Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po wymianie napinacza na Swaga lał się olej z elektrozaworu [emoji53]. Podmieniłem cewkę na oryginalną i wycieku nie ma, ale pokazał się check engine [emoji44]. Co może być powodem?

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A jaki błąd dokładnie? Może uszkodzona cewka. Na starym napinaczu też miałeś błąd od napinacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starym oryginale nie miałem żadnego błędu.
Teraz pojawia się błąd 16396.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też z cewki mi ciekło ale od wuja silikonu dałem i narazie jest ok :)

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walka z tym błędem została już opisana. Po wymianie napinacza też miałem taki błąd, zrobiłem adaptacje i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i u mnie niestety napinacz do wymiany, po 240 000km przy odpalaniu milknie po 1-2 sekundach, ale słychać jego pracę przy odpalonym silniku- takie ciche rzężenie jakby zawory.

Po obszernej lekturze, doszedłem do wniosku, że kupuję ori zestaw czyli:

napinacz: 058 109 088K

łańcuch: 058 109 229B

U mnie w ASO Skody napinacz za 2650PLN a łańcuch 350PLN!!!!! Dramat, może ma ktoś z Was jakieś inne dojście, albo sklep gdzie byłoby taniej?

plus uszczelki pokrywy zaworów (058 198 025A) i uszczelka napinacza (058 198 217)- tutaj skupiłbym się na najlepszym zamienniku- co polecacie?

Dzięki za porady z góry & pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Away napisał:

plus uszczelki pokrywy zaworów (058 198 025A) i uszczelka napinacza (058 198 217)

elring lub victor reinz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch kupisz za około 120pln Iwis ,uszczelka pokrywy 60pln elring ,uszczelka metalowa pod napinacz 20pln 

sam napinacz to jak wiesz spory wybór jest zależy na co trafisz,zakładałem nie dawno napinacz Autlog i działa bardzo dobrze nie stuka nie hałasuje koszt 740pln 

twoja kasa twój wybór 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew Koledzy! Krzysiekml zestaw warty uwagi. Jak ten autlog się sprawuje i innych użytkowników? Pozdro!

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyba kończy mi się napinacz albo łańcuch bo dosyć mocno coś słychać, tutaj filmik jak to chodzi. Zrobiłem też logi kanału 90-91-93 ale tam chyba nie ma jakiś nieprawidłowości. Podpowie ktoś coś?

Logi:

http://vaglog.pl/log-090_091_093_YiiB6.html - statyczne

http://vaglog.pl/log-090_091_093_yM61pP6.html - dynamiczne

 

Filmik:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk jak by wtryskiwacze LPG, ale może się mylę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze gazowe chodzą mi dużo ciszej niż benzynowe ;) także to na pewno nie dźwięk lpg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sebol1204 napisał:

Panowie chyba kończy mi się napinacz albo łańcuch bo dosyć mocno coś słychać, tutaj filmik jak to chodzi.

Po mojemu dźwięk dochodzi od napinacza. Możesz wcześniej sprawdzić jak tam z ciśnieniem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie to jest ciekawe bo gdzieś wyczytałem ze jak pada napiancz to w tych logach co zrobiłem beda duże korekty, a u mnie sa minimalne. Auto ciągnie żwawo do przodu. Musze jeszcze ciśnienie oleju zmierzyć i miske w dol ewentualnie zrzucić. Jest opcja ze ten halas jest przez niskie ciśnienie oleju i po czyszczeniu smoka sie poprawi? No i co ciekawe sprawdzałem pod kompem i nie mam żadnych błędów od napinacza...

Edytowane przez sebol1204
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, sebol1204 napisał:

Własnie to jest ciekawe bo gdzieś wyczytałem ze jak pada napiancz to w tych logach co zrobiłem beda duże korekty, a u mnie sa minimalne. Auto ciągnie żwawo do przodu. Musze jeszcze ciśnienie oleju zmierzyć i miske w dol ewentualnie zrzucić. Jest opcja ze ten halas jest przez niskie ciśnienie oleju i po czyszczeniu smoka sie poprawi? No i co ciekawe sprawdzałem pod kompem i nie mam żadnych błędów od napinacza...

Pomiar ciśnienia w tym silniku i przy takich objawach to podstawa. Od tego należy zacząć. "Stage" 1 w tej jednostce - po tym jak a/ zobaczysz świecenie kontrolki oleju lub b/ usłyszysz to co Ty teraz słyszysz - to właśnie czyszczenie silnika z demontażem miski.  Problem zatykania tego silnika produktami spalania oleju opisuje koncern AUDI i w tym wątku pokazywałem go kilkukrotnie. I nie jest to dla (prawie) nikogo zaskoczeniem

jygave4u.jpg

Nie jest kwestią "czy" tylko "kiedy" to nastąpi w silniku 1,8t 

Dlatego należy zmieniać olej w tym silniku częściej niż zaleca to producent. Oczywiście traficie w tym i innych sajtach na nawiedzone dyskusje i ludzi którzy będą wam wmawiali że "tylko markowy jakiś "srotul" może ustrzec was od SLUDGE.

To są głupoty. Tylko właściwy olej z OEMową akceptacją (w przypadku silnika 1.8t VW502 00 - dowolnego producenta) zmieniany nie rzadziej jak 8tkm zapobiegnie takim kwiatkom.

Sam napinacz - można zdecydowanie - o czym tu było wałkowane i sporo ludzi już to stosuje - zamontować ten "bez solenoidu"  Pisałem ja - pisali inni. Nic strasznego się nie dzieje po odłączeniu wtyczki - prócz kontrolki MIL. Nie stracicie mocy ani nie wzrośnie spalanie. Opisywałem swoje perturbacje z "fazatorem" 

Jednak czym innym jest brak zmienności fazy wałka ssącego (bo tylko tam dochodzi do modyfikacji - praca dwustanowa - było opisywane - stan bez wyprzedzenia i wyprzedzenie. Kiedy i jakie - było pisane) a czym innym jest rozciągnięcie łańcucha łączącego oba wałki. Wówczas rozejście się płóz napinacza nie zabezpiecza właściwego naciągu łańcucha. "Zmienność" fazy wałka ssącego realizowana jest poprzez dwa stany - uniesienie obu płóz (stan zasadniczy - powiedzmy i jest to MOC MAKSYMALNA - brzmi szumnie - po prostu moc zasadnicza) i opadnięcie obu płóz do dołu (MAX MOMENT - również szumnie brzmiący wałki de facto "zachodzą" na siebie bardziej "retarding" - realizując tym samym większe "płukanie" - ang overlap)

Co należy wykazać

1 - czy jest ciśnienie

2 - czy łańcuch nie jest wyciągnięty

3 - czy przypadkiem nie występuje w czasie pracy (o ie nie występuje warunek 1 lub 2) tzw "playing" - podskakiwanie obu płóz z częstotliwością ok 3 lub 4 razy na sekundę "góra i dół" pod pokrywą. Hałas taki może trwać czasem kilka minut po rozruchu czasem może pozostawać trwale. Zawsze powodowany jest OIL SLUDGE, rzadziej uszkodzeniem samego napinacza a raczej małego zaworka w jego wnętrzu. 

Na pokazanym wcześniej - rosyjskim (sic! rosyjskim nie "ruskim" filmie jak chcą niektóre... motule :) ) Gość reanimuje taki napinacz - wymieniając w nim ten właśnie zaworek

A tu jak mniej więcej wygląda silnik po jazdach albo na niewłaściwym ze względu na "akceptację OEM" oleju albo - co bardziej prawdopodobne - którego właściciel UWIERZYŁ w BZDURĘ oleju LONG LIFE w tym silniku

ZMIENIAJCIE OLEJ CZĘŚCIEJ niż MÓWIĄ WAM DORADCY OD ROŻNYCH OLIW i znaffcy którzy "są zadowoleni" bo "dobrze im się jeździło" na takim czy innym oleju.

 

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy gdzie można obecnie dostać komplet napinacz z łańcuchem swag lub febi? 

Edytowane przez Stg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Stg napisał:

Koledzy gdzie można dostać napinacz z łańcuchem swag obecnie? Wszędzie niedostępny :/

Ps. Ewentualnie sprawdzone źródło autologa?

Na tym forum masz użytkownika który ma nick " dzik " , on ma swój sklep z częściami, zadzwoń lub napisz do niego na PW a na pewno się czegoś dowiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wiem, niestety ostatnio akurat nie ma na stanie :)

Jakieś inne opcje?

Edytowane przez Stg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,Panowie czy ktòryś posiada uszkodzony napinacz,potrzebuje info .Mechanik stwierdził mi wyciek z samego napinacza miedzy elektomagnesem z czujnikiem( przykrecane na 2 śrubki) na zewnatrz .Chciałbym sprobować to uszczelnić ale kolega stwierdził ze musi stary jakiś rozkręcić zeby coś nie wypadło,nie bedzie ryzykował na moim w aucie.Poprosze o jakieś info.silnik BFB .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, arturo77lbn napisał:

Witam,Panowie czy ktòryś posiada uszkodzony napinacz,potrzebuje info .Mechanik stwierdził mi wyciek z samego napinacza miedzy elektomagnesem z czujnikiem( przykrecane na 2 śrubki) na zewnatrz .Chciałbym sprobować to uszczelnić ale kolega stwierdził ze musi stary jakiś rozkręcić zeby coś nie wypadło,nie bedzie ryzykował na moim w aucie.Poprosze o jakieś info.silnik BFB .

Nic się nie stanie. Zdejmij ostrożnie solenoid i wydłub oring i wymień go. Ponieważ miejsca tam "ginekologicznie" mało ;) zostaw sobie soleonoid na jednym torx (niech wisi na wykręconym do połowy) dasz radę i absolutnie nic się stanie. O ile nie  wpadniesz tylko na "genialny" pomysł by odpalać silnik... Jak kiedyś w ramach swoich "prac hobystyczno - idiotycznych" byłem ciekaw co się stanie

Tłoczka i sprężynki szukałem przez 2 godziny ale znalazłem na... na skrzyni w strugach oleju:)

Edytowane przez Wylye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...