Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Coś wysysa prąd z akumulatora - kontynuacja


Jarszo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poczytałem trochę na forum na temat rozładowania aku, bo ktoś miał podobny problem. Mam audi A4 B6, 2001 rok. Nie mam alarmu, mam centralny zamek.

Wyciągnąłem kilka rad:

1) Wyciągnij włącznik świateł awaryjnych - rozłącz jego wtyczkę i sprawdź czy między pinem 2 i 6 w w/w wtyczce nie ma czasem zwarcia...

2) MCE to moduł centralnej elektryki znajduje się nad nogami kierowcy - być może z nim jest problem (modół komfortu nie odpowiada za awaryjne jak coś)

3) Nie grzeb w przycisku, miałem to samo... Odczep tapicerke drzwi , jak odkleisz troche na dole tą osłonke to zobaczysz wtyczke , zacznij od drzwi pasażera zamknij pilotem i patrz na przycisk awaryjnych, potem wepnij i sprawdz tak samo z drzwiami kierowcy. Dowiesz się który zamek niedomaga. U mnie też wszystko sie ładnie gasiło i wyglądało na ok, ale miganie podobno znaczy że moduł nie wchodzi w tryb uśpienia. Mi dodatkowo rozładowywało aku po 24h .

4) Koledzy też borykałem się z tym problemem u mnie winny był zamek drzwi kierowcy (zimne luty).

Trochę to dziwne, że na VAG-u nic

Przyczyn może być wiele ale jeżeli masz kable w słupkach ok to może lepiej przyjrzeć się zamkom w drzwiach.

Dodam tylko, że jak przyjdą większe mrozy to możesz mieć problem z odpaleniem furki po np. 20h. U mnie podczas mrugania tegoż włącznika i zamknięciu auta MK pobierał ok. 1,5 A (normalnie ok 0,4 A) nie przechodził w tryb uśpienia.

5) Kolego jak masz Vag-a to wejdź w klime i sprawdź czy nie ma błędów. Może jakiś silniczek się przycina. Też miałem podobnie. U mnie chyba ten G113 jak dobrze pamiętam. Rozebranie i przeczyszczenie pomogło. Błąd zniknął. Zrobiłem jeszcze nastawy podstawowe klimy i wszystko śmiga jak

To też może mieć wpływ na to, że mruga ten włącznik awaryjnych

6) Najlepszym sposobem obadania tematu, byłoby zdemontowanie całej wiązki - do tego trzeb rozebrać tapicerke drzwi i odłączyć kostke z kabelkami od wtyki w karoserii i wyciągnąć wrzystko na zewnątrz. To tak na przyszłość dla CIebie info. Przez ten gumowy peszelek, cięzko jest obadać dokładnie co się dzieje z kabelkami niestety.

Apropo tego - chciałbym powiedzieć jeszcze, że u mnie wygląda to ogólnie tak:

Zamykam auto i zapala się ten trójkąt od awaryjnych. Zapala się i gaśnie(tak w kółko) - dzisiaj naklejając nową naklejke rejestracji na szybę, zauważyłem też, że nawet jak są otwarte drzwi pasażera i wyjęte kluczyki, to miga.

Zauważyłem oprócz tego problem z drzwiami, co może być może powiązane.

Prawe przednie drzwi, po otworzeniu nie zapala się światełko sufitowe oraz nie pokazuje na komputerze, że drzwi są otwarte.

Do tego nie zawsze działa otwieranie szyb z pilota.

Jutro chciałbym się tego podjąć, aby sprawdzić o co chodzi - elektryk jak sypnie sumę to bać się boga.

z w/w podpowiedzi dochodzę do wniosku, że można by było odpiąć drzwi. Pytanie tylko gdzie znaleźć kostkę? trzeba zdjąć tapicerkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten migający trójkąt - to trochę dziwne, może jakieś problemy z CANem, z uśpieniem CANa. Trzeba by zobaczyć jakie błędy są i gdzie (możliwe ze w module komfortu i może jeszcze gdzieś). Co do problemu jaki piszesz z drzwiami, sprawdź w gumowej przelotce kable czy nie są przerwane oraz poszukaj hasło "mikrostycznik" na forum, on jest w zamku i jest odpowiedzialny za informację o otwarciu drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czytales kolego co ja Ci pisalem na temat zwarcia miedzynsciezkami na panelu elektroniki w zamku w drzwiach kierowcy? Zamek ten informuje mdul komfortu lub inne moduly, modul komfortu pozostale lub jeszcze odwrotnie, ze maja isc spac. Jesli zamek w drzwiach z jakiegos powodu nie daje takiej nformacji sterownikom, to one nigdy nie przejda do spoczynku. U mnie byl ten problem i dotad do poki go nie wyeliminpwalem, dotad trojkat ostrzegawczych mi rowniej jak tobie mrygal.

Zobacz na fisie z ciekawosci, czy jak otworzysz i zamkniesz drzwi, to czy pojawia ci sie informacja o tym otwarciu/zamknieciu.

U mnie informacjamsie pojawiala ale zwarcie bylo na tyle rezystancyjnie duze ze jednak moduly sie nie usypialy i wciagaly wszystkie tyle pradu co podczas normalnej jazdy samochodu. Zrobilem nawet na dwoch chyba kartkach A4 rozpiske pradow jakie pobieraja wszystkie moduly w samochodzie. Co do mA (miliampera).

Czyli pomierzylem prawidlowo pobierane prady przez wszystkie moduly kiedy sa one w stanie pracy, bo czuwania nie dostawaly z uwagi na uwalony zamek w drzwiach kierowcy.

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ----------

Pamietaj. Jesli onformacja o zamknieciu drzwi nie zostanie prawidlowo odebrana przez sterownik, to. Ie nie uspi pozostalych. Wiec nie trzeba sprawdzac co sie dzieje z klimatronikiem czy innymi sterownikami podrzednymi. Najwazniejsze zeby usypianie wychodzilo ze stwerownika, ktory kontroluje zamki w drzwiach. Nie wiem czy jest to rzeczywiscie modul komfortu ale moze on to byc. Jednak nie nalezy sie wdawac w modul komfortu dopuki nie sprawdzisz zamka w drzwiach kierowcy. I nie ma to zrobic mechanik, ktory po pierwsze spieprzy Ci przy okazji boczek, bo cos urwie jak bedzie go sciagal i Ci o tym nie wspomni nawet, polamie inne rzeczy bo moze miec wieksze rece niz ty i w dodatku bez cierpliwosci, wiec bedzie wyszarpywal, a poza tym powie Ci ze kupe kasy bedzie Cie to kosztowalo i wogole. Sam to opanujesz.

Sciagnij tapicerke i wy iagnij zamek. Przemierz jego piny miernikiem, kedy bedziesz go zamykal recxnie vo przesuwajac miedzy jednym a drugim skrajnym polozeniem. Tyle. Daj znac czy opanowales temat.

---------- Post dopisany at 23:09 ---------- Poprzedni post napisany at 23:01 ----------

Kolega'Ci wyzej tez pisal ze nest na samym zamku mikroswitch. On u mnie akurat byl dobry ale rowniez i on moze nawalic. Kabelki z niego wchodza do obudowy plastykowej zamka. Przylutowane sa do wspomnianego przeze mnie panelu elektroniki. Z panelu elektroniki nastepnie sciezkami miedzianymy jest polaczenie z gniazdem zamka do ktorego wchodzi wtyczka. Wtyczka zakonczona jest przewodami, bodajze cztero lub piecioma, bo tyle jest pinow we wtyczce/gniezdzie, i przewody te ida zdluz drzwi przez wspominany przez innych kolegow slupek i dalej do wewnatrz samochodu do prawdopodobnie modulu komfortu. Modul z kolei usypia/nieusypia pozostale moduly po transmisji.

---------- Post dopisany at 23:13 ---------- Poprzedni post napisany at 23:09 ----------

Poczas czuwania maz miec pobor z AKU pradu o wartosci okolo 50mA +- 5mA, a nie jak ktos pisal 0.4A. Chyba chodzilo mu juz raczej o wartosc 0.04A co dawaloby wartosc 40mA czyli ok. Moze mniej bo moze nie ma alarmu lub innej pierdolki.

---------- Post dopisany at 23:18 ---------- Poprzedni post napisany at 23:13 ----------

Pamietaj tylko jedno jeszcze na koniec. Jesli wtyczka z gniazda zamku zostanie wyciagnieta prze Ciebie, to rowniez moduly nie pojda spac. Wyciagnieta wtyczka bedzie odzwierciedlac przerwe w obwodzie, czyli np. stan otwartych drzwi.

Postaram sie znalezc zdjecie panelu elektroniki tego zamka i jutro tu wrzuce Ci.

---------- Post dopisany at 23:22 ---------- Poprzedni post napisany at 23:18 ----------

Napisalem Ci. Bron Cie .............. zebys nechal do elektryka. Lepiej kumpla z klatki obok wez i pojedzciena garaz. Opanujecie to sami.

---------- Post dopisany at 23:24 ---------- Poprzedni post napisany at 23:22 ----------

200 lub 300 w kieszeni Ci zostanie. Niedlugo mikolaj. Oni tez potrzebuja na prezenty zarobic. A tak za ta zaoszczedzona kase kupisz kumplowimza dwie dychy browara a za reszte lampki ledowe do tylnej tablicy rejestr. Przeciez swieta ida.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zamiar się właśnie jutro przymierzyć do ściągnięcia tapicerki i ogarnięcia tego zamka.

Znalazłem taki temat i nim się mogę zasugerować, prawda? http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-czyszczenie-mikrostyku-drzwi-przednich-190569/

PS. Czyli odłączne kostki(całych drzwi) od układu mija się z celem, jak to ktoś gdzieś już radził tak? Trzeba zająć się samym tym zamkiem tak? :)

Ps.2. Zauważyłem również taka ciekawostkę. Dzisiaj przez przypadek siedząc w środku, nacisnąłem aby zamknął się centralny zamek(nawet przy odpalonym silniku) - wszystkie drzwi się zamknęły - ok. Ale kiedy już chciałem otworzyć przyciskiem te drzwi, to już w/w drzwi pasażera prawe przednie nie można było otworzyć od zewnątrz.

Więc, sugerujesz żeby zając się drzwiami kierowcy. A może lepiej zacząć od prawych przednich? Bo jak przed chwilą napisałem problem z centralnym, nie zapala się podświetlenie kabiny przy otwarciu oraz nie pokazuje na FIS otwartych drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt: "PS. Czyli odłączne kostki(całych drzwi) od układu mija się z celem, jak to ktoś gdzieś już radził tak? Trzeba zająć się samym tym zamkiem tak? :) "

Nie wiem czy gdzieś ktoś pisał, ja to wiem i napisałem Ci. Wtyczka w gnieździe musi być inaczej sterownik rozpozna przerwę w obwodzie.

cyt: "Ps.2. Zauważyłem również taka ciekawostkę. Dzisiaj przez przypadek siedząc w środku, nacisnąłem aby zamknął się centralny zamek(nawet przy odpalonym silniku) - wszystkie drzwi się zamknęły - ok. Ale kiedy już chciałem otworzyć przyciskiem te drzwi, to już w/w drzwi pasażera prawe przednie nie można było otworzyć od zewnątrz. "

Centralny zamek zamyka/rygluje wszystkie zamki w drzwiach. Problem jest jedynie w tym, że po zaryglowaniu drzwi, informacja zwrotna o ich zamknięciu do sterownika powinna dotrzeć. Jeśli nie dociera, tzn. że coś w zamku jest nie tak. Sam zamek ma kilka zapadek plastykowych - odpowiednio odlanych, które reagują/zapadają się, gdy podnoszona jest, np. klamka, przekręcany kluczyk w stronę otwierania, przekręcany kluczyk w stronę zamykania oraz przytrzymywania w skrajnych położeniach kluczyka w zamku by przyuczyć otwieranie/zamykanie się szyb. Dodatkowo zapadka od domkniętych drzwi, która ma wpływ na gaszenie się światła wewnątrz samochodu i na fisie. Zapadka od zaryglowania zamka w samochodzie czyli centralny zamek.

Jeśli widzisz kolego, że masz problem Twoim zdaniem z drzwiami pasażera to je otwórz i pod "nóż" z zamkiem.

---------- Post dopisany at 08:28 ---------- Poprzedni post napisany at 08:10 ----------

Mój temat na innym forum jak zaczynałem karierę ze swoim samochodem. Jest tam z początku trochę zawiłych informacji ale były to w ogóle moje pierwsze kroki:

[Audi A4 B6] AKUMULATOR pada w AUDI A4 B6 KOMBI

lub to samo

https://www.google.pl/#q=AKUMULATOR+pada+w+AUDI+A4+B6+KOMBI

Dokładnie na stronie nr 5 jest link, który widzę działa do zdjęć z panelem zamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podjąłem się ściągnięcia tej tapicerki drzwi przednich prawych. Nie odpinałem przewodów elektrycznych - odpiąłem tylko klamkę i delikatnie oparłem na czymś tapicerkę. Nie było większych problemów z tym zamkiem. Ale zauważyłem, że ktoś już tam kiedyś grzebał.

Kiedy wyciągnąłem zamek z drzwi - odnalazłem ten mikro stycznik, który czuwa nad tym, czy drzwi otwarte/zamknięte i rozebrałem go małym śrubokrętem, odgiąłem lekko blaszkę, przeczyściłem delikatnym papierem i popsikałem płynem do styków. Sprawdziłem, śmiga na razie dobrze. Na FISie pokazuje otwarte drzwi i zapalają się światełka.

Jutro zabieram się za drzwi tylne prawe, bo jest to samo (nie pokazuje na fisie i nie świecą się światełka) Generalnie zrobił to to dzisiaj, ale temp. bliska -1* więc ciężko tak się grzebać bez garażu :P

Zobaczymy więc jutro, czy trójkąt przestanie migać. :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bogato jak na pierwszy dzien. Nie napiezesz ze nic nie zrobiles. Nie dales zarobic mechanikowi i dobrze. Wiesz co masz. Jak spierdzielisz to przynajmniej bedziesz wiedzial, ze to Ty. Daj znac z jutrzejszej walki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jestem zawiedziony. Choć z drugiej strony powinienem być zadowolony...

Rozebrałem drzwi, stwierdziłem, ze bez wyciągania zamka dojdę do tego mikro stycznika. Wyciągnąłem go, przeczyściłem itp. - NIE DZIAŁA.

Mówię okey... Naciąłem osłonki kabli (niebieski,czerwony) i sprawdziłem miernikiem - mikro stycznik sprawny, włącza i wyłącza normalnie sygnał przechodzi.

Najprawdopodobniej mogą to być kable w słupkach... Ręce mi opadły, myślałem że drzwi wyrwę.

Przecież tam nie można się dostać :c Ta guma zabiera całe miejsce...

gS0LA6B.jpg

U0m0x80.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az z ciekawosc polukałem u siebie na przycisk awaryjny, u mnie lampka oś. wnetrza jesli tak ustawie zpala sie po otwarciu kazdych drzwi czyli ok, awaryjny w drzwiach przednich prawych i lewych zaraz po otwarciu i zamkniecu gasnie (w miedzyczasie zaraz po kilku sek mrygnie raz) razem po ok. 30-35 sek z lampką os. wnetrza , w drzwiach lewych i prawych z tyłu jest tak ze zaraz po otworzenu i zamknieciu awaryjny gasnie po jakichś 5sek a swiatło we wnetrzu tak po 30 -35sek, po otwarciu drzwi kierowcy podswietla sie wyswietlacz kilometrów i ten z godziną i data, a duży miedzy zegarami (kolorowy mam) nie,sprawdzane bez kluczyka w stacyjce, normalnie jak kluczyk przekrecony to na wyswietlaczu pokazuje ze drzwi otwarte -przy kazdych wiec jest ok i to cieszy, ale reszta chyba tez jest jak mam byc. jak auto zamkniete jest to nie widze zeby awaryjny odpalał się wiec ufffff.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, u mnie wyglądało to w ten sposób że raz pobierał prąd a czasem nie, również migał trójkącik. Kilku elektryków nic nie stwierdziło. W końcu znalazł się taki który stwierdził uszkodzenie zamka w drzwiach kierowcy, wymiana mechanizmu i od tego czasu mam spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Mam problem, po zamknięciu samochodu mruga podświetlenie włącznika świateł awaryjnych i rozładowuje się akumulator.

błąd 01562 - Right Rear Door, 61-00 - Won't De-Safe

Wyczytałem, że moduł komfortu nie dostaje sygnału z zamknięciu drzwi i nie przechodzi w standby -> rozkręcanie drzwi i naprawa/wymiana czujnika

Mam pytanie: czy da się tymczasowo wyłączyć sprawdzanie zamknięcia drzwi? Rozkręcanie drzwi przy obecnych warunkach pogodowych nie bardzo mi się uśmiecha (nie mam garażu)

Czy rozpięcie kostki przy słupku przy zaryglowanych drzwiach rozwiąże ten problem (moduł komfortu)

Z góry dziękuję za wskazówki.

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dzisiaj samochód odebrany od elektryka. (nie naprawiony)

Diagnoza taka, że dalej ciągnie prąd (pobór jest 4 krotnie większy niż powinien.

Z tego co mówił - odpinał cały moduł komfortu, radio, bezpieczniki itp

Powiedział mi, abym wykręcił licznik, odpiął go i sprawdził czy pobór będzie dalej. Bo niby jak zapala się przycisk awaryjnych to przez licznik idzie jakby większy prąd czy coś takiego...

Pokazał mi fajny sposób jak sprawdzić, czy coś ciągnie prąd - pomiędzy klemę minusową a minus na aku podpiął zwykłą diodę 12v na kabelkach - kiedy się zaświeci, to znaczy, że jest pobór prądu :P

No więc... Powiedzcie - próbować z tym licznikiem? Wyjmować go? Posprawdzać czy jakieś podzespoły nie będą ciepłe od poboru prądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą diodą to był patent w starych autach a nie z zegarkiem, alarmem, centralnym itp co muszą coś ciągnąć. Powiedz mu ze syren i warszaw juz nie produkują. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazał mi fajny sposób jak sprawdzić, czy coś ciągnie prąd - pomiędzy klemę minusową a minus na aku podpiął zwykłą diodę 12v na kabelkach - kiedy się zaświeci, to znaczy, że jest pobór prądu :P

No to z Niego niezły spryciarz :grin: Szkoda, że nie podpowiedział Tobie, żebyś np. na allegro zakupił sobie najprostszy multimetr cyfrowy, (dostępne od 9,00PLN, a za około 20,00PLN na Twoje potrzeby będziesz miał wypas), wtedy będziesz wiedział dokładną wartość tego poboru i pomierzysz sobie sam, bez Jego diodek na kabelku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień tego mechanika bo gość nie ogarnia, po podłączeniu tak diody zawsze będzie świecić niezależnie od poboru prądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega zbyszek napisał Ci w Twoim poprzednim temacie jak to robić. Podpinasz ten multimetr pomiędzy kabel np - a klemę ( tzn. szeregowo bo tak wpina się amperomierze) Amperomierz najlepiej musisz mieć ustawiony na wskazanie 10A ( ten na zdjęciu ma to ustawienie obok czarnego kabla) pamiętaj że wtedy kable na amperomierzu też musisz odpowiednio ustawić tzn jedna zacisk na COM drugi na zacisk 10A ( jeden zostaje wolny). Odczytaj jaki masz wtedy pobór przy wyłączonym zapłonie. Nie przekręć auta w zapłon przypadkiem na podłączonym amperomierzu bo może nie wytrzymać bezpiecznik w nim. Jak wartości będą wysokie ( nie chcę tutaj do końca kłamać ile powinno być normalnie ale podejrzewam, że nie więcej niż 100 mA- I=niech ktoś w tej kwestii jeszcze się wypowie ) wtedy wyciągasz jeden bezpiecznik i patrzysz czy wskazania spadły. Jeśli nie to wsadzasz go z powrotem i wyciągasz następny - w ten sposób dojdziesz do tego z którego obwodu jest upływ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz dokładnie tak jak kolega wyżej opisał, prąd przy sprawnym aucie to średnio 50mA, ale górną granica można przyjąć 100mA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...