sterowany tym plastikowym tłoczkiem. I właśnie ten typ napinacza nie wytrzymuje "próby czasu" I właśnie dla tych różnic cena jego (oryginału, bo tylko ORI będzie w miarę długo pracował) jest taka wysoka...

Tak jak Ci tu - i ja i Przem - mówimy... Zamień napinacz na starego typu, zgraj wsad i wyślij mailem do kogoś - kto powyłącza w sofcie tego "hemoroida" ale tak, by po ponownym wgraniu do ECU - działały LTFT i STFT (zobaczysz to po wgraniu softu w kan 32 i 33, z tym, że LTFT "pokażą się" po około 15 - może 20 minutach pracy/jazdy i później już mają być STALE)

Zgranie i ponowne wgranie softu to 2 x 15 minut, i zrobi ci to w UK byle tuner za 100 "paundsów" a może i taniej

--------------------

PS

1000 to Ci wyjdzie właśnie na OEMmowym napinaczu z solenoidem - ori. Jak zrobisz tak jak radzimy, powinno wyjść (również ORI napinacz tylko starego typu) ok 500 - 600 + ze dwieście złotych - polski tuner + ze 100F zgranie i wgranie softu w UK

Możesz zaoszczędzić na zgrywaniu i wgrywaniu stosując "otwarty" soft NEFMOT przez zwykły kabelek KKL, ale... jest to trochę zakręcona i niosąca "różne niespodzianki" zabawa (sam tak zrobiłem) i nie polecam ludziom o... słabych nerwach ?

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś uprzejmy mógłby podać numery do napinacza i łańcucha bez fazatora do silnika BFB?

Edytowane przez adamm_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzejmych jest tu parę osób.... nr tego napinacza podawany był mniej więcej tyle razy ile rządy pieprzą o Pandemii - czyli sporo... oto on

058 109 217 B

łańcuch zaś jest taki sam we wszystkich konstrukcjach 1.8

Zaś leniwych gamoni, którym się nie chce przeczytać choćby kilka stron wstecz - jest tutaj cała rzesza... Jednego nawet widzę ;) 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie sa skutki negatywne z jazda na uwalonym napinaczu szkodzi to w jakis sposob silnikowi ? Co tracimy zmieniajac napinacz na wersje bez solenoidu oczywiscie uwzgledniajac zmiany w mapie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...