Ubywa płynu chłodniczego A4 B6 B7
14 14

    398 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    pilchus    0

    Witam wszystkich mam problem w mojej AUDI A4 2.0 z ogrzewaniem ponieważ kiedy na klimatroniku mam ustawiona temperaturę 28 leci cieple powietrze aż się nie da wytrzymać po jakimś czasie leci już zimne powietrze i komputer pokazuje ze nie mam płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym. zajrzałem pod maskę i faktycznie nie było dolałem płyn chłodzący i znowu leciało cieple powietrze a po kilkunastu przejechanych kilometrów tak samo było! jaka może być za przyczyna?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    darkle    0

    Przyczyną jest wyciek płynu chłodzącego. Wycieka płyn i nagrzewnica się zapowietrza. Pytanie tylko którędy płyn ucieka. Może uciekać poprzez chłodnicę, w przypadku tego silnika sprawdź króciec wychodzący z tyłu silnika od strony podszybia w który wkręcony jest czujnik temp. Może wyciekać na rurce idącej do ogrzewania lub na rurce idącej do chłodnicy. Może też wyciekać na rurce przy chłodniczce oleju. W ostateczności może to być uszczelka pod głowicą lub nagrzewnica.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    songo    0

    sam sobie odpowiedziałes na pytanie teraz tylko musisz zlokalizowac miejsce wycieku czy wycieka na postoju czy jak silnik sie nagrzeje, bo jesli w tym drugim przypadku to musisz szybko po wyłączeniu silnika szukać wycieku bo jesli idzie na silnik to moze odparowywać i bedzie ci trudno znaleźć ten wyciek.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    pilchus    0

    Dzięki znalazłem wyciek na króćcu wodnym z tylu silnika!!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    kubapisz    0

    Witam wszystkich. Niedawno mój tata kupił audi a4 b7 koniec 2004r produkcji 2.0 tdi (BLB) i zauważyliśmy,że ubywa płynu chłodniczego.. Oczywiście do tego lekko biały dym z rury na zimnym silniku.. Pierwszy raz mamy do czynienia z silnikiem nowszej generacji (wcześniej audi a4 1995r 1.6 benzyna), ojciec jest po zawodówce kierowca i mechanik więc coś tam się zna ale tak jak mówię te silniki to dla nas nowość. Czytałem trochę w internecie i wychodzi na to, że problem z głowicą, uszczelką? Chciałbym się poradzić co w tej kwestii począć. Gdzie najlepiej udać się z diagnostyką tego problemu? Jeżeli chodzi o jazdę, nie ma żadnych spadków mocy, silnik pracuje równo, żadnego dławienia się, szarpania, problemów z odpalaniem.. Proszę też o wyrozumiałość dla mnie, dopiero zaczynam korzystać z pomocy kolegów w internecie :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    domjenick    0

    najpierw, to trzeba wizualnie i dokładnie obejrzeć wszystko dookoła, czy nie ma gdzieś zewnętrznych uszkodzeń systemu, potem dopiero zabierać się za blok silnika i uszczelki na głowicy:wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    MANIEK27    0

    Witam klubowiczów ,jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o silnik BRD i potrzebuje pomocy, a mianowicie ubywa mi płynu chłodniczego i muszę dolewać po przejechaniu około 500 km ,po odkręceniu korka nie ma sprężonego powietrza ,przewody też są miękkie ,oleju silnikowego nie przybywa, tylko jak jest zimny to samochód zachowuje się jak parowóz puszcza jasny dym do momentu aż się rozgrzeje .Jeżeli macie jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc !!!!!!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    iszek    0

    Witam. Przekopalem wiele tematow w poszukiwaniu odpowiedzi na moj problem ale nic konkretnego nie znalazlem, wiec zalozylem nowy temat.

    Moj problem to ubytek plynu chlodniczego, nie jest on duzy ale postanowilem pojechac do mechanika. Mechanik pracuje od wielu lat w ASO VW audi oraz w domu naprawia tylko te marki i tylko diesle takze facet ma pojecie o swojej pracy. Powiedzialem mu ze nie widze zadnych wyciekow(mam zamiar wechac na kanal i dokladnie sprawdzic) plyn tez nie smierdzi spalinami ani oleju nie przybywa. Powiedzial zeby auto zagrzac do 90 stopni i nastepnego dnia odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego i jesli bedzie takie zassanie powietrza to pewnie trzeba liczyc sie z wymiana uszczelki pod glowica.

    Prosze o wasze opinie i sugestie w tym temacie, czy szukac opinii innego mechanika?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    kiko79    0

    jeśli obserwujesz spadek poziomu płynu chłodniczego w nierozgrzanym silniku, np. po nocy, to miej na uwadze fakt że płyny chłodnicze mają tendencję do kurczenia się w obniżonych temperaturach i rozkurczania w wyższych. Są to jednak wahnięcia w granicach między minimum a maximum w zbiorniku wyrównawczym.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    iszek    0

    Okolo 1 miesiac temu dolewalem zeby byo przynajmniej na minimum a teraz jest ok 2,5 cm ponizej minimum.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    kiko79    0

    no to raczej gdzieś powoli wycieka. Jeśli cieknie po wężach to powinienieś zauważyć biały nalot (płyn chłodniczy zostawia takie zacieki) no a jak uszczelka pod głowicą to wiadomo...coraz więcej białego dymu z rury

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    iszek    0

    No wiec po ogledzinach nie znalazlem zadnych bialych nalotow, kopcenia na bialo tez nie widac, moze trzeba na wiekszych obrotach pojezdzic zeby zobaczyc czy dymi i jak?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    grzejnik76    0

    u mnie uciekalo jakies 0,5 litra na 2 miesiace i byla to pompa wody,sprawdz wiec okolice pompy czy nie ma bialego nalotu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    v0lfik    0

    Pojedź gdzieś do mechanika gdzie mają przyrząd do sprawdzania szczelności głowicy i układu chłodzenia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    spidzior    0

    sprawdz klipsy wezy przy chlodnicy.... mnie tez tamtendy spie.... i wyszlo dopiero jak waz spadl calkiem.... nawet nalotu z plynu nie bylo widac....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    tarq    0

    sprawdz tez nagrzewnice i pod dywanami czy masz sucho czy mokro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja bym wlasnie zaczął od nagrzewnicy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Lukaszxxx    0

    Ja miałem taki wyciek właśnie w avf i był to przewód wodny który idzie koło filtra paliwa, z tyłu za silnik (nie wiem czy nad czy pod vacu pompa) i wchodzi w blok w okolicy czujnika płynu G62, sprawdz go bo podobno to czesta przypadłość, tez mi tak uciekało około 0,5l na miesiac..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    iszek    0
    Ja miałem taki wyciek właśnie w avf i był to przewód wodny który idzie koło filtra paliwa, z tyłu za silnik (nie wiem czy nad czy pod vacu pompa) i wchodzi w blok w okolicy czujnika płynu G62, sprawdz go bo podobno to czesta przypadłość, tez mi tak uciekało około 0,5l na miesiac..

    dokladnie, to bylo to!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Lukaszxxx    0

    czyli jednak wada..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    iszek    0

    Juz myslalem ze problem rozwiazany, ale jednak nie:facepalm: Po swietach auto odstawiam do mechanika niech szuka wycieku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    A4B5AJM    0

    U mnie też powtarzał się problem z ubytkiem płynu chłodniczego. Ciągle leciało z tyłu silnika. Okazało się, że vacum pompa walnięta i na węże, czujnik leciała ropa i robiła swoje. Węże i uszczelka czujnika dostawały widocznie pod d*pie i leciało :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    damianoss    0

    Witam.

    Ja właśnie też długo szukałem wycieku płynu ale na szczęście znalazłem wyciek za głowicą z 038121132G.

    Auto mi tez parowało po odpaleniu i bałem się że to uszczelka pod głowica lub pęknięcie głowicy tak jak to chyba niestety jest w twoim przypadku o ile nie znalazłeś jeszcze wycieku płynu na zewnątrz. Ja do momentu usunięcia wycieku jeżdżę i poluzowanym korkiem od zbiorniczka wyrównawczego tak ze by nie było ciśnienia w układzie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    damianoss    0

    Witam. Jak wyszło z tym wyciekiem ??

    U mnie jest podobnie ale coś mi sie wydaje ze to z pod króćca z tyłu głowicy dokładniej z 038121132G. Teraz szukam jeszcze jaki jest numer uszczelki dla tego elementu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    machina    0

    Oby nie była to UPG, zobacz czy nie wywala przez zawór bezpieczeństwa w korku, węże twarde po ostrzejszej jeździe?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    iszek    0

    Auto wrocilo od mechanika, wyciek byl przy wezu nagrzewnicy.

    Oby nie była to UPG, zobacz czy nie wywala przez zawór bezpieczeństwa w korku, węże twarde po ostrzejszej jeździe?

    nie mam porownania jaki jest miekki waz, a jaki twardy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    machina    0

    Przegoń mocniej auto i sprawdź jak bardzo możesz zcisnąć górny wąż do chłodnicy, czy możesz bez problemu dwoma palcami zcisnąć tak by ścianki węża się spotkały? U mnie na gorącym silniku jest to trochę utrudnione.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    rafal9119    0

    to jest chyba normalne ze jak silnik osiagnie 90C to weze beda twarde nie tak jak kamien. to jest normalne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    machina    0

    Ok, to zrozumiałe, ale chyba nie jest normalne że jak na gorącym silniku upuszczę ciśnienie korkiem i przejadę ostrzej 2 km i w zbiorniczku ponownie jest ciśnienie ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    rafal9119    0

    sprawdz moze korek. a jak silnik ci osiagnie 90C i postoi noc to dalej masz cisnienie ????

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    14 14

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members