Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka ESP - błąd czujnika skrętu


darokaudi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku tygodni borykam się z następującym problemem, a właściwie jego wskazaniem (bo póki co podczas jazdy nic niepokojącego nie odczuwam). Świeci mi się kontrolka ESP. Najpierw zapalała się, gasła, znowu zapalała itd. (bez jakiejkolwiek regularności, potrafiła nie włączyć się kilka dni, po czym zapalała się i gasła wielokrotnie podczas krótkiego przejazdu ), a od kilku dni świeci nonstop. Dodatkowo od 2-3 dni czasami towarzyszy jej kontrolka ABS (najczęściej podczas pierwszego uruchomienia, przy następnych już z mniejszą częstotliwością). Udało mi się (grzecznościowo, u znajomego kolegi) podpiąć auto pod VAGa i wykazało następujący błąd: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30 Ponadto podczas diagnostyki po podpięciu VAGa komputer nie wyświetla stopni kąta skrętu kierownicy. Z tego co udało mi się ustalić chodzi o czujnik kąta skrętu. Mam zatem kilka pytań:

1. czy takie objawy i odczyty sugerują w 100 % awarię owego czujnika? Czytałem bowiem tez o czujniku stopu (gdzieś pod pedałem hamulca) oraz o możliwych problemach z ładowaniem/akumulatorem

2. jeśli to czujnik kąta skrętu to czy ktoś z Was jest w stanie podać orientacyjne koszty naprawy (części + robocizna)

Z góry dziękuje za rzeczowe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik kata skretu + tasma airbag kupisz do 50zl, ja dalem 35zl za komplet. Stwierdzilem ze lepiej kupic zestaw bo moze i tasma byc walnieta, tez takie przypadki byly. Robocizna, pare kluczy zdrowe rece i sam to zrobisz. Sciagasz kierownice i ta plastikowa oslone stacyjki i masz wszystko na wierzchu, potem odpinasz zatrzaski i schodzi cala tasma z czujnikem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam mały problem, gdyż po diagnostyce VAG wyszło mi błąd 01826 - sensor for streering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30. Diagnostykę robiłem sobie sam, ponieważ posiadam kabalek.

1. pierwsze pytanie czy może tak być gdyż jest to stary błąd jeszcze przed awarią ?

2. z miesiąc temu wymieniłem przekładnię kierowniczą (zakupując ze szrotu). Czy jest możliwość że mechanik nie podłączył mi tego czujnika ?

Byłem na zbieżności, okazało się że po wymianie nie trzeba ustawiać zbieżności.

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. pierwsze pytanie czy może tak być gdyż jest to stary błąd jeszcze przed awarią ?

Tak, może być to stary błąd. Wykasuj go i przeskanuj jeszcze raz.

2. z miesiąc temu wymieniłem przekładnię kierowniczą (zakupując ze szrotu). Czy jest możliwość że mechanik nie podłączył mi tego czujnika ?

Z mechanikami wszystko jest możliwe ( są tylko ludźmi ). Czy świecą jakieś kontrolki abs, esp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne kontrolki nie świecą się. Po przeskanowaniu ponownym nie wyskakuje ABS ESP.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez chris061
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...