Skocz do zawartości

4 4
espanya

Wycie i buczenie przy skrecaniu

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam. Od niedawana jestem posiadaczem Audi A4 B6 1.9 Tdi AWX. Od pewnego czasu mam problem z takim dziwnym odgłosem przy kręceniu kierownicą. Starałem się prześledzić wszystkie podobne wątki ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Dlatego proszę Was drodzy Forumowicze jak sobie z tym poradzić. Odgłosy identyczne jak na tym filmiku. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

    Oto link do yt:

    Hmm.. Dziwne, takich odgłosów jeszcze nie słyszałem, sam z ciekawości dowiem się co to jest, jeśli ktoś pomoże...


    Było: B7 3.0TDI ASB 306ps/622nm
    Jest: B6 1.9TDI AWX

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość

    W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić uszczelkę pod korkiem wydaje się to dziwne, ale w moim przypadku załatwiło to wszystkie problemy z układem kierowniczym :), potem sprawdzić czy nie przecieka zbiorniczek, potem pompę, a potem dopiero doszukiwać się czegoś w przekładni. Płyn mam zalany ori i od pół roku przestałem o tym nawet myśleć :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich,

    Mój problem to wycie, buczenie podczas skręcania kierownicy zarówno w ruchu jak i na postoju.

    Dodam że przekładnia kierownicza jest po regeneracji a pompa wspomagania też została wymienione lecz na używkę, z tego co zapewniał sprzedający- sprawną w 100%

    Hałas się nasila gdy silnik się nagrzeje (na zimnym jest w porządku) oraz przy pewnych obrotach silnika - konkretnie przy 1200rpm jest najgłośniej, płyn w zbiorniczku się pieni tak jakby układ był zapowietrzony..płyn zmieniony na ori G004, wcześniej przez układ przepuszczony febi 6162, układ odpowietrzony..

    Bardzo Was proszę napiszcie swoje sugestie bo już mam dość tego auta i tracę nerwy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Od niedawana jestem posiadaczem Audi A4 B6 1.9 Tdi AWX. Od pewnego czasu mam problem z takim dziwnym odgłosem przy kręceniu kierownicą. Starałem się prześledzić wszystkie podobne wątki ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Dlatego proszę Was drodzy Forumowicze jak sobie z tym poradzić. Odgłosy identyczne jak na tym filmiku. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

    Oto link do yt:

    https://www.youtube.com/watch?v=YTDenW1ZR3w

    Hmm.. Dziwne, takich odgłosów jeszcze nie słyszałem, sam z ciekawości dowiem się co to jest, jeśli ktoś pomoże...

    Miałem takie dźwięki zaraz po wymianie pompy wspomagania.

    Po jakimś czasie prestało wyć.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam wszystkich,

    Mój problem to wycie, buczenie podczas skręcania kierownicy zarówno w ruchu jak i na postoju.

    Dodam że przekładnia kierownicza jest po regeneracji a pompa wspomagania też została wymienione lecz na używkę, z tego co zapewniał sprzedający- sprawną w 100%

    Hałas się nasila gdy silnik się nagrzeje (na zimnym jest w porządku) oraz przy pewnych obrotach silnika - konkretnie przy 1200rpm jest najgłośniej, płyn w zbiorniczku się pieni tak jakby układ był zapowietrzony..płyn zmieniony na ori G004, wcześniej przez układ przepuszczony febi 6162, układ odpowietrzony..

    Bardzo Was proszę napiszcie swoje sugestie bo już mam dość tego auta i tracę nerwy.

    Mi urwało się sitko w zbiorniczku, które powodowało wszystkie problemy jak u Ciebie. Spuść płyn i zobacz jak wygląda sitko lub wymień zbiorniczek na nowy z ASO! :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    podpinam się pod temat, wymieniałem ostatnio wahacze i myślałem że to ich wina ale nic bardziej mylnego.

    u mnie wyje tylko przy maksymalnym lub prawie maksymalnym skręcie prawo lub lewo, nie ma znaczenia czy jest mokro czy sucho.

    wyje jak cholerka :/

    czy również to była by pompa ? :o

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dnia 9.05.2016 o 23:23, Kalmez napisał:

    Witam. Od niedawana jestem posiadaczem Audi A4 B6 1.9 Tdi AWX. Od pewnego czasu mam problem z takim dziwnym odgłosem przy kręceniu kierownicą. Starałem się prześledzić wszystkie podobne wątki ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Dlatego proszę Was drodzy Forumowicze jak sobie z tym poradzić. Odgłosy identyczne jak na tym filmiku. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

    Oto link do yt:

     

    Wymieniłem płyn na Total LHM ale nic to nie pomogło. W necie znalazłem środek o nazwie Lubrizol 6178, który podobno przynosi niesamowite rezultaty jeśli chodzi o eliminacje wszelkich pisków, zgrzytów itd. Stosował ktoś z Was ten środek? Warto zaryzykować? Czy może ktoś ma jakieś pomysły co jest przyczyną tego dźwięku?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nic Ci nigdzie nie ociera? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Total LHM mi pomógł na odgłosy ale dochodzące z pompy .... takie jak na filmiki u mnie czasem tez występują ( co dziwne pojawiło sie na wiosne i w Audi i w ciezarowce w podobnym czasie )  zastanawiałem się czy to nie może być taśma pod kiera ? 

    Edytowane przez Adam :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak w temacie: wyje przy skręcaniu.  Wymieniona maglownica na servotronica (poprzednia ciekła).

    Wspomaganie działa całe ok. Nie gubi płynu, nie pieni się. Na szybko odciągając ze zbiorniczka płyn przelałem 1,5 litra nowego ale nadal jest mętny.

    Niby wszystko jasne- pompa do wymiany. Ale raz wyje a raz nie. Macie pomysł dlaczego?  Czasami wyje przy skręcaniu a najgłośniej oczywiście przy największym wychyleniu.  

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam. Od paru dni coś mi swierczy (jak świerszcz) przy skręceniu gdy rozpoczynam jazdę czyli na 1 gdy koła jeszcze dają opór bo się lekko kręcą. Co tu podejrzewać?

    Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam prawdopodobnie siada u mnie pompa, szukac jakiejs oryginalnej uzywki czy sa jakies w miare dobre zamienniki ? Co polecacie ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kolega jeździ na używce już pół roku i jest zadowolony. A co najważniejsze zapłacił na allegro grosze.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam nie zakładając nowego tematu mam pytanie.

    a mianowicie w zeszły czwartek urwało mi śrubę co trzyma napinacz co za tym idzie spadł pasek, w sobotę pojechałem takim autem bez wspomagania na garaz, po zamontowaniu nowego napinacza i paska kierownica chodzi lżej lecz przy pełnym skręcie w lewo zaczyna buczeć, po czasie jak już się chwile pojeździ jak auto złapie temperaturę dźwięk ustaje.

     

    czy ktoś orientuje się gdzie może być problem ? 

    Sprawdzałem poziom płynu jest minimalny. I płyn już jest brązowy dodam ze wymieniany był półtorej roku temu. 

     

    Pozdrawiam 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 22.11.2017 o 19:44, Faziox napisał:

    Witam nie zakładając nowego tematu mam pytanie.

    a mianowicie w zeszły czwartek urwało mi śrubę co trzyma napinacz co za tym idzie spadł pasek, w sobotę pojechałem takim autem bez wspomagania na garaz, po zamontowaniu nowego napinacza i paska kierownica chodzi lżej lecz przy pełnym skręcie w lewo zaczyna buczeć, po czasie jak już się chwile pojeździ jak auto złapie temperaturę dźwięk ustaje.

     

    czy ktoś orientuje się gdzie może być problem ? 

    Sprawdzałem poziom płynu jest minimalny. I płyn już jest brązowy dodam ze wymieniany był półtorej roku temu. 

     

    Pozdrawiam 

    Na początek wymień płyn i odpowietrz dobrze układ. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Hej, jak w temacie wyje mi wspomaganie. Definitywnie hałas pochodzi od pompy- sprawdzone.  Z tego co wiem, hałas pochodzić może od pęcherzyków powietrza, kilka razy wyrzuciło mi trochę płynu przez nakrętkę zbiorniczka.

    Zanim wejdę w koszta (do tego silnika rzadko trafia się używka) chciałem sprawdzić co się da. 

    Wspomaganie działa, mam servotronic, nie cieknie, ok rok temu wymieniona maglownica- działa ok, 2 miesiące temu wymieniłem cały płyn- spuszczany do zera i zalany nowym takim jak ma być (2 litry płukanka). Bardzo szybko zrobił się bardzo brudny, teraz wygląda jak szlam. Skąd to może się robić? 

    Po wymianie było zdecydowanie ciszej, ale potem hałas wrócił... Teraz nie da się jeździć, bo wręcz zagłusza radio przy niższych prędkościach (do 15km/h). Przy wyższych jest ok.

    Sitko na miejscu, co mogę jutro sprawdzić jeszcze?  Czy jeśli nie cieknie z węży a zbiorniczek jest ok to wycie może pochodzić tylko od uszkodzonej pompy a szlam to opiłki z pompy? 

    Inne pomysły?

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdziłem czy gdzieś magiel cieknie- nie ma śladów. Przewody i pompa suche, na wale pompy nie ma luzu. 

     

    Czy maglownica może zapowietrzać płyn? I czemu płyn momentalnie robi się szlamowaty? Odłączyłem przekaźnik od servotronica i poza cięższym wspomaganiem nie było różnicy więc to raczej nie zawór servotronica. 

     

    Kupiłem zbiornik wspomagania od B7 i jak dojdzie i go wymyję idzie do wymiany.

     

    Edit: byłem w serwisie Audi. Mechanik powiedział, że skoro żaden przewód nie jest przekręcony/załamany to raczej będzie pompa. Zauważył, że mam bardzo duży przepływ płynu w zbiorniczku, wręcz gejzer po odkręceniu korka (możliwe, że to przez servotronic?).

     

    Znalazłem podobny temat z takim problemem, rozwiązaniem był zbiorniczek. Czekam aż dojdzie i je wymienię. 

    Edytowane przez golfagn

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ok, problem rozwiązany :) Powodem był zbiorniczek płynu wspomagania. Wymiana i zalanie do pełna pomogło. 

     

    Edit: po sekcji starego zbiorniczka stwierdzam, że sitko siedziało na miejscu, ale jego plastikowe brzegi nie przylegały idealnie do zbiorniczka. 

     

    Po wymianie gejzer płynu ustał, jest totalna cisza. Dla zainteresowanych: nie ma różnicy w przepływie płynu czy to servotronic czy nie.  Płyn widać, że przepływa, ale bez wzburzania jego powierzchni w zbiorniku. 

    Edytowane przez golfagn

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie pompa wspomagania zaczęła wyć. Pod korkiem totalny kocioł był. Takie mleko pomieszanie nie wiadomo z czym. Układ cały przeplukany, płyn ładny zielony taki prosto z aso. Ale zamiast wycia jest takie coś. Za późno już było? Pompa śmietnik?
    Dodam że wspomaganie chodzi o dziwo nawet lepiej niż wcześniej, tylko takie dźwięki wydaje. Ze wzrostem obrotów są glosniejsze.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam kolegów naprawiam pompy wspomagania więcej informacji udzielę na priv dla grypowiczów atrakcyjne ceny :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam czy te dźwięki dochodzą z pompy wspomagania? Nasilają się przy skręcaniu kierownicą, słychać na filmiku.  Sprawdziłem poziom oleju wspomagania, jest poniżej minimalnego, czy to będzie tego przyczyną? Nie chciałbym robic dolewek bo niewiem co jest wlane, zrobiłbym odrazu płukankę i nowy olej ale niewiem czy jest sens jeśli padła pompa.  Proszę o waszą opinie zanim mechanik postawi diagnozę co do pompy.  Dodam że wspomaganie śmiga elegancko..  

     

     

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    Miałem taki sam problem z wyciem pompy wspomagania. Wymieniłem płyn na nowy i nic. U mnie problem okazał się bardzo błachy. Mianowicie winna była opaska na wężu od wspomagania. Zmieniłem opaskę na taka zaciskaną na kluczyk i cisza .

    Być może któremuś z was to pomoże. Zamieszczam filmik w którym kolega tłumaczy w czym, problem (po angielsku) Pozdrawiam.

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy jest jakas roznica w pracy wspomagania na mineralnym a syntetycznym? Chodzi o febi.  Wczesniej byl mineralny. Przeplukalem uklad i zalalem syntetykiem. 

    W moim odczuciu troche ciezej chodzi i na koncu slychac delikatny pisk. Czy to moze byc wlasnie od tej zmiany?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam ten sam problem -1 za oknem i nie dalo sie jechac szybciej jak 70 km/h auto sciagalo na boki uporaliscie sie z tym problemem ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kiedy ostatnio płyn wspomagania wymieniany? Pasek pompy wymienia się co maks 40k km, niektórym już po 30k pada. Ten dźwięk idealnie podchodzi do zużytego paska.


    Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

    Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    4 4

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...