Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Co to znaczy na dole? 

Bez przynajmniej logów z przeplywu powietrza i doladowania nie ma co gdybac, bo opieramy sie jedynie na podstawie Twoich doznań.... co może byc zupełnie NIEobiektywne niestety moim zdaniem. Moj samochod tez jezdzi czasem lepiej czasem gorzej - takie odnosze wrazenie. 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2 minuty temu, soul87 napisał:

Co to znaczy na dole? 

Bez przynajmniej logów z przeplywu powietrza i doladowania nie ma co gdybac, bo opieramy sie jedynie na podstawie Twoich doznań.... co może byc zupełnie NIEobiektywne niestety moim zdaniem. Moj samochod tez jezdzi czasem lepiej czasem gorzej - takie odnosze wrazenie. 

 

Oczywiście mam logi, ale tak jak wspomniałem wcześniej w temacie (napinacz z cewką, brudny filtr i seryjny dolot) oraz (napinacz bez cewki, sztywny dolot 3" seryjna przepływka). Niestety, jak również wspominałem mam najprawdopodobniej kiepski program i nie koniecznie te logi będą dobre co oceny pewnych parametrów. W kwietniu jadę na ponowne strojenie, ale już będę miał większe wtryskiwacze i 3" przepływomierz co znów może nie być miarodajne, ale mam stary wykres i będzie można porównać go z nowym. Postaram się skompletować logi wykresy i wstawie to na grupę do analizy. Sam jestem mega ciekaw jak to się będzie prezentowało. Też miewam takie dni że wydaje mi się, że auto jeździ trochę gorzej niz np. dnia poprzedniego, nie mniej jednak, dalej uważam, że auto straciło kopa z dołu (2000-3500 obr/min).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2020 o 17:31, ocelot103 napisał:

więc prosze mi pokazać okienko z przemieszczającą się fazą z ząbkiem do przodu to przyznam racje :D bo z tego co się orientuje to na 100 działać nie będzie.  tłok przemieści obie płozy w góre i tak bedzie działał i błedu nie bedzie !!! okienka z i kątem zmiennej fazy też nie będzie  ... i zastanawiam się dlaczego nikt tego tematu nie porusza. 
a przyczynę dużego spalania trzeba poszukać gdzie indziej. 


 

Bo na rynku ciezko ustalić ktory jest z lewej glowicy a ktory z prawej glowicy , a czesci pasuje sprzedwać dlatego jest forum i ogrom bajek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowie mi ktoś z jakiej firmy założyć łańcuch rozrządu do BEXa ? bo sie okazuje ze mam wyciągnięty (mechanika stwierdzenie)

Napinacz podobno szczelny lecz ślizgi by wypadało by też wymienić - jeśli tak to z jakiej firmy ?

 

Widziałem łańcuch swaga za 130 zł i się okazuje że w środku jest IWIS. OE kosztuje w granicach 300 zł na allegro.

 

Jak się zaopatrujecie na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opakowaniu febiego też jest iwis. Ja bym wymienił też napinacz na taki bez cewki i ogarnął to w sofcie, bo robota i tak jedna, a nie wróżę mu dlugiego życia skoro niby łańcuch wyciągnięty. Robiłem w dwoch 1.8t taki zabieg i jest cisza przy odpalaniu i spokój z błędami od tego badziewia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek na allegro sprzedaje po 300 zł napinacze z nowymi ślizgami podobno w stanie idealnym. Ktoś korzystał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szydlos007 napisał:

Człowiek na allegro sprzedaje po 300 zł napinacze z nowymi ślizgami podobno w stanie idealnym. Ktoś korzystał ?

Mowisz o Wojtas Glowice? Jesli te napiancze takie jak jego glowice to bym podziekowal :D 
Jesli chcesz to mam fazatorki na sprzedaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DivaynEays napisał:

Mowisz o Wojtas Glowice? Jesli te napiancze takie jak jego glowice to bym podziekowal :D 
Jesli chcesz to mam fazatorki na sprzedaz.

Dokładnie właśnie tak - o nim . 

Ile takie cudo Panie u Ciebie ? To już z nowymi slizgami czy jak ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, DivaynEays napisał:

Mowisz o Wojtas Glowice? Jesli te napiancze takie jak jego glowice to bym podziekowal :D 
Jesli chcesz to mam fazatorki na sprzedaz.

A co takie dobre ma głowice ? 

Najdroższe w necie to od niego właśnie 

Jaki stan, brałeś coś od niego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, szydlos007 napisał:

Podpowie mi ktoś z jakiej firmy założyć łańcuch rozrządu do BEXa ? bo sie okazuje ze mam wyciągnięty (mechanika stwierdzenie)

Napinacz podobno szczelny lecz ślizgi by wypadało by też wymienić - jeśli tak to z jakiej firmy ?

 

Widziałem łańcuch swaga za 130 zł i się okazuje że w środku jest IWIS. OE kosztuje w granicach 300 zł na allegro.

 

Jak się zaopatrujecie na to ?

Kup łańcuszek iwis, czy to pudełko swag czy febi to bez znaczenia, ślizgi nowe chinole i będzie śmigać a co do napinacza to jak mu nic nie dolega to nie zmieniaj na zaś 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tycjan napisał:

A co takie dobre ma głowice ? 

Najdroższe w necie to od niego właśnie 

Jaki stan, brałeś coś od niego? 

Masa opinii i relacji od ludzi z grupy mojej na FB, ze glowica doszla albo tylko umyta, niezregenerowana, albo gwinty pourywane czy szpilki.. Osobiscie nie bralem bo sam ogarniam dla ludzi glowice i nie potrzebuje ;P 

 

 

6 godzin temu, szydlos007 napisał:

Dokładnie właśnie tak - o nim . 

Ile takie cudo Panie u Ciebie ? To już z nowymi slizgami czy jak ? 

600zł+kw, w razie konkretynch pytan uderz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, szydlos007 napisał:

Z jakiej firmy polecicie napinacz do BEX”a ? Jakiś dokładny symbol ? 

ori:   058 109 088 K

łańcuch - 058 109 229 B

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dev napisał:

ori:   058 109 088 K

łańcuch - 058 109 229 B

A jakiś model godny polecenia napinacza ? Bo zamienników sporo widzę a oryginał ku*ewsko drogi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, szydlos007 napisał:

A jakiś model godny polecenia napinacza ? Bo zamienników sporo widzę a oryginał ku*ewsko drogi ?

A czytać kolega umie/potrafi?

Otrzymał odp. i again praktycznie to samo pytanie, mało tego temat wałkowany od pierwszej strony.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szydlos007 napisał:

A jakiś model godny polecenia napinacza ? Bo zamienników sporo widzę a oryginał ku*ewsko drogi ?

tylko oryginal, albo nowy, albo uzywany lub opcja napinacza bez fazatora + korekta softu

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, po dłuższej przerwie od tematu napinacza bez cewki.
Założyłem takowy napinacz firmy SWAG i tak jak wspominałem auto poszło na nowy program oraz wyłączenie jego diagnostyki ze sterownika. 

Generalnie wnioski są następujące, auto pracuje poprawnie, po strojeniu nie ma żadnej różnicy we wstawaniu turbo ( żadnego opóżnienia itp.) błędów oczywiście nie ma. Poniżej przedstawiam wykres z hamowni.

Z napinaczem jak na razie nie ma problemów; charakterystyczny trekot podczas zimnego rozruchu praktycznie nie występuje (czasami się zdarzy ale trwa to ułamek sekundy - bardzo rzadko). Będę informował o stanie tego napinacza w ramach upływu KM i czasu.

wykres cpT.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze czasem po nocy jak jest zimna noc ( max kilka stopni ) to po odpaleniu słychać go sekundę-dwie to kwalifikuje go już do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Hubcio099 napisał:

To, ze czasem po nocy jak jest zimna noc ( max kilka stopni ) to po odpaleniu słychać go sekundę-dwie to kwalifikuje go już do wymiany?

Nie, jeżeli ten dźwięk nie trwa więcej niż 1-2sekundy to nie ma się czym przejmować. Ogólnie jeżeli napinacz jest nie sprawny to będzie głośno brzęczał i chodził jak diesel (nie mylić z wtryskiwaczami ani pukającymi szklankami). Dodatkowo w grupie 90-93 będzie pokazane jaki jest kąt wałka ssącego ( jest jakiś zakres dopuszczaly) nie pamiętam jaki ale jeżeli wartości będą poza tym zakresem to świadczy że coś jest nie tak ( łańcuch wyciągniety lub napinacz pada) najlepiej jak jest tam 0.0. Zazwyczaj w naszych ori napinaczach rozpadają się oringi w środku i napinacze nie trzymają ciśnienia i źle pracują. Czasami cewka padnie ale to idzie sprawdzić. Można też wyciągnąc sam tłoczek i sprawdzić czy w środku nie ma syfu albo czy sam tłoczek jest drożny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Hubcio099 napisał:

To, ze czasem po nocy jak jest zimna noc ( max kilka stopni ) to po odpaleniu słychać go sekundę-dwie to kwalifikuje go już do wymiany?

nie. Problem zaczyna sie jak halas wystepuje za dlugo, albo na cieplym LUB syncho rozrzadu juz jest tak rozjechane, ze wypada go zmienic (a terkot nie koniecznie musi wtedy wystepowac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...