Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie nagrzewa się (Wymiana nagrzewnicy i termostatu)


Emejcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, podobny problem jak kolega powyżej:

Silnik AQD, wymieniony niedawno czujnik temperatury - w trakcie jazdy kanał 49 pokazuje max. 75-80 stopni, kanał 51 pokazuje 90 stopni

sprawdziłem VAGiem - w bloku Engine i Instruments temperatury się zgadzają. Ogrzewanie działa bardzo dobrze. Węże również są gorące, jednak nigdy nie osiąga tych 90 stopni (czasami, stojąc w korku, ale jak się ruszę to zaraz spada do ok. 75).

Czy to termostat? Jeśli tak, to czy macie jakiś poradnik, opis procedury wymiany? Słyszałem, że trzeba zdejmować przedni zderzak i nawet rozbierać rozrząd. W serwisie za samą wymianę termostatu zawołali 550zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM,

jestem tutaj nowy, a nie wiem czy mogę się podpiąć pod temat, a chodzi mi mianowicie o to ze moje Audi a4 b5 97r. 1.6 ma temperaturę płynu chłodzącego 102 na biegu jałowym jak i w ruchu miejskim, zaś na autostradzie, potrafi spaść do 60' stopni a wjeżdżając w miasto znów wzrośnie do 102' stopni, wariuje tak ten wskaźnik od temperatury, dodam tylko ze czujnik jest nowy, termostat jest nowy, uszczelka pod głowicą jest cała, nie wywala spod korka płynu, olej jest czysty ma swoja barwę, co sądzicie koledzy o tym ? czy to wina wiskozy ? bo elektryk coś mi wspomniał o tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz VAG'a i zweryfikuj czy taka sama temperatura idzie dla ECU jak na zegary. Jeżeli inna to winny czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki, to kiedy miałeś pompę wody wymienianą? I czy ten czujnik temperatury właśnie z tego powodu był wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.11.2013 o 18:37, Emejcz napisał:

Witam, dzisiaj kupiłem a4 1B5 1.8t i dopiero w drodze do domu zauważyłem, że się on nie nagrzewa. Nawiew na maks odkręcony daje jedynie letnio ciepłe powietrze podczas jazdy na trasie, dodatkowo jak jechałem to pokazywał temperaturę 60 stopni i dopiero wzrosło trochę na stacji, po czym dalej w trasie znowu temperatura niska. Jeżdżąc po mieście, jest trochę cieplejszy - 70-75 stopni, standardowo na postoju jest lepiej. Czy to kwestia termostatu czy czegoś innego?
Czy ktoś mógłby mi na jakimś zdjęciu zaznaczyć dokładnie położenie termostatu i powiedzieć mniej więcej czego potrzeba do wymiany?

sprobuj przepłukać nagrzewnice

https://mechanikwgarazu.blogspot.com/2018/10/pukanie-nagrzewnicy-audi-a4-b5-18-turbo.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, majami112 napisał:

Kolego zacytowales post  z 2013roku..

Myslisz ze nie dal rady zrobic tego czy poprostu nie zwróciłes uwagi na date???

Edytowane przez wesz82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wesz82 napisał:

Kolego zacytowales post jest z 2013roku..

Myslisz ze nie dal rady zrobic tego czy poprostu nie zwróciłes uwagi na date???

tobie nie pomogło to nie znaczy że komuś innemu nie pomoże, nie bądz taki samolubny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, majami112 napisał:

tobie nie pomogło to nie znaczy że komuś innemu nie pomoże, nie bądz taki samolubny

Staram sie,ale jakoś mi nie idzie widac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie następująca sytuacja. Auto miało wymienianą pompę wody i termostat w czerwcu 2018, pompa doltz , termostat wahler . Auto grzało jak trzeba, do czasu :) . Od dwóch dni auto dobija na postoju do 90 stopni a w czasie jazdy spada do 65 min.  Na kanale 49 temperatura jest zbliżona do tej, która jest na blacie, kanał 51 to 90 stopni. Wcześniej w aucie temperatura wychylała się na blacie troszkę za 90stopni. Temperatura oleju teraz dochodzi do 80 stopni gdzie dotychczasowa była 100 stopni ( przy porządnym wkładaniu rosła do 120 ale sporadycznie ) .  Czy ewidentnie padnięty jest termostat czy może czujnik temperatury, który wcześniej już przekłamywał ? Bez podłączania pod Vag-a obejdzie się by zdiagnozować usterkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie :) mam już nowy termostat wahlera, jest lepiej z grzaniem ale od około 3000 obr, montował ktoś z Was dodatkową pompę obiegu cieczy? Wiem że to pudrowanie trupa nagrzewnicy ale nie mam teraz możliwości rozkręcenia połowy auta a pompę dodatkową można łatwo podpiąć pod powrót z nagrzewki potem w razie zmiany decyzji ewentualnie wymienić wąż na kolejny aftermarketowy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...