Jump to content
23 23
pilchus

Ubywa płynu chłodniczego A4 B6 B7

Recommended Posts

Witam wszystkich mam problem w mojej AUDI A4 2.0 z ogrzewaniem ponieważ kiedy na klimatroniku mam ustawiona temperaturę 28 leci cieple powietrze aż się nie da wytrzymać po jakimś czasie leci już zimne powietrze i komputer pokazuje ze nie mam płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym. zajrzałem pod maskę i faktycznie nie było dolałem płyn chłodzący i znowu leciało cieple powietrze a po kilkunastu przejechanych kilometrów tak samo było! jaka może być za przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyną jest wyciek płynu chłodzącego. Wycieka płyn i nagrzewnica się zapowietrza. Pytanie tylko którędy płyn ucieka. Może uciekać poprzez chłodnicę, w przypadku tego silnika sprawdź króciec wychodzący z tyłu silnika od strony podszybia w który wkręcony jest czujnik temp. Może wyciekać na rurce idącej do ogrzewania lub na rurce idącej do chłodnicy. Może też wyciekać na rurce przy chłodniczce oleju. W ostateczności może to być uszczelka pod głowicą lub nagrzewnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam sobie odpowiedziałes na pytanie teraz tylko musisz zlokalizowac miejsce wycieku czy wycieka na postoju czy jak silnik sie nagrzeje, bo jesli w tym drugim przypadku to musisz szybko po wyłączeniu silnika szukać wycieku bo jesli idzie na silnik to moze odparowywać i bedzie ci trudno znaleźć ten wyciek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki znalazłem wyciek na króćcu wodnym z tylu silnika!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Niedawno mój tata kupił audi a4 b7 koniec 2004r produkcji 2.0 tdi (BLB) i zauważyliśmy,że ubywa płynu chłodniczego.. Oczywiście do tego lekko biały dym z rury na zimnym silniku.. Pierwszy raz mamy do czynienia z silnikiem nowszej generacji (wcześniej audi a4 1995r 1.6 benzyna), ojciec jest po zawodówce kierowca i mechanik więc coś tam się zna ale tak jak mówię te silniki to dla nas nowość. Czytałem trochę w internecie i wychodzi na to, że problem z głowicą, uszczelką? Chciałbym się poradzić co w tej kwestii począć. Gdzie najlepiej udać się z diagnostyką tego problemu? Jeżeli chodzi o jazdę, nie ma żadnych spadków mocy, silnik pracuje równo, żadnego dławienia się, szarpania, problemów z odpalaniem.. Proszę też o wyrozumiałość dla mnie, dopiero zaczynam korzystać z pomocy kolegów w internecie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw, to trzeba wizualnie i dokładnie obejrzeć wszystko dookoła, czy nie ma gdzieś zewnętrznych uszkodzeń systemu, potem dopiero zabierać się za blok silnika i uszczelki na głowicy:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam klubowiczów ,jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o silnik BRD i potrzebuje pomocy, a mianowicie ubywa mi płynu chłodniczego i muszę dolewać po przejechaniu około 500 km ,po odkręceniu korka nie ma sprężonego powietrza ,przewody też są miękkie ,oleju silnikowego nie przybywa, tylko jak jest zimny to samochód zachowuje się jak parowóz puszcza jasny dym do momentu aż się rozgrzeje .Jeżeli macie jakieś pomysły to bardzo proszę o pomoc !!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przekopalem wiele tematow w poszukiwaniu odpowiedzi na moj problem ale nic konkretnego nie znalazlem, wiec zalozylem nowy temat.

Moj problem to ubytek plynu chlodniczego, nie jest on duzy ale postanowilem pojechac do mechanika. Mechanik pracuje od wielu lat w ASO VW audi oraz w domu naprawia tylko te marki i tylko diesle takze facet ma pojecie o swojej pracy. Powiedzialem mu ze nie widze zadnych wyciekow(mam zamiar wechac na kanal i dokladnie sprawdzic) plyn tez nie smierdzi spalinami ani oleju nie przybywa. Powiedzial zeby auto zagrzac do 90 stopni i nastepnego dnia odkrecic korek od zbiorniczka wyrownawczego i jesli bedzie takie zassanie powietrza to pewnie trzeba liczyc sie z wymiana uszczelki pod glowica.

Prosze o wasze opinie i sugestie w tym temacie, czy szukac opinii innego mechanika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli obserwujesz spadek poziomu płynu chłodniczego w nierozgrzanym silniku, np. po nocy, to miej na uwadze fakt że płyny chłodnicze mają tendencję do kurczenia się w obniżonych temperaturach i rozkurczania w wyższych. Są to jednak wahnięcia w granicach między minimum a maximum w zbiorniku wyrównawczym.


KIKO79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okolo 1 miesiac temu dolewalem zeby byo przynajmniej na minimum a teraz jest ok 2,5 cm ponizej minimum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to raczej gdzieś powoli wycieka. Jeśli cieknie po wężach to powinienieś zauważyć biały nalot (płyn chłodniczy zostawia takie zacieki) no a jak uszczelka pod głowicą to wiadomo...coraz więcej białego dymu z rury


KIKO79

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wiec po ogledzinach nie znalazlem zadnych bialych nalotow, kopcenia na bialo tez nie widac, moze trzeba na wiekszych obrotach pojezdzic zeby zobaczyc czy dymi i jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie uciekalo jakies 0,5 litra na 2 miesiace i byla to pompa wody,sprawdz wiec okolice pompy czy nie ma bialego nalotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz klipsy wezy przy chlodnicy.... mnie tez tamtendy spie.... i wyszlo dopiero jak waz spadl calkiem.... nawet nalotu z plynu nie bylo widac....


Mój avant

:naughty:[sIGPIC][/sIGPIC] :this:

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz tez nagrzewnice i pod dywanami czy masz sucho czy mokro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym wlasnie zaczął od nagrzewnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem taki wyciek właśnie w avf i był to przewód wodny który idzie koło filtra paliwa, z tyłu za silnik (nie wiem czy nad czy pod vacu pompa) i wchodzi w blok w okolicy czujnika płynu G62, sprawdz go bo podobno to czesta przypadłość, tez mi tak uciekało około 0,5l na miesiac..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja miałem taki wyciek właśnie w avf i był to przewód wodny który idzie koło filtra paliwa, z tyłu za silnik (nie wiem czy nad czy pod vacu pompa) i wchodzi w blok w okolicy czujnika płynu G62, sprawdz go bo podobno to czesta przypadłość, tez mi tak uciekało około 0,5l na miesiac..

dokladnie, to bylo to!

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli jednak wada..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz myslalem ze problem rozwiazany, ale jednak nie:facepalm: Po swietach auto odstawiam do mechanika niech szuka wycieku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też powtarzał się problem z ubytkiem płynu chłodniczego. Ciągle leciało z tyłu silnika. Okazało się, że vacum pompa walnięta i na węże, czujnik leciała ropa i robiła swoje. Węże i uszczelka czujnika dostawały widocznie pod d*pie i leciało :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ja właśnie też długo szukałem wycieku płynu ale na szczęście znalazłem wyciek za głowicą z 038121132G.

Auto mi tez parowało po odpaleniu i bałem się że to uszczelka pod głowica lub pęknięcie głowicy tak jak to chyba niestety jest w twoim przypadku o ile nie znalazłeś jeszcze wycieku płynu na zewnątrz. Ja do momentu usunięcia wycieku jeżdżę i poluzowanym korkiem od zbiorniczka wyrównawczego tak ze by nie było ciśnienia w układzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jak wyszło z tym wyciekiem ??

U mnie jest podobnie ale coś mi sie wydaje ze to z pod króćca z tyłu głowicy dokładniej z 038121132G. Teraz szukam jeszcze jaki jest numer uszczelki dla tego elementu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby nie była to UPG, zobacz czy nie wywala przez zawór bezpieczeństwa w korku, węże twarde po ostrzejszej jeździe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto wrocilo od mechanika, wyciek byl przy wezu nagrzewnicy.

Oby nie była to UPG, zobacz czy nie wywala przez zawór bezpieczeństwa w korku, węże twarde po ostrzejszej jeździe?

nie mam porownania jaki jest miekki waz, a jaki twardy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegoń mocniej auto i sprawdź jak bardzo możesz zcisnąć górny wąż do chłodnicy, czy możesz bez problemu dwoma palcami zcisnąć tak by ścianki węża się spotkały? U mnie na gorącym silniku jest to trochę utrudnione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest chyba normalne ze jak silnik osiagnie 90C to weze beda twarde nie tak jak kamien. to jest normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, to zrozumiałe, ale chyba nie jest normalne że jak na gorącym silniku upuszczę ciśnienie korkiem i przejadę ostrzej 2 km i w zbiorniczku ponownie jest ciśnienie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz moze korek. a jak silnik ci osiagnie 90C i postoi noc to dalej masz cisnienie ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
23 23

×
×
  • Create New...