Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd kontrolki zużycia klocków hamulcowych na FIS w A4 B6/B7


rados90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Od dwóch dni pokazuje mi kontrolkę zużycia okładzin hamulcowych. Ten błąd wywaliło mi podczas jazdy i jest on ciągły tzn zapala się zawsze przy starcie, a nie jak u niektórych przy skręcie w prawo/lewo. Wczoraj wymieniałem koła na zimówki i podejrzewałem przetarcie przewodów, ale przewody są całe, natomiast klocków jest jeszcze ok 3/4 więc nie powinno wskazywać na ich zużycie. Z tyłu klocki są już na wyczerpaniu, ale przecież z tyłu nie ma czujników prawda ? Czy może mieć to związek z tylnimi klockami ? Czy po podłączeniu VAGu i skasowaniu błędu na mogę liczyć na to że komunikat już się nie pojawi ?



http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d4472057360355b2.html

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srawdzałes klocki od wewnatrz ?

(O) <--- taka zołta ci wyskoczyła kontrolka ?


Untitled.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrclaguna dokładnie taka, tak sprawdzałem na oko też są może delikatnie bardziej przytarte niż te z zewnątrz ale nie powinno raczej pokazywać bo jeszcze jest ich spory zapas, czy czujnik zatopiony jest w wewnętrznych klockach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie któryś lepiej bierze . Miałem to samo u siebie, klocki jeszcze ładne a kontrolkę wywaliło. Tak producenci teraz robią ,zalewają przewód w połowie klocka . :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki czujnik jest zalewany w polowie grubosci klocka, jak dojdzie do tego czujnika na klocku to wywala Ci błąd na fisie. A nie słyszysz, że któreś kolo bierze mocniej?? U mnie na przyklad slysze delikatnie jak juz te czujniki lataja po tarczy i jade dzisiaj klocki mieniac.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie ostatnio pojawił się ten błąd jak użyłem klaksonu :kwasny: Po wyłączeniu zapłonu błąd nie wrócił, ale klaksonu nie używam :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czasem też zaświeciła kontrolka, ale najciekawsze to że nie mam czujników w klockach.Przewodów również nie ma

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tak że kontrolka się pojawiała i gasła aż któregoś dnia wpadłem w większą dziurę i od tamtego czasu pali się cały czas a okładzin jest jeszcze duży zapas. Sam już nie wiem co z tym zrobić bo nie za bardzo mi sie uśmiecha wywalić jeszcze dobre klocki a kontrolka irytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz sprawdzic ktory to klocek to zmostkuj go w tej wtyczce najpier w jednym kole i zobacz czy blad wyskoczy pozniej w drugim jesli nie chcesz komunikatu zostaw zwarte piny w wtyczce i czyms zaklej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bez sensu że zalewają przewód w połowie klocka, taki czujnik powinien informować o konieczności wymiany klocka, a nie o tym że jest go jeszcze połowa :facepalm: jeżeli czasami się wyłączał a czasami włączał u kogoś to myślę że to oznaka przetartego kabla w którymś miejscu, nie mogą zalewać tego przy końcu klocka ? co za czasy nastały, może ktoś zna dobre zamienniki w których zalewają te przewody jak należy a nie tak żeby czym prędzej kupić nowe bo irytuje żółta kontrolka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dwa lata jeżdżę z tą kontrolką zapaloną, zrobiłem z 30 tyś km i jak dzisiaj zmieniałem koła to oglądałem klocki, spokojnie jeszcze do wiosny dociągnę. Ogólnie to trochę bez sensu tak wczesne świecenie kontrolki, z tym że ja się już do niej przyzwyczaiłem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zgaszenia kontrolki

Zielona wtyczka z licznika pin 32 łączymy z masą.

3986771300_1371496968.jpg

Vag:

"17 Instruments"

" Funktion 07 / Coding"

Pierwsze dwie to suma kodów cyfrowych wyposażenia dodatkowego:

01-zużycie klocków hamulcowych

02-kontrolka pasów bezpieczeństwa.

03-kontrolka płynu spryskiwacza

16-nawigacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda co koledzy piszą. Czujniki są zatopione w połowie grubości klocka - bez względu na to czy to klocek oryginalny czy zamiennik. W ASO powiedzieli, że taka jest chyba technologia wytwarzania a zapalająca się kontrolka ma kolor żółty, a więc "tylko" ostrzega a nie informuje o awarii. Ma wzbudzić czujność a panikę. Każdy z was od razu zerknął na grubość klocka i o to właśnie chodzi z tym żółtym ostrzeżeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz vaga albo kogoś z nim najprościej ja wyłączyć podjedz do siebie na spot napewno ktoś ma i CI pomoże :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie masz co sobie głowy zawracać tylko jezdzić. Po to jest ta kontrolka żeby wkurw. . . I to bardzo. Jak juz nie wytrzymasz to je wymień. Albo jak kolega kuba pisze , wyłącz to całkiem i po kontrolkach.

wysłane sherlockfonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...