Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety silnika 2.7 TDI


kordffm

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, PatrykB8 napisał:

Facet probuje sie podbudowac albo po prostu jest zazdrosny? Czyzby jego "Q" b5, ktore ma o 150 nm wiecej niz nasza skrzynia wytrzyma to dla niego za malo??

ja po prostu nie lubię zbierać batów od "mniejszych"

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zauważ ze nie tylko moc sie liczy, wyżyłowane 2,0 uważasz ze wytrzyma tyle samo co 2,7 ? Każda skrzynia ma jakiś swój punkt do którego jest wstanie wytrzymać , dwumasy tez siadają w 2,0 po tych” tuningach” również dźwięk v6 a 2,0 tez jest chyba różny,a dzięki systemowi ADS można czasem pojejzdzic oszczędnie a jak trzeba to jest tez czym jechać .

Moze masz racje nie wiem ale ja jakoś zostaje nadal przy swoim 2,7 jakoś nie bardzo bym chciał się przesiasc na 2,0 poki co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, GrzegorzSi napisał:

wyżyłowane 2,0 uważasz ze wytrzyma tyle samo co 2,7 ?

oczywiście , czemu nie ? konkretnie. Wyżyłowane ? co konkretnie ? przecież r4 i v6 pracuje na takich samych układach, na tych samych ciśnieniach itd.

14 godzin temu, GrzegorzSi napisał:

Każda skrzynia ma jakiś swój punkt do którego jest wstanie wytrzymać

ale nie 400nm.... i to przy V6 w dieslu. Pamiętaj że te skrzynie nie lubią butowania i agresywnych startów. Toyota te skrzynie montuje do małych silników, do miejskich zamulaczy i doskonale wie co robi.

14 godzin temu, GrzegorzSi napisał:

dwumasy tez siadają w 2,0 po tych” tuningach”

bo w 2,7 / 3.0 TDI nie siadają, nawet przebiegi są zbliżone (mowa o serii). Po za tym nie ta generacja.... postęp jest mocno odczuwalny a i dostępność części dużo lepsza.

14 godzin temu, GrzegorzSi napisał:

również dźwięk v6

chcesz dźwięk to sobie kup 2.3 VR, dla mnie to argument z kategorii "ogień z d*py w miejscu stoi". Ale tak jest lepszy, dużo lepszy a moc się nie liczy ;]

 

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze na 500 nm i skrzynia chodzi calkiem pieknie... jedyny minus 2.7 do ktorego moglbys sie "doj**ac" to brak quattro... innych minusow nie widze;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2018 o 13:21, PatrykB8 napisał:

Jezdze na 500 nm i skrzynia chodzi calkiem pieknie...

ze skrzynią coś robiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, marcin4x4 said:

ze skrzynią coś robiłeś ?

nie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PatrykB8 napisał:

nie:)

czyli nie masz 500nm, TCU ma dużo niższy limiter a dla samego seryjnego silnika to też dużo, po z tym przy tej mocy i charakterystyce skrzyni na r18/245 trakcji  szukasz przy 120kmh.

W dniu 8.02.2018 o 19:16, PatrykB8 napisał:

Facet probuje sie podbudowac albo po prostu jest zazdrosny?

piękna wersja individual z pierdołami typu wentylowane fotele, solar, dynamic select, amory magnetyczne, kamera cofania itd została sprzedana 5-6 lat temu właśnie ze względu na skrzynie CTV, która dość szybko padła i było trzeba ją naprawić w ramach "gwarancji".

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukam wykresu moze gdzies znajde.... limitery to Twoja glowa, Marcin.. Zgadzam sie, silnik dosc mocno wibruje przy 150 km/h i czuc bylo to na kierownicy przez kilkanascie kilometrow (caly kokpit wibrowal tez) ale aktualnie przy 120-140 zostaja minimalne wibracje na nogach.. nic wiecej.

 

Co do trakcji... aktualnie jezdze na 17 225 i nie mam problemow.. jednak ty wiesz lepiej i musisz udowodnic mi swoja racje mimo, ze c***a wiesz i w c***u byles a najwiecej tu fisiujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykresy o niczym nie świadczą (zwłaszcza przy multi), to co piszesz dowodzi że moc masz tylko na papierze. Limiter momentu obrotowego per bieg były już w EDC15, w nowszych ECU są standardem , manuale ogranicza ECU, automaty ECU + TCU. Niektóre wersje mają kilka ograniczeń na bieg.

W Twoim przypadku jest organicznie 450/460nm, nie pamiętam dokładnie bo jak pisałem wcześniej auto zostało sprzedane dość dawno.

To jest ogólnie dostępna wiedza, nie moja wina że jesteś ignorantem w dodatku z kulturą na bakier.  

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2018 o 16:30, marcin4x4 napisał:

wykresy o niczym nie świadczą (zwłaszcza przy multi), to co piszesz dowodzi że moc masz tylko na papierze. Limiter momentu obrotowego per bieg były już w EDC15, w nowszych ECU są standardem , manuale ogranicza ECU, automaty ECU + TCU. Niektóre wersje mają kilka ograniczeń na bieg.

W Twoim przypadku jest organicznie 450/460nm, nie pamiętam dokładnie bo jak pisałem wcześniej auto zostało sprzedane dość dawno.

To jest ogólnie dostępna wiedza, nie moja wina że jesteś ignorantem w dodatku z kulturą na bakier.  

To jak to jest z tym 2.7? Ogólnie mówisz, że to słaba jednostka, a w profilu widzę 2.7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2018 o 19:57, Krystian1711 napisał:

To jak to jest z tym 2.7? Ogólnie mówisz, że to słaba jednostka, a w profilu widzę 2.7.

Nigdzie nie pisałem że jest słaba, tak mam 2,7 w Q.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak z tą awaryjnością? Kiedy spodziewać się klapek, dpf rozrządu chodzi mi przy jakim przebiegu może dojść do awarii? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że auto pochodzi z Niemczech i wymiana oleju typu long life odbywała się co 30 tys km, przy obecnych 240 mogę się czegoś spodziewać? Silnik ma kod camaxx. Czy nakręcone km nie mają za dużo wspólnego z awaryjnością tych podzespołów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, tyranpll napisał:

To jak z tą awaryjnością? Kiedy spodziewać się klapek, dpf rozrządu chodzi mi przy jakim przebiegu może dojść do awarii? 

Według statystyki prawdopodobieństwo rośnie przy 200/250 tys. km ale widywałem jednostki 300/350 tys. km i łańcuchy nie dzwoniły.

Jak pojazd biegał w trasie to wszystko OK gorzej jak był męczony po mieście.

Ten serwis olejowy LL to nie za ciekawa sprawa ale tak to jest u dojczlandów z obniżaniem kosztów eksploatacji.

Silnik 10 letni może okazać się kosztowną zabawką.

Lepszymi opiniami cieszą się jednostki 3.0 TDI drugiej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.0 BMK, 414kkm oryginalnego nalotu i łańcuch dopiero zaczął się odzywać na zimnym silniku. Wątpię że ktoś wcześniej do niego zaglądał, auto robiło długie trasy i pewnie dlatego tak długo wytrzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sporo kkm zanim trzeba było robić rozrząd.  Tak czytając między wierszami czy wymieniając za czasu napinacze, kiedy rozrząd jest jeszcze dobry pozwoliło by przesunąć całą wymianę rozrządu? 

Z tego co też gdzieś wyczytałem, w b8 silnik 2.7 był już poprawiony pod względem tych wad. 

Edytowane przez tyranpll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tyranpll napisał:

1.  Tak czytając między wierszami czy wymieniając za czasu napinacze, kiedy rozrząd jest jeszcze dobry pozwoliło by przesunąć całą wymianę rozrządu?

2. Z tego co też gdzieś wyczytałem, w b8 silnik 2.7 był już poprawiony pod względem tych wad. 

1. Jeśli będziesz to sam robił to możesz tak kombinować, mechanik dając gwarancję na robotę musi wymienić całość.

2. Jak się posypały na gwarancji to zaczęli poprawiać ale nie do końca się to powiodło, przekombinowali z rozwiązaniem a jakość materiałów nie nadążyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś może  2.7tdi z multitronikiem oraz łopatki do zmiany biegów? Martwię się, że skrzynia w tym połączeniu (chodzi o łopatki) mogła dostać po tyłku i przez to mógł się skrócić jej żywot, może ktoś się wypowie w tym temacie? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, tyranpll napisał:

A ma ktoś może  2.7tdi z multitronikiem oraz łopatki do zmiany biegów? Martwię się, że skrzynia w tym połączeniu (chodzi o łopatki) mogła dostać po tyłku i przez to mógł się skrócić jej żywot, może ktoś się wypowie w tym temacie? 

 

Multitronik w każdym używanym Audi to potencjalna tykająca bomba.No może poza słabymi benzynami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...